VW Golf 1 1983
7.245 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Kommentarer
VW Golf 1
Årgang:
1983
Motor:
1439 CM
Hestekræfter
51 kW / 69 HK
Fælge
5x13 Orginale Stålfælge
7,5x16 Ronal AERO R50 Alufælge
7,5x16 Ronal AERO R50 Alufælge
Dæk
Semperit vinter 155SR13
165/45R16
165/45R16
Undervogn
Gewinde undervogn
Bilstereo
Orginal Blaupunkt Radio/kassette Essen Stereo CR
Styling
Orginale sidestaferinger samt sort indækning af bagklap,sidder standard på en gti, men fås også som ekstra tilbehør, fra classic parts i Tyskland
bred frontspoiler
Vind afvisere til A-stolpen
bred frontspoiler
Vind afvisere til A-stolpen
Interiør
Sort interiør, sæder af sort nappa på sider og bag, gråt ternet
stof på siddeflade
Speciel syet Luxsus måtter inkl bagagerums måtten med broderet vw Golf LX logo
Der kommer snart billeder af bilen inde i, og motorrum
stof på siddeflade
Speciel syet Luxsus måtter inkl bagagerums måtten med broderet vw Golf LX logo
Der kommer snart billeder af bilen inde i, og motorrum
Ekstra tilbehør
7,5X16 Aero 50 Ronal Alufælge, sænket undervogn,
sideblink i forkofanger, Alarm med tilt sensor og startspærre
Højre sidespejl indefra justerbart
Tracking system
VDO ure i kardanbox
Tågelygter under forkofanger
sideblink i forkofanger, Alarm med tilt sensor og startspærre
Højre sidespejl indefra justerbart
Tracking system
VDO ure i kardanbox
Tågelygter under forkofanger
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er netop hjemtaget fra dens hjemland, hentet i Bayreuth
og har kun haft en ejer som er fra 1930. den lille golf har kørt ved hjemkomst 31714 Km
Og er som det første kørt til Dinitrol rustbeskyttelse:-).
Golfen er 100% rustfri, og i orginal marsrot lakering, har aldrig været skadet eller omlakeret.
Bilen kører som en ny bil fra 1983:-), den havde dog lidt problemer med karburator, 2 luftdyser og acc pumpen var stoppet af krystaliseret benzin men den har jo også stået stille siden 1998.
Standard udstyret i sådan en består af:
1. Lx sports rat
2. omdr tæller
3. Visker bag
4. indefra justerbart fører spejl
5. Dobbel lygtegrill
6. Askebære med lys
7. sikkerheds seler bag
8. Automatisk choker "måtte gerne ha været manuel"
Bilen bliver holdt standard ud over at jeg nok montere et par tids klassiske Ronal alufælge, og en lavere undervogn.
Om selve købet.
Bilen blev opdaget en kold december nat, på Autoscout24.de
Sælger var meget god at komme i kontakt med, svarede mig et kvater efter første hendvendelse.
Så fløj vi til Nürnberg, tog toget til Bayreuth, der blev vi hentet af sælgeren Andreas singer, og kørt til hans bopæl.
Vi handlede og kørte derefter til nogle venner i Lichtenfels
hvor vi også tog en overnatning.
Dagen efter kørte vi til Wernigerode i Harzen for at tage endnu en overnatning, dog opdagede vi på vejen at en Tysk Mår, havede sat sine spidse fortænder i den øverste kølerslange, da den åbenbart troede det var en dejlig varm rotte:-).
Dagen efter gik dt mod Wolfburg for at besøget vw museumet, som desværre havde lukket:-(, men da vi fortalte en ansat der, at vi kom fra Danmark, kunne hun ikke nænne at sende os tilbage uden at have set det, så vi fik museet helt for os selv!, det er service der vil noget.
Hjem turen tog dog lidt længere end normalt, idet min rejse makker, ikke talte om andet end REAL kæmpe supermarked
og her fyldte han ellers den fine Golfi med gryder,slik, tøj og alverdens dimse dutter;-).
Og så gik det ellers mod Puttgarden, og Dinitrol rustbeskyttelse center:-). En kørertur samlet på ca 1000 km.
Efter Dinitrol var jeg så heldig at jeg fik lov til at parkerer den indenfor hos min gode ven Autolakere Jerry i Herlev og her kunne jeg gå i ro og mag og pudse nusse om den, her gjorde jeg den klar til syn, følgende blevt lavet: Nye skiver foran, nye bakker + hjulcylindre bagpå, sideblink monteret i forkofanger, undervogn monteret, samt Højre sidespejl, stor tak til Jerry
for hans gæstfrihed!!.
Obs! Bilen kørte hele vejen fra Bayreuth og hjem på Danske prøveplader!
Bilen er nu nået et skridt videre, alle indsugnings pakninger og flanger er udsk, alle vackum slanger er også udsk, problemet med dårlig igangsætning var krystaliseret benzin i luft dyser og acc rør i karburator, karburator har været adskilt og renset div dyser er udsk. En ting jeg arbejder på for tiden er at få monteret Elektronisk tændning på den, bliver samme system som på en golf II 1.6, der skal bruges en anden strømfordeler,tændspole, tændingsmodul og ledningsnet.
bilen prøver jeg så vidt muligt at holde i den tidssvarende stil, om det tilbehør der fandtes da den blev solgt, undervogn og fælge fandtes dog ikke i 1983.
7/5-10: Så fik bilen elektronisk tændnings anlæg, Donor bil er en Golf II 1,8, fra den afmonterede jeg strømfordeler, tændspole, tændkabler, tændings modul og lednings nettet, det var så heldigt at på den bil jeg købte det fra, åbenbart lige var blevet røv skadet, lige efter man har skitfet Hall giver, tændnins modul og kabler dæksel og rotor, og det var bare plug and play og det fungere som en drøm, de der platiner ert ikke lige mig , elektronisk tændning er langt mere præcist og drift sikkert:-).
Jeg har netop købt Supersprint udstødnings system til den, da den originale bagpotte er faldet sammen.
Syn og toldsyn var en ren fornøjelse, det eneste jeg lavede ved den var at udskifte bremseskiverne foran, de gamle originale bremseklodser kører videre på den, og det samme gør bremse tromlerne bag på, dog er hjulcylindre og bremsebakker udskiftet, da den ene hjulsylinder var utæt
Afgiften røg op i små 10.000,- og det er faktisk en ok pris.
En ting jeg dog har fundet ud af, er at selvom bilen kun lige har rundet de 31000 km, så har jeg måtte udskifte alle Stof vackum/benzin slanger.
Jeg prøver så vidt muligt at holde den i et ikke brian look, og bruger udelukkende original dele til at præge den efter mit hoved.
8/10-10
Komplet nyt rudesæt indkøbt i farven Bronze tonet, dem glæder jeg mig til at få monteret:-)
sammentidig er jeg igang med at montere de 3 originale VDO ure i kardanboksen, olietryk-olietemp-voltmeter
14/1-11
Sælger som solgte mig bilen, kontaktede mig vedr. nogle ekstra lygter han havde fået af den tidligere afdøde ejers familie, de havde fundet dem da de skulle flytte nogle kasser fra afdøde, han spurgte om jeg var interesseret i dem??
Mit svar: JA TAK BITTE.....! :-)
og ganske rigtigt ledninger med stik lå fint stripset sammen under batteri:-)
og har kun haft en ejer som er fra 1930. den lille golf har kørt ved hjemkomst 31714 Km
Og er som det første kørt til Dinitrol rustbeskyttelse:-).
Golfen er 100% rustfri, og i orginal marsrot lakering, har aldrig været skadet eller omlakeret.
Bilen kører som en ny bil fra 1983:-), den havde dog lidt problemer med karburator, 2 luftdyser og acc pumpen var stoppet af krystaliseret benzin men den har jo også stået stille siden 1998.
Standard udstyret i sådan en består af:
1. Lx sports rat
2. omdr tæller
3. Visker bag
4. indefra justerbart fører spejl
5. Dobbel lygtegrill
6. Askebære med lys
7. sikkerheds seler bag
8. Automatisk choker "måtte gerne ha været manuel"
Bilen bliver holdt standard ud over at jeg nok montere et par tids klassiske Ronal alufælge, og en lavere undervogn.
Om selve købet.
Bilen blev opdaget en kold december nat, på Autoscout24.de
Sælger var meget god at komme i kontakt med, svarede mig et kvater efter første hendvendelse.
Så fløj vi til Nürnberg, tog toget til Bayreuth, der blev vi hentet af sælgeren Andreas singer, og kørt til hans bopæl.
Vi handlede og kørte derefter til nogle venner i Lichtenfels
hvor vi også tog en overnatning.
Dagen efter kørte vi til Wernigerode i Harzen for at tage endnu en overnatning, dog opdagede vi på vejen at en Tysk Mår, havede sat sine spidse fortænder i den øverste kølerslange, da den åbenbart troede det var en dejlig varm rotte:-).
