{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Er offentligt ansatte sat i Verden for at generer den enkelte borger? {{forumTopicSubject}}

Er offentligt ansatte sat i Verden for at generer den enkelte borger og virksomhed?

Formålet med henvendelsen er, at få politikerne til at gå i dialog eller en journalist fanger pointen. Venligst hjælp ved at gå på Facebook for Operation X og Venstre under "Seneste oplæg af andre" og Like eller kom med jeres kommentare. Vil I følge udviklingen så Like også https://www.facebook.com/classicinvestmentcars

Gør det indtryk på jer politikere når en jura professor siger ”Ja, vi lever i et retssamfund men ikke i et retfærdigheds samfund, hver dag sker der overgreb på borger og virksomheder”. Efter foretræde i Skatte og Transport udvalgene, er følgende politikeres ord; ”Dybeste medfølelse” og andre har på 2 mandshold sagt ”Skal du have noget ud af sagen, så gå til Operation X, Kontant eller medierne, for der er respekt for journalister og mikrofoner”.

Retssikkerheden betyder ellers, at man som borger kan forvente, at en række hensyn og garantier opfyldes i deres møde med myndighederne – først og fremmest at der er lighed for loven. Den processuelle retssikkerhed handler om sagsbehandlingen, og sikres bl.a. ved regler om partshøring, aktindsigt og begrundelsespligt fra forvaltningsloven, ligesom borgeren ifølge den processuelle retssikkerhed skal sikres adgang til at klage over det offentliges afgørelser.

Vi er flere der har sager, hvor der er begået svinestreger uden lige. Trafikstyrelsen og Skat tryner den enkelte borger efter for godt befindende og dømmer eller fornægter den enkelte uden partshøring og seriøs sagsbehandling. Efter mit foretræde og offentliggørelse af dokumenterne på Folketingets hjemmeside, er jeg kommet i besiddelse af adskillige sager med brud på retssikkerheden. De der udfører sagsbehandling er kontorfolk uden jura baggrund og uden faglig indsigt i f.eks. motorkøretøjer som er omdrejningspunktet i disse sager.

Uklare regler der fører til uklar praksis i strid med retssikkerheden og manglende vilje til at lytte til en stor befolkningsdel med biler som interesse og hobby område. Disse biler kører få dage og få kilometer årligt. Oftest mødes vi borger med sætningen; ” Sådan har det altid været” hvilket er en sætning der peger tilbage på jer selv, for så skulle I fa… have rettet op på disse fejl for længe siden! Jeg har på skrift, at FDM og Applus syn finder lovgivningen for de ovenstående sager som uklare.

Vi ser udsendelser hvor Skat går efter danskere, der kører i dyre biler uden der er betalt korrekt afgift og danskere der ikke betaler korrekt Skat og moms, hvilket selvfølgelig skal være på plads, men den burde også vendes den anden vej, hvor man tager Skatte kontorfolks handlemåder og tolkning af loven op til revision. Vi vil opfordre jer politikere til at gå i dialog. Det har kostet mange danskere dyrt i penge og/eller ærgrelse over uklare regler og tilfældige afgørelser. Vi er flere der gerne offentliggøre vores sager. Så som referater og manglende svar på spørgsmål stillet til Motor Skats Direktør Claus Bruun Johannessen om bl.a. dokumentation for afgørelser af tilsvarende sager og de administrative processer der ligger til grund, men uden svar på de stillede spørgsmål.

Senest er I politikere ved at fjerne endnu en bid af den enkeltes retssikkerhed med et lovforslag, hvor I vil fjerne danskernes mulighed for at klage til Landsskatteretten, hvis de føler sig uretfærdigt behandlet i en skattesag. Torben Bagge lektor i Skatteret udtaler; "Det er helt utilstedeligt, at almindelige mennesker fremover kun kan klage deres skattesag til nogle mennesker, hvis fornemmeste egenskab er, at de ikke har forstand på skatteret," og påpeger, at medlemmerne af Skatteankenævnene er udnævnt politisk.

//Richardt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er offentligt ansatte sat i Verden for at generer den enkelte borger?
  • #2   3. feb 2013 tl;dr

  • #4   3. feb 2013 For at besvare din overskrift, så NEJ - så er alle offentlige ansatte ikke sat i verden for at genere borgerne. Personligt er jeg ansat i det offentlige. Jeg er i plejesektoren som handicaphjælper. Mit arbejde består i, at give et ungt menneske så normal en tilværelse som overhovedet muligt - hans handicap til trods.

    Jeg vil give dig ret i, at der i det offentlige system findet et utal af pampere, skrankepaver mv. Men - at skære "alle offentlige ansatte" over en kam, synes jeg er en hån for de, der rent faktisk har hænderne oppe af lommen for at give de handicappede en værdig tilværelse, de der giver de gamle en anstændig alderdom i hjemmeplejen, folkeskolelærer der går op i deres elever med liv og sjæl.

    Vi er mange offentlige ansatte, der desperat forsøger at gøre verden et bedre sted - en borger ad gangen!


  • #5   3. feb 2013 Nej... Fjollet spørgsmål egentlig..

    Den offentlige ansatte er jo også blot borger..


  • #6   3. feb 2013 @ Doktor J - nogle gange fornemmer man bare at det nemt kunne være nødvendigt med en personlighedsscreening før jobbet bliver givet.
    Nogle kan ikke tåle magt, og nærmest tager det som deres pligt at gøre ting besværligt for dig.

    Og jeg forsøger vidt muligt kun at snakke om dem, som rent faktisk er nogle grisebasser her, og ikke skære alle offentligt ansatte over smiley


  • #7   3. feb 2013 bøvs

  • #8   3. feb 2013 RSM - Det har jeg slet ikke oplevet, tvætimod.. De gange jeg har haft kontakt med det offentlige system, så er jeg altid blevet mødt med åbne arme og fået den hjælp og vejledning jeg havde brug for, så jeg kunne få mit erinde ordnet på hurtigste og nemmeste måde..

    Måske du har været uheldig?


  • #9   3. feb 2013 Jamen du har ret...altså ikke i at ALLE offentlig ansatte er sat i verden for at genere...nu har jeg jo selv været offentligt ansat siden 2009, indtil jeg for nyligt fandt vej til en privatskole...det fede ved at være indenfor det private er at på den måde undgår man det bureaukrati der hersker indenfor det offentlige...altså man kan jo knapt købe et æg uden at det skal vendes og drejes og der skal søges om tilladelser til dit og dat....skal du købe en en ting til en institution kan alene formuleringen komme på tværs af om man får tilladelsen eller ej, omend formålet var det samme...

    Jeg tror personligt at nogle af de offentligt ansatte der er "skyld" i at mange har et skævt forhold til det offentlige, er de såkaldte "skrankepaver"...folk der enten bare hader deres job, eller er kørt træt på den ene eller anden måde...de skal jo ligesom alle andre i det offentlige system igennem den bureaukratiske mølle gang på gang....det tror jeg der skal fokus på, og der skal tages mere hensyn til den enkelte medarbejder, for vi kan eller vil sgu ikke acceptere at de behandler folk der allerede er trampet ned i sølet, som skidt....

    Har personligt oplevet flere "skrankepaver", bl.a. da jeg var syg pga. en rygskade og det eneste der afholdt mig fra at kamme helt over, når de igen opførte sig som idioter, var tanken om at de formentlig var ligeså trætte af systemet som jeg...





Kommentér på:
Er offentligt ansatte sat i Verden for at generer den enkelte borger?

Annonce