Ford Mustang 5,4 SVT Cobra
Kr. 169.900
4.245 visninger
|
Oprettet:
Billån 169.900 kr.
Ford
Biler
2181137
169900
Franke
Årgang:
1995
Hestekræfter:
470
Gearkasse:
Manuel
Brændstoftype:
Benzin
Biltype:
Coupe
Sidst synet:
juni 2016
Farve:
Rød
Kilometer:
108.000
Nummerpladeopslag - tjek gæld og KM-info
Super fed 3 ejers Mustang SVT Cobra fra 1995 på fuld afgift (billig vægtafgift) importeret fra USA i 1998 hvor den har været i hænderne på Steeda som bla.monterede kompressor. bilen har kørt sine km i USA af en pilot og har efterfølgende kørt under 5000km i DK siden 1998 hvor der blev betalt afgift på den, afgiften blev tilbagebetalt hvor den kom til Sverige hos en samler men ikke indregistreret, derefter kom den igen til DK hvor der i 2013 blev betalt 90000kr i afgift som jeg har dokumentation på.
Bilen har fået lavet en lang række modifikationer. så er du på udkig efter en standard "blød hat Mustang" er denne IKKE noget for dig. men søger du noget legetøj der "tørrer røv" på de fleste så læs endelig videre.
Bilen er en original Cobra fra Fords SVT afdeling og der er kun lavet 717 biler i rio red med saddle cloth interiør.
Det er muligt at bestille et "Certificates of Authenticity" så man får et certifikat på bilen og kan se hvilket nummer bilen har. dvs. denne bil ikke bliver mindre værd med tiden da Cobraerne er lavet i begrænset antal kontra GT'eren (dette afspejler også priserne er stigende på f.eks e-bay)
ved interesse kan stelnummeret sendes og du kan se den er ægte.
Motor: 302 (5,0) som er strooket til 331 (5,4) med smedede stempler, plejlstænger og gennemboret krumtap, knivslebet og afbalanceret.
kompression 7:1
65mm gasspjæld
Powerdyne kompressor (9psi)
Alu toppe med store ventiler
42 punds indsprøjtningsdyser
Aeromotive fuelrails
Aeromotive A1000 benzinpumpe
Benzinsystem 1/2" frem 3/8" returløb alt i alurør og Russel slanger
Alle Fittings er Russel
Headers, race kats og Flowmaster 2,5" udst.
Motorstyring Electromotive TEC3
Motor indkørt hos westspeed
Gearkasse: Forstærket tremec 3550 5trins
Kobling: Forstærket med Tremec koblingshus
koblingsjusteringsenhed skiftet til alu.
Kadan: Alu
Bremser: org. Cobra 13" for og 11,65" bag
Bagtøj: IRS (independent rear suspension)
spær og 3,77 gearing
Undervogn: sænket og store krængningsstabilisatorer
Fælge: org. Cobra R
9x17" for med 275/35-17"
10,5x17" bag med 315/30-17" med Michelin pilot sport
Lak: bilen står med org. lak i super stand (kun en skramme på forkofanger på nederste læbe) har altid stået med dækken over i lun hal.
Bilen står som ny i bunden uden undervognsbehandling men har aldrig kørt i dårlig vejr det afspejler standen.
Styling:
mørke lygter (originale Cobra medfølger)
Sorte emblemer (cobra)
Cobra hækspoiler som er org.
Røde Cobra kalibre
Cobra 1997 hjelm
tonede ruder i de 3 bagerste
shorty antenne
Kabine:
Org. Cobra med beige læder
Org. læder knob
Org. læder håndbremsegreb
Cobra måtter
ure i A-stolpe for air/fuel- boost, olietryk
står rigtig flot og ikke smadret
el ruder, el spejle, fjernbetj. c-lås
stereo:
Fords originale Mach 360 med subwoofere og forstærkere, cd og kassette (spiller forbavsende godt)
I motor og drivlinien er der postet rigtig mange penge i og det har kørt under 5000km.