Dagen efter gik dt mod Wolfburg for at besøget vw museumet, som desværre havde lukket:-(, men da vi fortalte en ansat der, at vi kom fra Danmark, kunne hun ikke nænne at sende os tilbage uden at have set det, så vi fik museet helt for os selv!, det er service der vil noget.
Hjem turen tog dog lidt længere end normalt, idet min rejse makker, ikke talte om andet end REAL kæmpe supermarked
og her fyldte han ellers den fine Golfi med gryder,slik, tøj og alverdens dimse dutter;-).
Og så gik det ellers mod Puttgarden, og Dinitrol rustbeskyttelse center:-). En kørertur samlet på ca 1000 km.
Efter Dinitrol var jeg så heldig at jeg fik lov til at parkerer den indenfor hos min gode ven Autolakere Jerry i Herlev og her kunne jeg gå i ro og mag og pudse nusse om den, her gjorde jeg den klar til syn, følgende blevt lavet: Nye skiver foran, nye bakker + hjulcylindre bagpå, sideblink monteret i forkofanger, undervogn monteret, samt Højre sidespejl, stor tak til Jerry
for hans gæstfrihed!!.
Obs! Bilen kørte hele vejen fra Bayreuth og hjem på Danske prøveplader!
Bilen er nu nået et skridt videre, alle indsugnings pakninger og flanger er udsk, alle vackum slanger er også udsk, problemet med dårlig igangsætning var krystaliseret benzin i luft dyser og acc rør i karburator, karburator har været adskilt og renset div dyser er udsk. En ting jeg arbejder på for tiden er at få monteret Elektronisk tændning på den, bliver samme system som på en golf II 1.6, der skal bruges en anden strømfordeler,tændspole, tændingsmodul og ledningsnet.
bilen prøver jeg så vidt muligt at holde i den tidssvarende stil, om det tilbehør der fandtes da den blev solgt, undervogn og fælge fandtes dog ikke i 1983.
7/5-10: Så fik bilen elektronisk tændnings anlæg, Donor bil er en Golf II 1,8, fra den afmonterede jeg strømfordeler, tændspole, tændkabler, tændings modul og lednings nettet, det var så heldigt at på den bil jeg købte det fra, åbenbart lige var blevet røv skadet, lige efter man har skitfet Hall giver, tændnins modul og kabler dæksel og rotor, og det var bare plug and play og det fungere som en drøm, de der platiner ert ikke lige mig , elektronisk tændning er langt mere præcist og drift sikkert:-).
Jeg har netop købt Supersprint udstødnings system til den, da den originale bagpotte er faldet sammen.
Syn og toldsyn var en ren fornøjelse, det eneste jeg lavede ved den var at udskifte bremseskiverne foran, de gamle originale bremseklodser kører videre på den, og det samme gør bremse tromlerne bag på, dog er hjulcylindre og bremsebakker udskiftet, da den ene hjulsylinder var utæt
Afgiften røg op i små 10.000,- og det er faktisk en ok pris.
En ting jeg dog har fundet ud af, er at selvom bilen kun lige har rundet de 31000 km, så har jeg måtte udskifte alle Stof vackum/benzin slanger.
Jeg prøver så vidt muligt at holde den i et ikke brian look, og bruger udelukkende original dele til at præge den efter mit hoved.
8/10-10
Komplet nyt rudesæt indkøbt i farven Bronze tonet, dem glæder jeg mig til at få monteret:-)
sammentidig er jeg igang med at montere de 3 originale VDO ure i kardanboksen, olietryk-olietemp-voltmeter
14/1-11
Sælger som solgte mig bilen, kontaktede mig vedr. nogle ekstra lygter han havde fået af den tidligere afdøde ejers familie, de havde fundet dem da de skulle flytte nogle kasser fra afdøde, han spurgte om jeg var interesseret i dem??
Mit svar: JA TAK BITTE.....! :-)
og ganske rigtigt ledninger med stik lå fint stripset sammen under batteri:-)
VW Golf 1
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
nov 2008
Følger: 55 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 19
okt 2007
Følger: 105 Følgere: 89 Biler: 5 Svar: 30
rigtig fin golf 1 du har der :)høj
nov 2008
Følger: 55 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 19
rigtig fin g1 du har dig der. ser også godt ud med de Ronal R50 fælge på.. og en fed fælg da jeg selv køre med R10 på min g2
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 120
fin gammel golf , men dansk prøvenummerplade i tyskland,den går ikke vids det tyske politi var kommet forbi! .-) min fætter blev nemlig stoppet på vej hjem fra Hamborg,men en amerikaner bil, og fik en bøde på 5000kr fik dog lov til køre vider, da han kun var ca 40-50 km fra den danske granse, ellers sku han ha hende den på en autotreiler, eller købe en tysk prøveplade!
