{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Denne lakforsejler FK 1000
  • #1   25. sep 2011 Jeg har lige givet min Seat en tur med det. Men nu er det kun under en uge siden jeg gav bilen. Så ved desværre ikke hvor længe det holder. Men har kun læst godt om det.

    Jeg gav det nu noget canauber voks efter. Men tror ikke det er nødvendigt. smiley


  • #2   25. sep 2011 ok,smurte du det bare på med en applikator i et tynd lag,?hvor lang tid lod du det sidde inden du tørrede det af?

  • #3   25. sep 2011 Ja. Ca 20-30 min. Så det passer lige med man kan gi hele bilen på en gang. smiley

  • #4   25. sep 2011 Til det er fingerført - kommer an på temp og fugtighed, men lav fingertesten.

  • #5   25. sep 2011 super,jeg har bare en ide om at hvis man giver voks efter forsejleren så bliver overfladen blødere i det,og man derved lettere kan se vaskeridser osv.altså at voksen er blødere end forsejleren.hvad er din mening om det ?

  • #6   25. sep 2011 plejer man at få en mail når det er sendt fra cleanyour car

  • #7   25. sep 2011 Ja der kommer en mail så du kan spore din pakke med DPD smiley

  • #8   25. sep 2011 super,har du nogen holdning til overstående spørgsmål

  • #9   25. sep 2011 Jeg vil ikke mene det giver flere vaskeridser at gi den en bløder voks oven på.

    Du kan jo næsten skylle bilen ren når den er behandlet. Jeg kan slet ikke se jeg har været ude på motorvejen i møgvejr. Den står næsten som nyvasket smiley så det er vist begrænset hvor meget sand der vil hænge ved.


  • #10   25. sep 2011 men tror du voksen er blødere end FK 1000

  • #11   25. sep 2011 Ja det tror jeg. Men ved det ikke. Men bare du har god beskyttelse under smiley

  • #12   25. sep 2011 jeg faldt lige over denne konnentar :

    3 layers of 1000P gives a candy shell appearance typical of sealants, but as it ages over a few days, it develops depth and glow like a nuba, which is why I don't top it with a wax.


  • #13   25. sep 2011 Jeg bruger heller ikke voks oven på fk 1000. (ud over det der er i min shampoo)

  • #14   25. sep 2011 ok,og virker den stærk,så man ikke laver vaskeridser på den

  • #15   25. sep 2011 FK1000 er en meget kraftfuld og stærk voks der blev kendt netop fordi den er stærk nok til at bruge til fælge som bliver udsat for ekstremt varmt bremsestøv hvor de fleste vokse eller forseglere bliver nedbrudt uhyre hurtigt og dermed bliver vedligeholdelelse af fælgenene mere besværligt pga. fastbrændt bremsestøv.
    De erfaringer jeg har fået med den er specielt at den ikke må sidde for længe og det er uhyre vigtigt at man kun bruger et meget tyndt lag, og den ikke sidder for længe eller på for varm underlag. For ellers kan den blive meget genstridig og svær at få af.
    Men med hensyn til "curingtime" så gør ligesom enhver anden voks - lav fingertesten/swipetest.
    Du tørrer vokslaget af med toppen af din finger og hvis der er et udtværet lag eller fedtet overflade er den ikke vulkaniseret og hærdet nok. Hvis den efterlader en blank, ren og tør overflade så er den klar til at blive aftørret.
    Grunden til den skal sidde lidt er fordi den skal vulkanisere og hærde, som foregår ved at dels den tørre og binde til overfladen, og grunden til der helst skal gå lidt imellem vokslagene er fordi ofte er der nogle kemikalier der skal fordampe som en del af processen for at virke optimalt.

    Vil sige en meget meget stærk voks der giver et rigtigt flot resultat, men endnu mere en vildt glat overflade.
    Med hensyn til vaskeridser så hjælper voksen/forsgler jo altid lidt, men endnu mere vigtigt her er det jo vaskemetoden som fx skumforsvask og en efterfølgende two bucket method for at sikre du ikke laver vaskeridser. Så det er metoden der hjælper fremfor produktet.


  • #16   25. sep 2011 WWT:det lyder rigtig godt,har du påført den med en applikator(fugtig el. tør)nogle siger at efter nogle dage er det lige som om at den bliver endnu mere klar i looket

  • #17   25. sep 2011 Jeg bruger altid en tør da jeg synes at hvis man bruger vand sammen med en voks så synes jeg ikke det binder og bliver smurt ordentligt på. Det samme gælder for en forsegler også.
    Det med looket er ofte tilfældet netop da den skal have lov til at afdampe (ikke synligt) før den binder rigtigt og den kan vulkanisere rigtigt. Så ofte vil der skulle gå nogle timer hvor looket forbedrer sig langsomt, og hvis man ser forskellen dagen efter er det rigtigt rydeligt hvor flot den står hvis der er god sol på.


  • #18   25. sep 2011 Jeg syntes nu den blev lidt flotter i lakken da jeg gav den canauber voks et par dage efter.

