Klubrally skade
3.498 visninger
|
Oprettet:
Ja, civicen var åbenbart alvorligt forelsket i noget entrepenør maskine, og som med kærlighed i den virkelige verden, ja så ender sådan noget kun med smerte...
Klubrally skade
jul 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 8
VH.
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
så nu står den på komo klubrally søndag til at jage de sidste crash-dæmoner ud af bilen, og blive gode venner igen.. 2 nye billeder fra hvidovre i rigtig rallystil..
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 234
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
jeg kan ingen forskel mærke, men nu er min som sagt også kun lavet blød, så den ikke griber fat i bundkaret, men bare glider over en forhindring. hvis man lavde den rigtigt, og montere den de rigtige steder kan man sikkert mærke en forskel på den rigtige bil.. nu er civicen lavet med torsionsstænger foran der sidder i selve forbroen, så den er temmelig kraftig i forvejen, men f.eks. kadett e skulle hvist ha gavn af noget stabilisator mellem bærearmene.
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 212
Nogen siger en bundplade også kan give noget mere afstivning er det noget du kan mærke i Civic'en ?
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
monteringen foran er 2 stykker 2mm plade med en møtrik svejst på i midten der er punktet til tværvagngen foran. der er så bukket kanter "på tværs" i bundpladen for at de skal overfører en belastning bagud når den rammer, netop så hele belastningen ikke afhænger af 4 stk 8mm bolte. bagved er der valgt en nem løsning, hvor den er boltet på nogle beslag til en ekstra krængningsstabilisator jeg alligevel ikke bruger mere. det skal så laves om på et tidspunkt
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 212
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
min kamerat havde en civic magen til med fjernbetjent allarm og centrallås, og den kunne klare sig med et 21ah batteri.
det er især vigtigt at få lidt vægt af foran, da det er meget nemt at finde kg bagved bare ved alm afmontering af kabinen.
har bla brugt 3 dage på at lave bundplade på den for at det skal være så let som muligt, fik den ned på 3,5kg. ellers kan jeg godt se hvor balancen havner henne med måske 40kg vægt taget ud bagved, og 10kg ekstra foran..
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 212
Vi har nemlig også leget med tanken om at sætte et motorcykelbatteri i så det skal da prøves!
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
de origin ale batterier der sidder i hondaen koster en formue (de der små tønde nogle), og eftersom der intet udstyr der bruger strøm kan jeg sagtens nøjes med mindre. mener det er på 27ah. og så er der lige ca 7kg sparet i vægt tilmed, der kan man snakke om en win win situation.
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 212
Men håber da for jer i bliver klar der er jo nok nogle mesterskabs point der skal hentes.
Forøvrigt tænkte hvilket batteri kører du med synes jeg har læst et sted noget med et motorcykelbatteri og evt hvor mange ampere er det på?
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
skal måske lige indskydes at jeg primært pga en nakkeskade ikke er i stand til at knokle på mere, og så i dag kommer steffen (2. kører) med et hold i ryggen, bare kanont! dog er 80% af inderskærmkant blevet syet i idag..
det er sq ikke som i gamle dage.. kan huske at vi engang arbejdede 3 døgn non stop for at få steffens ascona klar til legal streetrace i holeby.. hvilket endte ud i at han måtte udgå med tekniske problemer, og lagde reaktionstider meget tæt på et sukund hele dagen hehe..
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 212
Kender det kun alt for godt det med at komme bagefter i tidsplanen... synes næsten altid der skal dukke et eller andet uventet op! Dog har vi ( www.porgeot.dk ) ikke misset et løb på den konto men det er dælme blevet sendt nogle aftener
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
desværre er vi nu bagefter i tidsplanen efter en sløj weekend, men vi kæmper for at nå det til søndag..
mar 2007
Følger: 67 Følgere: 67 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 212
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
næste "problem" er så at jeg ikke gider at bruge så meget tid og ha så mange smerter for at lave noget juks, og når så den nye bagskærm kom i oktober er det ved at være for koldt til at stå og lave det.. på den her måde skal den sorte kun laves den ene gang, og den røde som skal være fin får en hel bagskærm der holder længere end den skærmkant jeg havde sat på, og som bonus blir det ærgelige reperationer så lavet inden det blir rigtig ærgeligt.
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Bange for forhindringer......klubrally er for begyndere. Så det skal/må ikke være farligt og der må slet ikke være forhindringer af den art.
Reglerne for rally er noget helt andet og de 2 typer klubrally/rally kan ikke sammelignes.
okt 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Emner: 140 Svar: 2.565
Forhelvede, nå - men jeg glæder mig stadig..
Og i andre skal glæde jer til videoen, det siger lidt klask
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.111
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
er ved at uploade "showet" i videoklip
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
anyway, prøven blev kørt en gang hver vej rundt, og jeg er helt sikker på at jeg var den eneste der kom derover af (og heldigvis kun på sidste prøve)
herovre er det meget norm alt at der er ting man lige skal være ekstra obs på.. er efter min smag en del af at køre rally
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Det er jo også kørernes pligt, at give løbsledelsen besked om sådan noget under vejs.
Det skal da gerne være sikkert.
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
christian: hcis jeg havde kørt ordenligt var jeg jo aldrig kommet derover, og havde den ikke stået der havde jeg sikkert ramt noget andet, måske værre.. jeg har intet kritik af den her prøve, at min forreste tværvange så skal trækkes ud igen efter at være tvunget over nogle kantsten på en anden prøve er en helt anden sag...
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.111
Det er ikke unormalt at der står sådan nogen ting rundt omkring på diverse prøver. Og ud fra billederne ser det ud til at der var masser af plads. Så jeg vil tro det bare var en almindelig fejl 40 der var årsag i den ulykke.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
Var der slet ingen andre der reagerede på det?
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.111