Som det bør være... {{forumTopicSubject}}
Var en tur i Polen for at holde jul/nytår med en kammerat hos noget familie, og dagene mellem jul og nytår ryger jeg i et kæmpe hul, en mørk aften. Jeg kender vejen godt, da den fører op til den lille landsby hvor vi bor.
Hvert år er der selvfølgelig nye huller i denne vej, og den er snart lappet sammen en milliard gange. Det er oprindeligt en brostensvej. Desværre kom der en modkørende lige omkring hullet, vejen var våd, lyset fra hans bil blændede, da vejen er meget ujævn, så jeg nåede ikke at gøre noget, turde heller ikke bremse, da jeg var bange for at flå hele fronten af bilen.
Nå, men røg altså med højre forhjul i hullet med små 70 km/t, og hold kæft et brag det gav. Var sikker på at fjederbenet var på vej op gennem kølerhjelmen.
Umiddelbart var der intet at mærke bagefter, og da jeg når helt hjem til min kusine og mandens hus, tjekker vi lige for skader - og dækket havde fået et ordentlig bule i karkassen, så det var lige til skrot.
Min kusines mand siger så, at vi er nødt til at køre tilbage til hullet og ringe efter politiet. Det er en ny procedure, fordi mange veje simpelthen er så ufarbare, at folk får smadret dæk og fælge på sådanne huller. Jeg tror selv det er for at lægge pres på kommunen, så de får lavet vejene. Det skal så siges, at de virkelig mange steder har asfalteret gamle veje, så de er som at køre på smør. Men det tager tid, da man i gamle dage asfalterede direkte på brostenene, så alt skal fjernes og laves totalt om på ny.
Nå, men tilbage til hullet, ringe til politiet, de kommer så ud, skriver en rapport, som de sender elektronisk direkte til afdelingen i kommunen der tager sig af skader forårsaget af huller.
Dagen efter kørte vi så op på kommunen, fik policenummeret fra vejen, da alle veje er forsikrede, ringede til forsikringsselskabet der har vejen, de sendte allerede en taksator dagen efter, der kom kl 8 om morgenen, han tog en masse billeder, opgjorde skaderne til to nye dæk, en fælg, sporing og arbejdsløn - 1500 zl. Små 2600 kr.
Kører så på værksted og får fikset bilen, får alle fakturarer på dele og montering, de bliver mailet til forsikringen og vupti, fik hele lortet erstattet, trods jeg faktisk kun kunne nøjes med et enkelt dæk og ingen fælg. Så betalte 800 kr for et nyt dæk med det hele, og fik 2600 kr i erstatning.
Hele lortet blev klaret mellem jul/nytår og tog i alt tre dage.
Hvad fanden sker der så lige for lille velstillede Danmark, her har jeg læst om eksempler på, at folk, med FDM i ryggen, har tabt retssager, hvor folk nærmest har fået smadret styrtøj og det hele!?
Pinligt!
Og hullet blev endda lappet et par dage efter.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Men jo det er da pisse fornemt det der, her tror staten nok man snyder
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Så læser man sådan et sag som denne...
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4703989.ece
PERVERST!
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 27
Men satme godt at høre at nogen polakkere er fornuftige
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 253
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Kom nu in i kampen, det kan sgu ikke være så svært at erstatte, hvis ikke man vedligeholder sit lort!
dec 2014
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Du var der sådan set fotos og dokumentation! Hvor svært kan det være at glo på et billede af et hul, samt skaderne på bilerne, og så sige, at ja, det er vores fejl, vi erstatter.
Det er den rene bananrepuplik! Staten kan gøre som det passer dem, det er fandeme nemt bare at påstå, at det ikke er tilstrækkeligt med dokumentation.
Ydermere kan du læse, at grunden til afslaget bl.a. udmunder i, at Vejdirektoratet ikke mente at det udgjorde en fare - trods flere biler fik større skader. Det er sgu da perversitet af dimensioner!
Som det bør være...