{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Xenon mont. (peugeot 206)

13.139 visninger | Oprettet:

Montering af xenon 8000 k på peugeot 206.

Ok så.. Bruges naturligvis kun til udstilling...

jeg har monteret positionlys i tågelygterne så det ikke er i forlygterne mere.

Kig osse forbi min bil, stemmer retuneres..

P e
P e
Mand | 45 år | Oprettet: 13. maj 2006


Kommentér på:
Xenon mont. (peugeot 206)
  •   25. okt 2009 har bare ikke kunne finde ud af hvor jeg skulle gøre af med den smiley

    tak tak !!! ...


  •   25. okt 2009 ja, de skal bare ind i H7 stikket..

  •   25. okt 2009 det stik som du har på anden side øverst !
    det som er org, hvad gør du med den siger du ! sætter du bare plus og minus ind i den eller havd ??

    // Nikolaj


  •   2. sep 2009 ja..

  •   2. sep 2009 ang xenon er det lige til at sætte i smiley

  •   21. aug 2009 Køb lygter med linser i giver meget skarper lys....

  •   21. aug 2009 Køb lygter med linser i giver meget skarper lys....

  •   18. mar 2009 Trappe-bor eller Konisk-bor

  •   18. mar 2009 Den du bore hullet med på billede 19, hvad er det den hedder?

  •   17. jan 2009 grænsen er lidt mere sløret, der kommer lidt mere lys over..

  •   17. jan 2009 jeg har svært ved at vudere lysbilledet på lygte testeren

    Hvordan er lys/mørke grænsen iforhold til alm pære ?


  •   24. mar 2008 når okay

  •   24. mar 2008 det er med i xenon kittet...

  •   23. mar 2008 hvor køber du det gummi du bruger???

  •   19. sep 2007 de passede lige i.. de sad på da det blev købt..

  •   18. sep 2007 Min fejl.. havde jeg overset.. men du har sat sådan nogle kabelstik/sko på dine kabler som kommer fra ballasten ? så de passer på bilens org. stik ik´?

  •   18. sep 2007 det kan du se på side 2 billede 2

  •   18. sep 2007 Hejsa..
    Det kabel som går ud fra ballasten af, som skal kobles på bilens org. lygtefatnings-stik. hvordan har du gjord det ?


  •   2. aug 2007 der er også en del hvor det sidder med en bolt i bærearmen og en i karossen, så kan den derved måle hvor meget bilen hælder for, eller bagocer smiley

  •   17. jul 2007 Har ikke brudt loven på andres bekostninger... du tager billeder hvor du køre 240.. så har du et hvor du køre 300 det ved jeg ikk om er dit eget eller hvordan.. men det kunen ligesåvel have gået ud over andre jo?

  •   5. jul 2007 Kan godt lide din kommentar:

    Jeg har da selv brudt loven på andre områder smiley
    men IKKE på andres bekostning.


    HMM..:! så vidt jeg kan se har du taget et billed rimligt rystet og højst sandsyneligt med din tlf imens du køre over 240Km/t i en mercedes... 190Km/t i en Daihatsu og 172 i en anden Mercedes...

    Er det ikke lidt grovere tind at gøre på andres bekostning..?

    ikke for at piske en stemning op bare sådan lidt med fej for egen dør før du fejer for andres... smiley

    Hilsen Emil...


  •   22. maj 2007 Må siger jeg møder flere gullige/hvidlige forlygter der lyser en lige ind i bærret og blænder, eller endda slet ikke lyser, end jeg møder irriterende Xenonlys.

    Jeg har selv for nyligt monteret et Bixenon sæt på 8000k på min Chevy S.10 da jeg ved at Pickup/minibus Chevyer Voayager mv. har et ELENDIGT lys med Halogen som man får mere ud af at sætte 2 hvide cykellygter på.
    Derfor købte jeg et brugt sæt for lige at prøve hvad det var for noget.
    Må sige at når jeg selv står og kigger på bilen når lyset er tændt virker det også blændende imo.
    Men nu har jeg kørt en hel del rundt i landet på motorvej, landevej, villavejm, morgen middag og aften, og har aldrig oplevet en eneste der blinkede af mig..
    Hvis jeg møder en bil som blænder så får den altid lige et blink, og det har jeg endnu ikke fået, så så længe jeg ik har det, så går jeg ud fra det ikke virker sønderligt belastende på modkørende smiley
    Jeg selv er derimod MEGET godt tilfreds med hvor meget jeg kan se af vejbanen nu i forhold til det pisgule sterinlygtelys jeg havde før man ku se 2 meter frem med...

