29.063 visninger
|
Oprettet:
Salg til CVR-nummer - engros salg {{forumTopicSubject}}
Hej,
Kan det passe, at man på ingen måde som privat kan købe en bil om den er sat til salg som engros?
Kan man ikke skrive ind i aftalen, at man tager den uden garanti?
Jeg ved godt, at man har den gældende ret som privat køber, som man ikke har - hvis man sælger til CVR-nummer, men blot om i har prøvet om man kan snakke sig til en aftale.
Har nemlig set mig lun på en vogn, der sælges således...
..eller i hvert fald den vogn, vi lige har brug for lige nu
Mvh. Mads K.
aug 2004
Følger: 1 Biler: 3 Emner: 89 Svar: 105
Jeg tænker bare bogføringsmæssigt, så synes det da sådan, at det vil se lidt mystisk ud, at man lader en bil indgå i regnskbet, men så er den der jo ikke alligevel - hvis man som CVR registreret køber en bil?
Men ved ikke, om jeg ikke forstår det rigtigt?
Jeg vil bare IKKE have, at den som har a CVR-nummer bliver belastet på nogen måde, men kan ikke lige se dette..
Mads K.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
Hvis en bil kun sælges som engros, så er det 100% sikkert, at der er et væsentligt problem med den, som i pris overstiger det, der kan tjenes hjem igen. Eller sagt på en anden måde; skulle engros-bilen sælges med reklamationsret, så ville dette omfatte et tab for forhandleren.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
aug 2004
Følger: 1 Biler: 3 Emner: 89 Svar: 105
Hej,
Kan godt se hvad i mener begge to og mener, at have forstå dette nu....tak
Nu er jeg så bare rendt ind i et andet problem - det er en Renault Laguna II stationcar fra 2002, jeg har set på - og har jeg lige læst, at på disse er isofix beslagene svejst forkert på - og netop dette er konen meget hys på - hmmm
Mvh. Mads K.
jul 2004
Følger: 98 Følgere: 98 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.582
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 19 Svar: 137
- Og fik afvide at jeg lige så godt kunne Mc Donnalds CVR-nummer. Det bliver ikke brugt til noget.
Det er kun så at forhandleren ikke skal stille nogle garanti.
jan 2003
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 2
Salg til CVR-nummer - engros salg