  • #19   25. sep 2011 JT: jeg syntes bare du skal købe den. WWT har sagt det hele om den. Jeg ville dog dele bilen op i sektioner i stedet for at tage chancen og smørre bilen helt ind, for VIL være svært at tage af. Men lige så svart det kan være at tage af lige så nemt er det når man vælger det rigtige tidspunkt

  • #20   25. sep 2011 Jeg prøvet først på kølerhjelmen. Da jeg gav hele bilen havde jeg ingen problemer med at få det af. Man skal bare bruge et meget tyndt lag. smiley

  • #21   25. sep 2011 Vil faktisk give Morten ret i det er godt med sektioner, for så kan du nemt se om du har givet for meget og den er svær at tage af, og kan også være tidsbestemt - fx hvis det er lidt småfugtigt i vejret eller lakken er en smule varm kan det godt være lidt besværligt at få af, men det er nemmere at finde ud af efter en eller to sektioner.

  • #22   25. sep 2011 GID
    Den du gav et par dage efter har også altid været en favorit for looket da den giver rigtigt stor glans så vil ikke udelukke den ikke hjælper på looket, men synes dog stadig at FK1000 er rimeligt pæn i sig selv - men er jo en smagssag hvor meget man prioterer den del pg vil gøre ud af det smiley Men caranuba er altid et godt valg for look!


  • #23   25. sep 2011 Altså jeg kunne godt overleve med looket fra FK1000. Men nu havde jeg lige 1 uges ferie. Så kunne den lige så godt få den store tur. smiley

  • #24   25. sep 2011 GID
    Kender det kun alt for godt selv hvis man har tiden og vejret holder så det så lækkert at stå og ligge et par lag og selv optimere for mest mulig beskyttelse for derefter at give looket og vedligeholde det. Man nyder det så meget at se sin egen lille polerede perle smiley


  • #25   25. sep 2011 Meeeen det er nu ikke så sjovt at polere min Seat som det var med skylinen. smiley

  • #26   26. sep 2011 Men er en FK 1000 ikke mere hård i overfladen end en voks er,

  • #27   26. sep 2011 GID:kunne du så reelt se forskel at du gav voks bagefter ?

  • #28   26. sep 2011 Ja jeg syntes det gav lidt ekstra.

  • #29   26. sep 2011 den er måske lidt mere hårdfør ihvertfald overfor bremsestøv og nedbrydes ikke så hurtigt af denne og skulle også holde rimeligt længe i sig selv men det jo også vigtigt at vedligeholde overfladen også fordi du altid vil få en ujævn fordeling selvom du giver to læg og dermed vigtigt at vedligeholde da nogle områder vil nedbryde tidligere end andre..

  • #30   29. sep 2011 Så fik jeg givet FK1000p for 1.gang,og man kan sagtens mærke at efter 20 minutter så skal man begynde at tage det af igen,tror i ikke hvis det får lov at hærde 15 timer inden 2.gang så er det fint

  • #31   29. sep 2011 Jo 15 timer er helt fint smiley

  • #32   29. sep 2011 Morten Nellemann R

    Hvor lang tid har den holdt på din bil,

    og ja,godt man IKKE gav hele bilen på en gang


  • #33   29. sep 2011 Normalt siger man 1-2, måske 3 timer imellem for så er man sikker på at den er ordentligt hærdet og fordampet, men er jo også forskelligt alt efter lufttemperatur og luftfugtighed.

  • #34   29. sep 2011 ok,meeen gider ikke i garagen mere idag..jeg er spændt på at se om den bliver endnu mere dyb/glas agtig efter nogle dage

  • #35   29. sep 2011 Der er da ikke noget galt i at gi hele bilen på en gang. smiley

  • #36   29. sep 2011 sikkert ikke,jeg syns bare at det begyndte at sidde noget mere fast efter de ca 20 min

  • #37   29. sep 2011 Du kan da også nå hele bilen rundt på 20 min. Så det passer da fint. smiley

  • #38   29. sep 2011 haha,men jeg kan ikke få det af igen på 20 min

  • #39   29. sep 2011 Med flere rene klude kommer det af hurtigt. smiley

  • #40   30. sep 2011 ok,jeg må have de nye i brug idag

  • #41   3. okt 2011 Jt: det holder nogle måneder. Jeg prøvede på en bil uden klarlak og der holdte den mindst 3 mdr i det værste vejr sidste vinter, og det var 2 lag. Her testede jeg nemlig colli476s op imod fk1000 og de holder begge fantastisk hvis forarbejdet er lavet ordenligt

  • #42   3. okt 2011 ok,tak,nu er jeg spændt på at se hvordan FK skyder vandet i regnvejr

  • christian p
    christian p Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #43   3. okt 2011 Hej JT.
    Havde jeg set din post før, kunne jeg have solgt/givet dig en sample pot af FK1000P.
    Der er til MANGE biler i sådan en stor bøtte.

    Jeg har lige brugt hele weekenden (arbejder langsomt, men grundigt) på at vinterprep'e bilen. Her er også smidt FK1000P på.

    Det vigtigste med denne er at smøre et ultratyndt lag på. Tag en applikator, fugt den, vrid overskydende vand ud og smør så et tyndt lag på. Hvis du kan se hvor du har påført, har du påført for meget, overdrivelse fremmer vidst forståelsen.

    Efter 15-20 min er det klar til at buffe af. Allerede efter 30-40 minutter kan du give bilen et lag til.

    Umiddelbart fremstår bilen lidt kedelig i lakken, men det bliver bedre, jo længere bilen har haft det på. Vask igen, når bilen er beskidt og top op med Sonus acrylic glanz, werkstat acrylic glanz eller et mix af carlack LLS/vand.

    Husk, FK1000P skal påføres i meget tynde lag smiley


Kommentér på:
Denne lakforsejler FK 1000

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce