Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive 2016
5.429 visninger
|
Oprettet:
Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive
Årgang:
2016
Motor:
3 cyl. Benzin m. turbo og intercooler.
998 ccm DOHC.
12 ventiler og dobbelt VVT (VVT = variable valve timing).
(dobbelt VVT = både på indsugning og udstødning).
Kom. 10:1.
Max rpm. 6.000.
Direkte indsprøjtning (35 bar).
Miljønorm: Euro 6.
Motorkode: K10C DITC.
ABS med EBD (electronic brakeforce distribution).
BAS (brake assist system).
ESP (electronic stability program).
TCS (traction control system).
RBS (automatisk nødbremse som virker ved 0-200 km/t m. alarm - læs bemærkninger).
ACC (aktive fartpilot - læs bemærkninger).
EuroNCAP: 5 stjerner.
Fabriks tal:
Topspeed: 200 km/t.
0-100 km/t 11,4 sek. (8,75 kg/hk - vægt kraft forholdet gør at den burde kunne køres på ca. 9 sek. 0-100 km/t).
Blandet kørsel 22,2 km/l.
By kørsel: 18,5 km/l.
Landvej kørsel: 25,0 km/l.
CO2: 105 gram/km.
998 ccm DOHC.
12 ventiler og dobbelt VVT (VVT = variable valve timing).
(dobbelt VVT = både på indsugning og udstødning).
Kom. 10:1.
Max rpm. 6.000.
Direkte indsprøjtning (35 bar).
Miljønorm: Euro 6.
Motorkode: K10C DITC.
ABS med EBD (electronic brakeforce distribution).
BAS (brake assist system).
ESP (electronic stability program).
TCS (traction control system).
RBS (automatisk nødbremse som virker ved 0-200 km/t m. alarm - læs bemærkninger).
ACC (aktive fartpilot - læs bemærkninger).
EuroNCAP: 5 stjerner.
Fabriks tal:
Topspeed: 200 km/t.
0-100 km/t 11,4 sek. (8,75 kg/hk - vægt kraft forholdet gør at den burde kunne køres på ca. 9 sek. 0-100 km/t).
Blandet kørsel 22,2 km/l.
By kørsel: 18,5 km/l.
Landvej kørsel: 25,0 km/l.
CO2: 105 gram/km.
Hestekræfter
112 hk ved 5.500 rpm.
170 Nm ved 2.000-3.500 rpm.
170 Nm ved 2.000-3.500 rpm.
Fælge
Sommer: OZ Racing Quaranta 4 7"x17".
Vinter: Original Suzuki Baleno Exclusive 6"x16" Alu.
Vinter: Original Suzuki Baleno Exclusive 6"x16" Alu.
Dæk
Sommer: Dunlop SP Sport Maxx 205/40 ZR17.
Vinter: Michelin Alpin A4 XL 185/55 HR16.
Vinter: Michelin Alpin A4 XL 185/55 HR16.
Undervogn
Standard.
Bliver behandlet på Torsdag (1/12) med Pava undervognsbehandling + hulrumsbehandling UDEN at bore huller (bilen er galvaniseret, man ødelægge galvaniseringen ved at bor hul og derved ruster bilen meget hurtig ved hullerne).
Bliver behandlet på Torsdag (1/12) med Pava undervognsbehandling + hulrumsbehandling UDEN at bore huller (bilen er galvaniseret, man ødelægge galvaniseringen ved at bor hul og derved ruster bilen meget hurtig ved hullerne).
Bilstereo
Standard anlæg m. navigation og bakkamera (touch skærm, ingen knapper).
Min sub. fra Swift'en og de ex. diskanter jeg har kommer meget snart i.
Pioneer sub. TS-W77A.
Pioneer TS-T031PRS diskanter.
Min sub. fra Swift'en og de ex. diskanter jeg har kommer meget snart i.
Pioneer sub. TS-W77A.
Pioneer TS-T031PRS diskanter.
