{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz W123 230E Aut. Solgt

Tysker duel

BMW SOLGT 17/6-2015 - 2500 E3

...har ikke prøvet en udfordring, så lad det være den første ;-)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1985
Årgang:
1975
Motor:
Motorkode: M102.980 2299 ccm 4 cylindre 8 ventilet Kædetræk Bosch K-Jetronic mekanisk indsprøjtning 4 trins automatgear med bjergfunktion ( S'et ) står for Steigung Gearing (bagtøj): 3,9 / 2,39 / 1,46 / 1 (3,69)
Motor:
6 cyl. R6 rækkemotor 2478 cm3 12 ventiler Slaglængde 71,6 mm Cylinderdiameter 86 mm Komp. 9:1 10,9L /100km 2 x Zenith 35/40 Fire trins manuel gearkasse Tankindhold: 75 L
Hestekræfter:
136 hk ved 5.100 o/min. 205 Nm ved 3.500 o/min. Højeste omdrejningstal 6.000 o/min Tophastighed:180+ Km/t 0-100 km/t:12 sek Forbrug: 8,3 / 10,5 / 12,3 l/100km. ved 90km/h / 120km/h / bykørsel
Hestekræfter:
150 HK ved 6000 omd. Max 6200 omd. 215 Nm ved 3700 omd. 0-80 6,8 sek. 0-100 9,6 sek. (BMW 10,4 sek.) 0-120 14,2 sek. 0-140 19,5 sek. 0-160 28,5 sek. 80-120 7,4 sek Tophastighed 196 km/t på 30,8 sek. (BMW 190 km/t på 31,7 sek.) Accelration og tophastighed er testet af AUTO MOTOR & SPORT
Fælge:
Originale stålfælge med kapsler
Fælge:
Nu med 17" x 8" BBS splitfælge Lagervarer: Original BMW 17" Kreuzspeiche-Verbund II 42 ægte splitfælg 8X17" Lagervarer: Original alu. 6J x 14" haves i depot.
Dæk:
Michelin Symmetry 205/70 14S White wall
Dæk:
UNIROYAL 235/45/17 Monteret: Hankook Ventus V12 Evo 205/50 ZR17 93Y XL 4PR Original: 175/70 HR 14 sidder på original fælgene.
Undervogn:
For: Dobbelte triangler, skruefjerdre, krængningstabilisator og teleskopdæmpere Bag: Skråstillede svingarme, skruefjedre, Krængningstabilisator og teleskopdæmpere Bremser: Skiver for/bag med 2 kredse Styretøj: kuglekredsløb m. servo
Undervogn:
Original Forhjulsphæng McPherson 4 x skivebremser Egenvægt 1500 kg
Bilstereo:
Original Becker Grand Prix kassete 761 radio. Prisen i 1984 var 1.400 DM Ca. 5.000 D.KR
Bilstereo:
Mangler en radio... Pioneer TS-X150 3-way Surface Mount retor
Styling:
Dækkene om man vil ellers intet da det ville være synd mod sådan en vogn. Men havde tænkt mig at jeg ville gå og hygge mig med den de næste par år så den til sidst står rigtig flot.
Styling:
BBS 17" ælge Italiensk MOMO trærat Der er ikke planer om andet. Lakkeret den 23 maj 1995
Interiør:
Olietryksmåler Blå stof kabine 052 Højdejusterbart førersæde m. armlæn Armlæn i bagsædet Dobbeltzonet temperaturstyringen Elbagrude Servostyring Vacumstyret centrallås (Helt lydløst) Tonede varmedæmpende ruder Skyde soltag Zebrano træindlæg Zebrano trægearknop Tågeforlygter Vacumstyret lygteregulering
Interiør:
Creme- og mat blå læder. Monteret i april 2012 Træindlæg Analog ur
Ekstra tilbehør:
Metallak: Silberblau 930 Fast træk Eftermont. plast inderskærme 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT 502 INTERIOR MIRROR AUT. DIMMING, FOLDING 512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS 550 TRAILER COUPLING 673 HIGH-CAPACITY BATTERY
Ekstra tilbehør:
Manuelt skydesoltag
Bemærkninger:
Modelkode: W123.223 I produktion fra 07/80-11/85 produceret i 245.882 enheder Nypris i Tyskland i 3/9 1984 40.293 DM med det udstyr ca. 120.000,- DK og så med dansk reg. afg. og moms var prisen næsten 380.000,- DK. Længde:4725 mm Bredde:1786 mm Højde:1438 mm Egenvægt: 1410kg Totalvægt: 1930kg Tankinhold: 65 liter Det er min nye sommerbil købt d. 9/8 2010 med 297.000km på klokken. Og skal kun ud og kører når solen skinner og det er tørt så vidt muligt ;o) Nysynet d. 18/8 2010 uden anmærkninger :o) D.7/9 2010 rundede hun 300.000 km D. 11/6 2011 rundede hun 310.000km Har overvejet at sælge hende hvis den rigtige pris kommer på tale da jeg har svært ved at få tid til at bruge bilen. Så hvis der er nogen kunne være interesseret i sådan en tysk flyder fra 80'erne så send en PM. Der har været ofret en del penge inden for det sidste år på blandt andet nye dæmpere, bærekugler, bremser skiver/klodser, stabilisator stænger, motorophæng, baghjulslejer inderste og yderste, aut.gearkasse, Spritnyt soltag, C-lås rep. så mekanisk kan man ikke rigtig sige noget negativt men har selvfølgelig list småt kosmetisk hist og pist men det er jo også en ældre dame efterhånden. Ved en handel kan bilen om man vil nysynes.
Bemærkninger:
DER FINDEK KUN TRE INDREGISTREREDE I DANMARK pr. 16. maj 2011. En fra 1974, en fra 1975 (denne) og en fra 1976. - Står som næsten ny med kun 119.000 km. (2013) - Er vurderet til at være Danmarks flotteste BMW 2500 og efter sigende mere velholdt end den de har på museet i München. - Import fra Tyskland. Der findes kun en meget lille håndfuld af dem herhjemme, da 2500 modellen ikke blev solgt i DK. - Denne model med manuel gear er produceret i 13.745 eksemplarer I perioden September 1973 til Ferbruar 1977 (3 år og fem måneder) - Har lavet en bog om bilen retrospektivt. Fire ejere før mig. - Fra 1975-1983 kørt 88.000 km i tyskland - Fra 1983 til 2007 har bilen kørt 3000 km. i Sverige og kun i solskin. - Fra 2007-2008 ca. 1000 km - Fra 2008-2010 ca. 25.500 km - 2010- nu ca. 2000 (marts 2013)
Annonce