    Three 6 Mafia:
    Du er dælme godt nok sej.
    Har du ik taget fejl af Bilgalleri og Baboom?
    Eller måske bare sku ha været på www.jegtrorjegergangster.fu.ck


  •   20. maj 2007 utroligt somj folk har ondt i røven over man har xenon ...... må siger guiden er utrolig godt udført og jeg har kun haft glæde af den smiley

  •   13. maj 2007 hvorfor brokker du dog sådan over man bryder loven med xenon lys, når du har billeder i din profil hvor du kører 240km/t det er da noget mere vanvittigt at køre 240 end at have monteret xenon

  •   8. mar 2007 sad på ledningerne da jeg købte det...

  •   8. mar 2007 Jeg er lige lidt blank.. smiley

    glippede det mellem du bore hullet og sætter gummi prop i .. hvor kommer gummi proppen fra? sad den på ledningerne? har lige hjulpet min ven med at montere han xenon. men det var H4 med HI/Lo og alt i en lang kabel virevar.. og ikke som dit med et sæt til hver side.... det er da klart lettere..

    men var det en der sad på gummiproppen eller noget du selv fandt? for ville da klart være smartest hvis alle havde som standart i deres kit at det var med gummi på i forvejen.


  •   2. mar 2007 pimp 4 life H

    Jeg er med på reglerne er der og nogle er mere logiske end andre osv.

    Jeg har da selv brudt loven på andre områder smiley
    men IKKE på andres bekostning.

    Men hvis du nu havde læst hele indlæget så ville du forstå at ingen har ondt i bagdelen over dit ulovlige Xenon lys,
    KUN brugen af det.
    Jeg er da helt enig i at det ser noget bedre ud på bilen end det alm. halogen lys, men nu er det altså ikke dets formål at se godt ud.

    vi er bare Rigtig mange som er Meget trætte af det blændende lys og den egoistiske holdning det er at mene det ikke blænder, fordi man jo tilfældigvis selv har det monteret ik?
    Det kommer jo næppe bag på nogen du har den holdning når du selv har monteret 8000 Kelvin Xenon på din Fiat Brava.

    Så det er ikke kun politiet du skider et stykke det er også alle os andre ude på vejene.

    Regler er der ikke for at blive brudt, hvis man har den indstilling så har man enten ikke forstået budskabet med dem, eller også har man ikke taget sit kørekort der hvor myndighedden er indblandet, hvis man da overhoved har et med den holdning til regler/love!


  •   2. mar 2007 fuck mange har ondt i røven. reglerne er der for at blive brudt. selv jeg fik en påtale for at køre med xenon, men tror nogen få mig til at pille dem af. NOT. fuck the police

  •   25. feb 2007 Forstå nu at det ikke hjælper at stille sine lygter hvis ikke de er LAVET til Xenon montering.

    Jeg ser ingen grund til at gentage hvad Brabus B skriver - for det er simpel logik og alment hensyn ikke at blænde andre, samt overholde den lovgivning der er på området.


  •   25. feb 2007 Et andet problem er også at:

    Alle de kit der er set indtil videre med Xenon pærer, der sælges som eftermonterings kit, har pære som er længerer end de originale bilerne bliver monteret med fra fabrikken, det er de pga, at "xenonkuglen" skal sidde midt i pæren, og producenterne, vil flytte den ud så den passer i forhold til halogen pærer.
    Dette gør at i mange ældre biler med ruflet glas, lille parabol osv, der vil lyset bliver kastet rundt, og danner det man i fag sprog kalder FLARE, denne flare blænder og det kan blænde rigtig meget, det kan man ikke bare nedjustere på lygeternes hældning da flaren er et lys der opstår i parabolen, og det vil man kunne se uanset hvor meget der justeres ned på lygterne.

    Et andet faktum er også at samligner vi data fra en alm. halogen pære med xenon pærens lystyrke og intensitet, så er man heller ikke i tvivl om hvorfor de er mere blændene end halogen pæren.

    Data Halogen pære:
    800-1700 Lumen = Mål for lysstyrke (lu)
    21.000 Candela = Mål for lysintensitet (cd)

    Data HID Xenon pære:
    2400-3200 Lumen = Mål for lysstyrke (lu)
    202.500 Candela = Mål for lysintensitet (cd)

    Op til 4 gange så meget lysudbytte (lu)
    Op til 10 gange så meget højintensivt lys produceres (cd)

    Det er ikke så mærkeligt det virker blændene
    data taler for sig selv.
    og det er det samme som vores øjne opfatter.

    Folk der ikke synes det blænder i forhold til alm Halogen har sjovt nok ofte den holdning fordi de enten selv har det monteret eller fordi de sælger det eller fordi de synes Xenon ser fedt ud hvilket klart ikke er dets formål.

    Det kunne jo være sjovt at se hvor mange der ville køre med det hvis det havde et gult skær og intet hvidt eller blålligt over sig.
    Hvor mange montere også gule dioder i deres biler smiley næ det skal være blåt bling boing agtigt.


  •   25. feb 2007 Synes ikke det blænder, kun hvis folk ikke fatter at stille lygter..

    Fed guide.. tak for den.


  •   24. feb 2007 Det er altså lyset i sig selv, som er blændene og har absolut intet udelukkende at gøre med hvordan lyset er justeret at gøre.

    hvorfor tror i mon det er ved lov der skal være lygte vaskere?
    Det er jo netop fordi ellers så virker skidtet endnu mere blændene når møjet belyses på lygte glasset, det er jo ikke fordi at loven vil garantere folk med xenon at de kan se bedre.

    Mange deler min holdning til uanset hvordan det justeres så selvom lyskeglen er justeret korekt så er det lys udfald der kommer fra selve lygten altså det direkte lys, der virker meget blænende i forhold til det alm lys.
    også selv man ikke kikker i jeres del af vejbanen.

    Og så siger nogle man jo bare skal kikke den anden vej. men øjnene skal altså være på vejen og igen kan man høre egoismens ironi "Vi andre kan bare kikke den anden vej"
    Folk er altså ligeglade med om andre synes deres xenon er virker blændene bare fordi de selv føler det ikke virker blænene.

    ja ja dvs. andre må vende blikket væk fra vejen i op til 200 meters kørsel og spille rolette med hvad der måtte møde os på vores vej.
    Det er ikke kun et spørgsmål udelukkende om justering / regulering jo. smiley

    Loven siger i øvrigt:

    Er det lovligt at montere HID xenonlygter på sin bil ?

    Efter Detailforskrifter for Køretøjer, pkt. 6.02.020 (4), skal nærlyslygte til gasudladningslampe (xenon) og gasudladningslampe hertil være godkendt i henhold til ECE-regulativ 98 (lygte), ECE-regulativ 99 (lampe) og/eller EF-direktiv 76/761 (lygte og lampe) og være "E"- eller "e"-mærket.

    Med andre ord er det ikke kun xenonpæren som skal være godkendt, men også lygten (glas og parabol) skal være godkendt til brug med gasudladningslampe.

    Det er derfor ikke lovligt at montere et Xenon kit "E"/"e"-mærket eller ej) i en nærlyslygte, som ikke er godkendt til brug med Xenonpærer.

    Udover dette skal Lygterne være forsynet med lygtevasker, lygterne skal have automatisk niveauregulering.


  •   24. feb 2007 er hvor der sider en føler på bagakslen, den måler hvor lastet bilen er og justere lygterne der efter..

  •   24. feb 2007 jeg kan kun være 100% enig med dig Brabus. jeg er også mere end træt af at møde folk med deres xenon der blænder helt af helvede til.. og nej det hjælper sgu ikke at glo væk.. jeg ska sgu da se hvor jeg kører..

    automatisk niveaujustering, er det noget der styres gennem pæren, eller er det en direkte vippefunktion af lygten/pæren i huset? lyder nemlig sådan, hvis du siger at et manuelt system, relativt nemt kan bygges om til automatisk.


  •   24. feb 2007 men er der ikke noget med det ikke er lovligt og monter på visse biler og der skal være lygte vasker og et eller andet med de skal være selv justerne eller sådan noget pjat !

  • Jon H
    Jon H Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 9
      24. feb 2007 eftermonteret xenon er noget lort og burde være ulovligt det blænder for meget og det ligner lort når det er eftermonteret.

  •   24. feb 2007 jeg møder da tit biler med efter mont. xenon. syntes da ikke de blænder mig, heller ikke om aftenen.

  •   24. feb 2007 jeg har selv både lygte vaskere og "manuelt" højde reguleret lys som kan ombygges til "automatisk" selv regulerende.
    som ikke koster det store.

