Kadett E GT restaurering efter totalskade - Del 1
2.285 visninger
|
Oprettet:
Nærværende album oprettes på opfordring i forlængelse af tidligere fotoalbum: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/171673-kadett_gt_stjaalet_og_skadet_
Hermed lidt billeder af ’mit umulige projekt’ fra første del af restaureringen af min Kadett GT, som følge af tyveri og en totalskade i vinteren 2016. Bilen har været i opretterbænk, og er blevet rettet op. Herefter er højre forreste vange samt de yderste 30 cm af venstre vange, højre inderskærm for samt underste- og øverste tværvanger blevet udskiftet med nye OE pladedele. Alle har været sandblæst og er metalliseret før de er svejst på.
Pladeværkstedet har været flinke til at modstandssvejse alle steder hvor det overhovedet har været muligt, for at opnå samlinger der ligner de originale fra fabrikken. Uden at være fagmand synes jeg de har lavet et pænt stykke arbejde.
Samtidig er bagerste højre inderskærm, skærmkant og højre panel blevet udskiftet. Men at skaffe OE pladedele hertil, er tilnærmelsesvist umuligt.
Det er naturligvis planen at venstre karroseriside og panel også skal udskiftes samt naturligvis at få bilen lakeret. Årsagen til at dele det op, er, at jeg ønsker at bevare Kadettens originale nummerplader. Den har endnu de originale nummerplader monteret fra 1987, og jeg var derfor nødt til at overholde periodesynet i sidste måned for at beholde dem.
Næste skridt bliver at adskille bilen igen fuldstændig inklusiv udtagning af ruder og få hele karossen medieblæst og metalliseret samt lakeret op igen i sin originale karminrøde farve.
Skulle nogen have nogle af følgende dele liggende i gemmerne, så råb lige højt:
- Nye GM pre-facelift kofangere i blågrå (ja jeg mener nye, brugte har ingen interesse. De skal tillige være originale og uden skader)
- Originale forskærme enten nye eller brugte uden rust. Kan kendes på at have et nummer trykt i flangen ud for tårnlejet hvor skærmen fastgøres i inderskærmen ved sprækken under motorhjelmen.
- Dørsider, sæder for- eller bag i samme indtrækstype.
- Venstre eller højre karosseriside – altså hele bagskærmen fra dør til baglygte til underkant af bagsædepassagerens vindue.
Hermed lidt billeder af ’mit umulige projekt’ fra første del af restaureringen af min Kadett GT, som følge af tyveri og en totalskade i vinteren 2016. Bilen har været i opretterbænk, og er blevet rettet op. Herefter er højre forreste vange samt de yderste 30 cm af venstre vange, højre inderskærm for samt underste- og øverste tværvanger blevet udskiftet med nye OE pladedele. Alle har været sandblæst og er metalliseret før de er svejst på.
Pladeværkstedet har været flinke til at modstandssvejse alle steder hvor det overhovedet har været muligt, for at opnå samlinger der ligner de originale fra fabrikken. Uden at være fagmand synes jeg de har lavet et pænt stykke arbejde.
Samtidig er bagerste højre inderskærm, skærmkant og højre panel blevet udskiftet. Men at skaffe OE pladedele hertil, er tilnærmelsesvist umuligt.
Det er naturligvis planen at venstre karroseriside og panel også skal udskiftes samt naturligvis at få bilen lakeret. Årsagen til at dele det op, er, at jeg ønsker at bevare Kadettens originale nummerplader. Den har endnu de originale nummerplader monteret fra 1987, og jeg var derfor nødt til at overholde periodesynet i sidste måned for at beholde dem.
Næste skridt bliver at adskille bilen igen fuldstændig inklusiv udtagning af ruder og få hele karossen medieblæst og metalliseret samt lakeret op igen i sin originale karminrøde farve.
Skulle nogen have nogle af følgende dele liggende i gemmerne, så råb lige højt:
- Nye GM pre-facelift kofangere i blågrå (ja jeg mener nye, brugte har ingen interesse. De skal tillige være originale og uden skader)
- Originale forskærme enten nye eller brugte uden rust. Kan kendes på at have et nummer trykt i flangen ud for tårnlejet hvor skærmen fastgøres i inderskærmen ved sprækken under motorhjelmen.
- Dørsider, sæder for- eller bag i samme indtrækstype.
- Venstre eller højre karosseriside – altså hele bagskærmen fra dør til baglygte til underkant af bagsædepassagerens vindue.
Kadett E GT restaurering efter totalskade - Del 1
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 204
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
I virkeligheden er det et vanvittigt projekt, ja. Jeg kunne have købt et par stykker i en fabriksny stand i Tyskland for de penge der er smidt efter denne her. Men så har man et projekt til at holde sig beskæftiget med og penge er heldigvis bare penge. Karossen bliver selvfølgelig aldrig perfekt igen, men om ikke andet tilføjer genopbygningen i hvert fald endnu et kapitel til historien.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Min kommentar var ikke ment så negativt som den måske kunne forstås, men det var ikke et projekt jeg selv havde begivet mig ud i
Kan da også godt se der sjove i al den historie du har på den..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Dette, inklusiv respekten for den ældre herre der købte den fra ny og møjsommeligt vedligeholdte den, dokumenterede det og holdt komplet benzinregnskab over 20 år fra 87 til 07, gjorde at jeg synes jeg var nødt til i det mindste at gøre forsøget på at redde den.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
Kæmpe respekt for det arbejde, der er lagt i den.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Det er et imponerende stykke arbejde i mine øjne. Jeg havde aldrig forestillet mig at han ville udskifte A-stolpen også. Men det er den blevet, og han har været meget påpasselig både med rustbeskyttelse af samlinger og i forhold til at lave skaringer der enten ikke kan ses, eller er lavet som på fabrikken.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 209
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099