Styling
De sorte øjnskygger den har ser dumt ud synes jeg. De får måske noget hvidt folie i samme hvide farve som bilen ellers ingen pt - om der kommer noget senere, kan kun tiden vise.
Interiør
Standard Exclusive.
Ekstra tilbehør
Sorte stænklapper ved alle hjul i fleksibelt materiale med Suzuki logo.
Anhængertræk med aftagelig kugle og 13 polet stik.
Sorte sidelister med logo.
Anhængertræk med aftagelig kugle og 13 polet stik.
Sorte sidelister med logo.
Styrker ved bilen
Det er en hel ny konstruktion som er næsten 100 kg. lettere end konstruktionen på en Swift og 10% stærkere. Andet ved jeg ikke endnu da bilen som sagt er hel ny (kom sommeren 2016). Swift 2017 får samme type ramme/konstruktion.
Svagheder ved bilen
Ved ikke om der er nogle endnu - men jeg håber selvfølgelig ikke jeg finder nogen.
Bemærkninger
De bruger samme omdrejningstæller skive i 1.0 boosterjet og 1.2 dualjet hvor det røde felt starter ved 6.300 rpm., men de 2 motorer har forskellig max omdrejninger.
1.2 dualjet max 6.300 rpm. - omdrejnings begrænseren slår til ved 6.300 rpm.
1.0 boosterjet max 6.000 rpm. og der burde det røde felt starte på den model. Omdrejnings begrænseren slår til ved 6.000 rpm., jeg har ramt den et par gange, fordi det røde felt først kommer ved 6.300 rpm., meget irriterende.
- - - - - - - -
Fik bilen d. 24/11-2016, skulle have været leveret d. 23 og den havde kørt 22 km., det er mindst 12 km. for meget i min optik - på slutseddelen fik jeg skrevet max 20 km. og sagde helst under 10 km. kørt.
RBS (automatisk nødbremse) 1-1½ sek. før den selv blocker bremsen, kommer der en vild alarm lyd og den blinker hel vildt i info displayet - kører man f.eks. på en landevej og en foran holder og skal til venstre, der er lige plads nok indvendigt til at komme forbi, så man forsætter. Så kommer den alarm lyd, displayet blinker og man hopper en halv meter i sædet, et chock, hehe. Heldigvis bremsede den ikke, den synes åbenbart bare jeg var for tæt på den der skulle til venstre - den har også lavet det nummer en gang ved en lyskurv, måske fordi vejen drejede meget lidt til højre i lyskurven, ved det ikke men jeg fik et chock, hehe :)
ACC (aktive fartpilot) den er sjov i forhold til en almindelig fartpilot.
Den hastighed man har sat ACC til og om den ser andre biler, står/vises i info displayet
Holder jeg + eller - inde, så hopper den 5 km/t ad gangen.
Har man låst den til f.eks. 80 km/t og så kommer til en by, så holder man bare - inde indtil den er på 50 km/t, når jeg slipper - knappen, så begynder bilen selv at bremse ned til 50 km/t og den tænder også selv bremselyset.
Indhenter man en foran kørende, sætter bilen selv farten ned til samme hastighed som den foran eller bremser hvis det er nødvendigt. Skifter man vognbane, så accelererer bilen selv op til den hastighed ACC står på.
Man kan træde koblingen (eller speeder) ned uden ACC slår fra, dvs. man kan skifte gear f.eks. 4 til 5, den slipper gassen mens man skifter gear, men ikke så meget at den motorbremser - træder man på bremsen, slår den fra, selvfølgelig.
Det er den først Suzuki Baleno 2016 --> (ny model) på Bilgalleriet :)
- - - - - - - -
Bilen har kørt ca. 1.500 km. nu og den har fået nyt oliefilter og motorolie.
Når man skal prøve den, skal man passe på når man starter fra 0 km/t ellers går det op i hjulspind - jeg skrev under motor at den burde kunne køres på ca. 9 sek. 0-100 km/t, det passer meget fint.
