Polo 6N Turboprojekt
10.864 visninger
|
Oprettet:
Et lille turboprojekt med nyrenoveret motor. Alle pakninger plus stempelringe osv er udskiftet. Nyt tandremssæt og vandpumpe. Alt er blevet gjort rent og div malet.
Spec. list.
Blok og stempler er de org. hvor der så er lagt en mellemlægsplade i på 1,5 mm plus to toppakninger som er på 1,2 mm samlet. Kompression fra 10;1 til nu 8;1. Blok og topstykke renset, og blok malet blanksort
Special lavet turbomanifold i 1,5" rør + PowerWrap
Turbo fra Golf 4 1,8 T
Justerbar ladetryksregulator
Dyser fra Golf G60 (250 ml)
Dysebro og indsugningsmanifold modificeret
Justerbar benzintryksregulator
Lettet svinghjul (fra 6,2 kg til 5,4 kg)
Oliefilteradaptor med tilgang til turbo + div ure
Frontmonteret alu intercooler
Bundkar malet matsort med studs svejset i til returløb
Ny kobling
Tændrør fra Audi TT
Org tænkabler med VR6 tændhætter.
Blow Off (HKS Kopi)
9" blæser
Ventildæksel + div poleret
Ure. (ladetryk, olietryk, olietemp)
Liste over kommende ting:
Trykrør + siliconeslanger
Udstødning - ren rør til bagpotte
Spec. list.
Blok og stempler er de org. hvor der så er lagt en mellemlægsplade i på 1,5 mm plus to toppakninger som er på 1,2 mm samlet. Kompression fra 10;1 til nu 8;1. Blok og topstykke renset, og blok malet blanksort
Special lavet turbomanifold i 1,5" rør + PowerWrap
Turbo fra Golf 4 1,8 T
Justerbar ladetryksregulator
Dyser fra Golf G60 (250 ml)
Dysebro og indsugningsmanifold modificeret
Justerbar benzintryksregulator
Lettet svinghjul (fra 6,2 kg til 5,4 kg)
Oliefilteradaptor med tilgang til turbo + div ure
Frontmonteret alu intercooler
Bundkar malet matsort med studs svejset i til returløb
Ny kobling
Tændrør fra Audi TT
Org tænkabler med VR6 tændhætter.
Blow Off (HKS Kopi)
9" blæser
Ventildæksel + div poleret
Ure. (ladetryk, olietryk, olietemp)
Liste over kommende ting:
Trykrør + siliconeslanger
Udstødning - ren rør til bagpotte
Polo 6N Turboprojekt
jul 2003
Følger: 93 Følgere: 96 Biler: 4 Emner: 100 Svar: 434
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jul 2003
Følger: 93 Følgere: 96 Biler: 4 Emner: 100 Svar: 434
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jul 2003
Følger: 93 Følgere: 96 Biler: 4 Emner: 100 Svar: 434
Husk lige luft filter
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 7
maj 2010
Følger: 80 Følgere: 75 Biler: 7 Emner: 31 Svar: 102
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 110
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 110
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 110
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
okt 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 138
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Svar: 2
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 346 Svar: 2.387
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 12
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Jamen ved det ik helt.. Omkring 160-180 hk tror jeg.
Nej ik rigtig. .Vil hellere bare have en der kommer og kører den ind på felt og så det bare virker.
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
Lige ulminbart syntes jeg 250 ml dyser lyder af lidt til en g60.
Hvad stiler du efter af hk ?
Du har ikke overvejet en Megasquirt evt ?
Mvh
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
aug 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 1.459
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
aug 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 1.459
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Den er ik helt færdig endnu.
Ja det bliver styret af benzintrykregulator. Og så når den bliver kørt ind på rullefelt bliver der nok også ændret på hvor lang tid den holder dyserne åben
Håber på inden så længe. Mangler kun at få svejst det sidste trykrør..
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Er ik helt færdig endnu. Mangler at få svejst trykrør.. Og så skal den lige have en ny turbo igen.
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 99
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jan 2005
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 73
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
jul 2004
Følger: 98 Følgere: 98 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.582
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
hehe ej, spøg til side Hvordan går det med den?
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
aug 2003
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 11 Svar: 537
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Den må sku da gå jævn så
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 222
aug 2003
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 11 Svar: 537
turbo og manifold kommer fra en g40, der lavede omkring 200hk ved 1,3 bar.
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Det er også større end tilløb.
Jacob S
Tror jeg sku ik
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 222
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 670
Det med returløbet burde ik have så meget at sige igen da det jo bliver pumpet rundt..
Har desværre ingen billede af manifold uden powerwrap
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Ej, go for it. Min polo kører stadig 1 bar efter flere uger, og det er gennem karburatoren, på std kompression
En anden ting, returløbet til bundkaret. Det skal helst have et konstant fald, så du skal helst undgå at olien skal løbe op ad så meget som muligt. Det er en lang studs du har der på bundkaret.