Brændt Seat (Hvad gør man?) :s
4.113 visninger
|
Oprettet:
Hej
Hændelsesforløb
Gør det "kort"... (Og uden navn på værkstedet) ;)
* D. 8/3-11 Tager jeg kontakt til et autoriseret Seat værksted i Holbæk. Min bil er/var begyndt at pive fra tandremmen. Gjorde intet ved det selv, da her var reklamationsret på det. De forsøger at sprøjte noget trylle-halløj ind på remmen, som selvfølgelig ikke holdte mere end i et par dage.
* D. 30. og 31/3-11 har de bilen for at løse problemet med støjen og skifte forrude (to fluer med et smæk). Sidst på dagen d. 31, bliver jeg kontaktet af værkstedet, som kan fortælle at de har skiftet øverste venderulle. Og det er selvom at jeg havde en aftale med dem, at de skulle kontakte mig INDEN de gjorde noget som helst. Så her var sat nyt på gammelt. Men vi kigger da lige på bilen og starter den, her pev den de første 20-30 sek. Jeg beder dem om at lave et fornuftigt tilbud på et komplet tandremsskift med vandpumpe.(Bilen bliver stående hos dem)
D. 4/4-11 forsøger flere gange at komme i kontakt til værkstedet, men de svare ikke for de beskeder her blev lagt. Møder senere op på værkstedet. Her er der et tilbud klar og beder dem om at lave bilen.
D. 7/4-11 Bilen er klar. Og bliver hentet.
D. 8/4-11 Står bilen stille hele dagen.
D. 9/4-11 Bilen kører en kort tur, ca. 15 km, sidst på turen kan bilen ikke trække. Og efter nogle timers stilstand kan bilen ikke starte. Konstatere også herved at A/C rør sidder løst og ledninger ikke sidder i clips. Bilen bliver transporteret til Holbæk.
D. 12/4-11 Værkstedet ringer og fortæller at det skyldes en defekt positionsføler i brændstofpumpen. Og det skal selvfølgelig laves. Som skulle bestilles hjem.
D. 15/4-11 Værkstedet ringer og melder bilen klar. Jeg har dog ikke tid til at hente bilen før dagen efter.
D. 16/4-11 Vil hente bilen. Regningen er ikke som aftalt. A/C rør er ikke sat fast som aftalt og bilen kunne stadig ikke starte. Så igen bil.
D. 20/4-11 Møder jeg op på værkstedet for at få afvide hvad det sker. Nu menes der er hele brændstofpumpen er defekt.
D. 26/4-11 Efter hærværk i weekenden, hvor adskillige biler brændte nær min bil, så skal bilen poleres. Og man har fået ”liv” i bilen, man mener at det var en dårlig stelforbindelse.
D. 28/4-11 Man har haft startet min bil fra kold flere gange og det skulle virke. Bilen var kørt til noget bilpleje i holbæk, for at blive poleret.
D. 29/4-11 Bilen skulle være klar og virke. Så den henter jeg selvfølgelig. . Men da jeg kører bilen hjem ad, må jeg dog indse at det er for godt til at være sandt. Den trækker ikke ordentligt. Jeg ringer til en gammel kollega, for at være sikker på at det ikke bare er mig. Han må give mig ret i at den ikke kan trække igennem, den ”dør” når den skal lave noget.
D. 2/5-11 Ringer til værkstedet og aftaler at jeg kommer med bilen, så vil de udlæse fejl mens jeg venter. Her var ingen fejl at udlæse og ingen lånebil. Så jeg måtte retur i min bil som ikke just gik godt. Efter den havde stået en time, kunne den ikke starte. Bilen blev transporteret til Holbæk igen.
D. 3/5-11 Nu mener man at det er et brændstof problem og man skifter filteret.
D. 4/5-11 Det gamle filter var tungt og her kunne næsten ingen olie komme igennem. Det de har fået ud af filteret, var klæbrigt. Det skulle have hjulpet at skifte filteret og nu går den roligt i tomgang og ryger ikke ved start. Man vil prøve den næste morgen.
D. 5/5-11 Tanken bliver tømt, filteret bliver yderligere skiftet et par gange og noget frisk diesel + rens bliver fyldt på bilen.
