5.010 visninger
|
Oprettet:
2.0 HDi - Montering af intercooler {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gammel model 2.0HDi, Uden intercooler, er her nogen herinde som ved om det vil give noget at montere sådan en fra den nye model ?
Det er en 306 HDi fra 99
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 100
men er noget frygteligt noget, hvis du laver det hvor du skal dreje køleren og fjerne en blæser og sådan..
men god fornøjelse.
Mvh Razz
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 100
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 100
Er nemt at sige en pot og filter fra tjansen giver 20hk for det lyder sejt men giver intet og kan risikere at tage hk fra nogen biler at montere sådan noget..
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
Grunden til denne tråd er at der er en som har en intercooler til salg herinde, fra en 406, HDi . . . Og så fik jeg lyst til at prøve.
Ningo - W O W ! - Den er sku seriøst pumpet din HDi'er - Respekt!
Den slags udskejelser går nok ikke på min gamle 400.000 Km motor, Desværre!
Intercooleren er kun interessant som i den mildere form, og ja, koldere ladeluft er jo godt, men hvis det er på bekostning af for meget andet er det næsten ikke det værd, så længe man ikke søger det helt vilde.
Ningo, Hvad har det kostet at bygge din motor ? - Evt. man skulle skaffe en motor og bygge lidt på, 220 HDi hk er sku vildt - Vildt moment!
Min gamle kawasaki fra 78' er var født med 64HK, den endte med 190, på baghjulet . . Og op mod 100.000km kørte jeg på den. Det er nu lettere at tune Mc'er, der er bedre plads!
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
pris ??? den slags regner man ikke på . det blir man bare trist af ,men det hele er lavet på std blok.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
På trods af over 400.000km bruger den ikke en dråbe olie eller vand, og kører, Upåklageligt, og omkring de 20 km/l. . . vor
Hvor langt når man med 10.000kr . ?
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
men du kan jo osse bare tage den lidt billiger vej og så købe en bleed valve til at hæve lade tryk med . så få den obd tunet og intercooler og mugligvis rail sensor fra en dw6 . så burde en 140-50hk være muligt.
dw10 er blok koden og rhy er indsprøjtnings koden.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
Jeg har en bleed valve liggende . . .
Og intercooler + rør, det er en smal sag. hat tig værk og mange bøjninger osv. . .
obd, det er chip ?
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
std lade tryk er 0,9-1 bar. vil nok ikke gå højre end 1,3 på std turbo og dyser.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
Dog er konen ikke begejstret for det her inden jul
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
bare vær obs på at for meget lade tryk forhold til diesel tager effekt.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
den skal helst ryge lidt når den får gas .
men er ret siker på den ikke tage skade af 1,2 bar ,men om der er diesel nok til rådighed i std programmet er jeg lidt i tvivl om.
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Du skal IKKE hæve ladetrykket uden en intercooler på den, den bliver alt for varm til at kunne holde.
Hvis du blot sætter ic på den uden at mappe den ind så taber du effekt. Wastegaten er styret af ladetrykket i kompressorhuset, med ic har du et tryktab hen over ic'en, det vil sige at din motor kun fødes med 0,9 bar minus det tryktab du har henover ic'en..
Smid en intercooler på den og få den chippet ind, så får du en markant sjovere hdi. Alternativt få den chippet uden ic til 125-130hk og 280nm.
Razz har set din besked, sender din attest når jeg kommer til min pc igen.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 83 Biler: 14 Emner: 31 Svar: 378
Det tryktab er jo kun indtil den har opbygget trykket i systemet, Det skulle jo gerne være konstant, Uanset om jeg montere IC eller ej. Det er min wastegate som regulere det tryk. . Men kan godt se der er lidt midlertidigt tryk tab, men dog kan det kun være lidt turbolag det vil give, eller tager jeg fejl?
Jeg kender intet til at tune HDi motorer, kun benzinere...
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Wastegaten ser ikke trykket på den anden side af intercooleren, fordi den er reguleret af trykket i kompressorhuset. I kompressorhuset er der 0.9bar som normalt - og dette regulerer wastegaten, men på den anden side af intercooleren er trykket lavere.
Turboen leverer så meget luft at du ikke vil kunne mærke forskel i lag med eller uden IC.
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
http://psaforum.dk/imageupload/?id=329
og her er samme bil nu med intercooler:
http://psaforum.dk/imageupload/?id=330
Ikke den store forskel, men der er en lille forskel.
2.0 HDi - Montering af intercooler