Bmw e30 drag racing underopbygning
3.681 visninger
|
Oprettet:
så blev det tid til at smide lidt billeder op, af den nye racer der er under opbygning
lidt fakta
Motor:
FMJ motorstyring
m50b25, boret til 86 mm og stroket til 3,2 liter
s50b30 krumtap
JE custom stempler med pro seal ringe
carillo plejlstænger
dobbelt indsugningsknaster
spritnyt m52b28 topstykke som er bearbejdet en smule for bedre flow
an 10 retur til turbo lavet i blokken
precision 6771 turbo i p trim
banan turbomanifold, lavet om til 44 mm turbosmart wastegate
alt i arp bolte
cooperringstoppakning
nuke fuelrail
630 ml Siemens match dyser
plenum indsugning med tragte
2x an 8 krumtapsudluftning
Torques 55 mm alukøler og extern exspansionsbeholder
Benzin system:
20 liters fuelcell
3 stk bosch 044 pumper
3,2 liter swirlpot
an8 brændstofslange fra pumper og frem til fuel rail
justerbar benzinregulator
Driv linien:
m3 5 trins gearkasse med fast shortshift
e36 328 kardan med midterleje fra e30
m20 svinghjul, lettet og drejet af for større koblingstryk
sacks 618 trykplade og 4 puck koblingsplade, uden at dreje af, kan den holde 700 nm og afdrejning skulle gerne give 15% mere
m535 210 bagtøj,gearing 3.07, ppf vridstålsaksler, ppf bagtøjsophæng, spindler og nav tilpasset fra e34 m5, justerbar camber,trækaksel led fra e34 m5
15x9 bagfælge med 26,5/10/15 M/T drag slicks
Bagsvingere, forstærket
polybøsninger i alt
Bilen:
2 drs BMW e30 320i årg 86, har ikke været på gaden siden 2007, så dejlig rustfri, skulle lige have et par lapper og et nyt bagpanel, så var den rustfri :) karossen er lettet for alt unøvendigt vægt, reservehjulbrønd skåret ud og er erstattet med 0.4 mm plade i stedet for, div forstærkninger svejset i her og der, bur kommer deri i løbet af en måneds tid
mere info kommer efterhånden som projektet skrider fremad
skulle gerne være helt klar til 2016, måske slut 2015
1 indkøring overstået d. 28/7, resultatet blev 600 hk og 704 nm ved kun 1,5 bar og 7000 rpm, nu skal bilen testes i husum i august, og spiller alt som det skal, bliver der monteret methanol,større dyser, og så skal ladetryk og rpm op :)
lidt fakta
Motor:
FMJ motorstyring
m50b25, boret til 86 mm og stroket til 3,2 liter
s50b30 krumtap
JE custom stempler med pro seal ringe
carillo plejlstænger
dobbelt indsugningsknaster
spritnyt m52b28 topstykke som er bearbejdet en smule for bedre flow
an 10 retur til turbo lavet i blokken
precision 6771 turbo i p trim
banan turbomanifold, lavet om til 44 mm turbosmart wastegate
alt i arp bolte
cooperringstoppakning
nuke fuelrail
630 ml Siemens match dyser
plenum indsugning med tragte
2x an 8 krumtapsudluftning
Torques 55 mm alukøler og extern exspansionsbeholder
Benzin system:
20 liters fuelcell
3 stk bosch 044 pumper
3,2 liter swirlpot
an8 brændstofslange fra pumper og frem til fuel rail
justerbar benzinregulator
Driv linien:
m3 5 trins gearkasse med fast shortshift
e36 328 kardan med midterleje fra e30
m20 svinghjul, lettet og drejet af for større koblingstryk
sacks 618 trykplade og 4 puck koblingsplade, uden at dreje af, kan den holde 700 nm og afdrejning skulle gerne give 15% mere
m535 210 bagtøj,gearing 3.07, ppf vridstålsaksler, ppf bagtøjsophæng, spindler og nav tilpasset fra e34 m5, justerbar camber,trækaksel led fra e34 m5
15x9 bagfælge med 26,5/10/15 M/T drag slicks
Bagsvingere, forstærket
polybøsninger i alt
Bilen:
2 drs BMW e30 320i årg 86, har ikke været på gaden siden 2007, så dejlig rustfri, skulle lige have et par lapper og et nyt bagpanel, så var den rustfri :) karossen er lettet for alt unøvendigt vægt, reservehjulbrønd skåret ud og er erstattet med 0.4 mm plade i stedet for, div forstærkninger svejset i her og der, bur kommer deri i løbet af en måneds tid
mere info kommer efterhånden som projektet skrider fremad
skulle gerne være helt klar til 2016, måske slut 2015
1 indkøring overstået d. 28/7, resultatet blev 600 hk og 704 nm ved kun 1,5 bar og 7000 rpm, nu skal bilen testes i husum i august, og spiller alt som det skal, bliver der monteret methanol,større dyser, og så skal ladetryk og rpm op :)
Bmw e30 drag racing underopbygning
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 78
Lavede du selv dit plenum, eller købte du det færdiglavet? Og hvor hvis det er ??
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Jeg kiggede lige på goggle maps og kan se at det er længere nede af banen at der er asfalt, og ud fra de billeder jeg tog i går kan jeg se det er lige på 402 meter mærket at det begynder.
Men det har du jo nok set på vej ned af banen, med mindre du havde nok at se til, for det så squ lidt vildt ud når den kastede røven helt ude på 300 meter
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Skal nok bare på en bane med bedre bid en det i kørte på i Husum for de betonplader er der dæleme da ikke megen bid i.
Jeg har set diverse billeder/film fra Husum, og der var der lagt asfalt på et stykke af banen, men det må jo så være et andet sted på flyvepladsen.
feb 2006
Følger: 90 Følgere: 89 Emner: 25 Svar: 211
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
feb 2006
Følger: 90 Følgere: 89 Emner: 25 Svar: 211
Tja kommer bare i en "gammel" sur Honda, jeg skal teste. Men har lidt problemer med gearkassen efter Dhb, så håber jeg når at få mine nye symkromesser og diverse hjem inden Husum, så jeg kan skifte ordenligt gear med en ny renoveret gearkasse. Men ellers kommer jeg bare ned og prøver bilen med rolige gearskift Men ja ved som sagt ikke om du har set den før. Har dog haft kørt en del race i en i snart 4-5år. Men havde lige et "Renoverings" år sidste år. Så alt fra motor til undervogn og diverse er som sagt helt nyt. Så kender ikke rigtig bilen for godt endnu.
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
feb 2006
Følger: 90 Følgere: 89 Emner: 25 Svar: 211
Ser frem til at se den i Husum.
Skal nemlig også selv der ned og teste materialet der.
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
Har du flyttet navet til svingarmene eller hvorfor er der svejsninger der? Kun forstærkning? Og toppen af svingarmen der hvor fjedrerne står ned på er det også flyttet?
Mvh. Jimmy
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 230
Var bare for at snage og lidt for at tjekke markedet for udlejning af rullefelt i lokale til folk som selv vil justere og slippe for at ligge på vejen her i det nordlige
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 230
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 169 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 835