    Men, det blænder jo altså desværre.
    Det kan godt være nogle ikek synes det blænder fordi de har det jo selv smiley men udgangspunktet må være at det skal komme alle til gode, så hvis det er overladt til en formodning eller en smagssag om hvor vidt det blænder så synes jeg egentlg loven er ok npr den kommer tvivlen/faktum smiley tilgode af at de "kan" virke blændende.

    Men så er der så meget andet der ikke følger loven på min bil men det kommer ikke andre til ubekvæmmelighed.

    smiley


  •   24. feb 2007 Jeg kan stadig huske dengang de første Taxaer de kom med det på, hvor langt fra alle folk vidste hvad det var.

    Alle taxa chaførre blev så trætte af at folk hele tiden blinkede af dem fordi folk troet jo det var langt lys de kørte med.
    Så mange valgte ikke at få det på deres taxaer som standart.
    Selv taxer som havde det fra standaert blev bygget om til alm lygter da alle blinkede af dem om natten.
    Men nu ved folk jo bare det er en bil med Xenon og så kniber man bare øjnene sammen i stedet for.

    Jeg synes det er lidt egoistisk at montere noget som gør du kan se bedre, men som gør andre bliver stillet dårligere ved.
    Det svare til jeg montere 4 store 500 watts arbejds lamper ude foran som skyder 100 M frem fordi så kan jeg da se noget, og de andre ja hvad kommer det mig ved.
    forstår du nu pointen med mit indlæg og ikke mindst loven som er et adfald af Xenons alt for blændene effekt? smiley

    Det kan jo ikke komme bag på nogen at en som selv har efter monteret sit Xenon synes det er noget sludder eller en gang ord gejl smiley

    Egoismen hærsker desværre alt for godt inden for danske bilejeres valg af moderne og ligegyldigt udstyr i den ene eller anden form.
    Der tænkes mere på se mig effekten og blær værdien af udstyret end på dets egentlige formål og udnøttelse.


  •   24. feb 2007 det var da en stor fejl med sådan engang ordgejl

  •   24. feb 2007 du kan fejl justere dine lygter ned i jorden.
    Faktum er Xenon blænder.
    Det nok ikke for sjovt der er en lov på områden om selvjusterende lygter.
    Eller har du en bedre forklaring på det ?


  •   24. feb 2007 Guide til ulovlig montering af Xenon hvis det er til brug på de offentlige veje.

    Jeg ville selv meget gerne have Xenon, men da det ikke kan laves så man ikke blænder andre bilister hvilket er derfor der er en lov på området om "automatisk" selvjusterende lygter så virker det tåbeligt i mine øjne.

    Det svare til at andre køære rundt med det lange lys tændt uden at tage hensyn til de modkørende.

    Mange montere det jo også bare fordi det skal se fedt ud, men tænk lige på de andre modkørende.
    De synes nok ikke det ser specielt fedt ud, når det er nat.

    Derfor må jeg sige jeg ikke er den store fan af denne monterings guide, som vel også er lidt for omfattende efter min mening når alt man behøver er at lave et hul og skifte en pære!
    Det kræver vel ikke at skulle skilde hele fronten ad og pille lygten ud?

    Jeg vil hellere se en guide til hvordan man afmontere det på en nykøbt brugt bil som har fået det eftermonteret.
    Hvor man ønsker at efterkomme loven og ikke mindst de andre bilisters velbehag.

    Men udover min egen holdning så har du fået lavet en god guide der, alt for god. smiley


  •   24. feb 2007 det er jo sjovere at gå igang når man kan se hvor nemt det er...

  •   24. feb 2007 bag lygten somdu kan se billede 5 på side 2.

  •   24. feb 2007 ja det er rigtig.. hvor har du sat de belastningsbokse henne af?

  •   24. feb 2007 lidt over en time, man skal jo ha alle ledninger og boksen til at ligge pænt, så heller bruge lidt extra tid..

  •   24. feb 2007 ok men er det ikke kun hullet man skal lave og så skifte pæren? hvor lang tid tog det?

  •   24. feb 2007 det syntes jeg er nemmest da det ikke tager 10 min.

  •   24. feb 2007 det ser da ikke ud til man behøver og tage lygterne af..?

  •   24. feb 2007 FUCK en fed guide! GODT LAVET! Synes du skal omdøbe fotoalbummet til et ala: Guide til Xenon (pug 206), så folk der søger på det, får noget ud af det! Nu mangler du bare tågelygterne smiley
    M!


Annonce