1.299 visninger
|
Oprettet:
Rekord C ombygning {{forumTopicSubject}}
Kloge hoveder søges til sparring.
Jeg har jo købt en Rekord C fra 1970. Der er 1.9 motor i.
Den skal ud.
Jeg vil gerne have enten en 2.8 eller 3.0 12v i.
Igår købte jeg en 5 gears Getrag gearkasse.
Her kommer et par sprøgsmål.
1. Ved nogen af Jer om den gearkasse passer direkte på 2.8/3.0 ?? Det er de ældre motorer vi snakker om.
2. Kan nuværende bagtøj vil kunne holde til 180-200 hk ?
3. Har nogen af Jer selv svejst en banan til disse motorer og hvis ja, hvad mål er bedst og evt. samling ?
På forhånd tak for svarene.
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
bagtøjet vil jeg ikke love kan holde men med et spær så ville det nok godt kunne...
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
Det kan tåle lidt tæsk.
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
Wunderwoman: Den bliver svær og syne med en 3,0 motor i, så er det bare sagt. Hvad er det for en gearkasse du har købt? Dit bartøj kan godt holde hvis du køre rimlig pænt. Og skal du over 100hk skal der 5 huls undervogn på for det kan synes.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 78
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 137
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 78
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 137
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 78
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 137
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
se tingene fra den logiske side : feks vectra a 2000 kører std max med 254x24 skiver foran hvor imod en v6`er eller 16v turbo kører med 284x24 og det samme gælder med de ældre rwd som commodore og diplomat der kan bremsernes tages fra de 6cylindrede modeller og monteres på de 4 cylindrede modeller og karossen er på mange punkter ens på rekord c og commodore a og dermed burde det i teorien være nok at bygge undervogn/bremser om fra en commodore a model til rekord c for at få den godkendt med en 6 cylinderet af x antal ccm.. nu snakker vi jo trodsalt om rekord c som frøken wunder startede tråden om...
jeg melder mig ud af diskussionen,inden det løber helt af stablen som det efterhånden tegner lidt henimod...
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
Det kan da bygges over på en årg 69'er Admiral.
Og det er lovligt og smide andet bagtøj på.
Bare det sidder ordentlig.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 137
Ligger du inde med mange af den slags dokumenter Turbo ?
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 137
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 137
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 78
okt 2003
Følger: 305 Følgere: 303 Biler: 5 Emner: 61 Svar: 674
Indtil videre synes jeg ikke at jeg har fået nogen brugbare svar til de 3 spørgsmål jeg startede ud med. Jeg er glad for at I bidrager, men jeg er ikke bange for syn eller bremser.
Så jeg prøver igen.
1. Har købt en 5 trins Getrag gearkasse fra en Ascona B - vil den passe direkte over på 2.8H/E 12 V motor (145 hk) ??
2. Hvis det nuværende bagtøj ikke vil kunne holde, hvilket bagtøj kan I anbefale ?
3. Har nogen af Jer nogensinde prøve at svejse en banan til en 2.8 eller 3.0 ? Og hvis ja, har I nogen brugbare diameter og flow mål ??
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
bagtøjet kan holde hvis du køre normalt, men hvis du laver brændere eller køre race hele tiden holder det ikke i længden.
Banan har jeg ingen ide om, ved bare at på en 4cyl cih motor giver det næsten ingenting siger de kloge...
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
okt 2003
Følger: 305 Følgere: 303 Biler: 5 Emner: 61 Svar: 674
Jeg regner også med at beholde bagtøjet og lade det køre sin tid ud og så må jeg finde alternativ den dag det knækker sig.
Jeg vil gerne have 45-48 eller måske endda 50 Weber´e eller Dellorto´er på. Har også lavet en købsannonce. Svinghjulet skal lettes, topstykket portes og slibes, der skal en skarp knast i og så en 2" rustfri udstødning. Jeg kunne nu rigtig godt tænke mig selv at lave min egen banan... Det skal jo være rustfri stål og se lidt godt ud samtidig, så derfor vil jeg helst ikke beholde den nuværende.
Jeg har en 2.8H motor på hånden fra en Commondore, som jeg regner med bliver sat i . Getrag gearkassen har siddet på en 2.0E Ascona B motor så det med svinghjulet og koblingen må jeg lige se til når jeg få motoren hjem.
Har I ellers gode idéer til hvad man ellers kunne gøre, hører jeg gerne fra Jer
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
Så kan du se om det kan passe sammen.
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2005
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 278
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
Finder du løsning den vej så sig til.
Jeg er selv på jagt efter banan til min 3.0 24v
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
http://www.ebay.de/itm/Facherkrummer-Opel-3-0-12V-CIH-Edelstahl-NEU-komplett-/330869634410?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel%7CType%3A3.0&hash=item4d095df56a
http://www.ebay.de/itm/Facherkrummer-Edelstahl-Opel-Omega-A-3-0l-6-Zyl-24V-/120758391100?pt=DE_Autoteile&hash=item1c1dc2d13c
Rekord C ombygning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside