{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lancia delta integrale 16V 1989

36.112 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

ladathomas
Mand | 42 år | Oprettet: 16. nov 2003


Lancia delta integrale 16V

Årgang:
1989
Motor:
motor 2,0

Tryk system
T34 opgraderet med 360 grædes lejer
Garrett Actuatore 1,3-2,2 bar
HKS bust controler EVC 5
Spearco frontmonteret intercooler 70*25*7
3” rustfrie tryk rør
Samco tryk slanger
HKS SQW Blow Off Valves

Benzin system
Swirl pot benzin system
Bosch benzin pumpe 265L/ 5 bar
Bosch 510 ml dysser
Opboret dysse bro 8mm
NA fitangs /8
Justerbar benzintryk regulator med ur

udstødning
4-1 manifold rustfri
pakket ind i wrap
3” udstødning rustfri 2 Gennemstrømning potter

topstykke
portet
knaster colombo-bariani
løft
10.3 mm ud- 8.4 mm ind
Duration inlet/exhaust - lobe centre angle
250°/ 238° - 110°
Duration
15° - 55° / 49° - 9°
Inlet valve lift Top Dead Centre (TDC)
0.9 / 0.2
Valve Clearance
40 / 50

Andet godt
Stål top pakning med løse skæreringe
2 pladet sendter metal kobling
Indsugnings manifold specielt fremstillet
Samco vakuum slanger
Samco vand slanger
Olie køler
Olie catch tank separatorer
Denco tændrør
HKS 100 mm luftfilter
Kismo chip
Hestekræfter
har en rulning på 283 hk
men er bygget om siden så ++
Fælge
7*17 hvide fælge
Dæk
205-35/17
Undervogn
gul koni justerbar
sænket 90 mm for og bag
Bilstereo
=vægt
Styling
indfarvede skørter
Forlygter fra Evo
Interiør
Sparco Evo 1 XL sider
Sparco 4 punkts H seler
Sparco snap off
Momo race 35MM rat
HKS A stolpe ur holder Carbon 3 urer
Ladetryks ur
Lamda meter
EGT måler
Sort guld tæppe
Ekstra tilbehør
OMP torn stiver bag
OMP kringlings stabilisator bag
Carbon B stolpe
Carbon motorhjelm Evo 5,7 kg
Sparco motor hjelm holder

Evo hæk spoiler
Beslag til spoiler kan komme helt op
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
1 plads kti ung bil dag lovlig street race 2005

Lancia har siden den legendariske Fulvia i 60'erne, været helt i top i rallysporten. Da FIA i 1985 forkastede planerne om et gruppe S reglement og tilmed nedlagde den voldsomme gruppe B klasse med den begrundelse, at bilerne med deres 5-600 hk turbomotorer, simpelthen var blevet for hurtige og dermed for farlige, var det et alvorligt tilbageslag for rallysporten. Her var Lancia igen blandt de fremsynede bilproducenter, for de havde allerede deres Delta HF 4x4 på tegnebrættet, udviklet med erfaringerne fra den voldsomme S4 rallyvogn.

Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.

Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil.
Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 196 HK, til Et træk på 56-44 for og undgå understyring, på deres delta Integrale 16V
Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder (gadevision)og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.

De hellige Delta integraler er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari. De vandt Wold Rally Champion hele 6 gange 1987-1988-1989-1990-1991-1992
Lancia er stadig i dag det mest vindende rally mærke med 10 gange verdensmester.
nr. 2 er Citroen med kun 6

Cossen, Celicaen, Subaruen og Audien var store, men intet kunne måle sig med en DELTA INTEGRALE..!!!

Lånt tekst

Vil du se flere Lancia delta integrale 16V til salg? Andre Lancia eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lancia delta integrale 16V
Annonce