{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Regler om tuning af bil {{forumTopicSubject}}

Daw knejter.
Jeg står inde med en Golf IV fra 1998 men har ik kort endnu, så jeg har lige lidt sjov jeg lige kunne lave på den. Har hørt at man må øge motorens hestekræfter med 20% eller noget deromkring. Jeg har også hørt at man gerne må ha sport Luftfilter på så længe man har de originale luft sensorer, og den ikke larmer for meget osv. Men hvad filen må man egentlig lave? Må man lave en koldt luftindtag og komme gennem syn? Må man smide en lækker knastaksel i som bare siger spar-12? Giv mig endelig lidt tips og tricks.

Min gammelbror har fortalt mig at jeg kunne tage det originale Luftfilter ud, og så smide noget sport filter i der har samme form, og så bare skære et hul i bunden af Luftfilter Kassen. Så får jeg god lyd, lidt ekstra heste og beholder de originale luft sensorer og alt det der fis.

Endelig skriv skriv skriv, har en budget på en 10000 kr. Højst og må kun være dele og ting der kan komme gennem syn!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om tuning af bil
  • #1   4. maj 20% reglen er gældende, ved motorskift
    Så må du forøge med 20%
    Uden og skulle betale afgift
    Uden den skal synes og godkendes med ny motor

    Ang. Tuning
    Må man egentlig tune alt det man vil/kan
    Dog er der visse ting man ikke må ændre
    Der skal du læse SKAT''s regler ang tuning
    Kan findes på skat.dk

    Åben luftfilter er ikke længere lovlig/acceptabelt længer
    Luftfilter skal være i en lukket kasse
    Så det ikke larme mere, så skære du hul i kassen, er den ikke længere lovlig

    Og man må ikke flytte på den/de sensor der sidder i slanger til indsugning

    En stor ting de går meget op i nu
    Er forureningen

    Så snart du pille ved noget der kan ændre på motorens forurening
    Så skal DU kunne dokumentere at den stadig overholde gældende krav til din bil

    Det samme ved chipning.

    Ændre du på udstødning på nye biler
    Skal det være godkendt til bilen
    Og du skal dokumentere at den ikke larme for meget

    Men du kan finde oplysninger på
    www.skat.dk
    www. Datter.dk

    For der er mange ting og sætte sig ind i


    Angående og skifte knast, hvis du kun skifter den
    Få du intet ud af det
    Hvis du vil have mere power, så køb en bil med den effekt du vil have

    For før du har fået mere power, som kan mærkes
    Så har du brugt en formur


  • #2   4. maj Man snakkede engang om 1.000 kr pr hk mere man ville tune sig frem til, så 20 hk mere var 20.000 kr på disken, men det er sikkert mere idag.

    ALT du laver om på motor SKAL dokumenteres og godkendes, det er kun ganske få mennesker der har råd til at gennemføre sådanne ombygninger.

    Vælger du IKKE at få dokumenteret og godkendt din ombygning, så kan du risikere at polisen konfiskerer din bil ved et vejsidesyn eller bare hvis de har mistanke om noget.

    Lær at køre bil i din Golf 4 inden du begynder at ødelægge din økonomi med at købe knastaksler, stempler, bananmanifold, sportsudstødninger og andet gejl, spar så en masse penge op i f.eks 5 år, og køb så en bil der har de hk du ønsker di, så har du ingen problemer med godkendelser osv, det er vejen frem.

    Hvad er det for en motor den har nu og hvor mange hk??


  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    maj 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #3   4. maj Lige nu har den en 1.8 20V benzin med omkring 115-125 hk. En god bil at starte med i forhold til kræft, men ikke i forhold til økonomien haha

  • #4   4. maj Den har 125 så vidt jeg husker, længe nok til en på 17-18 år.

  • #5   4. maj du kan jo få et sportsfilter til indsats, altså i den org. kasse. det giver lidt bedre luftflow og lidt lyd, men ikke ulovligt at køre med. effekten er nu nok næppe, ikke mere end måske 2-4 hk og lidt 'friskere' motor.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #7   10. maj 10 tusind er ikke engang nok til at få noget som helst tuning godkendt og dokumenteret. Så brug du hellere de penge på undervogn og fælge med gode dæk. Den billigste tuning er at lette bilen for alt det vægt du kan. Nu bare som et eksempel hvis en bil vejer 1000kg og har 100hk så har den 100hk pr ton, men hvis bilen nu vejede 500kg og stadig med den samme motor på 100 hk, ja så havde den 200hk pr ton. Så stor tung bass i bagagerummet æder hurtigt en del heste.

Kommentér på:
Regler om tuning af bil

Annonce