D. 9/5-11 Værkstedet ringer og fortæller at der ikke er mere at gøre og efter hans mening køre den okay nu. Der er noget regulering der er defekt periodisk i pumpen. Og det vil være bekosteligt at lave. Han siger at jeg bør leve med bilen som den er nu. (Noget chokeret)
Jeg tager kontakt til FDM og aftaler her ved at FDM’s center i Roskilde kigger på bilen d. 13/05-11.
FDM giver mig ret i at bilen ikke går ordentligt og her er diesel omkring brændstoffilteret. Men målingerne er okay.
D. 11/5-11 Montering af 19” sommerhjul. Dem går den noget dårligere med.
D. 19/5-11 Ringer til værksted, for at fortælle at her nu kommer lidt diesel ud ved brændstofpumpen. Så bilen skal til Holbæk igen, men det kan den først komme efter helligdag og weekend, så her holder den stille.
D. 22/5-11 Bilen brænder efter kort køretur, inden den skulle til Holbæk.
D. 23/5-11 Bilen bliver transporteret tilbage til Holbæk, hvor den nu står.
Tjaa.. Hvordan reagere man på det her??
Hændelsesforløb
Gør det "kort"... (Og uden navn på værkstedet) ;)
* D. 8/3-11 Tager jeg kontakt til et autoriseret Seat værksted i Holbæk. Min bil er/var begyndt at pive fra tandremmen. Gjorde intet ved det selv, da her var reklamationsret på det. De forsøger at sprøjte noget trylle-halløj ind på remmen, som selvfølgelig ikke holdte mere end i et par dage.
* D. 30. og 31/3-11 har de bilen for at løse problemet med støjen og skifte forrude (to fluer med et smæk). Sidst på dagen d. 31, bliver jeg kontaktet af værkstedet, som kan fortælle at de har skiftet øverste venderulle. Og det er selvom at jeg havde en aftale med dem, at de skulle kontakte mig INDEN de gjorde noget som helst. Så her var sat nyt på gammelt. Men vi kigger da lige på bilen og starter den, her pev den de første 20-30 sek. Jeg beder dem om at lave et fornuftigt tilbud på et komplet tandremsskift med vandpumpe.(Bilen bliver stående hos dem)
D. 4/4-11 forsøger flere gange at komme i kontakt til værkstedet, men de svare ikke for de beskeder her blev lagt. Møder senere op på værkstedet. Her er der et tilbud klar og beder dem om at lave bilen.
D. 7/4-11 Bilen er klar. Og bliver hentet.
D. 8/4-11 Står bilen stille hele dagen.
D. 9/4-11 Bilen kører en kort tur, ca. 15 km, sidst på turen kan bilen ikke trække. Og efter nogle timers stilstand kan bilen ikke starte. Konstatere også herved at A/C rør sidder løst og ledninger ikke sidder i clips. Bilen bliver transporteret til Holbæk.
D. 12/4-11 Værkstedet ringer og fortæller at det skyldes en defekt positionsføler i brændstofpumpen. Og det skal selvfølgelig laves. Som skulle bestilles hjem.
D. 15/4-11 Værkstedet ringer og melder bilen klar. Jeg har dog ikke tid til at hente bilen før dagen efter.
D. 16/4-11 Vil hente bilen. Regningen er ikke som aftalt. A/C rør er ikke sat fast som aftalt og bilen kunne stadig ikke starte. Så igen bil.
D. 20/4-11 Møder jeg op på værkstedet for at få afvide hvad det sker. Nu menes der er hele brændstofpumpen er defekt.
D. 26/4-11 Efter hærværk i weekenden, hvor adskillige biler brændte nær min bil, så skal bilen poleres. Og man har fået ”liv” i bilen, man mener at det var en dårlig stelforbindelse.
D. 28/4-11 Man har haft startet min bil fra kold flere gange og det skulle virke. Bilen var kørt til noget bilpleje i holbæk, for at blive poleret.
D. 29/4-11 Bilen skulle være klar og virke. Så den henter jeg selvfølgelig. . Men da jeg kører bilen hjem ad, må jeg dog indse at det er for godt til at være sandt. Den trækker ikke ordentligt. Jeg ringer til en gammel kollega, for at være sikker på at det ikke bare er mig. Han må give mig ret i at den ikke kan trække igennem, den ”dør” når den skal lave noget.
