{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Uheld med E30eren

4.289 visninger | Oprettet:

En gammel dame påkørte mig, så det var heldigvis ikke min skyld, men tror i den bliver dømt totalskadet? en har fået et mindre tryk bag døren (ved B-Stolpen)

< Smyssen >
Mand | 34 år | Oprettet: 8. jul 2007


Kommentér på:
Uheld med E30eren
  •   14. apr 2012 den lille bule kan nemt rettes
    og på med en brugt dør så spiller den igen


  •   12. apr 2012 Hvis ikke A1-stumperne passer, er det netop Klokkerholms problem. Deres garanti på A1-stumper var vi ikke blege for at bruge på ophugget. smiley

    Dem der brugte uorg. stumper (det var endda også bærearme osv. der var originale!) var ikke et mærkeværksted heller. smiley


  •   12. apr 2012 Men det er værkstedets problem at den originale kølergril ikke passer i den uoriginale kofanger/hjelm osv., når det hele er malet smiley
    Den guldfarvede Mercedes vi havde inde der fik vi en a1 klokkerholm kølergril, og da vi monterede den vred den så meget i hele klappen fordi den var så svagt bygget at den stod skråt når den var åben, samt det var et døj at tilpasse den ligeledes nye a1 klokkerholm grill så den sad nogenlunde pænt i klappen efter at ha slebet et par klips og sat gennemgående skruer i istedet mm., plus det at det tog en del tid før vi var nogenlunde tilfreds med tilpasning i forhold til lygter, skærm klap og lygteplastik.
    Den uoriginale kofanger var dog helt fin, pånær de huller hvor kromlisterne sku sættes i og ha klips, var for tykke i materialet, så alle ca. 20 metal klips måtte bukkes en hel del sammen for at ku klemmes på. smiley

    Men siger som sagt heller ikke at skadesværksteder ikke bruger brugt/uoriginal, selv hvis forsikringen sætter at til originale.
    Det er jo så snyd på lige fod med sort arbejde smiley
    Men det er igen værkstedet der så står med en uoriginal kofanger hvor den originale tågelygte/gitter mm. ikke kan sættes ordentligt på plads eller sidder skævt mm.
    Og så kan det man sparer på delen godt sommetider æde sig selv op i ekstra arbejdstimer på at få det tilpasset osv smiley
    Der er det nok nærmere mærkeværkstederne der ved hvilke brugte dele de kan spare på, så det kan svare sig.


  •   12. apr 2012 Så længe det er A1 dele er det Klokkerholms problem hvis de ikke passer - så pyt. smiley

    Et eksempel på en god skade var en Peugeot 306 2.0 HDI fra 1998 mener jeg det var - der lavede værkstedet knapt 10.000 kr. i rent overskud.

    Mange skadeværksteder bruger alternative dele - forsikringen var begyndt at genopbygge den E61 ved en fejl, og de anvendte dele var da A1-stumper fra Klokken. smiley


  •   12. apr 2012 Det kommer jo også helt an på bilens stand.
    Snakker vi en 10-15år gammel bil til omkring de 50k eller mindre hvor de nye dele er de bedste på bilen maler/standsmæssigt er de meget hurtige til at sætte brugte/alternative dele på.
    Men snakker vi nu om et mærkeværksted hvor vi står med en bil der står snorlige og en brugt eller alternative kan være en forringelse af bilen, så er de 3000 ikke besværet værd, og det dødsdømmer jo heller ikke en 100.000krs bil.

    Desuden er A1 dele slet ikke det samme som original dele til eks. en BMW eller Mercedes mfl. ISÆR ikke motorhjelme og kofangere smiley
    Skærme kan gå an med a1 dele og lygter.


  •   12. apr 2012 Ok, der er åbenbart forskel på selskaberne, for dem bag forsikringsbiler.dk opgør i nye originale stumper, hvilket man bl.a. kan se på Hassings E61. En motorhjelm står der til 6000 svjh, mens en A1-del hos Klokkerholm står til 2800+m. smiley

  •   12. apr 2012 Taksatoren opgør ikke altid i nye dele nej.
    Medmindre det ikke kan betale sig, som for eksempel hvis en ny original forlygte koster 500kr.
    Derudover er timelønnen i autotaks regnet ud fra fabriks angivelser på en ny bil fra fabrikanten.
    Så en kofanger på en gammel Mitsubishi hvor alle skruer er rustet fast og knækker, hvor man skal bore dem ud igen for at montere en ny hvor der er givet 2 arbejdsenheder eks (10minutter) til både af OG påmontering, så kan det hurtigt blive en skidt forretning.

    Plus at vi som sagt heller intet får for at tage en bil ind, skille ad, for så at finde ud af den er død.
    Der får vi ikke en krone fra hverken taksator eller kunden for den tid man bruger på at finde reservedele, tage bilen på lift og skille ad og undersøge.


  •   12. apr 2012 Ah, jeg kender en del værksteder der scorer boksen på det. Taksatoren opgør i nye originale dele, og har man gode forbindelser eller bare god rabat hos Klokkerholm, har man lynhurtigt en pæn profit ud af det...

