{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.255 visninger | Oprettet:

Forkert olie til service. {{forumTopicSubject}}

hej jeg valgte at købe en chevy aveo diesel sidste år, da jeg syntes chevrolet selv var for dyre ang. service har jeg valgt at kører den til automester samt hella service partner når der skal service på bilen. lige nu står jeg så bare med det problem at min cylinder har læk, og olien derfor løber ind i motoren, chevrolet er nu i gang med at undersøge om det kan være deres olier der har været forkerte da jeg fik lavet service hos dem. hvordan skal man forholde sig til hvis de har sat stempel i bogen, og at den skal overholde fabriks garantien. for er der fyldt forkert olie på er det = ingen motorgaranti fra chevrolet's side af.... også står jeg med en bil der har gået 49000 og ikke har det super godt længere.... hvem skal så erstatte i denne sag?, er det chevrolet der skal kører sag med dem =? eller skal jeg selv stå for det. er der overhoved nogen garantier at hente fra de 2 service værksteder ? de har jo stemplet.. håber der er nogen kloge hoveder her inde der kan give mig lidt afklaring på hvad jeg kan gøre hvis det værst tænkelige sker at chevrolet ikke vil lave den på garantien.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkert olie til service.
  • #1   8. nov 2013 Det er lige netop der, man vælger at betale de 1-2-300kr mere i timen for at lade fagfolk lave ens bil, der ved hvordan den skal behandles og laves smiley

  • #2   8. nov 2013 Tror den bliver svær at få igennem, de andre værksteder vil i hvert tilfælde ikke gøre noget.

    Ville sgu nok have fået lavet autoriseret service i garantiperioden.


  • #3   8. nov 2013 Jeg kan rimelig stensikkert sige dig at Chevrolet IKKE kører sag mod din mekaniker, det dit helt eget problem. Hvis de gjorde det ville de jo være godt tossede.
    Kan ikke lige se hvorfor der skulle være hældt forkert olie på, står det på dine regninger at det er den forkerte viskositet da?


  • #4   8. nov 2013 ifht garanti bør automesters / hellapartneres stempler gælde lige så meget når vi snakker garanti. Medmindre de har hældt den forkerte olie på ifht hvad tolerancen siger? Kunne jeg forestille mig.


  • #5   8. nov 2013 Det er noget i stil med at chevrolet vil gerne have den olie der skal på aveo, skal være dexos2 godkendt. hvilket den type elf. olie de har fyldt på nok ikke er, som sagt er sagen ikke afgjort endnu. men frygter det værste. og ja har da lært af min fejl nu, aldrig mere skal jeg havde lavet service et andet sted end chevrolet.

  • #6   8. nov 2013 Når hella og automester laver service så gælder fabriks garantien stadig men det kræver jo at du kan bevise at fek.s da du fik lavet (eksempel) 35000 km service at den olie feks automester hældte på er skyld i det også er det det automester værksted der står med det smiley håber du forstår:)

  • #7   8. nov 2013 Nu er det ikke lige direkte til emnet..
    Men din cylinder er læk? Som i en af cylinderne i motorblokken er flækket og olien løber fra en smørekanal og ind i cylinderen?


  • #8   8. nov 2013 I mine øjne er det imellem automeste / hella partner / chevrolet der skal finde ud af hvor fejlen ligger?
    For hvis hella og automester har brugt den rigtige type olie så er det vel chevrolet der står med den?


  • #9   8. nov 2013 49000km... \o/

    Jamen du havde vel ikke regnet med det Korea produkt kunne holde længere?
    Jeg syntes det er flot den næsten har gået 50 af de lange inden den gav op..



  • #10   8. nov 2013 Mike A. jeg har kvit. på samtlige eftersyn samt en udspecifiseret oversigt over hvad der er foretaget og hvilken olie der er påfyldt med eksakte navn osv. så lige der er problemet ikke i hvertfald, der står både km antal, og stempel i min bog.

    Kent R. nu jeg ikke så teknisk hvad det angår, men det er noget med at ja der er læk i cylinderen. så bilen skriver der er lavt olie nivue, selv om den er næsten helt fuld, fik lavet mit sidste service hos chevrolet selv også og det var 2000 km før min bil begyndte at lyse og hyle og skrige på der var noget helt galt, de har intet sagt osv. om den har været i stykker der er mig self. en gåde, men fejlen opstod ca 14 dage til 3 uger efter service hos dem med den korrekte olie på motoren.