D. 2/5-11 Ringer til værkstedet og aftaler at jeg kommer med bilen, så vil de udlæse fejl mens jeg venter. Her var ingen fejl at udlæse og ingen lånebil. Så jeg måtte retur i min bil som ikke just gik godt. Efter den havde stået en time, kunne den ikke starte. Bilen blev transporteret til Holbæk igen.
D. 3/5-11 Nu mener man at det er et brændstof problem og man skifter filteret.
D. 4/5-11 Det gamle filter var tungt og her kunne næsten ingen olie komme igennem. Det de har fået ud af filteret, var klæbrigt. Det skulle have hjulpet at skifte filteret og nu går den roligt i tomgang og ryger ikke ved start. Man vil prøve den næste morgen.
D. 5/5-11 Tanken bliver tømt, filteret bliver yderligere skiftet et par gange og noget frisk diesel + rens bliver fyldt på bilen.
D. 9/5-11 Værkstedet ringer og fortæller at der ikke er mere at gøre og efter hans mening køre den okay nu. Der er noget regulering der er defekt periodisk i pumpen. Og det vil være bekosteligt at lave. Han siger at jeg bør leve med bilen som den er nu. (Noget chokeret)
Jeg tager kontakt til FDM og aftaler her ved at FDM’s center i Roskilde kigger på bilen d. 13/05-11.
FDM giver mig ret i at bilen ikke går ordentligt og her er diesel omkring brændstoffilteret. Men målingerne er okay.
D. 11/5-11 Montering af 19” sommerhjul. Dem går den noget dårligere med.
D. 19/5-11 Ringer til værksted, for at fortælle at her nu kommer lidt diesel ud ved brændstofpumpen. Så bilen skal til Holbæk igen, men det kan den først komme efter helligdag og weekend, så her holder den stille.
D. 22/5-11 Bilen brænder efter kort køretur, inden den skulle til Holbæk.
D. 23/5-11 Bilen bliver transporteret tilbage til Holbæk, hvor den nu står.
Tjaa.. Hvordan reagere man på det her??

Brændt Seat (Hvad gør man?) :s
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
Så derfor går jeg den tunge vej med FDM, bilklage.dk og forsikringen.
mar 2006
Følger: 2646 Følgere: 2209 Biler: 55 Emner: 418 Svar: 4.936
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 262
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
D. 30/5-11 Blev bilen sat hos dem igen..
Bilen havde/har gået 195000...
Var fanme ellers glad for min bil..
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Sig til dem de skal ertstatte det eller du kontakter forbrugerrådet eller lign.
Du skal ikke bare siger ja og give dem ret, stå fast ved dine holdninger, ha' en "målrettet" tone men, ikke for truende..
Held og lykke.. Det var ellers en rigtig flot bil ;/
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 267
De har sikkert sat en lærling til at udlæse fejl og den siger føler i pumpen. - BANG så skifter vi den! De har tydeligvis ingen erfaring inden for dette område og ved ikke at det ikke behøver at være føleren men egentligt højst sansynlig er hele pisset
Og din motor har været varm, dieselen har lækket og WROUM..
Sig til dem, Du skal ingen regninger modtage og du tager kontakt til FDM.. - Så sker der ting og sager
Og hvis værkstedet er med i FDM's smilie ordning, får de en mund der vender nedad!
maj 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 149 Svar: 627
ville også kræve en ny vogn!
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Det er jo en Diesel og de kan da køre en hel del har jeg ladet mig høre
Ja, sagsøg dem.
feb 2007
Følger: 125 Følgere: 123 Biler: 4 Emner: 313 Svar: 1.775
Få dem til at smide den ned til dem, og så brænder du TOTALT sammen på dem dernede!
Der skal IKKE snakkes pænt til de fjolser, når de tydeligvis kun spilder din tid og dine penge, plus at de tydeligvis ikke aner hvad de laver!
Bliver gal i hovedet bare af at læse det der :S
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Hvad har regningen lydet på fra dem?