  •   12. apr 2012 dr house jo for malere er der men er det en lille skade med og skifte stumper ud er der sq ikek det vilde ved det tværtimod er man ude i større opretnings opgaver ja så er der og skal man selv gøre bilen op det får man ikke noget for og har man en kunde bil som forsikringen kalder en låne bil ja så tror folk osse den er gratis og køre i

  •   12. apr 2012 Ah, det er nu ikke sandt der ikke er gode penge i forsikringsskader...

  •   12. apr 2012 timepriserne er den samme på forsikrings skader om det er et lille værksted eller et autoriseret det kun et spørgsmål om hvor meget udstyr man har til og bygge bilerne op igen feks opretter bænk osv. så får man højere takster der som er regnet ud i enheder foretnings messigt er der ikke de store penge og hente ved forsikrings skader med mindre der er meget der skal rettes og der er sat meget tid af til det

  •   12. apr 2012 Generelt set, så får man et valg, hvis skaden er mellem 55-65% af vurderingen. Hvis skaden opgøres til mere end 65% af værdien, så dør den, og under 55% af værdien, så bliver den genopbygget.

    Men som sagt, så er der andre lempelige regler for biler under 25.000 kr.
    Min kærestes Polo døde dog (2008), den blev vurderet til 25.000 kr, men skaden var vurderet til 22.000 kr, før de havde målt ud om den var skæv.
    Det var en bagskærm, en dør og en trykket b-stolpe, men bare det at bagskærmen er rørt er ofte nok på ældre biler, fik jeg at vide dengang, fordi det er en dyr del at skifte, set i forhold til arbejdsløn og lakering.


  •   12. apr 2012 kommer meget an på hva værksted den kommer på smider du den på et BMW værksted hvor d eved hva det koster originalt og timepriserne som regel er lidt højere end f.eks. en lille privat mekanikker bliver den sikkert dødsdømt... Har prøvet det at smide smadret bil ind til en lille mekanikker og en anden ind til et autoriseret værksted hvor de forhandler den bil jeg fik smadret...

  •   12. apr 2012 ellers må de give mig penge for den, en jeg nægter at lade mig spise af med 25000. der er satme dyre dele i bilen, hvad kan man gøre der?

  •   12. apr 2012 Volvo har ret, men efter min vurdering, samt husets taksator er NÆSTEN ingen e30er under 25 værd i fosikrings øjemed som sagt smiley
    Ellers kan man altid sende dem ud efter og finde en tilsvarende, hvilket jo blir meget svært med den her!

    Men under 25 går bilerne ind under den såkaldte "bagatelgrænse" og kan som sådan laves for 100-200% værdien.
    Eks en smaskrådden golf 2 kan godt blive genopbygget for 20.000 hvis kunden ønsker det, men igen så er det langt bedre for kunde som taksator med en kontant erstatning der jo smiley


  •   12. apr 2012 ok smiley tak allesammen!

  •   12. apr 2012 biler for en værdi under 25000kr er reglerne anderledes.

    kør til ordenligt værksted og få den takseret
    vis du gerne vil have totalt skadet så sig det. vis du gerne vil have den lavet så fortæl dem det. så vil der nok blive lagt lidt vægt på det.



  •   11. apr 2012 Tvivler på den er død, min gamle e30 fik et tryk i bagdøren og bagskærmen, Min fik ny orginal dør og laves bagskærmen og begge dele blev komplet malet, den var kun skadet for 13k der smiley

  •   11. apr 2012 Ja hvis det kører via forsikring så er den død.....og på gamle biler er det slet ikke i nærheden af de 70% der nævnes tidligere. Nærmere et sted mellem 50 og 60%. Har set en mercer fra 98 blive totalskadet på en mindre skade på bagskærm.

  •   11. apr 2012 Den er død smiley

  •   11. apr 2012 Må jeg ikke komme og dumpe en anden m20er i den så? smiley
    Men ja ny dør, ret af bagskæm plus evt stolpe= afmontering af dør som del der skal males af bilen.
    2 foskellige lakker der skal reppes.
    Det kan hurtigt ende på en 20.000 med lidt moms lak afgifter osv.
    Skal jeg prøve at køre den en tur i auto taks evt?
    Ellers kan du bare sende den til Nielsen og Søndergaard, så skal jeg nokhjælpe dig godt på vej med den, hvad end den skal fikses eller du skal ha den solgt smiley
    Fik min kammerats e30 Touring meldt død for 25 ved en lille frontskade en lille smule større end din, men det skal så lige nævnes at bilen var i den almindelige e30er stand som de plejer at være eks her på bg i de fleste tilfælde smiley
    Mvh pladesmeden smiley


  •   11. apr 2012 Ja, skynd dig at juble over du får overpris for en gammel E30er, men husk det næste gang du hyler over forsikringen er så dyr smiley

  •   11. apr 2012 gør ikek mig noget hvis de melder den død, vil bar egerne forberede mig, skal have bestilt blomster, kiste, osv.

  •   11. apr 2012 Kør ud til en hugger og sæt en anden dør på .. Forsikringen melder den nok død

  •   11. apr 2012 his man er glad for sin bil så køre man sådan noget uden om forsikringen.. den sq være nem og lave den der


  •   11. apr 2012 er den død ? smiley

  •   11. apr 2012 Den er død...

  •   11. apr 2012 e30 står ikke højt.. og 70% af værdien er ikke meget når det nu skal laves med regning.

    tror det ligger på grænsen.


Annonce