{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.664 visninger | Oprettet:

Peugeot 2,0 HDI koblingspedal klikker {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Peugeot 2,0HDI som siger en kliklyd når jeg trædder koblingspedalen ned og det sker ved det sidste stykke af pedalens vandring mod bunden i bilen. Man kan høre lyden fra motorrummet og mærke det i pedalen. Koblingen virker fint og man kan sagtens skifte gear. Lyden minder mest af alt om den i videoen her:
https://www.youtube.com/watch?v=G1sZkXAQqYM
Ham i videoen mener, at problemet stammer fra hovedcylinderen fra hans bil, men ved ikke om det er det samme på min. Jeg har selv overvejet den eller slavecylinderen. Er der nogen der har erfaring med et lignende problem på en bil magen til eller bare andre modeller, og kender en løsning, vil jeg meget gerne høre nærmere. På forhånd tak for råd og hjælp.
Mvh. David

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 2,0 HDI koblingspedal klikker
  • #1   26. aug 2017 Har lige lavet lignende problem for en kammerat, det var kobling som var ved og være død.
    Det blev ret hurtigt værre og ente med et brændt udrykkerleje.

• #2   26. aug 2017 min 1.6 hdi startet med det du beskriver for 14 dage siden. og i sidste uge viste det sig det var svinghjulet. da det gik helt til og begyndte at banke. så skal have nyt svinghjul og kobling på nu. men du ikke i tvivl vis det er svinghjulet da vis det er det vil begynde at banke slemt .men du kan da også være heldig det udrykker lejeret eller koblingen der er slidt op

• #3   26. aug 2017 Min kammerats er godt nok en 1,4 hdi.
    Og så gammel den er med fast svinghjul.

Det startede osse med hans pedal/kobling engang i mellem gav et skrald/klik når han koblede ud.
    Jeg kiggede så på dennog troede det var koblingskablet, da det er selvjusterende på hans, så det blev der bestilt et nyt af.
    Efter ca en uge begyndte koblingen eller lejet og pive, også kørte han ikke i den, før den dag vi skulle skifte kobling, på vej til garagen stod den så helt af.

Klikket kunne vi så se sikkert stammede fra at udrykkerlejet og beslaget der til, flyttede sig på armen som forbinder koblingskabel med udrykkerleje.

Har du et regi nummer?

• #4   26. aug 2017 Klikket kommer ikke ved udkobling, men ved tilkobling, men det er en hydraulisk kobling og derfor er den ikke med kabel. Er det en 206 eller en 307 han har din kammerat ?

• #5   26. aug 2017 Det er koblingen der er ved at stå af, det er jeg næsten sikker på, men det er svært at sige uden at se/høre bilen smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #6   26. aug 2017 Det kan også være kablet, eller fjeder/plastik holder, der gør det.. Oplevede kablet havde sprunget lidt på vores, så blev skiftet. 14 dage efter, hoppede det af helt, pga plastik bøsningen(oppe ved pedalen), den var mør pga alder

• #7   26. aug 2017 Når man står og lytter ned i motorrummet imens en trykker på koblingspedalen?, lyder det som om, at lyden kommer fra slavecylinderen. Der sidder en gummimanchet på den der hvor dens arm går hen til gearkassen, kan det Være noget der ?
    Søren jeg er ikke sikker på den har kabel da koblingen er hydraulisk.
    Veteran doktoren jeg synes bare det er mærkeligt at den kobler fint til hver gang hvis koblingen skulle Være færdig ?

• #8   27. aug 2017 Lille update. Jeg har haft slavecylinderen af fordi jeg ikke kunne høre hvorvidt lyden kom fra den eller armen der går ind i koblingen. Jeg kunne konstatere, at når slavecylinderens arm trykkes ind (den er afboltet fra motoren, men stadig tilsluttet væske), siger den ingen mislyde. Når jeg flytter armen der går ind i gearkassen, kommer der dog en lyd. Nogen ideer til hvad der er der giver lyden ? det er som beskrevet en klik lyd som i videoen jeg har linket tidligere.

• #9   27. aug 2017 Hans er en 206.
    Hvor langt har koblingen kørt?

Altså i slave og hoved cylinderen skulle der ikke være andet end en fjeder og et stempel med tætning.

• #10   27. aug 2017 Den har kørt 360k og tror ikke koblingen er skiftet før, men til gengæld er det kørt på motorvej som pendlerbil, så ikke kørsel der bruger koblingen specielt meget.
    Men har snakket lidt med nogle andre der har lidt forstand på biler, og de var ude i det er de fjedre der sidder på trykpladen som lyden kommer fra. Det virker heller ikke urealistisk ud fra lyden at bedømme og det man kan mærke i pedalen. Det skulle vist heller ikke være noget der akut skal skiftes.

• #11   27. aug 2017 Hmm mit gæt er at din kobling nok snart går smiley

Der sidder kun en fjeder på trykpladen, en Belleville/tallerken fjeder, den tvivler jeg på du vil kunne mærke på den måde.

Men du opdager jo nok når det bliver værre.

• #12   28. aug 2017 Jeg håber i hvert fald på den holder lidt endnu. Jeg snakkede med peugeot, og der var svaret, at jeg bare bør køre med det til den ikke dur mere, for det kan sagtens være den kan køre alt fra 100 til 100000km med det, og det er ikke noget som kan ødelægge noget andet ved at koblingen stopper med at virke. Men ja jeg opdager formentlig hvis det bliver værre, men pt kobler den fint til og ud af gear. smiley

• #13   28. aug 2017 der sker heller ikke anden end at koblingen holder op med at virke. men vis du har dobbelt svingen svinghjul og så vis det er det så begynder den at banke vis den gør det så skal det skiftes med det samme . så jeg ville også bare køre så langt tid det virker og ikke larmer

• #14   28. aug 2017 Jeg aner ikke om det er massivt eller dobbeltmasse, men der er ikke noget der banker derfra jeg ved af endnu, men må jeg holde øje med smiley

• #15   28. aug 2017 ok for på min hdier. for 14 dage siden ca begynde pedalen at ryste lidt og sige klik det gjorde den i en lille uge og så begyndte den at banke højt fra svinghjulet af så blev den sat så der ikke gik mere til. så nu har jeg funden et andet svinghjul og kobling .så skal jeg bare have hentet det . sætter et fast svinghjul I den her gang så det ikke kan gå til igen selve svinghjulet .

• #16   28. aug 2017 Det forstår jeg godt du gør. Det kan man også ligesågodt når der er åbnet op derind så man undgår sådanne problemer igen:)

• #17   28. aug 2017 Har du et registreringsnummeret på bilen ?

Kommentér på:
Peugeot 2,0 HDI koblingspedal klikker

Annonce