BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt" 1984
15.069 visninger
|
Oprettet:
BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt"
Årgang:
1984
Motor:
Født:
M10 1800ccm 8ventilet.
borring 86mm
4 cylinderet.
8 ventilet.
Motronic indsprøjtning.
Nu:
T3T4 top Turbo.
90mm coated og smedet stempler.
M3 Krumtap med 87mm slaglængde.
M3 Plejlejer.
Special toppakning med indbygget skæreringe.
Arp støttebolte, med løse møtrikker.
Standard knast med justerbart knasthjul.
MegaSquit Extra Standalone motorstyring, fra Loddekolben.dk.
Digital Hallsensor monteret med 60-2 triggerhjul på krumtappen.
4 x 570ml siemens deka dyser.
Intercooler 300mm x 600mm.
3" custom bygget udstødning, med en gennemstrømnings potte.
2½" rustfrie trykrør.
Gearkasse fra en e34 535.
M5 forstærket kobling.
M5 svinghjul.
M3 sportsbagtøj med 75% Spær.
M10 1800ccm 8ventilet.
borring 86mm
4 cylinderet.
8 ventilet.
Motronic indsprøjtning.
Nu:
T3T4 top Turbo.
90mm coated og smedet stempler.
M3 Krumtap med 87mm slaglængde.
M3 Plejlejer.
Special toppakning med indbygget skæreringe.
Arp støttebolte, med løse møtrikker.
Standard knast med justerbart knasthjul.
MegaSquit Extra Standalone motorstyring, fra Loddekolben.dk.
Digital Hallsensor monteret med 60-2 triggerhjul på krumtappen.
4 x 570ml siemens deka dyser.
Intercooler 300mm x 600mm.
3" custom bygget udstødning, med en gennemstrømnings potte.
2½" rustfrie trykrør.
Gearkasse fra en e34 535.
M5 forstærket kobling.
M5 svinghjul.
M3 sportsbagtøj med 75% Spær.
Hestekræfter
Er målt foråret 2012.
315hk.
550nm.
315hk.
550nm.
Fælge
16 x 7 T-hansen Blade alufælge.
Dæk
215/40-16 i bag.
195/45-16 i for.
Begge af mærket Toyo T1R.
195/45-16 i for.
Begge af mærket Toyo T1R.
Undervogn
Komplet undervogn og bremser fra 325i af samme årgang.
Sænket 40mm hele vejen rundt, med Koni dæmpere.
Sænket 40mm hele vejen rundt, med Koni dæmpere.
Bilstereo
Bahhhhh hvad skal det dog bruges til.
Turbo flutter er meget bedre.
Turbo flutter er meget bedre.
Styling
Komplet M-tec fra hartge.
Speedometer med skala til 280kmth.
PLX Wideband lambda ur indbygget i speedomteret.
4stk ekstra ure til at holde øje med :
Vand og olie temperatur.
Olietryk.
Ladetryk.
Alle bygget ind hvor der normalt er askebære.
Sorte DE linser.
Originale tonede baglygter.
Lille bagspoiler.
Speedometer med skala til 280kmth.
PLX Wideband lambda ur indbygget i speedomteret.
4stk ekstra ure til at holde øje med :
Vand og olie temperatur.
Olietryk.
Ladetryk.
Alle bygget ind hvor der normalt er askebære.
Sorte DE linser.
Originale tonede baglygter.
Lille bagspoiler.
Interiør
M-tec 1 Kabine.
Ekstra tilbehør
El ruder.
Varme i sæderne.
Alarm og startspærre.
Central lås.
Olietryks ur, Olietemp ur, Vand temp ur og Boost ur.
Varme i sæderne.
Alarm og startspærre.
Central lås.
Olietryks ur, Olietemp ur, Vand temp ur og Boost ur.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er synet og godkendt med turbo, undervogn, bremser og det hele.
Samt det er tilføjet registrerings attest som konstruktive ændringer.
I reg. attest under konstruktive ændringer står der følgende:
"Bilen er monteret m/turbolader, bremsesystem og øvrige under komponenter fra tilsvarende årg. 325i. Se Type godkendelses nr. XXXX og XXXX, XXXX "
01/12-2010
Så blev der skiftet følgende reservedele:
Køler komplet med nyt låg.
Samtlige kølerslanger.
Termostat.
Blæservinge og viskosekobling.
Toppakning med indbygget skæreringe og lavet til 90mm boring, mod 86mm standard.
Alt sammen for at afhjælpe fejlen, med at koge vandet af motoren, under længere varende belastning.
Der blev udelukkende brugt originale stumper, samt sager fra koed.dk
22/01-2010
Da der åbentbart ikke var nogle i dk, som ville købe en pisse sjov og lovlig TURBO bmw.
Så gik jeg i gang med at lave den smule rust, der var nødvendig for at få synet vognen.
31/01-2011
Så blev bilen synet og godkendt uden anmærkninger.
Total omkostninger i forbindelse med syn og nummerplader:
Karosseriplade = 25kr
2stk. Repkit for bagfjeder vanger a. 579 = 1158kr
1stk. Syns gebyr = 450kr
1sæt. Nummerplader = 1180
Ialt 2813kr.
Ikke mindst en rigtig god tjeneste af min karosseri smed.
Så alt i alt en god inverstering, i forhold til at have en lovlig
nysynet pisse sjov turbo E30.
06/02-2011
Så blev profilen frisket op med lidt nye billeder.
21/07-2011
Sommer sol og mere ladetryk :-D
10/10.2011
Ny turbo monteret ( t3t4Top, rated til 250@430 hk )
Og det blev den så ikke sløvere af :-D
Samt det er tilføjet registrerings attest som konstruktive ændringer.
I reg. attest under konstruktive ændringer står der følgende:
"Bilen er monteret m/turbolader, bremsesystem og øvrige under komponenter fra tilsvarende årg. 325i. Se Type godkendelses nr. XXXX og XXXX, XXXX "
01/12-2010
Så blev der skiftet følgende reservedele:
Køler komplet med nyt låg.
Samtlige kølerslanger.
Termostat.
Blæservinge og viskosekobling.
Toppakning med indbygget skæreringe og lavet til 90mm boring, mod 86mm standard.
Alt sammen for at afhjælpe fejlen, med at koge vandet af motoren, under længere varende belastning.
Der blev udelukkende brugt originale stumper, samt sager fra koed.dk
22/01-2010
Da der åbentbart ikke var nogle i dk, som ville købe en pisse sjov og lovlig TURBO bmw.
Så gik jeg i gang med at lave den smule rust, der var nødvendig for at få synet vognen.
31/01-2011
Så blev bilen synet og godkendt uden anmærkninger.
Total omkostninger i forbindelse med syn og nummerplader:
Karosseriplade = 25kr
2stk. Repkit for bagfjeder vanger a. 579 = 1158kr
1stk. Syns gebyr = 450kr
1sæt. Nummerplader = 1180
Ialt 2813kr.
Ikke mindst en rigtig god tjeneste af min karosseri smed.
Så alt i alt en god inverstering, i forhold til at have en lovlig
nysynet pisse sjov turbo E30.
06/02-2011
Så blev profilen frisket op med lidt nye billeder.
21/07-2011
Sommer sol og mere ladetryk :-D
10/10.2011
Ny turbo monteret ( t3t4Top, rated til 250@430 hk )
Og det blev den så ikke sløvere af :-D
Vil du se flere BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt" til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
BMW E30 318i - 322i Turbo "Solgt"
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
Og nej, den kan ikke synes med M42, godkendelsen gælder M10...
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 22
tror du at den kan synes med en m42 motor med turbo???
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 110
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 117 Biler: 12 Emner: 20 Svar: 799
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Fuck den er for fed, totalt fedt motorprojekt gad godt lige at ha overskud i økonomien til at snuppe den
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 48 Biler: 19 Svar: 83
Oplysninger er fra bygherren af motoren, så man må vel regne med de er rigtige ?
Men bortset fra det er det vel ikke så urealistisk på en trykladet motor som ikke er født med en turbo profileret knast.
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 15 Svar: 114
Effektiv knast, hvis den gir 100 hk og 100 nm ;0)
jan 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 15
Hej Henrik.
Jeg er så super glad for den. Den køre bare godt
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 70
. tak for hurtigt svar. må jo lege lidt med det.
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 70
virker dit hartge speedo ordentligt..?. har et magen til men den får fejl signal. den viser for meget både ved omdr. og kmt.
kan ikke helt forstå det.
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
hvor er det nu vi har set det colatrick før.. nårh jo en gammel corolla med turbo
den ser sgu fin ud henrik. nu mangler den bare nogle svedige hjul
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 48 Biler: 19 Svar: 83
Ja den klare nu jobbet perfekt, også smagte cola'en super duper. Så ren win win situation
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
Fin expansionsbeholder der Henrik Muhaha
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 48 Biler: 19 Svar: 83
Næhhh egentligt ikke, nu er vi så godt som færdige med rust arbejdet og dermed synsklargøringen.
Så nu skal "frugten" nydes.
Og ved et evt salg er prisen naturligvis også røget i vejret.
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 42
Er den stadig til salg?
okt 2004
Følger: 58 Følgere: 54 Biler: 16 Emner: 16 Svar: 37
Meget lækker vogn der dér er lavet =)
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
fine bimmer
den er jo på hele 2212ccm
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
til den GAL' 322:P