{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.504 visninger | Oprettet:

Peugeot 406 2.0 HDI hakker når den er kold {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Peugeot 406 2.0 HDI, som hakker og ryster helt vildt i tomgang når den er kold og gør det en smule den første halve kilometer den kører.

Herefter går det over igen. Det er ikke bare lidt, det er så man selv sidder og ryster inde i bilen.

Jeg har haft min peugeot plantet tester på hvor jeg kunne se den ene dyse var helt ude at korrektion i forhold til de andre. (Se billede), jeg tænkte så at det måtte være fejlen og fik fat i et sæt andre dyser som havde gået væsentligt mindre.

Her er det stadig den samme dyse ( Dyse nr. 1) som er helt ude af korrektion. Nu siger den blot

korrektion af gennemstrømningen i dyse 1 = 2,86mm3
korrektion af gennemstrømningen i dyse 2 = -1,45mm3
korrektion af gennemstrømningen i dyse 3 = -1,29mm3
korrektion af gennemstrømningen i dyse 4 = -0,12mm3

Jeg har tjekket samtlige stik for ir men uden at finde fejlen.

Håber en herinde har en ide til hvad det kan være ? Er det noget dyse værk eller er det noget andet der går og snyder mig


Bilen har gået 420k, partikelfilter og turbo er skiftet for små 10k siden så kan udelukke de par ting.


På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 406 2.0 HDI hakker når den er kold
  • #1   5. aug 2015 Her er der billede på de oplysninger jeg har skrevet i teksten

    profilbillede
  • #2   5. aug 2015 Hvor længe har den gjort det? Har haft en 1,6 hdi der gik af helvedes til i tomgang. Den korrigerede også meget på en dyse. Det viste sig at være dårlig diesel. Så den fik et par brændstof additiver i tanken og så blev tanken kørt helt i bund og fyldt helt op. Der har ikke været noget siden.

    Hvad med brændstoffilter? Hvornår er det skiftet sidst?


  • #3   5. aug 2015 Siden vi stoppede med at have frostvejr ca..

    Brændstof filteret blev skiftet sammen med turbo der og partikelfilter for ca 10k siden.. Kan godt være jeg er ude i noget med noget rense additiv i tanken så?

    Synes vare det er underligt det stadig er dyse et det er helt gal selvom det er andre der er sat ? Mvh Claus nielsen


  • #4   5. aug 2015 Jeg havde også den ene dyse ude for at få den testet. Fik at vide at der ikke nogen difference af betydning. Da jeg satte den i igen var det det samme. Så var det så at jeg tænkte de kunne være brændstoffet, hvilket det så var.

    Men hvis det er siden det stoppede med frost, er det nok ikke brændstoffet. Du har vel haft den tanket en del gange. Eller har den stået stille i al den tid?


  • #5   6. aug 2015 Okay smiley den er ude og køre hver dag så dieselen burde være friskt nok hehe

  • #6   6. aug 2015 Det er ikke så meget det at den er frisk. Den her kørte 3000 om måneden. I det her tilfælde kan det have været vand i dieselen. Eller andet som har været galt på tanken. Tror ikke det var fordi at dieselen var gammel.

  • #7   7. aug 2015 Nej det er selvfølgelig rigtigt nok, synes bare jeg har haft den kørt helt i bund og fyldt helt op mange gange hvor det stadig er det samme problem med den, så vil ikke tro det er pga vand desværre smiley

Kommentér på:
Peugeot 406 2.0 HDI hakker når den er kold

Annonce