{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.132 visninger | Oprettet:

Zafira 2,0dti fejlkode P1125 {{forumTopicSubject}}

Hej

Min turbo er lige holdt op med at virke, jeg får felkode P1125.
Jeg kan ikke lige se hvad der skulle være galt, men mekanikeren har lige haft armen der inde forbi, i forbindelse med AC tjek i går.
Den har så kørt et døgn inden fejlen kom, så jeg ved ikke lige om det hænger samme.

Nogle gode idéer om hvad det kan være?

Jeg kan tilføje at jeg har 1 bar ladetryk, og når jeg giver gas falder den til 0,9 bar.
Så hvis ikke turboen er stået af, så regulere den i hverttilfælde overhovedet ikke.
en jeg kan ikke se nogle slanger der skulle være faldet af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zafira 2,0dti fejlkode P1125
  • #1   23. maj 2012 Map-sensor/ladetryks føler

  • #2   23. maj 2012 Jakob R,
    Ja det er godt at der er noget garanti på den.

    Ronnie A
    Hvis det er en føler fejl, ville den vel prøve at lave turbotryk,
    Den står bare på 1. bar og så skifter den op til 1,1 og ned til 0,9 alt efter om jeg giver gas eller slipper.
    Og efter noget tid, så går den på nødprogram, og aktivere fejl P1125

    Jeg tænker om det kan være vacum ventilen.
    Der har den sidste dages tid været lidt klumper i turbotrykket (ganske lidt), men det er først nu at det er konsekvent væk.


  • #3   23. maj 2012 Kan lige tilføje at det er fejl P1125-3 hvis det siger noget mere præsist.
    Er der nogen der ved hvor mn kan finde en fejlkodeliste der har de høje koder med?


  • #4   23. maj 2012 Nyt i sagaen.

    Jeg fandt ud af at slangerne var sat omvendt på vacum ventilen.
    Kan den gå i stykker af det?
    For nu virker det som om at jeg får for meget turbotryk.
    Og hvis jeg lader den gå op på 4000 O/min. ved acceleration, så går den i fejl P1125-5


  • #5   23. maj 2012 Den vacumventil jeg omtaler er den til turboen.

  • #6   23. maj 2012 Flemming J

    du skal have en ny vacumventil, for der ventilen er en ens retter så det vil sige hvis du vender slangerne om så suger den bare uden begrænsning



  • #7   24. maj 2012 Dannie O

    Den har ellers nok kunne regulere det tidligere.
    Jeg prøver i morgen at se om jeg kan få overbevist værkstedet om at give mg en ny.


  • #8   24. maj 2012 Nej, hvis det er ladetryksføleren der er defekt gør turboen intet!
    Hvis den ikke måler en ændring i trykket, så kan den jo ikke
    Regulere noget som helst. Ikke længe siden jeg har skiftet sådan en.
    Bilen havde absolut ingen trækkraft, turboen gjorde intet, indtil jeg skiftede
    Føleren.


  • #9   24. maj 2012 Det er til at forholde sig til.
    Men mekanikeren mener at den er skiftet for nyeligt.

    Og dessuden så har jeg jo fået mere end rigeligt ladetryk efter at jeg satte vaccumslangerne rigtigt på ventilen, problemet er nærest modsat nu.
    først er der ikke helt det tryk styrringen beder om, når det så stiger, får jeg for meget tryk.


Kommentér på:
Zafira 2,0dti fejlkode P1125

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce