1.793 visninger
|
Oprettet:
2.0 vag motor fejl generelt {{forumTopicSubject}}
Audi vw Seat kører alle med samme 1.9 TDI. Super dejlig motor. Har lige haft en A4 med den 110 hk udgave. Nu søger jeg en nyere bil. Ikke nødvendigvis samme slags, men er dog stor tilhænger af tyske biler. Spørgsmålet går på.
Den med 2 liter har jeg ladet mig fortælle har fejl, indtil en vis årgang ? Har i nogle seriøse erfaringer omkring denne motor? Ved i hvad problemet er med den nyere Motor?
Mvh K. Grue
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.875
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 277
- Men Kristian, jeg mener det er op til 08, derefter skulle de vidst have kureret de fleste børne sygdomme
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Folk her snakker altså i tåger nogle gange.. Tror sku ikk 2.0eren har så mange fejl.. Nok bare mere folk der mishandler deres dyt
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
Tandempumpen kan også lække olie over i brændstoffet.
Dobbeltmasse svinghjulene er og bliver noget lort, men det gælder jo stort set i alle biler med den slags svinghjul.
De første årgange havde tendens til at flække topstykket.
Turbo skal man også være klar på kan stå af.
men jeg må indrømme dem jeg kender som har haft 2.0 tdi har nu kørt rimelig fejlfrit. dog en enkelt havde et flækket topstykke, ellers syntes jeg sku de har gjort det meget godt de 2.0 TDI'ere jeg kender til.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Der må virkelig have sket noget i 08 fordi igen, min vens bil fejler INTET og lyder sku ikk som om den kommer til at få problemer foreløbig.. Kører stadig som da den var helt ny
jan 2012
Følger: 29 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 548
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Det er ikke kun tom snak og folk der tæver deres motorer.. Der ligger en del buletinger på 2.0 PD motoren på fejl på dyser, topstykker, motorblokke, oliepumper, dobbeltsvinghjul, højtrykspumper osv osv
2.0 TDI er lavet både som Commonrail og som Pumpedyse.. Det er kun pumpedyse motoren man skal holde sig fra.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Synes aldrig folk har nævnt det sådan her inde.. Det er altid hold dig fra 2.0tdi og tag 1.9 tdi..
Og lad det aldrig være dsg i en diesel.. For meget moment dræber gearkassen åbenbart osv..
2.0 vag motor fejl generelt