{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renovering/styling af w124

6.646 visninger | Oprettet:

Div. billeder af projektet, bliver opdateret efterhånden som det skrider fremad...

Billedrækkefølgen roder lidt, det må i bære over med. :P

Update! D. 5-12-08

Så er bagskærm og bagpanel kommet på, dog mangler deer lige et punktsvejsninger hist og pist, men bliver ordnet i løbet af ugen, og så skulle panel og bagskærm gerne være monteret inden slutningen af næste uge

Update: D 4-2-2009

Ja så kom intercooleren hjem.
Aht. karossen er vi stadig igang, bagbroen er nede, alle bøsninger er ude så bagbroen er klar til sandblæsning og maling. Så det går frem ad, stille og roligt.

Update D. 1-3-09

Stille og roligt går det fremad, Motoren er kommet ud, de fleste dele til undervognene er kommet hjem, venter stadig på kabinen kommer her en af dagene,
og så er der kommet cobra støddæmpere til foran.
Bøsninger til bagbro og bærearme for er sat i, samt bærekugler.

181/9

UPDATE!

ja nu er det ved og være lang tid siden, så nu måtte der hellere komme nogle nye billeder.

So far so good.
Undervognene er samlet færdig, bortset fra brændstofslanger.
Motorhjem, døre, bagkklap har været monteret og justeret så vi er sikre på det bare passer sammen.
Udover det har lygter, kofangere og dørplanker samt panelerne været monteret.

Motorrummet er der blevet ryddet op og vasket.

Bilen kommer til maler i dag, så det bliver sku godt.

Nye billeder kommer når den kommer hjem fra maler.

Rasmus N
Mand | 35 år | Oprettet: 25. maj 2004


Kommentér på:
Renovering/styling af w124
  •   20. apr 2015 Ja det var sku noget af et projekt.
    Men så kender man også bilen i detaljer.
    Hehe


  •   12. jan 2015 Kors, et gigantprojekt.
    Stor respekt herfra for at - nærmest - bygge en W124 op fra bunden.
    Det er fedt at se de mange billeder af, hvordan den herlige bil er bygget op inderst inde smiley


  •   20. nov 2013 hej de ser godt ud den blev fed du skulle bare have nogen støre fælge på evt se dem jeg har til salg mvh carsten

  •   4. maj 2013 Super nice vogn smiley

  •   29. jan 2011 Ahaa. nu er jeg med, var vist ikke helt frisk igår.

    Så er det jo nok derfor at clips'en som samler de 2 bagerste lister er sort, den er nemlig ny. smiley

    Havde tænkt på enten at forcrome dem, eller male dem, så er det forhåbentlig noget der holder. smiley


  •   28. jan 2011 Rasmus N

    Nej er du sindsyg mand, jeg brugte jo ordet "udskifte" dine rudelister får denne bronze guldige farve fordi de bleges af det ultraviolettet lys fra solen med tiden.

    Hvis du bestiller nogle nye, så er det helt blank sorte, netop fordi de ikke er afbleget "endnu" men det kommer med tiden over 5-10 år alt efter hvor meget den står i solen ;.)


  •   28. jan 2011 Brabus: Hvad mener du? male listerne eller hvad?

  •   27. jan 2011 Den er godt nok blevet flot og så med 500 look.
    Det sidste prik over iét kunne være at udskifte alle de olie flamerede alu lister omkring ruderne, så de også står helt blank sorte igen. :o)


  •   26. jan 2011 Den er da alt for cool alt for nice bil du har dig der

  •   30. jun 2010 I øvrigt, et super flot og gennemført resultat du har opnået, stor respekt for det arbejde du har udført og det ændelige resultat.

    Man kan isge du jo har lavet skærmene om med luftindtag og den har ikke de "org." 500 lygter på, så helt igennem ombygget til 500 model er den jo ikke i "identitets regi" men flot det er den da godt nok gange 1000 :o) glæder mig at se den til kommende W124 træf, det er da helt sikkert...

    Hvis jeg må komme med min uforbeholdte mening :o) så er det næsten synd at dine hjul ikke rigtig hamonere med den nye ombygning, der mangler lige en gang spacere og måske en anelse sænkning til bagenden før det ser rigtig ud :o)

    Har du selv overvejet noget omkring hjulene eller er du godt tilfreds med resultattet, et er jo det der er vigtigst smiley

    Hva med skat, havde du dem med på råd omkring ombygningen med henhold til identitest skifte?

    et er altid rat at have på papir at det er korrekt det man har gjort, når der står en emsig politimand og vil se papire osv. og hvis skat først får sagen for hånden igennem en politi sag, så kan de godt have andre holdninger til en ombygning end hvis man har rådført sig med dem inen ombygningen, desværre er det sådan med skranke paver jo smiley

    Jeg står selv for at skulel lave lidt korrosion i mine skærmkanter men jeg holder mig langt væk fra 500 ombygningen da det også ville være synd imod den ombygning min jo i forvejen har samt at jeg jo har noget der er meget i still med en 500 uden at være det men stadig kan det samme og så er det sjovere at være "rigtig" end at prøve at være noget man ikke er, specielt fordi jeg har noget under hjælmen der kan overraske de fleste 500ere alligevel :o)

    Helt sikkert en flot og gennemført bil du der har nu og som sagt glæder jeg mig enormt til at se den på træffet :o)


  •   30. jun 2010 René M

    Du er faktisk ikke helt gal i byen.
    Der har været 1 sag før hvor en W24er havde fået lavet 500 skærme sammen med kofangerene hele vejen rundt og SKAT ville rent faktisk have at det skulle udløse en afgift alene på det grundlag at man havde købt org. E500 skærme og bygget på og dermed skulle der betales afgift for en E500, det var ikke alene nok den var bygget 100% som en E500 men det faktisk at man havde brugt org. 500 dele til ombygnignen gjorde udslaget for at det udløste en ny afgift fordi den så netop jo var af udseenet en ægte 500 model.

