{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Volvo S80 T6 BSR 1999

26.367 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Bjørn J
| 0 år | Oprettet: 14. mar 2003


Volvo S80 T6 BSR

Årgang:
1999
Motor:
6-cylindret tværliggende benzinmotor på 2.8 liter med bi-turbo og InterCooler.
Variabel indsugnings- og udstødningsventiler (CVVT).
4-trins automatisk gearkasse (GearTronic) incl. mulighed for manuelt gearskift. Fuld DSTC.
Hestekræfter
Fabriksopgivelsen er 272 Hk og 380 Nm.
Bilen er forsynet med det svenske tuningsfirma BSR´s Steg 3 som omfatter specielt indsugningsfilter (K&N), komplet racerudstødning incl. 2xracekat´s samt BSR specielprogrammerede motorstyring.

BSR´s ydelsesopgivelse er ca. 334 Hk og et drejningsmoment på ca. 530 Nm.
Fælge
17" alu (Tysk kvalitetsmærke) til sommerbrug samt 16" alu (Volvo´s Regulus) til vinterbrug.
Dæk
Sommerdæk AVON ZZ1 235/45 17" (280 Km/t) og vinterdæk Continental Winther Contact TS 790 V 225/60 16" (240 Km/t).
Undervogn
Fabrikssænket med 20 mm, fuld DSTC samt SAM´s "husmandsracerbremseskiver" med Green Stuff bremseklodser.
Bilstereo
Volvo HU-601 med 8 højtalere, 10-CD´s skifter i bagagerum og fuldt styrbar fra rattet samt fjernbetjening.
Styling
Bilen står bortset fra fælge, SAM´s "husmandsracerskiver" med Green Stuff bremseklodser, BSR Steg 3 Chip, Racerudstødning, K&N luftfilter, SAM´s blanke ringe omkring instrumenture helt originalt
Interiør
Fuld læderstue med elektrisk førerstol med memory. El-vinduer. El-spejle, Varme i sidespejle, Sidespejle elektrisk klapbare. Underbelyste sidespejle. Automatisk nedblændeligt bagspejl. Centrallås. Klimakontrol. Cruise Control. Kørekomputer. Personlig aflåsning af bagagerum (nøglestyret), 2-trins varme i forstole og meget meget mere...
Ekstra tilbehør
Volvo RTI-navigationsanlæg med plads til 6 stk. Kort-CD´s (i bagagerum) incl. TV med fjernbetjening. Originalt bezindrevet fyr til motor- og kabinevarme. Integreret original Volvo GSM-telefon incl. fuld ratbetjening, "gæstehørerør", højtaler indbygget i førerens nakkestøtte og microfon indbygget i bakspejl. Elektrisk originalt soltag. Original komplet Volvo tyverisikring. Baksensor. Originalt Volvo skjult anhængertræk. Bagagenet og indkøbsposeholder. Kopholdere integreret i midterste forreste og midterste bageste armlæn. Møntboks og CD-magasin i forreste midterste armlæn. Elektrisk fjernbetjent nedfædelige bageste nakkestøtter. Originale Volvo låsbare hjulbolte.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er importeret fra Tyskland i 2002.

Vognen er holdt så neutral som muligt, derfor er der bibeholdt skjult udstødning.

Eneste kendetegn ... et lille diskret BSR-skilt på bagklappen ellers står der blot "Volvo" på bilen.

Vil du se andre Volvo eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Volvo S80 T6 BSR
  •   24. mar 2012 Dejlig vogn
    Høj her fra smiley


  •   16. maj 2008 super fed volvo
    Tænker på selv at købe en t6 og køre den til brs i malmø

    hvor hurtig bliver den ca fra 0-100 efter den har været hos brs

    tak eks høj


  •   9. mar 2008 Silvia
    Lækker vogn Bjørn, tak for turen smiley

    Høj..


  •   4. dec 2007 Nice slæde...!!
    Hejza...

    Først vil jeg bare sige det er en lækker bil du har der... de køre pisse godt og holder bare...

    Tænkte på om det kunne have din interesse i 4 stk. Volvo fælge der passer til en bil magen til din...
    De er billige til salg, det er nogle jeg købte fordi jeg selv regnede med at skulle have sådan en men så mistet jeg kortet... smiley
    De er meget pæne, du kan jo eventuelt bruge dem som vinterfælge...


  •   2. sep 2007 Lækker Volvo!1
    Hej Bjørn!

    En lækker Volvo du har, jeg går selv og overvejer en 2000 model, dog kun med den lille motor! Kender du til noget om navigationsanlægget kan købes til eftermontering?

    Mvh
    Mikael


  •   9. maj 2007 hey
    Er der enlig vildt ryk i dem der T6 eller er der forskel imellem T5 og T6 Med henhold til hvor meget de rygger. T6'er er jo det tunger og den slags? hvor T5 er letter og kun 5 ben og en turbo og t6 med 2 møller og 6 ben til den. Kan du anbefale den T6'er der eller hva? jeg er ved at kigge efter den slags bil nemlig og så ved jeg ikke om jeg skal vælge imellem en S80 T6 eller 850 2,3 T5....... hvad vil du mene er godt at kigge mest efter?


  •   2. maj 2006 Fælge
    Hej ved du hvor jeg kan skaffe 19 eller 20" alu til min bil??

    Mvh

    Morten Volvo S80 T6


  •   19. apr 2005 ...
    7 herfra til en lækker Volvo!


  •   15. maj 2004 :o)
    Bedre kan en bil jo ikke beskrives, og så kører den jo fremragende. Har du vendet dig til lyden fra udstødningen? Sådan en kan jo ikke lyde meget bedre smiley


  •   13. apr 2004 Arakkis...
    Hej Bjørn,

    Hva'... hvordan går det med dine nye fælge? Har du fået dæk på dem, eller skal du første have slidt dem ned du har på de "gamle"?

    Hvad siger du ellers til mine nye billeder (med de nye ruller) ?

    Ellers håber jeg du har haft en god påske smiley
    /Claus


  •   9. feb 2004 Claus E
    Spjældhus ... O.k. .... jeg har endda fået skiftet mit totalt (7.000 spir).

    Jeg vil nu ikke skifte min benzintryksregulator, da jeg ikke tror, det har nogen indvirkning på denne tuningsgrad.

    Ladetryksmåler: Heico Tuning i Tyskland lavede en til displayet. Den er taget af hjemmesiden, men prøv da at give dem et ring. http://www.heicosportiv.de/

    Fælge...Jeg kigger i indbakken og det tror jeg nu nok.


  •   9. feb 2004 Har fået styr på trækkraften...
    ...det viste sig at være sod i spjældhuset! Den tidligere ejer kørte KUN bykørsel (Kbh.) så det er nok grunden. Og da jeg fik BSR trimmet i, blev det mere mærkbart. Jeg vil dog stadig overveje en benzintryksregulator, da dette anbefales af de fleste tunere ved forøgelse af ladetryk.

    Vil desuden gerne have en ladetryksmåler og det skal enten være den elektroniske man kan få til visning i kørecomputerens display, eller et "traditionelt" HKS ur.

    Så nu kører den bedre end nogensinde - Faktisk en ret mærkbar forskel, så i forhold til mine gamle 0-100 målinger, glæder jeg mig til at lave nogle nye, når det bliver lidt varmere i vejret smiley

    Jeg smider dig en mail senere med en pris på fælgene... men mon ikke vi kan finde frem til den rigtige for os begge smiley

    Vh.
    Claus


  •   9. feb 2004 Claus E
    Undskyld jeg først svarer nu. Jeg har haft problemer med mit brugernavn.

    Jeg kører jo med SAM-skiver og der er ok. Jeg har ikke samme problemer med potten som du har eller måske vi er kritisk forskellige. Potten kan da godt "trække" sig lidt ved kraftig accelration, men ikke så meget der generer mig.

    Jeg vil ikke ofre mere tuning på min potte, så hellere vente til næste gang der skal købes "vildt" ind...:-)

    Med hensyn til fælgene kan du evt. sende mig en direkte mail på mrbear@post.tele.dk og foreslå en pris.

    Jeg har jo sommerfælge nok...;-)


  •   6. feb 2004 Arakkis fælge
    Hej Bjørn,

    Skal vi lave en deal omkring et par 17" Arakkis ? Det er jo snart ved at være tid til sommerdæk?


  •   8. jan 2004 Ny karakter...
    Med den ny skala, synes jeg du trængte til dit første 7 tal smiley

    Er ellers glad for mine tarox skiver. Jeg har desuden overvejet et benzintilskudssystem og en FM1 blandingsmåler, eller måske til at starte med en benzintryksregulator. Grunden hertil er mine fortsatte problemer med ujævn tomgang og trækkraft. Har du erfaring med nogle af de nævnte produkter?

    /Claus


  •   29. dec 2003 Trimning
    Bjørn, det var ikke engang så galt igen - havde egentlig troet det var meget værre med priser til de store motorer der. Jeg arbejder heldigvis med lidt andre priser, men min er heller ikke ligefrem uptodate Volvoen smiley

    Godt nytår til dig!


  •   29. dec 2003 Blow off...
    Hej Bjørn,

    Glædelig (bag)(h)jul - Tillykke med din nye CBV; ja den ser noget federe ud end den standard Bosch der sidder i forvejen! Har du fået sat den i ? Glæder mig til at høre om du kan mærke forskel...

    /Claus


  •   27. dec 2003 Uden tvivl en 10'er
    For det fortjener den her lille bil! Er fuldstændig skudt i S80 (og S60). Det er ikke en bil folk ligefrem forventer at få røv af, men jeg kan forestille det er muligt - og ganske sjovt smiley

    Hva ligger BSR Steg3 ca. på i pris?

    P.s. gi en hånd imod den her tysker - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=8619&LinkMode=


  •   10. dec 2003 Korrekt url
    Sorry, den rigtige er www.ta-tuning.dk (Toftens Auto) som er på vej til at blive BSR forhandler i DK.

    Og du siger bare til hvis der er nogen der er interesserede i mine SAM skiver...

    /Claus


  •   10. dec 2003 Arakkis
    Du giver bare et bud smiley


  •   10. dec 2003 Blow off...
    Blow off'en er solgt (og monteret) af www.tatuning.dk (Brøndby), men det er ikke alverden selv at skifte den, så det burde ikke skabe problemer for dig. Prisen er som jeg husker det ca. 1.300,- og det kan klart mærkes (og ikke høres!!!).

    Vedr. skiverne; Fair nok, men hvis din nabo skulle være interesseret...? Jeg havde først afgivet en forespørgsel via SAM's webbaserede mailsystem, da deres rigtige mailkonti hele tiden bouncede... Efterfølgende forsøgte jeg i 2 uger at få telefonisk kontakt til dem, hvorefter jeg opgav. Derfor bestilte jeg i stedet TAR-OX skiver fra en anden leverandør, der leverede efter en uge. Sagen er så bare at SAM samme dag også leverede de skiver de mente jeg havde bestilt og da de tidligere havde mit kreditkort nummer fra en tidligere ordre, trak de bare pengene (uden min accept!). FEDT IKKKE! Og de vil ikke godtage en returnering og de svarer ikke på breve/faxer. PROFESSIONELT!!!

    Så skiverne er nu billigt til salg... smiley
    /Claus

    NB: Ville du stadig være interesseret i mine Arakkis fælge til foråret?