Ved 58-5.900 rpm. i 4 gear kører den 200 km/t, meeen den er ikke sjov ved den fart, man skal holde for meget øje med den. Op til 170-180 km/t er den rolig på vejen og meget nem at køre.
I 5 gear ved 200 km/t sker der næsten ikke noget - et gæt, hvis man er heldig og har plads nok (10-20-30 km) så kan man måske få den op på 205-210 km/t som absolut max fart. Det er nu også helt okey for en standard 998 ccm.
Ang. Fabrikstal km/l passer de ikke, de er sat for lavt - hvordan det evt. er med Dualjet'en ved jeg ikke.
Bilen har nu kørt 5.000 km.
Ren by kørsel køre jeg 21-23 km/l.
Ren Landevej (80 km/t) køre jeg 30 km/l.
Ved konstant 60 km/t køre den 45 km/l.
Men motorvej (130 km/t) så ryger den ned på 15-16 km/l (ved 110 km/t køre den 20 km/l).
ACC og RBS virker ikke hvis der kommer lidt sne, tøsne eller is på S logoet foran - det er deri radaren sidder. Der er heldigvis flere advarsels lamper der fortæller at de to systemer er ude af drift samt displayet skriver det også i 5-8 sek.
For at få de 2 systemer til at virke igen, skal man tørre S logoet af, stoppe bilen (tage tændingen fra) og starte bilen igen - sner det meget, skal det gøres hvert 5-10 min.
Jeg bruger altid min ACC (også i byen - så kommer man ikke til at køre for hurtig). Jeg synes det er et irritationsmoment at der ikke skal mere til før at ACC ikke virker.
1.2 dualjet max 6.300 rpm. - omdrejnings begrænseren slår til ved 6.300 rpm.
1.0 boosterjet max 6.000 rpm. og der burde det røde felt starte på den model. Omdrejnings begrænseren slår til ved 6.000 rpm., jeg har ramt den et par gange, fordi det røde felt først kommer ved 6.300 rpm., meget irriterende.
- - - - - - - -
Fik bilen d. 24/11-2016, skulle have været leveret d. 23 og den havde kørt 22 km., det er mindst 12 km. for meget i min optik - på slutseddelen fik jeg skrevet max 20 km. og sagde helst under 10 km. kørt.
RBS (automatisk nødbremse) 1-1½ sek. før den selv blocker bremsen, kommer der en vild alarm lyd og den blinker hel vildt i info displayet - kører man f.eks. på en landevej og en foran holder og skal til venstre, der er lige plads nok indvendigt til at komme forbi, så man forsætter. Så kommer den alarm lyd, displayet blinker og man hopper en halv meter i sædet, et chock, hehe. Heldigvis bremsede den ikke, den synes åbenbart bare jeg var for tæt på den der skulle til venstre - den har også lavet det nummer en gang ved en lyskurv, måske fordi vejen drejede meget lidt til højre i lyskurven, ved det ikke men jeg fik et chock, hehe :)
ACC (aktive fartpilot) den er sjov i forhold til en almindelig fartpilot.
Den hastighed man har sat ACC til og om den ser andre biler, står/vises i info displayet
Holder jeg + eller - inde, så hopper den 5 km/t ad gangen.
Har man låst den til f.eks. 80 km/t og så kommer til en by, så holder man bare - inde indtil den er på 50 km/t, når jeg slipper - knappen, så begynder bilen selv at bremse ned til 50 km/t og den tænder også selv bremselyset.
Indhenter man en foran kørende, sætter bilen selv farten ned til samme hastighed som den foran eller bremser hvis det er nødvendigt. Skifter man vognbane, så accelererer bilen selv op til den hastighed ACC står på.
Man kan træde koblingen (eller speeder) ned uden ACC slår fra, dvs. man kan skifte gear f.eks. 4 til 5, den slipper gassen mens man skifter gear, men ikke så meget at den motorbremser - træder man på bremsen, slår den fra, selvfølgelig.