  • #11   9. nov 2013 Hmm så hvis du fylder op med olie til maks mærket, så giver den ikke alarm?
    Men det kommer så efter forholdsvis få km ?

    Ryger den meget når du køre i den?


  • #12   9. nov 2013 der er olie på den til max allerede, og både ryger og stinker af brændt motor.

  • #13   9. nov 2013 Du sikker på det ikke er lavt smøreolietryk den giver alarm for?

    Men håber da for dig Chevrolet æder den.


  • #14   9. nov 2013 pas, chevrolet har haft både tester osv på. og har den også stående hos sig på 2 uge nu. så pt kører jeg i lånebil, hvilket bestemt ikke gør noget, dog ville lidt klarhed i sagen om hvem der skal æde regninger for en ny motor være rart :).

  • #15   9. nov 2013 Lyder helt sikkert som en ny kværn der skal i desværre.. Håber du finder ud af noget.
    Hvis der er olie på og den lyser, er der lavt smøretryk. Så er det garanteret lejer og div den har ædt.


  • #16   9. nov 2013 Hvis jeg var dig ville jeg prøve at ringe til værkstedets hovedkontor og høre dig af. Det er jo deres ansvar at hælde korrekt olie på vores biler.

  • #17   9. nov 2013 cato.. det har chevrolet også sagt til mig at det er det eneste der er at gøre. men i min verden virker det som om de prøver at tøre den af på de andre. for han fortalte mig ham værkføren at de havde haft en magen til i foråret. der havde fået lavet service hos chevrolet hele perioden i gennem hvor problemet var den samme = olien jo var korrekt. derfor synets jeg det virker meget sært at de lige nu bruger så meget krudt på olien, hvis det er en generel motor fejl på aveo 1.3 diesel.

  • #18   9. nov 2013 automester laver os service som gælder med garenti, lige som autoseret værksted, det siger de da. men det mekanikeren der må æde den med han har hældt forkert olie på din bil.

  • #19   9. nov 2013 Den nægter du selv at betale, om du har fået det lavet ved chevy eller automester, så gælder fabriksgarantien og det er deres fejl, så hvis de siger at du skal betale, så går du bare til forbrugerklagenævnet og så kører de sagen, for den vil du 100% vinde hvis du har overholdt alke service smiley

  • #20   9. nov 2013 Min personlige mening vil nu også være at det sku ligemeget hvilken olie du har kørt på, hvis ellers det er skiftet til tiden.
    Men det selvfølgelig nemmere og tøre den af på dig, ved og sige det pga service ikke er lavet ved forhandler.
    Jeg ville dog indvoldere automesteren eller hvem der skiftet din olie, så deres leverandør kan komme ind i sagen, oliefirmaer er meget strikse omkring dårlig omtale af deres olie, og skal nok komme med analyser og modbeviser på at det ikke er oliens skyld.

    Jeg har et lille ekstra spørgsmål, hvordan er dit kørselsmønster? Altså hvor lange er dine køreture i gennemsnit, nu er en diesel du har?


  • #21   9. nov 2013 Giver Kent R ret......

    Tror de vil tørre den af på andre..... og du hopper på den lyder det til.....


  • #22   9. nov 2013 Det stinker VOLDSOMT! af at de forsøger at tørre fejlen af på dig/de andre værksteder!.

    Næsten ALLE olier kan bruges på alle motore, der enkelte få undtagelser, men det er mest når det er med partikelfilter.


  • #23   9. nov 2013 Uanset hvilken olie der er brugt må en motor ikke allerede være færdig efter 50.000km, automester er godkent, service partner, selvfølgelig prøver chevrolet at give automester skylden, sagen er den at er bilen ikke ældre end 4år skal chevrolet tage ansvar for skaden og få fikset bilen, uanset hvad vil de altid sige det er pga af olien men det er nok nærmere er spørgsmål om at mange minibiler, simpelthen ikke er kvalitet,

  • #24   9. nov 2013 Ja efter min erfaring er diesel motore ret tolerente hvad der angår olie

  • #25   9. nov 2013 hvordan skulle en olie få en motor til at flække? jeg er ret nysgerrig...

  • #26   9. nov 2013 sidder dagligt med sådan nogen sager... og der er bare INTET at komme efter fra Chevrolet i sådan en sag her.. du kan strække den så langt du vil,.. men du får intet ud af det, samme info vil du få hvis du gik til fdm og forsøgte at få dem til at hjælpe

  • #27   9. nov 2013 Du har jo ikke været Loyal over for Chevrolet - derfor vil de ikke hjælpe dig - det er da ganske forståeligt - Du er jo loyal overfor en uath. dvs. din autopartner burde jo være loyal over for dig og hjælpe dig i sagde da de har brugt forkert olie det kan du jo dokumentere sort på hvidt... ergo ville du have større chance ved at køre en sag imod dem der har holdt service på din bil.

  • #28   9. nov 2013 Hvis de er godkendt til at servicere bilen inden for garantiperioden - og bibeholde garanti, så kan du da være helt rolig. Chevrolet vil da selvfølgelig FØRST prøve om de kan bevise, at der er hældt forkert olie på bilen, så de slipper. Der er ganske sikkert hældt rigtig olie på den - og hvis der ikke er, så kan det da KUN være værkstedet, som reklamerer med at de kan holde garantien's, skyld.

    B4NDIT - jeg synes ikke det lyder som om du sidder med den slags til dagligt - og hvis du gør, så er det da foruroligende...


  • #29   9. nov 2013 hvorfor - hvem gider hjælpe en som ikke køre på auth. Værksted, .. ingen - Hader alle de hylkere der kommer rendene med en masse lort på deres biler under garanti perioden og man ser dem KUN til Gratis Rustkontrol, og Garantiarbejde de skal bare et sted op i det mørke hul bag i..

  • #30   9. nov 2013 Så må i jo sætte priserne ned ;).

    Men er det ikke noget med at lige chervolet matcher prisen hvis man kommer med et skriftligt tilbud fra et andet værksted?


  • #31   9. nov 2013 Det har jo ikke noget at gøre med om de har lyst eller ej. Der er love om den slags.

  • #32   9. nov 2013 Nu der jo som sagt intet afgjort endnu sagen undersøges stadig frygter bare det værste

  • #33   9. nov 2013 Har du data på den olie der er blevet påfyldt? Det burde ikke være så svært at se om den er godkendt til den bil.

  • #34   9. nov 2013 Og hvis den ikke er - så må det være værkstedets problem, når en del af deres markedsføring netop er "bibeholdelse af fabriksgarantien". Bum.

  • #35   9. nov 2013 Priserne ned, de er sku da nede der er prismatch - jeg har endnu ikke mistet en kunde på servicepris 1 første service ligger i snit på en Chevrolet benzinbil 2195 kr alt inkl. og det er inkl. bremse adskillelse for/bag ... hvis man ikke vil betale 2195 kr for at bibeholde 100% Chevrolet garanti og mulighed for udvidet kullance efter 3 år eller 100.000 km.. så ber man sku da også selv om det..

  • #36   9. nov 2013 så køre folk hellere til kvikcentre, superdæk, osv og får service for 1200 kr og til 1200 kr kan man da kun stille spørgsmålstegn ved Oliefiltre, oliekvalitet m.m uanset.

  • #37   9. nov 2013 Nicole h der er noget om snakken smiley

  • #38   9. nov 2013 B4NDIT

    1200 kr!?... 1200 kr!?!!!... ja så kan man sku da kun så tvivl!...

    nu har jeg selv et mindre værksted og jeg går ikke under 1800 for et service! under ingen omstændigheder!. Der skal jo være plads til olie af ordenlig kvalitet og filtre!..

    Har oplevet på nogle af dem jeg har haft inde at så "glemmer" værkstederne at skifte pollenfilter og tændrør for lige at spare der, ligesom jeg har oplevet luftfiltre af tvivlsom karkter! i forhold til når jeg bestiller et bosch f.eks.

    om det er 400 mere værd at køre til dig skal jeg lade være usagt.


  • #39   9. nov 2013 Som udgangs punkt er det vel chevolet problem,medmindre de kan påvise at der ikke er overholdt de specifikationer der er krævet for at sevicere bilen,du kan jo fremvise kvitteringer på service og deraf også hvilken type olie der er hældt på bilen,hvis det er overholder der det skal så ryger garantien,medmindre det kan påvises det ikke har med olien og service at gøre.Hvis det er tilfældet så skal du have fat i værkstedet som har udført service og de må så til lommerne

  • #40   9. nov 2013 Nemlig, Henning

  • #41   11. nov 2013 Chevrolet Danmark har i dag godkendt at det er en garanti sag, selv om olien ikke var 100 % optimal levede den stadig op til de krav der blev stillet !. så nu står min kære dyt og er i gang med at blive skilt ad

  • #42   11. nov 2013 jay tillykke smiley

  • #43   11. nov 2013 Lækkert smiley Skynd dig at sælge den så smiley

  • #44   11. nov 2013 overvejes helt klart også ;).

  • #45   11. nov 2013 sådan. det var lækkert...



  • #46   11. nov 2013 tillykke... smiley

  • #47   11. nov 2013 så er der ingen panik og de står ved deres ansvar,det er jo fint og thumps up for chevrolet smiley

  • #48   11. nov 2013 super fedt da...en anden ting jeg vil næsten væde med hvis du kigger ud på chevrolets værksted hvad der står på deres olie tønder også kigger ved din lokale automester hvad han har stående af olie så er jeg næsten helt sikker på det er det samme mærke der står på tønderne

  • #49   11. nov 2013 Lyder da godt, men uanset må det da også skyldes en for dårlig motor. 50.000 skulle den jo kunne køre om så du hældte spildolie på, og en flækket cylinder kan sgu aldrig skyldes olien, hvis ellers det er tilfældet. Men ja, skynd dig at få den solgt, og køb dig en bil af ordenlig kvalitet.

  • #50   11. nov 2013 Jeg tror du får en bedre bil, for nu får du opdaterede dele på, hvis der er kommet sådan nogle, ellers er det jo bare den samme trælse kvalitet igen.

  • #51   11. nov 2013 tror jeg er for ærlig hvis den skulle sælges privat til at kunne sælge den uden at fortælle hvor meget jeg har været i gennem med chevrolet. tror den dag jeg skal af med hende igen, så skal hun sælges til en forhandler trods alt. men satser da også stærkt på at få en langt bedre kvalitet nu :). det er i hvertfald en nyere motorstyring så vidt jeg kunne forstå :). håber bare på det går kvikt så jeg kan få min skat igen smiley

  • #52   12. nov 2013 Nu kan motoren jo have haft en støbefejl fra fabrikken. Fejl KAN jo ske. jeg tror ikke at motoren helt generelt behøver være dårlig.

    Stort tillykke med den gode udgang på sagen!


  • #53   12. nov 2013 Det er jo dejligt, at Chevolet tager sig af garantisagen.
    Men jeg kan læse, at nogle mener, at olie er olie. Jeg kan læse at Dexos 2 er en fuld syntetisk 5W-30 API SM/CF olie.
    Et andet fabrikat med betegnelsen fuld syntetisk 5W-30 API SM/CF er OK at anvende.
    Men en eller anden tilfældig olie med en eller anden tilfældig specifikation, kan ødelægge en moderne motor, specielt er diesel motorer med lange olieskifts intervaller, meget sarte med hensyn til for tyk (f.eks. 10W-40) og for få selvrensende additiver (semi syntetisk eller mineral olier). I sådanne tilfælde kan jeg godt forstå, at en bilfabrik vil afvise garantiansvaret.
    På værksteder med kundebiler af mange forskellige mærker og nye og gamle biler mellem hinanden, er det svært at lagerføre alle de typer olier, som de biler kan bruge.


  • #54   12. nov 2013 Hold kæft en omgang bræk og moral prædiken. En motor flækker sgu ikk bare fordi at man ikke har fået Chevrolet til at skifte olien. Det er sgu ikk dem der producerer olien.

    Godt de erkendte fejlen.


  • #55   13. nov 2013 Godt det lykkedes, men man får jo hvad man betaler for, i min verden er mange minibiler, fyldt med fejl, køber man en minibil skal man være forberedt, På at der kan komme mange problemer, og at bilerne generalt ikke holder så længe som større og dyre biler, har allerede set mange sørgelige ting som ikke burde være til stede på biler der kun er 2 / 3 år gamle, man skal tænke sig om inden man køber disse biler.

  • #56   13. nov 2013 Nu er der jo efterhånden solgt 3-4 gange flere af de små biler end de dyre - så klart nok du også vil se 3-4 gange så mange med fejl.

  • #57   13. nov 2013 Vil dog lige sige jeg syntes bestemt ikke at 179 tusind er billig !

  • #58   14. nov 2013 Hva så Bandit? hvor blev du af? Kloge-åge.

  • #59   14. nov 2013 Havde en kunde der kom med en vw up som var ca to år gammel begge forskærme var angrebet af rust, på trods af den ikke havde rundet over 50.000km det må ikke ske for en bil der ikke er ældre selvfølgelig er det en garantisag, men hvad så når garanti perioden er udløbet så står man med en nyere bil og måske en afbetalingsordning, der skal betales og en bil der ingen værdi har, jeg har flere og flere nyere biler i værkstedet, med fejl der sørgelige, og især når folk køber disse biler fordi de har en teori om at de kan spare penge, ved at købe en minibil. Og de fejl jeg har set indtil videre har intet at gøre med at der bliver solgt mange biler men fordi kvaliteten af de her biler er elendige, lige nu har jeg en på liften med defekt tandstang, fabrikanten vil ikke dække så desværre en stor regning til den ulykkelige kunde. Jeg har selv haft en minibil, køreenskaberne, komforten, osv er elendig, larmen alene kan drive en til vanvid, aldrig igen skal jeg have sådan noget skrammel, nu har vi tre bmw`er og det er nummer et fremfor sådan en dåse blik, hellere have en brugt bil med komfort, end en ny bil uden noget som helst køre glæde, men blot min mening som mekaniker smiley

  • #60   14. nov 2013 JK Auto..

    Kan ikke siges mere rigtigt.. minibil = alt der kan spares på, er sparet på..

    Og ja en 10 år gammel Bmw med 300 tusinde på tælleren er også højere på min "Daily driver" Liste end nogen af de minibiler.


  • #61   15. nov 2013 Hazzar nemlig, desuden hvis man tænker sig lidt om kan man til feks bmw købe brugte reservedele, da ophuggermarket er rigtigt stort, og spare mange penge, desuden findes der mange kopivare til billige priser som er af ok kvalitet.

  • #62   25. nov 2013 status ind til nu... mekanikeren har været syg, så min bil har stået stille 2 uger uden at der er sket noget, i dag er der så sat en mekanikker på den forhåbentlig får jeg den snart igen!

  • #63   25. nov 2013 Mike h håber snart du får din bil igen,

  • #64   2. dec 2013 hvor langt er motorskiftet ved at være?
    kanon de dækkede den det manglede sgu også bar!!!
    men godt med lidt ro på (ku forstille mig det har været en stor stressfaktor) smiley


  • #66   3. dec 2013 Jamen nu er status at man har taget topstykket af og er i gang med at lave udmålinger af en eller anden facon :s. Da impotøren har fået besked fra Korea at dette skal gøres før den helt endelige godkendelse er aktuel for at kunne bestille ny motor hjem til mig. I mellemtiden må jeg pænt vente i spænding !!!

  • #67   3. dec 2013 ..... suk!....

  • #68   3. dec 2013 Kæmpe suk her fra.. Altid noget der er gratis lånebil trods alt.. Selv om sådan en Nissan note er lidt af en børne container smiley

  • #69   4. dec 2013 Det er bare at køre og se glad ud, du slider da ikke på din egen så længe, de har vel sat vinterdæk på den? Ellers må du derhen igen:)

  • #70   4. dec 2013 Ved godt man skal se det positive i det. Men det bare uvidenheden der er er Killer !

  • #71   4. dec 2013 Godt du fik det dækket... lige nu holder min 4 år gamle bmw5 på værkstedet og skal have skiftet krumtap.. UDEN at bmw gider røre ved det.. Det kommer til at koste 40 af de lange..
    så bare fordi bilen er dyrere, er den ikke nødvendigvis bedre..


  • #72   4. dec 2013 cs, det var dælme da også træls... 4 år gammel.

    40 af de sjove, det er jo næsten hvad jeg gav for Octavia'en smiley
    (04 Octavia Elegance Stc)


  • #73   4. dec 2013 Her er et billede af maskinen med den nye krumtap
    https://www.dropbox.com/s/3mr5mc4bsb8rkop/2013-12-02%2015.32.31.jpg


  • #74   4. dec 2013 Det er en designfejl i N47 motoren + man har været idiotiske nok til:

    1: sætte kæderne på bagsiden
    2: svejse tandhjul fast på krumtappen så man ikke kan skifte dem alene, men skal have ny krumtap i maskinen..


  • #75   4. dec 2013 CS

    Hvis du læser hvad han skriver, så har de trukket det tilbage og vil nu undersøge motoren nærmere før de giver det endelige OK til at de vil dække! smiley


  • #76   4. dec 2013 Mike H - du bliver godt nok ikke prioteret ret højt hos Chevrolet hva ?? mekaniker syg, så bilen har ikke rokket sig i 2 uger... Fuck man........ Håber du er skuffet

  • #77   4. dec 2013 kennet: jeg forstod det som om at det bare var en formalitet...

  • #78   4. dec 2013 CS

    Kommer vel an på om de med de målinger IGEN vil forsøge at løbe fra at skifte motoren.

    Jeg ser det nærmere som et forsøg på at fraskrive sig ansvaret og forsøge at placere det ved en anden. De HAR jo allerede sagt at olien var god nok til den motor, men alligevel kommer der pludseligt et nyt krav om at de skal måle dit og dat.


  • #79   4. dec 2013 ja det kan du have ret i.. Det håber jeg dog ikke at de gør.. producenterne må tage noget mere ansvar for deres produkter - også EFTER at de er blevet solgt...

  • #80   4. dec 2013 CS:

    Det er da helt vildt at det skal koste 40 kilo, man har åbenbart ikke motoren ude af bilen?

    Kunne Schmiedmann ikke have gjort det noget billigere?


  • #81   4. dec 2013 40,000 for en ny krumtap?!!!!
    Fuck jeg er glad for jeg laver alt selv.. shit man!!
    har kraftedeme ondt af dig cs!!!!!!!!
    håber den så bar er fejlfri resten af tiden du har din kære bimmer smiley

    mvh


  • #82   4. dec 2013 mike h,
    håber sgu det bedste for dig!
    kan sgu godt forstå det er uvidenheden der er det værste!!!

    mvh nico


  • #83   4. dec 2013 Det er naturligvis ikke i orden det skal tage så lang tid,men jeg kan til dels godt forstå at de prøver at komme uden om at betale for rep,jeg ville nok have gjort det samme når kunden ikke benytter mit værksted til service,men kun til garanti rep.

    Jeg er selv selvstændig,dog ikke mekaniker med i bygge branchen og er heller ikke glad for at skulle betale for andres fejl.
    Men de finder forhåbentlig ud af at det er en fejl fra fabrikken og kommer igang med at få det udbedret


  • #84   6. dec 2013 Allan og Nico:

    Jeg har lige fået regningen.. ren lyder på præcist 40571,13 inkl moms og lånebil.

    (og så skulle BMW have den gamle krumtap, så jeg ikke kunne vise den frem efterfølgende.. nåede dog at tage et billede af tandhjulene, men det er ikke det samme som at røre)

    Der er brugt 35 timer á 580 + moms så er der skiftet krumtap til 6430 + moms og diverse kæder og hjul for resten..

    De havde motoren i bilen mens de gjorde det - så den selv hænge på liften med bunden af.

    Schmiedmann var blandt de dyreste da jeg skulle have en pris - det kunne slet ikke svare sig - og jeg ville ønske jeg kunne gøre det selv, jeg har desværre ikke pladsen og operationen er lidt for stor.
    Godt nok har jeg skiftet motor, toppakning osv i mondeoer, men det er ikke helt det samme + jeg er afhængig af bilen, så det skulle bare være 100%

    Jeg har kun GODE ting at sige om værkstedet - zerhan auto - autopartner i hvidovre..!! servicen var helt i top! - prisen er jo hvad den er, men det er jo ikke deres skyld..

    ...og det betyder så at der ikke er råd til de helt store julegaver i år - men vigtigst er at bilen virker.. Jeg håber dog ikke at der er mere der går galt.
    de sidste 3 mdr har jeg brugt 70K på den - så nu må det sgu være nok!


  • #85   6. dec 2013 i kan tro jeg er skuffet, og min tålmodighed er ved at være brugt op... har haft fdm inde over da jeg meldte mig ind med det samme, desværre vil de heller ikke hjælpe mig fordi jeg først har meldt mig ind efter bilen er afleveret på værkstedet !

  • #86   7. dec 2013 25 kilo i arbejdsløn, det lyder ekstremt!

  • #87   8. dec 2013 Ja en uge om at skifte krumtap er da ikke specielt hurtigt,det lyder forkert at det skal tage så lang tid

  • #88   8. dec 2013 Selvfølgelig vil FDM da ikke hjælpe dig, når du melder dig ind efter din bil er brudt sammen.

