{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf 2 M-TDI 1991

3.954 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Ottesen
Mand | 37 år | Oprettet: 26. jan 2011


VW Golf 2 M-TDI

Årgang:
1991
Motor:
Oprindeligt 1V 1.6 øko td

Nu 1.9 ahu M-TDI motoren havde kørt omkring 10000 mere end bilen men kører fint nok på trods af det. så det er omkring 350000 ved sidste syn

T3 Turbo med et stykke bremserør i slange til wastegate, det giver lige omkring 1 bar

Intercooler i kofanger, nok ikke det mest flow optimerende da meget af den er dækket, men det er jo heller ikke en racer bil der får tæv flere timer af gangen

110 hk Golf 4 dyser

VR6 kobling

CTN 02A gearkasse

gennem gående 2,5 tomme udstødning med supersprint magnum bagpotte. har næsten fjernet alt lyd

Kia carnival 11mm pumpe. med 1.6 TD fjeder i røg gas begrænseren. giver et hårdere træk i lave omdrejninger. ellers har jeg ikke indstillet noget på pumpen endnu

Vil gerne have en anden turbo men skal lige finde den rette, så indtil videre må den anden holde ud lidt endnu
Hestekræfter
Standart 60hk

TDI motoren har standard 90hk

Nu hmm et forsigtigt gæt 110hk. Har ærlig talt ikke justeret så meget på pumpen da den jo kører fint nu. der kommer et svagt sort puf når den får ladetryk men ellers ryger den ikke så meget. Men skal den på rulle felt så får den self nok lidt ekstra diesel og ladetryk
Fælge
fælgene er muligvis ny og gammel model. da der er lidt design forskel på for og bag

Schmidt modernline 9x16 et25 for

Schmidt modernline 9x16 et15 bag

og 6x14 stål til vinter brug eller hvad huggeren lige har liggende som har gode dæk
Dæk
Nankang 195/45 16 sommer

Michelin alpine vinter dæk 185/60 14 det afhænger lidt af hvad huggeren har liggende når de er slidt op
Undervogn
Raceland gevind, heavy duty tårn lejer og nogle Ebay poly bøsninger i undervogn

Lige nu er den meget høj foran da den skulle synes, og gevindet har så sat sig urokkeligt fast efter da

Men tror den er sænket 80-90 mm for og 70-80 mm bag normalt og på de fleste af billederne
Bilstereo
Pioneer head unit, 5 eller 6 tomme i dørene. Det er ikke mig der står for at have ødelagt nogle fine læder dørsider i blå skal det lige siges. og en Pioneer ts-wx75a sub. går ikke såå meget op i anlæg så længe jeg kan høre det er jeg tilfreds
Styling
Røgfarvede fjern og nærlys fjernlys har dog bare noget gammelt folie og trænger til udskiftning

GTI baglygter

Klare blink

Golf 3 TDI skilt bagpå og LT TDI i gitter

Emblemfri 4 lygters grill

G60 Kofangere

Fælge og sænkning

Jydekrog
Interiør
nyere Polo g40 rat gjorde en god handel i tyskland til et T3 træf

Blå læder dør sider. Desværre har tidligere ejer lavet huller til højtalere

GTI 16v 260km/t speedo med diesel omdrejnings tæller

Golf 3 GTD sæder Noget af en opgradering i komfort i forhold til golf 2 sæder

Blåt lys i alle kontakter og Plasma Skiver i speedometeret og varme vælger
Ekstra tilbehør
El lygte justering

El ruder

El tilskuds varme.

Webasto olie fyr med wifi fjernbetjening er squ lækkert i de kolde måneder
Styrker ved bilen
Pt har jeg siden 12 ikke haft nogle alvorlige problemer med motoren ud over de almindelige ting der går til vandpumpe osv.

Kører rimelig fast omkring 23 km/l selvom den trækker ganske okay. Planen er at tage til et rulle træf i 23 og se hvad den laver, så det bliver spændende
Svagheder ved bilen
Vangerne bagpå var meget syge, og så har den været omlakeret på et tidspunkt, hvor man vist ikke helt har gjort forarbejdet ordentligt. Begge forskærme er røde under kølerhjelmen hvor malingen er skallet af, og køler hjelmen i sig self har været hvid på et tidpunkt. fører døren er tydeligvis også en lysere mat blå farve, og hvilken overraskelse passager døren er oprindeligt lilla :P det eneste der ser ud til måske at have haft den farve oprindeligt er karosse og bagklap

Det er vist et kendt problem med tdi motorer men det tager meget lang tid at opnå drift temperatur i de kolde måneder
Bemærkninger
Er åbenbart importeret fra ? i 2006

Ved sidste tankning i juni 2020 havde den kørt 23,2 literen selvom jeg kører rimelig friskt til. Det var så med gammel 020 gearkasse så er ikke målt med TDI gearkasse endnu

Resultatet af 02A gearkassen er kommet og næsten præcist det samme literen de gange jeg har målt det

Billig afgift :-D

Er i gang med at fjerne alt det rust jeg umiddelbart lige kan finde, her er et link til fremskridtet i foråret 2020 https://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/195635-lidt_kaerlighed_til_en_gammel_golf
Planen er så at den skal fuld lakeres enten i den farve den har nu LA5E eller ideelt Fire and ice Lilla LC4V når jeg har fået bugt med alt rusten. Men den tid den sorg, der er stadig mange skønheds pletter

Vil du se flere VW Golf 2 M-TDI til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf 2 M-TDI
Annonce