{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Triumph Spitfire MK III 1969

12.869 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henrik N
Mand | 51 år | Oprettet: 27. feb 2005


Triumph Spitfire MK III

Årgang:
1969
Motor:
4 cylinder, 1300ccm
Hestekræfter
75 (sådan cirka)
Fælge
Tråd fælge med hexagonale centermøtrikker (originalt ekstraudstyr) 13"*5.5"
Dæk
Noget mørt gammelt gummi - skal helt sikkert udskiftes før syn og indregistrering.
str. 5.20 * 13 Originalt monteret med Dunlop SP68.

Man kan godt få dæk der ligner de originale. Både fra Dunlop og Michelin - de er bare skidedyre (ca. 2000,- kr. pr. stk.), så det bliver nok et sæt Vredestein Sprint - der ligner mønstret det klassiske SP86.

I så fald i størrelsen 165 HR 13
Undervogn
Standard
Overvejer dog en opgradering af støddæmperne med tiden...
Bilstereo
P.t. en Blaupunkt radio fra en VW Passat årg. 1981, samt en løs højtaler. Jeg tænker at den ikke får plads i bilen efter renovering, men at der kan blive monteret en DIN hylde til min telefon og mine Läkaroler.
Det er egentlig ikke nødvendigt med bilstereo, da der er sød musik i motoren.
(Men skulle det blive aktuelt, vil en løsning til telefonen med en gemt forstærker og et par højttalere bag sæderne kunne komme på tale)
Styling
Paint code: 56 (Royal Blue) - står som i kan se i en uoriginal rød, og har tidligere være Old English Racing Green.
Superlækkert Moto-Lita trærat med hvide trænitter (originalt ekstra udstyr)
Interiør
Trim code: 11 (black)
Nye sorte tæpper med hvide sømme og nyt sort læder på sæderne, ligeledes med hvide sømme.
Det sorte vinyl og træindlægget på instrumentbræddet skal nok friskes lidt op med tiden.
Ekstra tilbehør
Baggage rack i chrom til bagsmækken,
Le Mans Hardtop

Jeg har desuden en reservemotor og et reservebagtøj liggende.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er købt i Marts 2004 uindregistreret. Den blev afmeldt i december 2002.
Den var generelt i rigtig hæderlig stand, men trængte til en kærlig hånd mht. rust flere steder.

Pladearbejdet er netop afsluttet (marts 2013), og den skilles nu ad, så rammen kan komme til metallisering og maling - herefter maling af karossen. Det lysner i horisonten :-) og jeg håber på indregistrering i 2013 - helst inden det bliver for koldt til at køre med toppen nede.....

Undervogn og motor er i teknisk fin stand, omend kosmetisk lidt trist/beskidt, og interiør er "nyt" og kaleche er "ny", dvs. indkøbt for år tilbage, men har stort set ikke været på vejen.

Vil du se flere Triumph Spitfire MK III til salg? Andre Triumph eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Triumph Spitfire MK III
Annonce