{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.437 visninger | Oprettet:

Import af bil fra sverige. Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Nu har jeg siddet og kigget rundt her inde i de fleste forums men syntes ikk det gav mig svar på hvad jeg skulle gøre..

har fundet en bil i sverige som jeg godt ku tænke mig.. Men hvad skal jeg have med fra DK til sverige og hvad skal jeg ha med tilbage udover bilen og Reg. aftesten??

Håber i kan hjælpe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af bil fra sverige. Hvordan?
  • #1   26. jan 2010 du får pladerne med på bilen, da de i sverige følger bilen hele dens levetid...

• #2   26. jan 2010 prøveplader, så du kan få den toldsynet

• #3   26. jan 2010 Det fik jeg ikk meget ud af.. Jeg må ikk kører med bilen i Dk da jeg ikk bor i sverige

• #4   26. jan 2010 Til dennis K

• #5   26. jan 2010 pladerne skal afleveres i Sverige..

• #6   26. jan 2010 Når du siger prøve plader er det så klister mærkerne???? Cookie monster

• #7   26. jan 2010 nej det ved jeg godt... man kan sagtens tage pladerne med... hvilket rigtig mange gør...

• #8   26. jan 2010 Dvs. jeg kan bare tag der over og købe bil på svenske plader kører til Dk og får den told synet og betaler afgiften også er der danske plader på`????

• #9   26. jan 2010 Det er jo det samme som at hente en bil i tyskland, hent den hjem på en trailer eller noget og du skal selvfølgelig have bilens registreringsattest med i handlen.

• #10   26. jan 2010 Du kan bruge faste prøveplader(hvis du har adgang til dem) eller prøvemærker.

• #11   26. jan 2010 jaa men der er os plader på den, skal han afmelde dem med det samme? også kører jeg den hjem på klister mærker??

• #12   26. jan 2010 Den svenske ejer skal ha pladerne, ellers kan han ikke afmelde bilen, Så pladerne skal tidligere ejer ha.

• #13   26. jan 2010 Tine O 1000 Taak for det...

• #14   26. jan 2010 Så vidt jeg har forstået kan ALLE danske prøveplader bruges i hele skandinavien, dvs også sverige.

Så du ber sælger om at gi dig stel nummer osv så du kan hente prøve plader på motorkontoret, så tager du derover, gennemgår bilen, køber den,

HUSK at få BEGGE dele af registerigsattesten med, ellers kan du ikke få plader på den (trust me, har været der) hehe et helvede og få plader på så.
    De fleste sælgere i sverige siger at de skal beholde den ene del af registerings attesten når de skal aflevere pladerne, men det er lige meget, så det er vigtigt du får BEGGE ORGINALE papirer med.

Så kører du hjem, igennem toldsyn/alm syn (ca 1000 kr) hente plader på motorkontoret, og så du kørende smiley

Håber du kunne bruge det til noget smiley

• #15   26. jan 2010 hvad hedder de svenske bilsider ligesom dba eller lign ?

• #16   26. jan 2010 Weesy: Søg i forum. Jeg kunne skrive de første 5, men det er altså noget du kan søge efter.

Og ja, de danske prøveplader kan snildt bruges i Sverige smiley

• #17   26. jan 2010 Hej.. det er nok med den ene del af reg attest.. hvis det er rigtigt skal de aflevere den ene del i sverige ved afmeldning.... og hvis der er nogle som har haft problemer med at syne bilen med kun den ene del af reg. att. som hedder 1 og 2.. den ene blå og den anden gul.. så er det fordi at synsmanden ikke ved hvad han taler om...

• #18   26. jan 2010 Dennis P:

DU ved tydligvis ikke hvad du snakker om, så lad venligst være meget at forvirre manden..!!!!

• #19   26. jan 2010 og hvad mener du så med det..

• #20   26. jan 2010 scharff... fortæl mig hvad det er jeg ikke ved noget om...

• #21   26. jan 2010 Det jeg siger!! til syn var det lige meget, en kopi er rigeligt men når du skal aflevere alle papirer til motorkontoret, skal BEGGE være der ellers komme det til at tage en evig at få den igennem!!

Og jo jeg ved hvad jeg snakker om for det skete for mig!!!

• #22   26. jan 2010 og jeg ved også hvad jeg snakker om.. har selv hentet mange biler i sverige og desuden er jeg selv synsmand... så kom igen... det er måske den person på told som du har haft fat i der ikke ved hvordan det det skal gøres... på den blå del står der alt der skal bruges til syn og til indreg af bilen..

• #23   26. jan 2010 ! Scharff ! Jeg takker fra hjertet af..

Tine O du er os bare en skat...

1000 Taaak for jeres hjælp

• #24   26. jan 2010 hehe ja for det ved du selvfølgelig bedre en skat, der roder med det til dagligt smiley

• #25   26. jan 2010 Og michael, det var så lidt smiley

• #26   29. jan 2010 Til Tine

Husk lige at der er forskel på afmelde (avställ) og Export... Det du snakker om er alminde "afmeld" og ikke export til DK.

Ang export er der andre regler - læs mere her, hvad svenskerne skal bruge for at lave en export:

•fordonets båda registreringsskyltar (om fordonet endast har en registreringsskylt, till exempel motorcykel, traktor, moped klass I, terrängskoter, terränghjuling, snöskoter, motorredskap eller släpvagn, ska den enda registreringsskylten sändas in)
    •fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2 i original, om ett sådant har utfärdats. I annat fall det registreringsbevis som finns. Man kan kontrollera om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte genom att kontakta Transportstyrelsen. På handlingen ska säljaren markera att fordonet ska avregistreras med orsak export samt underteckna. Eftersom ingen registrering av ett ägarbyte kommer att ske, på grund av köparens avsaknad av svenskt personnummer, finns det inget krav på att köparen ska skriva under eller namnges, men naturligtvis är detta ett bra tillfälle att notera namnet om kontakt behöver tas i efterhand av andra anledningar.
    •kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället.
    När samtliga tre saker har kommit till Transportstyrelsen, avregistreras fordonet. Om någon av dem saknas, kommer fordonet inte att avregistreras utan kvarstår då i det svenska vägtrafikregistret (ända tills kraven är uppfyllda) med säljaren som fortsatt registrerad ägare. Det kan ta tid för köparen att få fordonet registrerat i mottagarlandet och därmed få fram en kopia på en registreringshandling. En annan svårighet kan vara att fordonet kanske först ska renoveras eller ställas i ordning och att det hela därför drar ut på tiden.

• Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #27   16. jul 2017 Så hvis man kan lokke del 1og 2 ud af sælger så er man godt kørende??

Kommentér på:
Import af bil fra sverige. Hvordan?

Annonce