{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2.0 HDi - Montering af intercooler
  • #1   9. nov 2011 Det giver skam lidt, både Hk og er bedre for motor og turbo at blive kølet..
    men er noget frygteligt noget, hvis du laver det hvor du skal dreje køleren og fjerne en blæser og sådan..

    men god fornøjelse.

    Mvh Razz


  • #2   9. nov 2011 arr 25-30 hk henter man ikke på IC og filter kun. du henter nok en 5-10hk hvis du heldig på en std 90hk. men hvis du boxer eller chipper den så kan du sagens hive 50hk ud men så er det bare din kobling som ikke følger med til momentet.

  • #3   9. nov 2011 sammen med en chip vil det være rigtigt godt , har sat min ude i fronten ,men har dog fjernet blæser da min ikke havde aircon , og så er blæseren aldrig igang .selv med de 220hk jeg har nu blir den aldrig over 80´ heller ikke om sommeren med camplet efter. dog skal du nok ikke holde tomgang flere timer .men hvis man vil kan man bare sætte en uorig slim blæser på .

  • #4   9. nov 2011 du får ikke 50hk ekstra på en box tuning ,der skal den mappes ind på rullefelt og hæves i lade tryk. de fleste bokse gir 116 hk har set nogen der påstår 120-25hk og så måske 10hk ekstra på en god cooler.

  • #5   9. nov 2011 Ja folk skulle prøve at tune før de kaster sig ud i at sige noget..

    Er nemt at sige en pot og filter fra tjansen giver 20hk for det lyder sejt men giver intet og kan risikere at tage hk fra nogen biler at montere sådan noget..



  • #6   9. nov 2011 Jeg har bygget motorcykler i mange år, og monteret turbo, intercooler, osv, på gamle cykler . . . Men biler har jeg altid købt hurtige.

    Grunden til denne tråd er at der er en som har en intercooler til salg herinde, fra en 406, HDi . . . Og så fik jeg lyst til at prøve.

    Ningo - W O W ! - Den er sku seriøst pumpet din HDi'er - Respekt!
    Den slags udskejelser går nok ikke på min gamle 400.000 Km motor, Desværre!

    Intercooleren er kun interessant som i den mildere form, og ja, koldere ladeluft er jo godt, men hvis det er på bekostning af for meget andet er det næsten ikke det værd, så længe man ikke søger det helt vilde.

    Ningo, Hvad har det kostet at bygge din motor ? - Evt. man skulle skaffe en motor og bygge lidt på, 220 HDi hk er sku vildt - Vildt moment!

    Min gamle kawasaki fra 78' er var født med 64HK, den endte med 190, på baghjulet . . Og op mod 100.000km kørte jeg på den. Det er nu lettere at tune Mc'er, der er bedre plads!


  • #7   9. nov 2011 du skal ikke bekymre dig så meget om km , min har gået 295.000 km og har flere hk end en af mine venners der kun har gået 160.000 km og der er ingen forskel på drift og røg og ånding.
    pris ??? den slags regner man ikke på . det blir man bare trist af ,men det hele er lavet på std blok.


  • #8   9. nov 2011 2,0 hdi dw10 motoren er den først commen rail motor psa lavede og da de ikke vidste hvor meget belastning commenrail trykket ville gi . er den mega over dimensioneret inde i . hvilket gør den ikke er så økonomosk eller omd villig som de nyre hdiér , men til gengæld kan du være et svin ved den. he he.

  • #9   9. nov 2011 Jeg var af den overbevisning at det var en R H Y motor, der var i min ?

    På trods af over 400.000km bruger den ikke en dråbe olie eller vand, og kører, Upåklageligt, og omkring de 20 km/l. . . vor

    Hvor langt når man med 10.000kr . ?


  • #10   10. nov 2011 det kommer an på hvor mange menesker du kender. da meget skal special laves. men mapningen er jo de første 5000kr. så kommer turbo og inter cooler det er de næste 5000 . så mangler du trykrør og silikone samlinger ,dyser , højtrykspumpe ,koblng, udstødning , og alle små tingene.

    men du kan jo osse bare tage den lidt billiger vej og så købe en bleed valve til at hæve lade tryk med . så få den obd tunet og intercooler og mugligvis rail sensor fra en dw6 . så burde en 140-50hk være muligt.

    dw10 er blok koden og rhy er indsprøjtnings koden.