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Tak for den fine høje!
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 36 Svar: 89
høj fra mg! den er ekstrem flot
jan 2006
Følger: 68 Følgere: 72 Biler: 20 Emner: 167 Svar: 661
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Hej Rosendal, du har ret i at den ikke skal udstyres mere, dog er jeg i gang med at montere de 3 org instrumenter i midter kardan boksen, og bronce tonede ruder hele vejen rundt,
jeg har kun været på roskilde havn 2 gange med den samt gavnø, men planen er at deltage mere med den:-), pusler med tanken om vaku styret centrallås til den, men ved ikke om det har kunne fås org til den??
jan 2006
Følger: 68 Følgere: 72 Biler: 20 Emner: 167 Svar: 661
En skam jeg ikke så den ved Gavnø. Var ellers derovre, godt nok lidt sent da nogle af bilerne var begyndt at kører hjemad.
Kommer du rundt til lidt træfs med den?
sep 2004
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 177
Hold kæft den er fin, skønt at se en i den stand...
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Ja det har du fuldstændig ret i, tror også jeg beholder det!
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 115
Det ville da være synd at skifte rattet. Det rat du leder efter, var fra de første årgange af GTI, men det rat du har i nu, sad i GTI-modellen fra din årgang !
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Ham fjeldaben jeg havde med, kunne ikke forstå at der stod E PÅ gearknoppen!, og så kunne han heller ikke tælle, det er alt det indavl på bornholm................ Hvis du forstår sådan en lille en!!
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 54
hvad er den af du søger en mekanikker hæ hæ hæ
troede selv du var mekanikker hvis du forstår...
det er en fin bil du har fået fat i glæder mig til og se den en dag.
også hørte jeg at den kørte op igennem tyskland i fjerde gear selvom det er en 5 gears hmmmmm
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Hej med jer!
Ja mit problen med karburatoren er løst!!! skønt.
Luft tilskuds dyserne i karburatoren var fuldstændigt stoppet, samt skit i hovede dysen!! så nu kører den som en mis igen:-)
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
ja det er rigtig du kan prøve og tage luftfilteret af og kigge ned i kaburatoren hver gang du giver gas skal der komme en ekstra stråle benzin også selv om bilen er stanset kan du ikke se nogen benzin stråle så er det sikkert der fejlen er
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Hej Bo, ja jeg tror måske også at det er der jeg skal kigge,
Men den skal man vist kunne se sprøjte en lille stråle benzin ud af, også når bilen holder stille, og man aktivere spjældet hurtigt.
Rart at mange kommer med forslag til hvad det kan være
Tak for det
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
ang.kaburator så vil jeg gætte på at der er skidt i akcelerationspumpen (sikkert stavet forkert) der er stoppet eller defækt skru toppen af kuburatoren og tag en kompressor og plæs alle dyser huller og små rør i gennem har selv prøvet det flere gange og de fleste gange så hjælper det
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 70 Svar: 368
Golf 1er... med rigtig sjæl.... velkommen med den.. super flot.
ved godt der er problemer med de kaburator.. samme problem i min.. min får 2 dobb delorto på her til foråret.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 45
Hej
Det var sku en fin 1´er
gear skifte kan være forgreningsbøsninger under bilen de har det med at blive stive/slidt og karburator kan være en mør vackum slange
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.435
Nu ved jeg ikke hvor I landet du kommer fra - men nær ved mig, opererer en ældre mekaniker, der nærmer sig 80 stadig i eget værksted. Han er ekspert i den slags biler, da han jo har skruet i den slags det meste af hans liv. Pointen er, at det burde være muligt, at finde et værksted, med en ældre mekaniker, der stadig kan huske, hvordan sådan en karburator skal justeres. Held og lykke med det!
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 2
Hej allesammen, jeg døjer som sagt med lidt karburator problemer, den sætter ud ved igangsætning, og ved gearskift til højere gear, som sagt gode råd modtages med største glæde:-)
Tilmeldt:
mar 2007
Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.063
Du siger bare til hvis du vil bytte den med min Polo
apr 2009
Følger: 145 Følgere: 137 Biler: 6 Emner: 66 Svar: 802
aug 2005
Følger: 99 Følgere: 94 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 22
altid plads til en 1'der:P
jul 2006
Følger: 55 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.180
Men smid lige nogle billeder af kabinen og motor ind.