{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Dephonica fra dePHonica sound lab til carPC? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, som har praktisk erfaring med dette (sofware crossover til carPC):

https://dephonica.com/?lang=en:

Built-in ASIO Sink driver for transparent stream input from audio and video players
Different input sample formats: 16-bit integer, 24-bit integer and 32-bit floating point
Two input channels and up to 8 output channels
Output to DirectSound, ASIO and Kernel Streaming audio devices
Processing completely in 64 bit floating point precision
No surplus resampling - filters created on-fly for every samplerate of source stream
Built-in crossover`s frequency response analyzer with overview amplitude graph, single channel graphs (amplitude response, phase response, group delay for each channel) and response addition graph
Filtering by FIR filters, IIR filters or by IIR filters with automatically designed phase correction FIR filter
Can create FIR phase correction (all pass) filter for external hardware crossover
Two FIR convolvers available: FFT convolver with Overlap-Add algorithm and linear convolver (Straight FIR) without usage of FFT
You can use any of two convolvers with one or more IIR filters in each processing channel
Up to 128 000 taps per channel with FFT FIR convolver
IIR filters and frequency response envelopes available: Linkwitz-Riley, Butterworth, Chebyshev
Parametric synthesis of amplitude and phase responses for filter types: Low Pass, High Pass, Band Pass, Band Stop, Low Shelf, High Shelf
Band pass and Band stop filter responses can be optionally defined via lower and higher cutoff frequencies or by a definition of central frequency and bandwidth
Amplitude and phase equalizers for arbitrary amplitude and phase response correction with data import features (from text file or from impulse response in WAV format)
Any combination of FIR and IIR filters in each processing channel
Full-featured pre-processing channel for input stream with its own filter set
Automatic biasing feature for gain response in separate channels or in a group of channels
Input and output gain adjustment in each channel
Adjustable delay in each channel with optional sub-sample resolution


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dephonica fra dePHonica sound lab til carPC?
  • #1   6. mar 2016 Ser meget spændende ud men hvad med udgange? Kunne forstille mig at det skal forgå via toslink eller hdmi for at få nok antal udgange, dvs du skal have en stak DAC's imellem ( du har jo en udgang pr enhed) for at det kan lade sig gøre vil jeg tro. Kan ikke lige se hvordan det ellers skulle virke men kan se at du kan downloade en prøve version så dette kunne du teste.

  • #2   6. mar 2016 Ideen var at bruge den med ekstern USB-lydkort med flere udgange. Jeg er ikke interesseret i at bygge hjemme biograf i bilen (med 5.1 eller 7.1), men måske aktiv 3-vejs front istedet for. Derfor spørger om erfaring ...

    128000 filter pr. kanal - dette er noget fra prosound verden, og ikke hørt før i bil branchen. Hvor mange havde min H800: 31? H100: 9? Hvad med miniDSP eller Mosconi? Ikke noget i nærheden, som jeg ved.

    Der findes også andre andre løsninger, som f.ex. http://www.thuneau.com/alloclite.htm

    Men alt dette til min fremtidige projekt, haster ikke lige nu. Spørger bare.... og deler viden (eller u-viden) med andre.

    Men tak for interessen.


  • #3   6. mar 2016 Tænkte skam heller ikke at det var surround lyd du var på jagt efter men derimod muligheden for at bruge dsp blot indbygget i din carpc.

    Det kan godt være at der er en enkelt eller 2 herinde som har prøvet programmet af men chancen er ikke stor. Jeg har aldrig hørt om det før og da det er begrænset med folk som har carpc så er chancerne faktisk minimalt for at finde en som har testet det her i dk smiley Prøv evt hifi galleri og se om du har held derinde da om det er meningen det skal bruges i bilen eller derhjemme er jo ligegyldigt smiley


Kommentér på:
Dephonica fra dePHonica sound lab til carPC?

Annonce