{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

W201 - BRABUS 3.6S Leichtbau

4.956 visninger | Oprettet:

BRABUS 3.6S Leichtbau

Noget af det vildeste til gadebrug inden for Mercede-Benz Model W201 også kaldet Mercedes-Benz Model 190E

Der blev kun produceret 2 stk. i 1988 og de er bygget over en org. Mercedes-Benz 190er med den 6 cylindrede 2,6 liters 166HK 12 ventilet motor.

BRABUS 3.6S (Letvægts udgaven) specifikationer:
268Hk. - 265Nm.
0-100 Km/t. - 6,3 sek.
top fart 257 Km/t.

Udgaven som hedder "S" er en lettet udgave med bur og racer opsætning som kun en AMG Evolution kunne drømme om at komme i nærheden af.

Race udgaven til gaden som hed "S" som var 130 Kg. lettere end standart udgaven havde følgende modifikationer:
fjernelse de bagerste sæder
sporty ekstra let kevlar for sæder knu vejede 2,5 kg stk
Det elektriske soltag blev fjernet
De elektriske ruder blev erstattet af manuelle rudeoptræk
Al elektronikken til de opvarmet føresæder var fjernet.
Selv radioen blev fjernet til fordel for olie temperatur urene.
Karossen blev afstivet med en aluminiums rørramme i kabinen, i bagerummet og i motorrummet ved tårnene.

Hockenheim racer banenes lille ring, lappede BRABUSen i sig på blot 1.19,8 minutter (for sammenlignings grundlag gjorde en Hartge BMW 325i med en M5 motor og 286Hk det på 1.23,6 min.

Så der var virkelig både kraft og køreegenskaber i den supreme BRABUS racer bil som nok mere var en egentlig racerbil sat op til bane men solgt som gadebil.

BRABUS 3.6S Leichtbau kostede hele 125.000 Tyske mark! og var nok grunden til at der ikke blev bygget mere end 2 stk.
Med dansk afgift og hele molivitten skulle man smide, hold godt fast. 1,8 Milioner Kr. ja det var MANGE penge dengang, men det var også det eneste succes fulde forsøg der blev lavet på at lave en 190er om til en rigtig racerbil som kunne bruges til gadebrug.

Læs mere tekst under de tilhørende billeder

BRABUS
Mand | 45 år | Oprettet: 2. jun 2004


Kommentér på:
W201 - BRABUS 3.6S Leichtbau
  •   14. nov 2009 Det var i øvrigt ikke mig som slettede det forige album men en admin smiley ikke noget med lige at få en change for at fjerne billedet først, nej hele albummet blev bare slettet bum bum...
    Men heldighvis var samme admin behjælpelig med at oplyse om hvilke billede der var tale om :o)
    Der var sku et billede hvor der var et link til en hjemmeside som jeg ikke lige havde set, så det måtte lige væk.


  •   13. nov 2009 hehe ja så godt jaaa... en motor blok, da jeg var over ved jacob, hehe smiley

    ja det er da til en hver tid sjovere at ha en brabus, altså det siger jo ikke så lidt at 124 er en ad de mest pålidelige biler mercedes har lavet, og at så nogen gir sig til at forbedre dem så kan resultatet jo heller ikke blive dårligt smiley og så er det da os lidt sjovere at ja en bil der er lidt spicel, en bare en "standart" mercedes.

    os der for jeg har valgt 16V ern da den er mere spicel end bare en standart 2.6 12V, selv om 2.6 en os trækker med der op af smiley


  •   13. nov 2009 Ja umidelbart tænker man at ja ja, de startede jo dengang og var sikkert ikke så grundige, men shit jeg er blevet meget klogere i den tid jeg har haft min egen BRABUS, der er ikke overladt noget til noget som helst amatør agtigt eller midelmådige løsninger.
    Det er sku nok derfor de er verdens største uaghængige tunings firma den dag i dag :o) og har producent status.

    Jeg har selv haft skildt hele min egen motor ad, eller er i gang kan man sige :o) og det er vildt så meget man støder på som BRABUS lige har haft fingrene i for lige at få alt til at spille 100%

    Jeg er stadig den dag i dag super glad for min BRABUS og øsnker mig ikke 2 sek. at jeg havde købt en 500E i stedet.
    Den ville have været kedelig at køre rundt i :o) alle kendere, ved jo at det er en 500 og hvordan sådan en den nu engang er, men ikke mange kender de kreationer som BRABUS laver og det er der er det fede ved at have sådan en som tilmed med den mindre motor her kan give en 500E baghjul :o)
    Tænk at BRABUS 3.6S W201 var vildere på en bane end den Hartge tunede 325i med den super stærke 286Hk M5 motor, det siger sku da ikke så lidt om det BRABUS kan hvis de lige skruer de rigtige steder :o)


  •   13. nov 2009 men syntes fandme det er et vildt fedt rat, sådan et skal jeg ha, om jeg så skal få en polstre til at kopire det smiley


    og fed detalie med olie køler til bagtøj,


  •   13. nov 2009 Jeg valgte samtidig ikke at blande de 2 modeller altså den 12 & 24 Ventilet udgave.

    Så om lidt opretter jeg lige den 24 Ventilet udgave også :o)


  •   13. nov 2009 Jeg fandme, jeg fik lavet et mega langt svar, men faktisk eksistere det gamle album stadig !?!?!

    Jeg oprettede faktisk en forum tråd i en af mine grupper og der linkede jeg til mit gamle album og hvis man trykker på det link, kommer man stadig tilbage til det gamle album hvor alle svar stadig står og man kan stadig godt skrive i fotoalbumet, men det eksistere ikke længere i mig profil og alle billeder er væk.
    Rimelig skummelt, men jeg finder da lige linket så kan du faktisk stadig se mit svar :o)


  •   13. nov 2009 læste så lige det du har til føjet i teksten smiley

  •   13. nov 2009 nu så jeg ikke om du svarede inden du slettede det sidste galleri,?

    men bygger den motor på den orginale 2.6?



  •   13. nov 2009 De tyskere kan godtnok lave sagerne..!

  •   13. nov 2009 Jeg takker mange gange :o)

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
      13. nov 2009 Jeg har gennemgået albumet for gopyrights og i samråd med fotoalbummets ejer har vi fjernet de billeder som der kunne være tvivl om

  •   13. nov 2009 enkelte billeder er ved at blive gennemgået og vil blive fjerne med det samme hvis copy rights findes.

Annonce