Bilen er voldsom hurtig og giver de fleste "røvfuld" den yder 470hk og 720nm (ved små 7psi, der følger en rullefeltsattest med)
Så det er en Mustang der vil fremad- dog ville et par gadeslicks gøre gavn da de brede 315 Michelin'er kæmper for at få fat ;o)
over et år til syn.
ABSOLUT INGEN TESTPILOTER
EVT. BYTTE (evt. gerne med ældre Mustang, Firebird, Trans am, camaro) hvad har i?, hit me.
sms på 22652111 ,svarer ikke privatbeskeder herinde
Bilen har fået lavet en lang række modifikationer. så er du på udkig efter en standard "blød hat Mustang" er denne IKKE noget for dig. men søger du noget legetøj der "tørrer røv" på de fleste så læs endelig videre.
Bilen er en original Cobra fra Fords SVT afdeling og der er kun lavet 717 biler i rio red med saddle cloth interiør.
Det er muligt at bestille et "Certificates of Authenticity" så man får et certifikat på bilen og kan se hvilket nummer bilen har. dvs. denne bil ikke bliver mindre værd med tiden da Cobraerne er lavet i begrænset antal kontra GT'eren (dette afspejler også priserne er stigende på f.eks e-bay)
ved interesse kan stelnummeret sendes og du kan se den er ægte.
Motor: 302 (5,0) som er strooket til 331 (5,4) med smedede stempler, plejlstænger og gennemboret krumtap, knivslebet og afbalanceret.
kompression 7:1
65mm gasspjæld
Powerdyne kompressor (9psi)
Alu toppe med store ventiler
42 punds indsprøjtningsdyser
Aeromotive fuelrails
Aeromotive A1000 benzinpumpe
Benzinsystem 1/2" frem 3/8" returløb alt i alurør og Russel slanger
Alle Fittings er Russel
Headers, race kats og Flowmaster 2,5" udst.
Motorstyring Electromotive TEC3
Motor indkørt hos westspeed
Gearkasse: Forstærket tremec 3550 5trins
Kobling: Forstærket med Tremec koblingshus
koblingsjusteringsenhed skiftet til alu.
Kadan: Alu
Bremser: org. Cobra 13" for og 11,65" bag
Bagtøj: IRS (independent rear suspension)
spær og 3,77 gearing
Undervogn: sænket og store krængningsstabilisatorer
Fælge: org. Cobra R
9x17" for med 275/35-17"
10,5x17" bag med 315/30-17" med Michelin pilot sport
Lak: bilen står med org. lak i super stand (kun en skramme på forkofanger på nederste læbe) har altid stået med dækken over i lun hal.
Bilen står som ny i bunden uden undervognsbehandling men har aldrig kørt i dårlig vejr det afspejler standen.
Styling:
mørke lygter (originale Cobra medfølger)
Sorte emblemer (cobra)
Cobra hækspoiler som er org.
Røde Cobra kalibre
Cobra 1997 hjelm
tonede ruder i de 3 bagerste
shorty antenne
Kabine:
Org. Cobra med beige læder
Org. læder knob
Org. læder håndbremsegreb
Cobra måtter
ure i A-stolpe for air/fuel- boost, olietryk
står rigtig flot og ikke smadret
el ruder, el spejle, fjernbetj. c-lås
stereo:
Fords originale Mach 360 med subwoofere og forstærkere, cd og kassette (spiller forbavsende godt)
I motor og drivlinien er der postet rigtig mange penge i og det har kørt under 5000km.
Bilen er voldsom hurtig og giver de fleste "røvfuld" den yder 470hk og 720nm (ved små 7psi, der følger en rullefeltsattest med)
Så det er en Mustang der vil fremad- dog ville et par gadeslicks gøre gavn da de brede 315 Michelin'er kæmper for at få fat ;o)
over et år til syn.
ABSOLUT INGEN TESTPILOTER
EVT. BYTTE (evt. gerne med ældre Mustang, Firebird, Trans am, camaro) hvad har i?, hit me.
sms på 22652111 ,svarer ikke privatbeskeder herinde
Spar penge på din forsikring