{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.370 visninger | Oprettet:

Min Supra blev beslaglagt af Skat... {{forumTopicSubject}}

Det er nu over 2 år siden jeg blev stoppet af Chris (kendt fra Politijagt) fra Vestegnens politi, en tirsdag morgen ved Avedøre.
Det møde endte med at han beslaglagde min bil og efterlod mig på motorvejstilkørselen med besked om at jeg selv kunne finde hjem.
På daværende tidspunkt var jeg naturligvis chokeret, men var lykkeligt uvidende om hvad der ventede mig.
Ugerne gik, og efter en tid med total radiotavshed fra SKAT, modtog jeg et brev hvori der stod at min bil havde mistet sin afgiftsmæssige identitet, og at jeg derfor skulle svare ny afgift = 143.000 samt en passende bøde (typisk i samme størrelsesorden).
Årsagen til dette er at SKAT mente at JEG havde bygget bilen om til singleturbo, monteret større bremser og anden undervogn. Altsammen fordi det ikke lige kunne læses ud af toldsynsrapporten.
Efterfølgende indsendte min advokat billeder af bilen fra england, hvor man kunne se den havde samme udstyr, udtalelse fra sælger der fortalte at det var ham der havde bygget den om, et bindende svar i en anden sag hvor en person havde fået ok fra en anden enhed i skat på at foretage identiske ombygninger.
Men ALT sammen, ALT SAMMEN, blev pure ignoreret af SKAT. Deres eneste kommentar var at "det havde ikke noget med sagen at gøre" !
Imellemtiden forsøgte SKAT, uden min viden og accept, at effektmåle min bil på rullefelt 3 gange! første gang hos FDM hvor den var for lav til at gå på feltet, anden gang hos Peugeot i Køge hvor den spandt på rullerne, og tredie gang hos Agergaard i Slangerup hvor det ene bagdæk så sprang. Alle gange fandt jeg ud af det ved
tilfældigheder og alle gange ville SKAT ikke fortælle hvad de egentlig skulle bruge den rulning til (det har de stadig ikke svaret på), dog ville de have at jeg skulle betale for det!
Dette foregik altsammen i vintermånederne hvor de fragtede bilen rundt på et fejeblad med den naturlige konsekvens at der kom vejsalt over hele bilen.
Det har betydet at alle 4 fælge nu er ødelagt af ir og saltangreb, men det nægter SKAT at have ansvaret for. I et af deres svar skriver de endda at fælgene ikke
har højere værdi end et sæt stålfælge!!! (vi taler 19" alu fælge til ca 32.000 uden dæk!).Endvidere er der kommet en række bilkabuler i den ene side, der er et hak i fronten fra mødet med rullefeltet, og bagklappen er ridset oven på, der for man har kørt dæknet af og på den beskidte lak. Det nægter SKAT også at have
ansvaret for. Dette er til trods for at hele min sag kommer igennem et utal af jurister, kontorfuldmægtige, skattedirektører, ja sågar departementschefen Peter Loft.
Men fælles for alle er at de er fuldstændige imune for sund fornuft og håndgripelige beviser.

Nå, men efter 100 vis af breve frem og tilbage mellem min advokat og SKAT, ender sagen i landsskatteretten, og for at få bilen igen må jeg så betale de 143.000,
stille en bankgaranti på 120.000 for evt bøde samt betale ca 40.000 i omkostninger for at skat har opbevaret min bil og haft den på rullefelt.
Der har sagen så ligget i over et år og ventet, og i fredags kom afgørelse så endelig. Jeg fik fuld medhold og skal ikke svare ny afgift.
Denne afgørelse er primært baseret på billedmaterialet fra england, samt sælgers udtalelse. Begge dele ting som SKAT slet ikke har taget stilling til.
Dog siger afgørelse også at HVIS det var mig der havde bygget bilen om, så skulle der have været svaret ny afgift.

Jeg må sige at disse 2 år har været de værste i mit liv. At have sådan en sag hængende over hovedet, og være fuldstændig magtesløs over for et "system" der ignorer sund fornuft, lyver om sagsgangen, ødelægger ens ting og nægter at erstatte det. Den her sag har fuldstændig fjernet min tiltro og respekt for SKAT,
og samtlige medarbejdere jeg har været i kontakt med har opført sig som om de havde et personligt vendetta mod mig, på trods af at jeg og min advokat har holdt
den sobre tone hele vejen igennem sagen.

Hvad har SKAT fået ud af det? tja, de har tabt en sag der var klokkeklar fra starten. De har brugt i 100 vis af mandetimer på den, og ligeledes har min advokat.
Et forsigtigt bud er at de samlede omkostninger for sagen kommer til at koste SKAT i omegnen af en million når alt er lagt sammen (det er jo også dem der skal
betale den gigantiske advokatregning). Den million er penge som du og jeg har betalt i skat for at kunne nyde godt af velfærdssamfundet. Synes du de er givet godt ud???

Hvad kan vi så lære:

1. Hos SKAT er du skyldig indtil det modsatte er bevist
2. Når du importerer en bil og får den vurderet af SKAT skal du ALTID vedlægge omfattende fotomateriale så der ikke kan blive tvivl om hvordan bilen ser ud ved vurdering.
3. Få ALTID et bindende svar på de ombygninger du vil lave, inden du går igang (det koster 300kr), for du kan ikke regne med at de der gælder for andre, gælder for dig hvis du først sidder i saksen.
4. ønsk ikke for din værste fjende at de havner i klørene på skat

Jeg har naturligvis kun beskrevet sagen i hovedtræk. At redegøre for alle detaljer ville kræve mange timers skriveri, men spørg endelig vis der er noget i vil have uddybet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Supra blev beslaglagt af Skat...
Kommentér på:
Min Supra blev beslaglagt af Skat...

Annonce