  •   9. dec 2003 har du været på ferie smiley
    Hej Bjørn - Lang tid siden... Kører du ikke med SAM skiver? I givet fald de er ved at være slidte, eller at du evt. vil ha' et sæt i reserve, har jeg et liggende grundet fejlleverance. Var det noget?

    Har du ellers set min rulletest?

    Vi tales,
    Claus


  •   22. okt 2003 Bremseskiver...
    Hej Bjørn,

    Håber du har det godt smiley Jeg har nu kørt mere end 20.000 km, hvorfor det også er blevet tid til at skifte skiver og klodser (foran). Derfor vil jeg lige høre dig om du har været tilfreds med dine SAM skiver? Og hvordan med de Green Stuff klodser? Volvo anbefaler mig at fastholde orig. klodser, da uoriginale for det meste hyler.... Har det været tilfældet? Hvis du ikke har været så tilfreds, må du da gerne oplyse om alternativer du evt. måtte have stødt på (ved du jo har styr på meget af det tekniske ;))

    Hej så længe,
    Claus


  •   30. sep 2003 Cool Volvo
    Super cool Volvo dér smiley
    Dælme en lækker bil - dejligt og se de mange detaljer og i særdeleshed din navi....
    Et klart 10 tal. smiley


  •   16. sep 2003 Næste forår...
    Fair nok. Du siger bare til, hvis du vil køre på Arakkis smiley

    Har du forresten kendskab til forhold omkring spacere? Jeg kan se SAM har et udbud heraf, men om det kun er til deres egne (skide dyre) fælge ved jeg ikke. Jeg har fundet denne 19" (i tyskland) som jeg tror vil se kanon ud:

    http://www.bmf-gmbh.de/cgi-bin/goodyear/felgenbericht.pl?Felgenbild=/rad/ats/apol3t.jpg&Fahrzeug=036A&FelgenSize=
    19&BildNr=apol3t&FelgenHersteller=ATS&x1=/prorad/img/auto
    sm/blau/vos801.jpg&x2=143.5&x3=161.5&x4=422&x5=1&x6=
    1&x7=/prorad/img/radm/ats/apol3t19.gif&pkwMarke=Volvo&pk
    wModell=S80


  •   11. sep 2003 Arakkis til salg
    Hej Bjørn,

    Havde du ikke på et tidspunkt skrevet at du gerne ville have 17" på som vinterfælge? I givet fald er mine Arakkis mulige at købe. Hvis du er interesseret, kan du give mig et bud.

    NB: Jeg har nu fået monteret SAM fjedrene og den er selvfølgelig blevet mere kontant/hård, men der er kommet styr på undervognen :D. Jeg er meget tilfreds. Håber bare at der er plads til 19" /Claus


  •   11. aug 2003 SAM aluringe...
    Hej Bjørn,

    Jeg har lavet en bestilling hos SAM, hvor jeg bl.a. får de aluringe til instrumenterne du også selv har monteret. Hvordan får man adgang dertil? Fik du det gjort hos forhandleren, eller er det lige til at fikse selv?

    Vedr. yderligere info på min potte, skal dette nok komme, når de sidste er monteret smiley Men RTI, soltag og el-sæder får den aldrig - Men jeg er kanon glad for mit valg - sikken slæde!!! Vh. Claus


  •   25. jul 2003 18" til S80
    Hej Bjørn,

    Har endelig fået min T6'er. I den forbindelse havde jeg dialog med forhandleren omkring at få 18" fælge sat på fra start. Dette kunne godt lade sig gøre, men da styreudsvinget skal begrænset grundet den ekstra bredde, bliver det er bekostelig afære. Originale Volvo 18" og ændringen i styretøjet endte i ca. 40k - dog med dæk. Men jeg er nu også ret glad for mine 17" Arakkis. Hvad synes du om bilen smiley


  •   16. jul 2003 XC90!
    Hej Bjørn!

    Kan høre at du har styr på det med volvotuning!
    Min den gamle har lige købt en volvo xc90 T6, suverænt lækker bil! Nu er planen så den lige skal ha lidt mere under hjelmen! Har fulgt de links du har sendt længere oppe og kan se at bsrab har nogle kits, men jeg har bare læst andetsteds at T6 gearkassen har problemer med at klare det høje moment, kan det passe ?
    Og self. din S80 er kanonfed! Har du overvejet 18" volvo fælge ? det ser fedt ud!


  •   11. jul 2003 Sydmotorvejen på Sjælland
    Hej Bjørn,

    Jeg ligger og kører til kbh. stort set hver dag fra sydsjælland og her til morgen så jeg en bil magen til din i modsatte retning - Eller var det dig? 11/7 kl. 08.00 mellem Rønnede og Herfølge. Hvis ikke det var dig, kører der en anden magen til der også ser kanon ud smiley

    NB: Jeg får min T6 leveret på onsdag - Glæder mig helt vildt!!!


  •   8. jul 2003 Dæk
    Du kan med fordel holde lidt øje med ford og deres åbenthus arrangemanger der er ofte et tilbud med goodyear til halv pris,og så kan man få 4stk gsd 03 F1 225/40 18 til 5200,-.
    Har selv lige købt 4 til at lægge på lager.....


  •   8. jul 2003 425 HK/600 Nm
    Hej Bjørn og Lars T.

    Den omtalte bil havde ikke modificeret gearkasse, da der endnu ikke findes en løsning hertil. SCT arbejder på at få fjernet antispin og ændre den elektroniske styring, så det bliver muligt at fastholde det valgte gear, når man kører med manuelt skift. I artikelen kunne føreren afkorte omgangstiden med ca. 1 sekund ved ikke at give fuld gas!!! Så det må stå klart, at det ikke kan svare sig (økonomisk m.m.) at hælde så mange kræfter i motoren med den eksisterende gearkasse.


  •   7. jul 2003 Artikel i svenske "Bilsport"
    Hej Bjørn (og andre)
    Der har lige været bragt en artikel i dette svenske magasin, hvor en T6 er skruet op til 425 HK og ikke mindre end 600 Nm. Den lagde en kvartmil bag sig i løbet af 14,46 sek. og 0-100 på 6,4 sek./96 meter. Mellemacc. 100-150 tog 5,71 sek. og altså langsommere end din BSR. Denne bil var der vel og mærke brugt næsten 250t SEK på i div. udstyr fra SCT hvoraf de 160t alene var til motoren. Men så var der også monteret andre og større "snegle" m.m. Ud af i alt 18 toptunede i forvejen ret hurtige biler, var der kun 7 der var kvikkere på kvartmilen end volvo'en. Og volvoen var vel og mærke den næst-tungeste i testen! By the way: Hvis du påtænker at hente 18" Arakkis i tyskland, kunne det godt tænkes at jeg var interesseret i at dele transportudgiften med dig. 15k virker ret attraktivt smiley Men nu skal jeg selvfølgelig først have leveret bilen - Vh. Claus


  •   7. jul 2003 Fælge
    Du skriver at det kan være lidt svært at finde fælge til dyret men der findes flere OZ RACING modeller der skulle passe på volvo.....det selvfølgelig heller ikke de billigste .du har jo set mine 4xfælge + dæk goodyear F1 30,000,-


  •   7. jul 2003 øhh..
    Kan vidst ikke give dig mere end et tital du har ikke fortjent mere for den spand *gg* =) VOLVO POWER!