    Man skal holde de 2 ting hlet adskildt hvorvidt der er tale om tuning som har noget med syn og motor at gøre, og så den del der afgøre om der skal betales en ny registrerings afgift pga af ombygning.

    Det med Syn går ikke op i udseenet med mindre det strider mod reglerne om ombygning, men motoren går de en hel del op i.
    Skat skal tage stilling til noget helt andet og det er om bilen har fået "identitest skifte" og her er motoren urelevandt da der jo som ordet siger alene er tale om identitetten og dermed med udseenet.

    Normalt siger de ikke noget til alm. forøgelse af skærme helelr ikke hvis det er lavet med org. 500 dele, men hvis man samtidig laver udseenet/identitetten helt om og laver hele identitetten om med skærme osv. hele vejen rundt, så skal de begynde at tage stilling til hvorvidt den er tro med den org. 500 model og her er grundlaget alene nok med at der er brugt org. 500 dele til skærmforøgelsen nok til at det udløser en identitests skifte afgift.

    Der har været en sag før ang. 500 ombygninger hos Skat, men jeg mener det var før skat blev slået sammen og det er ikke sikkert de stadig ligger inde med den afgørelse som dokumentation længere.

    SÅ man skal lige huske at bruger man org. 500 skærme foran og bagtil, så skal man altså ikke også give den forkofangeren samt de paneler der høre til, fordi så er man ude i et identitests skifte.

    Jeg husker det afgørene brændepunkt for at være om plade delene der var brugt var org. eller blot plade arbejde, altså hjemmelavet forøgelse af skærmene.

    Så det er vigtigt at man gemmer en kvitering over for skat, at det er en pladesmed som har lavet skærmforøgelsen ud af "plader" og ikke org. reperations dele med org. 500E varenumre.

    Der har været lignene sager med dem som har bygget deres MR2ere fra 80erne om med sådan et ferari kit så de 100% ligner en testarossa elelr den anden ferarri GT et elelr andet.
    Det udløser nemlig også et identitest skifte trods motoren er MR2´s org. men mest hvis de også har købt e fælge som ligner 100%, men det hele følger som regel med i det kit der som i øvrigt i sig selv koster godt 100.000 Kr.

    Så det er bestemt ikke en spøg at "efterligne" en eftertragtede model da man så befinder sig i en lidt ærgelig situation hvis skat finder ud af det, eller man bliver stoppet af politiet.

    Det er derfor altid en god idé at få på skrift fra skat at den ombygning man har påtænk ikke udløser en afgift pga. identitest skifte.


  •   29. jun 2010 Så mangler det bare at du bliver snuppet af strisserne, og skal betale afgift for en E500 smiley

  •   8. maj 2010 Det tog også lidt overhånd da vi først gik igang, men heldigvis er det begyndt at ligne en bil igen. smiley

  •   30. apr 2010 Det der er sku mere end hvad jeg lige kan gabe over i min indkørsel med en TIG. Men kanon projekt.

  •   22. jan 2010 lækkert projekt smiley se evt mit fotoalbum . glæder mig til at komme igang med min

  •   30. nov 2009 man bliver da fattig af at købe alle de dele fra mercedes smiley men det er fin respekt

  •   30. nov 2009 Sikke et projekt - det ser sgu godt ud !! smiley

    håber på at se den til næste års w124 træf - så bliver der da kamp om at blive kåret som DKs fineste 124, hvis du er med


  •   4. okt 2009 Hej Rasmus

    Det er da ved at hjælpe på det nu.
    Hvornår kommer du til Lem og ser mit hus projekt?
    Vi snakkes


  •   18. sep 2009 ja det hjælper da på det. smiley

  •   18. sep 2009 Hold da kæft.. den er jo snart klar til FotoShoot ! ;D hehe

  •   23. dec 2008 Dig kunne vi da helt sikkert godt bruge inde på W124forum.dk

    Du vil sikkert kunne få dig en del små opgaver :o)
    Total sygt så meget du skifter der hehe.
    Skal da lige love for du har styr på det :o)


  •   10. dec 2008 Haha ken, det bliver dyrt, nok er jeg træmand, men og rode med biler er min store hobby. haha.

  •   3. dec 2008 Morten D: jJeps, de er klar til og blive smidt på,

  •   3. dec 2008 Bygger du så skærme på fra en 500?? Det havde jeg ihvertfald gjort nu jeg var igang! smiley

  •   3. dec 2008 bagskærmene havde nogle nogle grimme steder, omkring hjørnet i bag, altså i samlingen af bagskærmen og bagpanelet.

    Panelerne havde rust rundt om alle 4 huller til donkraften.

    indtil videre ska den forreste passagerdør skiftes, de andre var rimelige, men det bliver taget op senere om de ska skiftes eller laves. smiley

    Ja det er et ordenligt projekt, må man sige, glæder mig også allerede til den bliver færdig.


  •   3. dec 2008 den får da den store tur. er døre og for skærme også hårdt angrebet. det ser godt ud det du har lavet.

Annonce