{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive 2016

5.429 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kim
Kim
Mand | 59 år | Oprettet: 21. feb 2012


Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive

Årgang:
2016
Motor:
3 cyl. Benzin m. turbo og intercooler.
998 ccm DOHC.
12 ventiler og dobbelt VVT (VVT = variable valve timing).
(dobbelt VVT = både på indsugning og udstødning).
Kom. 10:1.
Max rpm. 6.000.
Direkte indsprøjtning (35 bar).
Miljønorm: Euro 6.
Motorkode: K10C DITC.

ABS med EBD (electronic brakeforce distribution).
BAS (brake assist system).
ESP (electronic stability program).
TCS (traction control system).
RBS (automatisk nødbremse som virker ved 0-200 km/t m. alarm - læs bemærkninger).
ACC (aktive fartpilot - læs bemærkninger).
EuroNCAP: 5 stjerner.

Fabriks tal:
Topspeed: 200 km/t.
0-100 km/t 11,4 sek. (8,75 kg/hk - vægt kraft forholdet gør at den burde kunne køres på ca. 9 sek. 0-100 km/t).
Blandet kørsel 22,2 km/l.
By kørsel: 18,5 km/l.
Landvej kørsel: 25,0 km/l.
CO2: 105 gram/km.
Hestekræfter
112 hk ved 5.500 rpm.
170 Nm ved 2.000-3.500 rpm.
Fælge
Sommer: OZ Racing Quaranta 4 7"x17".
Vinter: Original Suzuki Baleno Exclusive 6"x16" Alu.
Dæk
Sommer: Dunlop SP Sport Maxx 205/40 ZR17.
Vinter: Michelin Alpin A4 XL 185/55 HR16.
Undervogn
Standard.
Bliver behandlet på Torsdag (1/12) med Pava undervognsbehandling + hulrumsbehandling UDEN at bore huller (bilen er galvaniseret, man ødelægge galvaniseringen ved at bor hul og derved ruster bilen meget hurtig ved hullerne).
Bilstereo
Standard anlæg m. navigation og bakkamera (touch skærm, ingen knapper).

Min sub. fra Swift'en og de ex. diskanter jeg har kommer meget snart i.
Pioneer sub. TS-W77A.
Pioneer TS-T031PRS diskanter.
Styling
De sorte øjnskygger den har ser dumt ud synes jeg. De får måske noget hvidt folie i samme hvide farve som bilen ellers ingen pt - om der kommer noget senere, kan kun tiden vise.
Interiør
Standard Exclusive.
Ekstra tilbehør
Sorte stænklapper ved alle hjul i fleksibelt materiale med Suzuki logo.
Anhængertræk med aftagelig kugle og 13 polet stik.
Sorte sidelister med logo.
Styrker ved bilen
Det er en hel ny konstruktion som er næsten 100 kg. lettere end konstruktionen på en Swift og 10% stærkere. Andet ved jeg ikke endnu da bilen som sagt er hel ny (kom sommeren 2016). Swift 2017 får samme type ramme/konstruktion.
Svagheder ved bilen
Ved ikke om der er nogle endnu - men jeg håber selvfølgelig ikke jeg finder nogen.
Bemærkninger
De bruger samme omdrejningstæller skive i 1.0 boosterjet og 1.2 dualjet hvor det røde felt starter ved 6.300 rpm., men de 2 motorer har forskellig max omdrejninger.

1.2 dualjet max 6.300 rpm. - omdrejnings begrænseren slår til ved 6.300 rpm.
1.0 boosterjet max 6.000 rpm. og der burde det røde felt starte på den model. Omdrejnings begrænseren slår til ved 6.000 rpm., jeg har ramt den et par gange, fordi det røde felt først kommer ved 6.300 rpm., meget irriterende.

- - - - - - - -

Fik bilen d. 24/11-2016, skulle have været leveret d. 23 og den havde kørt 22 km., det er mindst 12 km. for meget i min optik - på slutseddelen fik jeg skrevet max 20 km. og sagde helst under 10 km. kørt.

