{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødnings Teori
  • #1   20. apr 2003 NEJ det har du IKKE ret i!!
    Motoren kræver et vist MODTRYK.. Ingen udstødning vil medfører krafttab... MEN MEN MEN oftes er modtrykket fra fabrikken RIGELIGT højt, så en sportspotte med mindre modtryk kan derved give ekstra kraft

• Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    apr 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3
    #2   20. apr 2003 Hej Anders,

Jeg har en Clio 1,8 8v.... Jeg har fjernet kat. og mellempotte, men bevaret den originale bagpotte!
    Burde det gi' mig effekt-tab?

Vh.

Mig&Clio

• #3   20. apr 2003 Det er vist en hel videnskab. Længden af udstødningen har også noget at sige. Især er det også vigtigt at udstødningen går den mest direkte vej.

• #4   20. apr 2003 Hey Jakob B.
    Først vil jeg lige nævne at jeg IKKE er expert, men hvis du fjerne BÅDE kat og mellempotte kan det ske at du faktisk ikke får ekstra heste ud af det... Jeg kender en der engang havde en golf VR6.. Han fjernede mellempotten og satte remus udstødning på.. Ved dog ikke med katten.. det gav 0,7 hk mere på rulle feldt.. Men vist nok en RIGTIGT vild lyd... Men det er nok meget afhængigt af bilmodellen,....

• #5   20. apr 2003 tager lige et side spring...
    min mor's uno 70sx har lige tabt den bagerste pottte(oval walker), så den siger bare rigtig fedt....
    nu vil jeg så sætte en sports potte på, men kan kun finde en som passer på. nemlig en Ø 90mm, fra www.krogslund.dk så hvis der er nogen der ved hvor man kan købe sports potter til en uno, må i gerne lige sige til.

• #6   20. apr 2003 Dragster biler har jo fri afgang!!!

• #7   21. apr 2003 ja, MEN de kører jo så heller ikke lige på benzin, det er vist nok nitrogen (ret mig vis jeg tar fejl)

• #8   21. apr 2003 Det er forskelligt fra motor til motor om den skal have gennemstrømningspotter eller modstandspotter. Faktorer der spiller ind, kan være om det er en sugemotor eller en trykladet motor...
    Men SKAL man absolut rode med udstødningssystemet for at få flere kræfter, så er det VÆK med katten (hvis den har sådan én)... det kan mærkes...

• #9   21. apr 2003 Sad lige og kiggede på min egen formulering... det er ikke let-læseligt dansk! Håber i forstår. Har lige været på job i 14 timer... burde slet ikke sidde hér... meeeeeeget træt! ;o)

• Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    apr 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3
    #10   21. apr 2003 QUATTROPOWER* Din formulering er helt ok!!! Den betyder jo, at jeg så nok ikke har tabt noget på mit "projekt".... ;o)

Vh.
    Mig&Clio

• #11   21. apr 2003 Der var en artikel i et ældre Vmax blad hvor de satte en komplet Suppersprint på uden KAT på en Golf det gav 16HK så noget gir det uden KAT bilen skal bare justeres hvis man piller den af siger dem der sælger KAT erstatter fra Supersprint smiley

Jan P

• Theis  A
    Theis A Tilmeldt:
    dec 2002

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   21. apr 2003 Hej.
    Jeg kan ikke rigtig forstå at det giver heste når katten er pillet af og der ikke er monteret en erstatnings kat.
    En udstødning har som i siger et hvis modtryk, og det kan jo erstattes med en racerudstødning, da den ville gi et bedre flow, men kat motorer, er de ikke justeret efterat de har en kat på.
    Jeg har hørt om mange der har prøvet og pille kat´en af, og har mistet 5-15 HK ved det.
    Håber på et godt svar smiley

• #13   23. apr 2003 Det er velafhængigt af en motorjustering.. en GTI bil eller lign. skulle man måske mene var "bedre" optimeret ang. HK/moment i forhold til den benzinøkonomiske model...
    Tror at det er meget forskellgt fra bil til bil..

Kommentér på:
Udstødnings Teori

Annonce