  • #11   10. nov 2011 Hvad kører den med af tryk std ?

    Jeg har en bleed valve liggende . . .

    Og intercooler + rør, det er en smal sag. hat tig værk og mange bøjninger osv. . .

    obd, det er chip ?


  • #12   10. nov 2011 obd er chipning gennem diagnose stikket . lang bedre en box tuning ,men stadig ikke på højde med en mapning på rulle felt ,men det koster kun det halve.
    std lade tryk er 0,9-1 bar. vil nok ikke gå højre end 1,3 på std turbo og dyser.


  • #13   10. nov 2011 Hvordan er toppen på den motor, kan den holde til hævning, uden viderere, eller skal der lige en stærkere pakning i inden ?

  • #14   10. nov 2011 pakning tager bare i mod. men jeg har måtte sæt strammer ventil fjedre i for da jeg kom over 2 bars tryk begyndte de at blafre ,det kan osse ses på rulle atest i min profil at den flakker i top omd. ,men nu er de skiftet og strammet op så nu tager den 2,3 bar og 5000omd som en mis , så glæder mig til den skal på felt igen.

  • #15   10. nov 2011 Tror jeg montere bleed i aften, og så ser om jeg kan finde plads til intercooler . . Så må vi se hvad det fører til

    Dog er konen ikke begejstret for det her inden jul smiley


  • #16   10. nov 2011 det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse.
    bare vær obs på at for meget lade tryk forhold til diesel tager effekt.


  • #17   10. nov 2011 Men 1.2-1.3 er brugbart ?

  • #18   10. nov 2011 tja ville nok vente til jeg havde fået fat i en tun boks eller obd tuning.
    den skal helst ryge lidt når den får gas .
    men er ret siker på den ikke tage skade af 1,2 bar ,men om der er diesel nok til rådighed i std programmet er jeg lidt i tvivl om.


  • #19   10. nov 2011 STOP!!

    Du skal IKKE hæve ladetrykket uden en intercooler på den, den bliver alt for varm til at kunne holde.

    Hvis du blot sætter ic på den uden at mappe den ind så taber du effekt. Wastegaten er styret af ladetrykket i kompressorhuset, med ic har du et tryktab hen over ic'en, det vil sige at din motor kun fødes med 0,9 bar minus det tryktab du har henover ic'en..

    Smid en intercooler på den og få den chippet ind, så får du en markant sjovere hdi. Alternativt få den chippet uden ic til 125-130hk og 280nm.

    Razz har set din besked, sender din attest når jeg kommer til min pc igen.


  • #20   10. nov 2011 hva peter hvis jeg sætter dw6 1800bars rail sensor på stiger trykket så aut eller skal den mappes om for det ?

  • #21   11. nov 2011 Den skal mappes om.

  • #22   11. nov 2011 Peter #med ic har du et tryktab hen over ic'en, det vil sige at din motor kun fødes med 0,9 bar minus det tryktab du har henover ic'en..

    Det tryktab er jo kun indtil den har opbygget trykket i systemet, Det skulle jo gerne være konstant, Uanset om jeg montere IC eller ej. Det er min wastegate som regulere det tryk. . Men kan godt se der er lidt midlertidigt tryk tab, men dog kan det kun være lidt turbolag det vil give, eller tager jeg fejl?

    Jeg kender intet til at tune HDi motorer, kun benzinere...


  • #23   11. nov 2011 Nej tryktabet er ikke midlertidigt - der vil altid være et tryktab henover en intercooler, dels pga. restriktionen i den, men også pga. temperaturfaldet he over den.
    Wastegaten ser ikke trykket på den anden side af intercooleren, fordi den er reguleret af trykket i kompressorhuset. I kompressorhuset er der 0.9bar som normalt - og dette regulerer wastegaten, men på den anden side af intercooleren er trykket lavere.

    Turboen leverer så meget luft at du ikke vil kunne mærke forskel i lag med eller uden IC.


  • #24   11. nov 2011 her er kurven for en 90Hk HDi uden intercooler:

    http://psaforum.dk/imageupload/?id=329

    og her er samme bil nu med intercooler:

    http://psaforum.dk/imageupload/?id=330

    Ikke den store forskel, men der er en lille forskel.


Kommentér på:
2.0 HDi - Montering af intercooler

Annonce