{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Peugeot 1,6HDi PSA turbo olierør + banjobolt

14.342 visninger | Oprettet:

Hey folkens

Nu har jeg hørt utrolig mange der spørger hvordan sådan et olierør skiftes samt banjoboltene og hvad man gør med filteret osv. Så nu har jeg skiftet sådan et olierør og tilhørende dele, så jeg tog billeder hvis nogle kan bruge dem..

HUSK! filteret i banjobolten rives ud og smides så langt væk som muligt... (filteret er selvfølgelig en sikkerhed for der ikke kommer urent olie til turboen og det er også ganske fint,, ulempen er at filteret sidder i den banjobolt der er gemt bag partikkelfilteret så hvis man lader filteret blive i anbefaler jeg at tjekke det filter jævnligt for at se det ikke er stoppet,, jeg ærger mig lidt over det ikke sidder ved banjobolten til turboen, så havde det taget 2 minutter at tjekke det hvorved jeg ikke havde set så stor nødvendighed for at fjerne det...)

Nedenstående link er der billetin hvad man skal gøre på denne PSA motor hvis uheldet er ude..

http://www.ecs-itop.dk/da_c/bulletin

JM
JM
Mand | 35 år | Oprettet: 18. mar 2007


Kommentér på:
Peugeot 1,6HDi PSA turbo olierør + banjobolt
  •   26. okt 2019 Det hele er købt ved ftz smiley

  • Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1
      2. okt 2019 Fantastisk billedserie - tak for den.
    Hvor har du købt olierøret med banjoboldte og kobber pakninger ?
    Jeg har lige købt en 407 ' er, og er utrolig glad for den - vil det bedste for den.


  •   3. sep 2016 PB sendt

  • Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 1
      3. sep 2016 Jeg bor i Silkeborg, og er da klart interesseret, hvis ellers ikke jeg bliver halt blanket af?

  •   1. sep 2016 Ved FTZ,, men du kan ikke handle der privat.. Alt efter hvor du holder til i landet kan jeg købe det for dig og så kan vi mødes..

  • Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 1
      1. sep 2016 Hvor har du købt det komplette sæt, og hvad pris?
    mvh Patrick


  •   13. apr 2014 på den her var der sat nyt bundkar på,, men ellers så trækker jeg det ned... på nogle af dem der har kørt langt eller hvor jeg kan se der kommer meget slam med ud når forhøjningen trækkes ned tager jeg bundkaret af og rengøre det og lige ser til oliesien...

    Alt efter hvor man køber eller hvem man kender er det til at få fat i reservedele til rimelige penge som indeholder de ting jeg har skiftet her + oliesi..


  •   13. apr 2014 Skifter du så bundkar eller trækker forhøjningen ned samtidig?

  •   12. apr 2014 Super, hvis du er i tvivl så tag et billede af motor og bundkar og send til mig smiley

  •   11. apr 2014 Ok... det må jeg lige kikke på i morgen..

  •   11. apr 2014 Jeps, men om du har et rent filter eller ingen filter får den lige meget olie,,, deri det bliver farligt er først når filteret bliver stoppet pga forhøjningen i bundkaret (anbefaler jeg også at rive ned) som samler olie slam der er med til at stoppe det filter...

    Sådan bare af nysgerrighed for folk har jo ret til sine egne meninger smiley men har du arbejdet med den motor her før eller hvad begrunder du dine svar med?? Jeg mener med alle de skandaler der har været med 1,6HDi motoren fra psa som både ford Citroën og Peugeot erkender, ja selv psa gør det.. Går næsten ud fra du hørte om dem i kontant dengang det blev bragt på banen..


  •   11. apr 2014 turboen er jo med bøsninger så den skal jo ikk spulles i olie den skal dryppes

  •   11. apr 2014 Det er 9HY og 9HZ motoren der har problemet,, men du kan se det på en utrolig let måde,,, hvis du ser på proppen i bundkaret kan du se om der er en forhøjning omkring proppen, hvis der er det så er det også gældende din smiley sig til hvis du har brug for yderligere hjælp smiley

  •   11. apr 2014 Er det også gældende for peugeot partner tepee (2012) 1,6 turbo???

  •   11. apr 2014 Jeg river filteret ud pga bilen allerede har en oliesi hvori evt slam bliver opsamlet, efter oliesien er der et oliefilter som tager der der skulle slippe igennem,, dernæst hvis filteret i banjobolten skulle blive stoppet så får turboen slet ingen olie og så går den i stykker og det risikeres at motoren ødelægges i værste tilfælde, det er det der er set på nogle motorer af den model...

    Når det er sagt køre der tonsvis af andre mærker rundt uden det filter så det er ikke noget der er nødvendigt..

    Så i sidste ende deler jeg holdning med Peugeot og Citroën osv mekanikere som siger det er bedst af fjerne det da det er bedre at turboen får lidt beskidt olie end slet ingen olie smiley


  •   11. apr 2014 begrund lige hvorfor filteret skal ud ? det er sku da der af sikkerhed til turboen

Annonce