  • #89   8. dec 2013 Hvordan kan det dog være en selvfølge ?

  • #90   8. dec 2013 FDM er da også en topfesen forening alligevel...

  • #91   8. dec 2013 Krumtappen skal vel af og på nogen gange i forbindelse med opmåling af lejepander eller hvad?

  • #92   8. dec 2013 Siger det ikke lidt sig selv? Det er jo ikke gratis. Så kunne alle jo bare melde sig ind så snart de har et problem, få juridisk hjælp og så melde sig ud igen.

  • #93   9. dec 2013 i dag læste jeg lige at chevrolet stopper salget af biler i danmark fra slutningen af 2015. hvilket overresker mig en del, på samme tid må jeg jo så også indrømme nu har jeg været ejer af 2 chevrolet og min erfaring har ikke været god desværre.

    for at vende tilbage til min aveo, så forstår jeg udemærket godt forhandleren ikke bestiller en ny motor hjem, før de har den endelige godkendelse, det pisser mig dog af at den danske importør og korea er så skide langsomme om at finde den endelige godkendelse til at den bare skal skiftes hurtigst muligt, nu har den snart stået stille i 2 måneder :/. når man tænker over at service er holdt, og olien er godkendt osv, og ikke som de frygtede til start !. så burde der jo ikke være så meget at rafle om!


  • #94   9. dec 2013 Står der noget om hvorfor ?? Havde den opfattelse, at det var dks størst voksende bilmærke ?

  • #96   10. dec 2013 Jeg tror, at det mest er fordi, at koreanske Chevies er en til to modeller teknologisk bagud ift. Opel og andre populære biler i EU området. De nye EU forureningskrav vil kræve nye eller modificerede motorer.


  • #97   10. dec 2013 De sælger jo under de krav der er i verden nu, så det anser jeg for at være noget pladder.

  • #98   11. dec 2013 Chevy og Opel er stortset samme motorer Corsa = aveo. Astra = cruze

  • #99   11. dec 2013 Jeg læste et sted at "problemet" var at de havde svært ved at forklare hvorfor f.eks. en orlando skulle være så meget billigere end en zafira når det dybestset var samme bil, samme gælder vist for de andre biler, derfor trækker de chervolet ud og lader opel blive, opel har også en større markeds andel end chervolet.

  • #100   11. dec 2013 En lille Update smiley
    I dag har jeg fået et opkald at min bil er klar til afhentning i morgen tidlig der er nu kommet en helt ny kværn i ! Så det jo bare lige som det skal være nu :).


  • #101   11. dec 2013 tillykke med det!

  • #103   11. dec 2013 Så skal den bare ha kniven fra dag et, ellers begynder den at bruge olie, men den skal være driftsvarm først.

  • #104   11. dec 2013 Kniven ?

  • #105   12. dec 2013 Kniven = fuld gas fra dag et!
    Det vil jeg nu ikke udsætte en jomfruelig motor for. Når motoren er varm, så kør frisk med varierende omdrejningstal og noget motorbremsning ind i mellem. Men ikke fuld gas - hvilket er nærmest umuligt (og ulovligt pga. hastighedsgrænserne)
    Erik


  • #106   12. dec 2013 Gastæthed hedder ordet!
    Du har EN chance for at køre en motor ind, og i dagens verden er en motor klar fra fabrikken af.
    De biler der kører bedst har fået kniven på dag ET, og er så kørt almindeligt til friskt frem over, for det virker. (og med motorbremse, endeligt)

    Daglig mishandling nedsætter levetiden.

    En tuner jeg kender har ET svar på hvordan en motor bør køres til; "Kvikt"!

    Det er ikke noget jeg har fundet på, sådan er det bare, og der er en tekninsk forklaring på alt, også det her.
    Men spørg selv en i kender der tuner biler seriøst, som levebrød.


  • #107   15. dec 2013 Den kører simpelhen suverænt nu !!! Der er sindsyg stor foreskel smiley længere på literen osv larmer slet ikke nær så meget og bedst af alt kørekomforten er helt klart forbedret !

  • #108   15. dec 2013 Bedre end da den var ny?

  • #109   15. dec 2013 Da jeg købte bilen var det en demo som forhandleren selv kørte i, men ja meget anderleds end da jeg overtog den !.

  • #110   16. dec 2013 Dejligt! smiley

  • #111   16. dec 2013 Ja bestemt !

Kommentér på:
Forkert olie til service.

Annonce