  •   7. jul 2003 Beklager dubletterne...
    Jeg ved sgu ikke hvorfor mine kommentarer kommer flere gange...? Men beklager gør jeg alligevel - Du må gerne slette dem! Vedr. bilen, har jeg netop fundet ud af at bilen ER fabrikssænket (forstærket chassis som de kalder det) - Så kan man undre sig endnu mere over Volvo Vanløses udtalelse ???? smiley


  •   7. jul 2003 T6 1999
    Bilen er solgt og serviceret og sælges nu igen fra Volvo Vanløse. De siger det ikke er muligt at sænke bilen og fraråder desuden dette. Grunden til at jeg ønsker sænkningen, er at det ser kanon ud og at det, som jeg har oplevet det med mine tidligere biler, giver en mindre krængning, mere ro ved høj fart og en forbedret styre-responce. Men du vil altså godt anbefale BSR optimering v/80t km. ? Hvad kører du egentligt på literen? (ikke at jeg har de store forventninger!!!)


  •   7. jul 2003 I dybe overvejelser...
    Hej Bjørn,

    Når man selv går med de tanker selv at købe en T6, kan man kun give din topkarakter smiley Men hvis du kunne give mig lidt hjælp omkring mit kommende indkøb? Bilen er en en-ejers 99'er med 84 på klokken. Alle service overholdt mv. og den ser stort set ud som ny! Og nu kommer spørgsmålene: Hvor meget havde din gået, da du fik den chippet? - Jeg har nemlig tænkt at få installeret den nye PPC box fra BSR. Og jeg mener også sådan en slæde skal sænkes og jeg har derfor kigget på sættet fra SAM. Har du kendskab til dette? Volvo siger (selvfølgelig) at det er noget pjat at sænke denne bil og at det ikke kan lade sig gøre!!! Og til sidst; hvis du har kommentarer omkring hvad jeg evt. skal være opmærksom på i forbindelse med købet, vil jeg selvfølgelig blive taknemmelig for disse. Bilen leveres med fejlfri FDM attest.

    Thanx smiley
    Claus


  •   3. jun 2003 Lidt for fed
    Hej bjørn

    Din volvo er da noget af det fedeste der længe er set.MEN som du selv er inde på savner jeg nogle 18-19" ruller.......
    Vi er jo nogle der syntes at alt under 18" er trillebørhjul.


  •   29. apr 2003 Leslie Holm R
    Tak for roserne ...;-)

    Med hensyn til fælstørrelse, så er andre i tankerne.

    Jeg overvejer 18" originale Volvo-fælge.
    Volvo har det specielle at indpresningsdybden er stor.

    Det betyder at jeg ikke kan sætte hvad som helst på potten.
    Du vil også sjældent se Volvoer med fælge, der rager udenfor skærmkanterne.

    På min potte er indpresningsdybden 47, så det begrænser udvalget stærkt..;-)


  • Leslie  H
    Leslie H Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
      28. apr 2003 Fed bil
    Meeeen, med bare en lille smule større fælge havde det givet en 10er

    Leslie


  •   23. apr 2003 Arvid D
    Først tak for roserne.

    Man kan vel atid tænke sig liiidt mere udstyr...;-)

    Den nyeste model af S80 er nu med elektronisk undervogn og det ville jo ikke være at foragte.

    Jeg er da også glad for potten...:-)


  •   23. apr 2003 10
    Jeg blev lige nød til at gi dig 10 for den bunke heste du har der og hold da op en udstyrsliste der kan der ikke være noget man mangler der lækker dyt


  •   30. mar 2003 Hej Thomas B.
    Tak for dine roser og points.

    Jeg kiggede lige på din Pole. Den er meget flot også, så du kan udelukkende få max points også..;-)

    Med hensyn til tunere i Sverige findes der nogle gode:

    http://www.bsrab.se
    http://www.samsteffansson.se
    http://www.atechmotor.com/

    Desuden kan du få mange gode råd på:

    http://www.turboperformanceclub.com

    Jeg ønsker dig al mulig held og tillykke med din Volvo 850 GLT.

    Med venlig hilsen
    Bjørn J


  •   17. mar 2003 Rafal F
    Disse "skørter" eller "spoilerforøgere" laves originalt af SAM Steffansson i Sverige og er som du skriver, aaalt for dyre.

    De er en kende billigere hos SAM, end de er hos hans forhandler...;-)

    http://www.samsteffansson.se

    Dette er min leverandør af chiptuningen:

    http://www.bsrab.se

    De har dog nu taget Steg 3 af det "offentlige" program. Der er nok ikke mange som vil ofre de sidste kroner for at gå fra 321 Hk til ca. 334 Hk.


  •   15. mar 2003 Rafal F
    Tak skal du have.

    Jeg er selv til Mercedes. Ville gerne opnå at eje en AMG.

    Jeg ville heller intet have imod en BMW 7x0ie.

    Nå ... kommer tid ... kommer (måske) råd...;-)

    PS: Der findes intet skørtesæt til en S80.


  •   14. mar 2003 TL P
    Jeg har kun prøvet denne Modena af Ferrari´s program.

    Jeg har til gengæld kørt hele Porsches program, dog minus GT2 og GT3.

    Disse potter må vi lægracerfolk ikke køre med på bane.....fordi alt elektronik er pillet ud, således potten ingen hjælp giver dig, når du bliver overmodig.

    Jeg skal igen i år en *hel* dag på bane med Porsche, hvorunder vi også skal prøve begge de nye Cayenne-modeller i "pladdertærren". Jeg har kørt Cayenne på landevej, men det siger/giver intet i forhold til banekørsel.

    Mht. til en tur i Ferrarien, så tror jeg ikke min kammerat er interesseret...sorry...;-)


  •   14. mar 2003 BJ
    Jeg har nu kun prøvet en Ferrari 348 GTB, så jeg kan desværre ikke udtale mig om hvad jeg præferrer, endnu!

    Jeg er blevet lovet en tur i en Porsche 911 GT2 til sommer, så jeg venter lidt med for og imod (Ferrari vs. Porsche)!

    Men, hvis du kan skaffe en tur i 360'eren er jeg klar på en fotosesion af begge "potter"!


  •   14. mar 2003 TL P
    Ferrari .... Jow ser du .... det er ikke min potte, men én af mine "legekammeraters".

    Fiks lille ting sådan en Ferrari Modena 360 F1....Jeg ville nu hellere eje en Porsche 911 (996) Targa Turbo 4S....;-)


  •   14. mar 2003 Re: Bjørn
    Hej Bjørn

    Det glæder mig at du kan tæmme dyret med (DS)TC, ellers blev der sku nok problemer med vejdirektoratet!

    Det er nogle flotte mellemaccelrationer du kan præstere, jeg tror Audi skal passe lidt på:
    Audi RS 6 Avant - 0-100 km/t: 4,7 - 120-180 km/t: 6,7 - 0-200 km/t: 17,8, men den er jo også født med 450 hk & 560 nm'er. Ergo, du kan sagtens være stolt af din anonyme svensker! mvh TL
    (Ferrari 360 på en villaevej, hvordan og hvorfor?)


  •   14. mar 2003 Mikkel L
    Mht. fælgene var det de bedste til prisen. Jeg ville egentlig godt have haft nogle 17" originale Volvo-fælge til sommerbrug ... også.

    Jeg kører med vinterdæk på Volvo´s Regulus 16", men ville gerne have haft Volvo´s Arrakkis 17". Prisen afskrækkede dog mig....ca. 4,500 kr. pr. fælg....:-(

    Mht. gearkassen så en det højeste drejningsmoment/turbotryk flyttet fra de originale 1.800 omdr. til 2.400 for netop at skåne gearkassen. Når der skiftes med fuldgas imellem gearerne, falder turbotrykket i et splitsekund for også at skåne her.


  •   14. mar 2003 Voldsom Volvo
    Jeg har altid godt kunne lide Volvo. Denne her er rigtig fed. Dog synes jeg ikke, fælgene passer til bilens design. Vildt drejningsmoment - det kan gearkassen vel ikke holde til uden forbedringer? Nå men 10-tal herfra uanset om det kan holde eller ej smiley


  •   14. mar 2003 Jesper M
    Tak for tilliden...;-)

    Mon ikke andre kan konkurrere også....det afhænger jo ikke blot af HK/Moment, men også om bilens generelle udsenende.

    Her synes jeg at mange både kan måle sin med min potte og nogle overgår den såmen også...;-)


  •   14. mar 2003 TL P
    Mht. til Audi kan jeg følge RS2 og RS4 i mellemaccelration. Jeg har faktisk aldrig kørt direkte tophastighedsræs med nogen af disse RS-modeller.

    Lige som med de andre potter stopper festen stort set altid ved de ca. 250 Km/t. Det er altså rimeligt stærkt på de tyske motorveje og trafikken er tæt. Det lykkedes ny nok en dag at prøve...;-)

    Den er ikke meget hurtige fra 0 til 100 Km/t end originalt. (DS)TC´en styrer forhjulene med hård hånd og turbotrykket er reguleret, så højeste tryk først starter ved ca. 2.400 omdr. i stedet for originalt 1.800 omdr.

    Gearkassen har ikke rigtig godt af det høje moment før der er kommet fart i potten.

    O - 100 Km/t ligger mellem 6,5 og 7 sekunder alt efter underlaget.

    Mellemaccelrationstiderne er der i mod blevet meget bedre:

    Følgende angivelser er ca.: 70 til 110 Km/t = 3,6 sek. -- 80 til 120 Km/t = 3,6 sek. -- 80 til 140 Km/t = 5,8 sek. -- 100 til 150 Km/t = 5,4 sek. -- 0 til 200 Km/t = 20 sek.


  •   14. mar 2003 A4T
    Taaaakkkk for de de pæne ord...;-)


  •   14. mar 2003 Re: Bjørn
    Puuhaa... jeg blev lige bange...!

    Jeg er glad for at du ikke nævnte Audi under din lille opremsning, du har måske haft fornøjelse af et par Audi S'er/ RS'er?

    Hvad skyder den fra 0-100 km/t, jeg mener at den standard gør det på ca. 7.2, men det ved jeg du kan gøre bedre!

    mvh - TL

    PS: Så lige en XC90 T6 aut. idag, sort med lys læderstue uuuhhaaa smukt syn!


  •   14. mar 2003 Asfalt
    Njaaeee, nu hører jeg ikke til dækbrænderne...;-)

    Volvo´ens DSTC sørgar da også for at dækslidet minimeres.

    Den elektroniske begrænsning er fjernet, så tophastigheden skulle ligge omkring 260 og 270 Km/t.

    Jég har aldrig rendt potten ud, men stoppet ved ca. 250 Km/t. De fleste Boxters, Bimmere og MB´ere kan jo ikke køre stærkere...;-)

    Den bliver passet som et lille barn...:-)


  •   14. mar 2003 Asfalt
    Med det moment tror jeg at, de danske veje skal passe lidt på! Det er måske dig der ligger og river asfalt op i Nordsjælland? fy skame...
    Det er en flot bil Bjørn, og uden elektronisk begrænsning (280 km/t), ja det er en ting man misunder eliten af den svenske bilpark.
    Pas nu godt på den
    mvh
    tlphoto.dk


  •   14. mar 2003 Tak for roserne.
    Der findes intet skørtesæt til bilen.

    Dog sælger SAM Stefansson i Sverige et par små spoilere til montering udenpå den originale frontspoilers sidestykker. De er stort set usynlige og relativ dyre i anskaffelse (incl. maling).

    Jeg har derfor fravalgt denne mulighed. Jeg har dog monteret SAM´s aluringe omkring urerne i instrumentbordet. Dette kan du ikke se på billedet, da det er taget for monteringen.


  •   14. mar 2003 Kanon Bil.
    T6'eren er en fed bil. Og helt klart federe med de modifikationer den har fået.
    Jeg håber du får lyst til et lille skørtesæt til den. Som den berømte prik over i'et.


Annonce