RBS (automatisk nødbremse) 1-1½ sek. før den selv blocker bremsen, kommer der en vild alarm lyd og den blinker hel vildt i info displayet - kører man f.eks. på en landevej og en foran holder og skal til venstre, der er lige plads nok indvendigt til at komme forbi, så man forsætter. Så kommer den alarm lyd, displayet blinker og man hopper en halv meter i sædet, et chock, hehe. Heldigvis bremsede den ikke, den synes åbenbart bare jeg var for tæt på den der skulle til venstre - den har også lavet det nummer en gang ved en lyskurv, måske fordi vejen drejede meget lidt til højre i lyskurven, ved det ikke men jeg fik et chock, hehe :)

ACC (aktive fartpilot) den er sjov i forhold til en almindelig fartpilot.
Den hastighed man har sat ACC til og om den ser andre biler, står/vises i info displayet
Holder jeg + eller - inde, så hopper den 5 km/t ad gangen.
Har man låst den til f.eks. 80 km/t og så kommer til en by, så holder man bare - inde indtil den er på 50 km/t, når jeg slipper - knappen, så begynder bilen selv at bremse ned til 50 km/t og den tænder også selv bremselyset.
Indhenter man en foran kørende, sætter bilen selv farten ned til samme hastighed som den foran eller bremser hvis det er nødvendigt. Skifter man vognbane, så accelererer bilen selv op til den hastighed ACC står på.
Man kan træde koblingen (eller speeder) ned uden ACC slår fra, dvs. man kan skifte gear f.eks. 4 til 5, den slipper gassen mens man skifter gear, men ikke så meget at den motorbremser - træder man på bremsen, slår den fra, selvfølgelig.

Det er den først Suzuki Baleno 2016 --> (ny model) på Bilgalleriet :)

- - - - - - - -

Bilen har kørt ca. 1.500 km. nu og den har fået nyt oliefilter og motorolie.
Når man skal prøve den, skal man passe på når man starter fra 0 km/t ellers går det op i hjulspind - jeg skrev under motor at den burde kunne køres på ca. 9 sek. 0-100 km/t, det passer meget fint.
Ved 58-5.900 rpm. i 4 gear kører den 200 km/t, meeen den er ikke sjov ved den fart, man skal holde for meget øje med den. Op til 170-180 km/t er den rolig på vejen og meget nem at køre.
I 5 gear ved 200 km/t sker der næsten ikke noget - et gæt, hvis man er heldig og har plads nok (10-20-30 km) så kan man måske få den op på 205-210 km/t som absolut max fart. Det er nu også helt okey for en standard 998 ccm.

Ang. Fabrikstal km/l passer de ikke, de er sat for lavt - hvordan det evt. er med Dualjet'en ved jeg ikke.
Bilen har nu kørt 5.000 km.
Ren by kørsel køre jeg 21-23 km/l.
Ren Landevej (80 km/t) køre jeg 30 km/l.
Ved konstant 60 km/t køre den 45 km/l.
Men motorvej (130 km/t) så ryger den ned på 15-16 km/l (ved 110 km/t køre den 20 km/l).

ACC og RBS virker ikke hvis der kommer lidt sne, tøsne eller is på S logoet foran - det er deri radaren sidder. Der er heldigvis flere advarsels lamper der fortæller at de to systemer er ude af drift samt displayet skriver det også i 5-8 sek.
For at få de 2 systemer til at virke igen, skal man tørre S logoet af, stoppe bilen (tage tændingen fra) og starte bilen igen - sner det meget, skal det gøres hvert 5-10 min.
Jeg bruger altid min ACC (også i byen - så kommer man ikke til at køre for hurtig). Jeg synes det er et irritationsmoment at der ikke skal mere til før at ACC ikke virker.

Vil du se flere Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive til salg? Andre Suzuki eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive
Annonce