{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

TBT-Seat Ibiza Cupra 2,0 16V og 1,8T {{forumTopicSubject}}

Mange har nok glemt Seat's allerførste Cupra (Cup-Race står Cupra for) som var i form af den lille Polo baseret Ibiza. I 1996 - efter et mindre facelift - så stod det på Seat's første Cupra model, hvor motoren dengang lød på en 2-liter Sugemotor fra Golf 3 GTi med 150 Hk og 16V. Dengang var Ibiza'en på toppen af sin klasse, hvor konkurrenterne dengang typisk lige havde over 100 Hk fra en 1,6'er eller 1,4'er.

Efter det sidste og største ændring for Ibiza'en i 1999, kom dengang den vildeste mini GTi'er, hvor Seat simplehen smed VAG's helt nye 1,8 Turbo med 150 ned i den lille bil. Det var den legendariske 1,8T 20V motor, som også kunne findes på MK4 Golf GTi eller Audi TT. Selvom den kom i begrænset antal, så var det en bil man lod mærke til. Den skrigende gule farve og brede kofanger var nok til at få en til at trække til højre! Den vildeste model var nok Cupra R, der måtte slippe afsted med 180 Hk fra samme motor. Desværre blev det kun til 200 Eksemplarer af R-modellen - så det er derfor du aldrig har hørt om den... Dog er den normale Cupra fra 1999 også et sjældent syn på vejen.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
TBT-Seat Ibiza Cupra 2,0 16V og 1,8T

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce