{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Commodore GS/E.. SOLGT 1976

6.094 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Peddersen  .
Mand | 50 år | Oprettet: 2. jun 2007


Opel Commodore GS/E.. SOLGT

Årgang:
1976
Motor:
6 cylindret rækkemotor med overliggende knastaksel. Boring 92.0 mm. Slaglængde 69.8 mm. Slagvolumen 2784 ccm. mekanisk benzinindsprøjtning.
Hestekræfter
160 hk. (DIN) ved 5400 o/min.
Topfart 200 km/t.
Acc. 0-100 km/t. 9.3 sek.
Fælge
6 x 14" Ronal alufælge, som var original option, da bilen var ny. Oog reservehjulet er osse i alu den gang blev der ikke sparet på noget! ;-)
Dæk
195/70-14 Hankook Optimo K406 bagpå.......... SKRIG! Koreanerdæk på et Vesttysk autobahnlokomotiv! Meen jeg undskylder mig med at de sad på, da jeg købte vognen, og at der sidder Firestone på forfælgene.. ;-)
Undervogn
Forhjulsophæng: Tværsvingarme med skruefjedre og krængningsstabilisator.
Baghjulsophæng: Stiv bagaksel med skruefjedre med reaktionsarme, panhardstav og krængninsstabilisator.
Bremser: Skiver for og skiver bag - dog med bremseforstærker! ;-)
Styretøj: Kuglekredsløb med servo.
Bilstereo
CD-radio af (glemt) fabrikat.
Styling
Ganz original aus Rüsselheim.... Frontspoileren var nemlig standard på en GS/E.
Interiør
Originalt og velholdt i sort velour. Meen den skal have lavet himlen, for den trænger virkelig! Ellers er den i kanon stand indvendigt.
Ekstra tilbehør
Originalt skyde/vippesoltag.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jamen denne har jeg købt, for at bevise at jeg har ANDET end Ford på hjernen! Meen nu er mine venner begyndt at råbe FORRÆDDER efter mig på gaden! Kære Harry Motor, hvad skal jeg dog gøre? ;-)
Jeg købte bilen med frontskade, og har gået og pillet med den hen over vinteren. Og her tirsdag d. 31 marts 2009, var jeg endelig færdig, og bilen blev synet og fik sine nummerplader på. Så NU skal jeg i gang med en Ford Taunus 20m P5 3 dørs stationcar, som jeg også har stående - TROR jeg nok! ;-)
Bilen er importeret fra Tyskland, men har været dansk indregistreret, indtil den fik skaden i fronten. Den skulle EFTER SIGENDE ikke have kørt mere en 120.000 km. fra ny.
Bilen er lige nu monteret med en 5 trins gearkasse, meen jeg fik heldigvis den originale 4 trins med ved købet, oog den kommer i igen.
Dette er efter min mening en af de få RIGTIGE Opler - Ikke noget med 4 cylindre og slatne hestevognsfjedre her! ;-) Oog NARJ! Jeg ville ikke hellere have haft en Coupé, for jeg synes den har et mindre heldigt visuelt udtryk, imens jeg bare synes den 4 dørs sedan er smuk....

Vognen er SOLGT! Jeg kom til den erkendelse, at der ikke var nok bonderøv i mig, til at køre i traktor fra Rüsselheim. Så den blev solgt, og jeg købte mig en RIGTIG Ford Taunus i stedet! ;-)

Vil du se flere Opel Commodore GS/E.. SOLGT til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Commodore GS/E.. SOLGT
Annonce