Det er den først Suzuki Baleno 2016 --> (ny model) på Bilgalleriet :)
- - - - - - - -
Bilen har kørt ca. 1.500 km. nu og den har fået nyt oliefilter og motorolie.
Når man skal prøve den, skal man passe på når man starter fra 0 km/t ellers går det op i hjulspind - jeg skrev under motor at den burde kunne køres på ca. 9 sek. 0-100 km/t, det passer meget fint.
Ved 58-5.900 rpm. i 4 gear kører den 200 km/t, meeen den er ikke sjov ved den fart, man skal holde for meget øje med den. Op til 170-180 km/t er den rolig på vejen og meget nem at køre.
I 5 gear ved 200 km/t sker der næsten ikke noget - et gæt, hvis man er heldig og har plads nok (10-20-30 km) så kan man måske få den op på 205-210 km/t som absolut max fart. Det er nu også helt okey for en standard 998 ccm.
Ang. Fabrikstal km/l passer de ikke, de er sat for lavt - hvordan det evt. er med Dualjet'en ved jeg ikke.
Bilen har nu kørt 5.000 km.
Ren by kørsel køre jeg 21-23 km/l.
Ren Landevej (80 km/t) køre jeg 30 km/l.
Ved konstant 60 km/t køre den 45 km/l.
Men motorvej (130 km/t) så ryger den ned på 15-16 km/l (ved 110 km/t køre den 20 km/l).
ACC og RBS virker ikke hvis der kommer lidt sne, tøsne eller is på S logoet foran - det er deri radaren sidder. Der er heldigvis flere advarsels lamper der fortæller at de to systemer er ude af drift samt displayet skriver det også i 5-8 sek.
For at få de 2 systemer til at virke igen, skal man tørre S logoet af, stoppe bilen (tage tændingen fra) og starte bilen igen - sner det meget, skal det gøres hvert 5-10 min.
Jeg bruger altid min ACC (også i byen - så kommer man ikke til at køre for hurtig). Jeg synes det er et irritationsmoment at der ikke skal mere til før at ACC ikke virker.
Vil du se flere Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive til salg? Andre Suzuki eller bare andre brugte biler?
Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet Exclusive
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 128
I den jeg begynder at splitte bilen ad ved du så om jeg kan sætte en aktiv subwoofer til standart anlægget.. Dog en active model. Eller skal jeg ud og have et andet anlæg..
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Jeg købte mine fælge til Swiften (tidligere bil) - Balenoen og Swiften passer fælge sammen.
Tillykke med den.
PS: Balenoen kan godt tåle at få 18" på imo - der er lidt mere plads rundt om dækket end der var på Swiften.
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 128
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Nej, men jeg har haft en Swift med faktisk den motor i (1.2 94 hk).
Der er stor forskel synes jeg - 4-5 gear 2.000 rpm. så sker der faktisk ikke noget i 1.2, den skal have godt med omdrejninger, så køre den fint af en 1.2 uden turbo at være, men det koster ret meget benzin.
4-5 gear 2.000 rpm. i 1.0 turbo køre fint, og der sker også noget når man træder lidt på pedalen. Det kunne man ikke i Swift med mindre man havde god tid, den skulle 1-2 gear ned før at der skete noget.
En stemme sendt retur
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 800
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 69 Biler: 19 Emner: 34 Svar: 517
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Takker.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
Uanset, så velkommen på galleriet.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.255
apr 2015
Følger: 3 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 4
apr 2015
Følger: 3 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 4
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 6
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 646
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
mar 2007
Følger: 46 Følgere: 53 Biler: 16 Emner: 38 Svar: 478
okt 2008
Følger: 36 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 13
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
sep 2013
Følger: 41 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 223
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
jul 2003
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 79
okt 2002
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 45
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 224
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 134 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 15
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870