{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilbagelevering af bil? hos SANTANDER
  • #1   25. dec 2013 bl.a bca auktionshuset i vejle

• #2   25. dec 2013 Mette Blomsterberg

• DGK
    DGK Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 61
    #3   25. dec 2013 der er ikke deciderede stder du bare kan sætte bilen,men du kan ringe og tage en snak med dem og forklare dem din situration

• #4   25. dec 2013
    Find deres adresse på nettet og kør hen og sæt bilen og put nøglen i postkassen...?

• #6   25. dec 2013 Hvorfor skal bilen leveres tilbage?

• #7   25. dec 2013 Husk og få alt på skrift fra dem.... har selv været turen igennem.... men den nemmeste løsning med en finansieret bil er 5 l benzin og en tændstik. Du får dit kaskobeløb af forsikringen og er det ikke nok til at indfrie dit lån hos dem æder de resten af gælden.....

• #9   25. dec 2013 Først tage et lån man ikke kan/vil betale, og så svindle forsikringen?
    Ja det er helt sikkert vejen frem smiley

• #10   25. dec 2013 Hvis den er gået til inkasso, skal bilen afleveres hos Lindorff i Glostrup.

Men under alle omstændigheder skal du snakke med Santander først og have underskrift på du er gældsfri, ved aflevering af bilen. Når du tilbageleverer bilen, skal du ikke betale din restgæld, da bilen er Santanders, til den er betalt ud.

• #11   26. dec 2013 Efter en samtale med en tidligere Stasi agent som står for invasion ved santander for jeg at vide at man sagtens kan aflevere bilen og derved komme i nul med gælden, men hun vil så ikke oplyse hvor !
    Og de kan sætte den på auktion vis jeg vil betale rest gælden der evt ville komme.
    Bilen skal ikk afleveres til købs sted da bilen er santander indtil den er betalt.
    Men tænker bare jeg kan vel umuligt være den eneste i det midt jyske der har prøvet dette, så vis nogen vidste eller hvor eller havde hørt om et sted ville det hjælpe en del. For santander har ingen forståelse for man er blevet fyret og skal flytte i mindre og ingen penge har

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #13   26. dec 2013 Der er jo den nemme måde. Stop med at betale dine afdrag så skal de nok kontakte dig og fortælle hvor du skal aflevere den. Det er jeg næsten sikker på.

• #15   26. dec 2013 Jeg har personligt selv afleveret en bil tilbage, finansieret af dem. De skrev også at de ville sælge den på auktion, men da de har ejerforbehold(?) i bilen, blev den afleveret, uden at jeg skulle betale restgælden, efter en snak med Lindorff, der står for inddrivelse for dem.

• #16   26. dec 2013 BDOG: endelig et svar man kunne forholde sig til. Sagde du så bare ja til den skulle auktion? Eller hvordan og hva sagde du så til lindorf?

• #17   26. dec 2013
    Enhver ved da at hvis man ikke kan betale en bil tilbage, uanset om man har købt en Bentley, Lambo whatever, bla pga arbejdsløshed, leverer man den tilbage, og bum så er den restgæld eller bil ikke dit problem.... Elsker købeloven smiley

• #18   26. dec 2013 Ved godt hva loven siger, og når man snakker med kundeservice siger de også det er intet problem så bliver du videre stillet til inkasso afdelingen og de siger ja du kan sagtens aflevere den, men de vil så ikk oplyse hvor!

• #19   26. dec 2013 daniel r@ sender dig lige en privat besked, havde en snak med en for lidt over et år siden, da jeg selv gik ned pga. arbejdsskade og var tæt på at gøre det samme, så har faktisk en del info liggende om det.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #20   26. dec 2013 Thomas F Sørgelig ment sandt desværre. Håber den lov en dag bliver lavet om.

• #21   26. dec 2013 Da Santander finansierer bilen, med ejerforbehold(?), er bilen som sagt deres, til gælden er betalt, ergo er det nok at levere bilen tilbage, uden at betale mere.

Fik først et brev, hvori der stod at de ville sælge den på auktion. Ringede derfor til Lindorff og sagde jeg kun ville aflevere bilen, hvis det betød at jeg så var gældsfri. Medarbejderen fortalte mig venligt, at dette slet ikke var et problem, da man ifølge loven ingen restgæld har, når bilen leveres tilbage, men at man selvfølgelig mister udbetaling og afdrag.. Afleverede bilen direkte til Lindorff og fik et brev med underskrift, der sagde at jeg nu var gældsfri.

Folks forudindtagede holdninger, omkring at man brude betale og bla bla bla, kan de stikke op hvor solen ikke skinner. Der er INGEN der kender folks grunde til at levere en bil tilbage, eller folks personlige forhold, så det er til at kaste op over.

Håber det løser sig for dig, men nu ved du i hvert fald at det kan lade sig gøre.

• #22   26. dec 2013 Hvis du er rigtig smart, så stopper du dine indbetalingsår lige nu og venter til Lindorff selv kontakter dig, med hvor bilen skal leveres. Så er den skid slået.

• #23   9. jan 2014 har nu været i kontakt med Santander og sagt jeg vil tilbagelevere den, først samtale via telefon så mail.
    telefon gav ik nogen videre resultat andet en meget ubehøvlet dame som sagde de ikk kunne tage den tilbage.
    skrev dertil så en mail til deres kundeservice, og så fik jeg et svar retur af den samme dame som tidligere for meget ubehøvlet, men i mailen skriver hun så at jeg har sagt en masse ting og derfor vil de ikk tage den tilbage og det ville bli videre sent til advokat, og tænker hvor hun for de ting fra for hun har konkret bare fundet på ting jeg skulle have sagt.

der skal siges at betaling er stoppet.

er det så nu jeg skal vente på at høre fra Lindorff?

evt nogen råd?

• #24   9. jan 2014 Det er ikke noget problem, at den er sendt videre til advokat.

Når de får sagen, får du et brev om at betale restancen, eller at aflevere bilen.
    I samme brev vil der sikkert også stå, at bilen bliver solgt på auktion og at du skal betale restancen. Når dette brev kommer, ringer du til advokaten og siger at du kun vil aflevere bilen, hvis du er garanteret gældsfri bagefter.

Det var hvad jeg gjorde og fik nedarvede jeg skulle levere bilen til og fik min underskrift, på at jeg nu ikke længere skyldte noget på bilen.

• #25   9. jan 2014 Selvfølgelig vil de komme med ting om at det kan du ikke og bla bla. Men loven er meget klar på det område, så du gør det "rigtige" på nuværende tidspunkt, du skal bare lade dem komme til dig.

• #26   30. jan 2014 så er der lig en update:
    har stadig ikk fået brev fra advokaten, og har stadig ikke betalt afdrag,
    har der imod fået et brev hvor jeg skal betale her til den 2 feb., at regningen kom er som sådan ikke nogen overraskelse men, at de har sletter alle rykker gebyrer på nær 100 og at de ha slettet 5000 af den samlede gæld gir ingen mening. og når man snakker med Santander er der stadig ingen aftale at hente, de siger bare det vil gå til advokat, vilket åbenbart går lidt langsomt

• #27   31. jan 2014 Hehe, de ved at det koster dem mere at tage bilen tilbage, end at eftergive dig 5000.. Bare fortsæt på samme måde..

• #28   11. feb 2014 Har i sidste uge fået papirerne fra advokaten et firma det hedder delacour som ligger i Århus , i brevet står det så at jeg enten skal indfri lånet eller, underskrive vedlagte tilbage leverings papirer og sende den nøglerne , reg attest og en adresse til hvor den kan hentes .
    Ringer så til dem og hører om det papir gælder de siger så at det var std papirer og de ville i foged retten med det. Og jeg bare skulle vente på det ( i brevet de sendte står der at vis jeg intet gør har jeg sat i vejen for en tilbagetagelse og derved skal betale restgælden)

Jeg tænker så nu at det der er gyldig er vel det brev de har sendt og det er vel det på skrift der holder i retten,
    Så tænker jeg overholder det der står i brevet og sender det der skal sendes og tager lig kopi af det hele inden og sender det anbefalet så burde det da tages som en frivillig tilbage levering ?
    Evt tanker og råd ?

• #29   11. feb 2014 Som du selv skriver, er det det rigtige at gøre.

• #30   11. feb 2014 Ja for det er vel det der er på skrift som er gyldigt ?
    En kost der siger man skal se bort fra skrivelsen og bare vente på fogedretten, så havde de vel skrevet at man skulle direkte i retten

• #31   11. feb 2014 Du bliver ikke hevet i retten, før du nægter at levere den tilbage. Gør som du skriver og gem brevet, hvis der skulle være flere problemer.

• Betina  O
    Betina O Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #32   11. apr 2016 Lige et spørgsmål til emnet. Jeg har læst at de kan nægte at tage den retur hvis bilen er misrøgtet. Men hvad er misrøgt?
    Min har fået lidt ridser og bilkabuler som de skyldige jo bare stikker af fra. Bliver det betragtet som misrøgt?

Kommentér på:
tilbagelevering af bil? hos SANTANDER

Annonce