{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Golf 1 1.8 16V Megasquirt+spjælde+div

7.333 visninger | Oprettet:

Jeg fik nysynet bilen da det var meningen jeg ville køre i den og evt. have en Turbo diesel motor i den. Men så faldt jeg tilfældigvis over en golf 2 1.8 16V som havde en lille skade og så blev det bestemt at 1'eren skulle bygges om med de dele fra 2'eren.

Men så syns jeg ikke at det mekaniske sprøjt var noget ved - og jeg har længe gået med tanken om at prøve en programmerbar motorstyring. Så der er blevet købt wideband lambda sonde og controller fra Innovate og megasquirt 3.57 PCB motorstyring. 220cc BOSCH top feed dyser, knocksensor og TPS - alt sammen fra toyota 4A(FE).

Til at starte med bliver det den 51mm KR indsugning og 52mm spjæld fra en AUDI samt en BBM Racing dysebro der kommer til at føde maskinen.

Hvis jeg får råd bliver det spjældhuse engang.. Men indtil da bliver det hjemmelavede spjælde af 2 gamle webere og dysebroen fra en BMW og dyserne fra en Toyota 4A(FE). Jeg har lavet 2 flanger - en der passer på et sæt 2xweber/spjælde og så en der passer på motoren. Der skal så et stykke rør imellem som dyserne skal sidder i. Der er kommet 2 skarpe knaster i motoren samt en 4-2-1 banan manifold som får en gang powerwrap.

Dyserne er vist 220 ml og skulle kunne føde ca. 200HK. Der kommer benz tryk reg. på for at kunne stille den perfekte forstøvning og forbrænding. Ny oliekøler er indkøbt da der ikke er nogen på standard.

Der er indbygget MAP sensor, lambda indgang og knock control i MS'en ..

Jeg har ikke endnu besluttet om der skal bruges Idle valve og koldstartsdyse.

Der er købt ny gewingundervogn.

Det meste bliver malet så det kommer til at se nogenlunde ud.

Motoren har indtil videre fået malet ventildæksel i rød og sort.

Der kommer billeder som det skrider frem..
--------------------------------------------------------------------
Projektet med MS+spjælde er lagt på hylden
---------------------------------------------------------------------

Hvis man er int. i bilen kan man give et bud på den...

------------------------------------------------------------------
UPDATE 04-2010


Ventildæksel, bremseforstærker malet
Indsugning er grundet og klar til at få farve
Bagbroen er gjort ren og malet
Ankerplader i bag malet
Bagbro samlet, ankerplader, skiver, kalibre, spindler osv. er sat på
Forenden har fået sort beskyttelse
Bagenden har fået sort beskyttelse
Nyt Trigger system bestilt i England
Ny BBM racing dysebro bestilt i USA
--------------------------------------------------
UPDATE 7-2010
Indsugning malet+lakeret+poleret 1. gang
BBM dysebro prøvemonteret med dyser
Laserskåret Triggerhjul er kommet hjem fra England
Bærearme malet
Nye 19mm bærekugler monteret
Spindler rengjort+malet
Nye forhjulslejer bestilt
Ankerplader foran bestilt
-------------------------------------------------------------------------
Har lavet lidt ledninger til prøveopstilling af MS'en og div. følere, TPS osv. virker som det skal. Har haft det tilsluttet megatune.
--------------------------------------------------
UPDATE 9-2010

1.8 8V PF motor indkøbt da synsmanden ikke er så glad for 16V :-( - så den skal lige ha en omgang inden den skal i.

Nye styrestænger+styrekugler inders/yderst

Bærearme monteret
Lejer i spindler monteret
------------------------------------------------------------

UPDATE 10-2010

Bremse Calibre har fået nye pakninger
PF motoren er adskilt, rengjort, malet og lakeret.
Spindler monteret færdig
Er ved at bestille ny indmad ifma. hoved overfald, plejl overfald, pakninger, stempel+olieringe osv..

--------------------------------------------------------------------

UPDATE 03-2011

Alt vedr. styretøj, undervogn osv. er monteret foran - undtaget ankerplader da jeg ikke lige har kunne skaffe dem.
Motor og gearkasse er gjort klar til montering
Rustfri bananmanifold købt
2xWeber/spjældhus indsugningsmanifold købt
40mm webere lånt - og et sæt 45mm også..
Indsugnings plenum og filter lånt fra Alfa Romeo
Gearforbindelse lavet indtil jeg får tid til at lave kabel eller elektrisk skifte - mit næste projekt er sekventiel skifte.
Motorophæng lavet, flyttet osv.
Grundmaling påbegyndt
---------------------------------------------------------------------

UPDATE 03-2011

Alt rust lavet og kittet og bilen er blevet undervognsbehandlet.
Så kom motoren og gearkasse i og gearforbindelser er lavet.
45mm karburatorer er sat på og tragte er bestilt.
Det samme med rustfri bananmanifold - den skal bare lige have lidt powerwrap.
Har fået lavet vacumstyret tænding og er ved at trække ledninger til det hele.
Ankerplader er kommet fra tyskland og er monteret.
ALB ventil til Golf 1 GTI er kommet hjem og er monteret.
Håndbremsekabler fra Scirocco er kommet hjem langt om længe.
--------------------------------------------------------------------

UPDATE 26/05 2012

Har vist fået et hele samlet, skal dog ha lavet kabeltræk på gearskiftet og evt. have en GTI gearkasse i da jeg synes 4T gearkassen er for høj gearet. Men den trækker jævnt godt og lyder godt. Der er sikkert nogle småting som skal rettes hen ad vejen. Har bl.a. købt ny udstødning og lidt lækkerier hos ASTINA.DK og Bruno Hansen Motorsport.
------------------------------------------------------------------------
Har været til syn - forurenede 1% for meget og skulle lige skifte de bagerste dæmpere om til gevind undervogn som foran
-------------------------------------------------------------------------
15/06/2012
Omsyn - Godkendt - videregivet til SKAT.. Håber på det bedste mht. afgiften.
----------------------------------------------------------------------
Bilen er skilt ad igen, så den får lige en hurtig omgang del-maling, metalblå, så den ser nogenlunde ud på afstand og forbikørsel.. Det er jo heller ikke en ny bil.

Overvejer lidt at renovere de 40mm webere jeg har liggende, for at prøve dem i stedet for 45mm. Den vil helt få bedre træk i bunden.

Har fået chrome fælg-ringe til GTI fælgene, overvejer hvilken farve fælgene skal have....
-----------------------------------------------------------------------------
UPDATE 16/02 2013

Så er der blevet betalt afgift hos skat's Motorcenter i Ålborg. Det gik dog ikke så glat som håbet, men det gik...
Har fået renoveret de 2 45 karburatorer med nye pakninger, dyser osv.

Henrik V
Mand | 46 år | Oprettet: 16. dec 2004


Kommentér på:
Golf 1 1.8 16V Megasquirt+spjælde+div
Annonce