W201 - BRABUS 3.6S Leichtbau
4.956 visninger
|
Oprettet:
BRABUS 3.6S Leichtbau
Noget af det vildeste til gadebrug inden for Mercede-Benz Model W201 også kaldet Mercedes-Benz Model 190E
Der blev kun produceret 2 stk. i 1988 og de er bygget over en org. Mercedes-Benz 190er med den 6 cylindrede 2,6 liters 166HK 12 ventilet motor.
BRABUS 3.6S (Letvægts udgaven) specifikationer:
268Hk. - 265Nm.
0-100 Km/t. - 6,3 sek.
top fart 257 Km/t.
Udgaven som hedder "S" er en lettet udgave med bur og racer opsætning som kun en AMG Evolution kunne drømme om at komme i nærheden af.
Race udgaven til gaden som hed "S" som var 130 Kg. lettere end standart udgaven havde følgende modifikationer:
fjernelse de bagerste sæder
sporty ekstra let kevlar for sæder knu vejede 2,5 kg stk
Det elektriske soltag blev fjernet
De elektriske ruder blev erstattet af manuelle rudeoptræk
Al elektronikken til de opvarmet føresæder var fjernet.
Selv radioen blev fjernet til fordel for olie temperatur urene.
Karossen blev afstivet med en aluminiums rørramme i kabinen, i bagerummet og i motorrummet ved tårnene.
Hockenheim racer banenes lille ring, lappede BRABUSen i sig på blot 1.19,8 minutter (for sammenlignings grundlag gjorde en Hartge BMW 325i med en M5 motor og 286Hk det på 1.23,6 min.
Så der var virkelig både kraft og køreegenskaber i den supreme BRABUS racer bil som nok mere var en egentlig racerbil sat op til bane men solgt som gadebil.
BRABUS 3.6S Leichtbau kostede hele 125.000 Tyske mark! og var nok grunden til at der ikke blev bygget mere end 2 stk.
Med dansk afgift og hele molivitten skulle man smide, hold godt fast. 1,8 Milioner Kr. ja det var MANGE penge dengang, men det var også det eneste succes fulde forsøg der blev lavet på at lave en 190er om til en rigtig racerbil som kunne bruges til gadebrug.
Læs mere tekst under de tilhørende billeder
Noget af det vildeste til gadebrug inden for Mercede-Benz Model W201 også kaldet Mercedes-Benz Model 190E
Der blev kun produceret 2 stk. i 1988 og de er bygget over en org. Mercedes-Benz 190er med den 6 cylindrede 2,6 liters 166HK 12 ventilet motor.
BRABUS 3.6S (Letvægts udgaven) specifikationer:
268Hk. - 265Nm.
0-100 Km/t. - 6,3 sek.
top fart 257 Km/t.
Udgaven som hedder "S" er en lettet udgave med bur og racer opsætning som kun en AMG Evolution kunne drømme om at komme i nærheden af.
Race udgaven til gaden som hed "S" som var 130 Kg. lettere end standart udgaven havde følgende modifikationer:
fjernelse de bagerste sæder
sporty ekstra let kevlar for sæder knu vejede 2,5 kg stk
Det elektriske soltag blev fjernet
De elektriske ruder blev erstattet af manuelle rudeoptræk
Al elektronikken til de opvarmet føresæder var fjernet.
Selv radioen blev fjernet til fordel for olie temperatur urene.
Karossen blev afstivet med en aluminiums rørramme i kabinen, i bagerummet og i motorrummet ved tårnene.
Hockenheim racer banenes lille ring, lappede BRABUSen i sig på blot 1.19,8 minutter (for sammenlignings grundlag gjorde en Hartge BMW 325i med en M5 motor og 286Hk det på 1.23,6 min.
Så der var virkelig både kraft og køreegenskaber i den supreme BRABUS racer bil som nok mere var en egentlig racerbil sat op til bane men solgt som gadebil.
BRABUS 3.6S Leichtbau kostede hele 125.000 Tyske mark! og var nok grunden til at der ikke blev bygget mere end 2 stk.
Med dansk afgift og hele molivitten skulle man smide, hold godt fast. 1,8 Milioner Kr. ja det var MANGE penge dengang, men det var også det eneste succes fulde forsøg der blev lavet på at lave en 190er om til en rigtig racerbil som kunne bruges til gadebrug.
Læs mere tekst under de tilhørende billeder
W201 - BRABUS 3.6S Leichtbau
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Men heldighvis var samme admin behjælpelig med at oplyse om hvilke billede der var tale om :o)
Der var sku et billede hvor der var et link til en hjemmeside som jeg ikke lige havde set, så det måtte lige væk.
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
ja det er da til en hver tid sjovere at ha en brabus, altså det siger jo ikke så lidt at 124 er en ad de mest pålidelige biler mercedes har lavet, og at så nogen gir sig til at forbedre dem så kan resultatet jo heller ikke blive dårligt og så er det da os lidt sjovere at ja en bil der er lidt spicel, en bare en "standart" mercedes.
os der for jeg har valgt 16V ern da den er mere spicel end bare en standart 2.6 12V, selv om 2.6 en os trækker med der op af
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det er sku nok derfor de er verdens største uaghængige tunings firma den dag i dag :o) og har producent status.
Jeg har selv haft skildt hele min egen motor ad, eller er i gang kan man sige :o) og det er vildt så meget man støder på som BRABUS lige har haft fingrene i for lige at få alt til at spille 100%
Jeg er stadig den dag i dag super glad for min BRABUS og øsnker mig ikke 2 sek. at jeg havde købt en 500E i stedet.
Den ville have været kedelig at køre rundt i :o) alle kendere, ved jo at det er en 500 og hvordan sådan en den nu engang er, men ikke mange kender de kreationer som BRABUS laver og det er der er det fede ved at have sådan en som tilmed med den mindre motor her kan give en 500E baghjul :o)
Tænk at BRABUS 3.6S W201 var vildere på en bane end den Hartge tunede 325i med den super stærke 286Hk M5 motor, det siger sku da ikke så lidt om det BRABUS kan hvis de lige skruer de rigtige steder :o)
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
og fed detalie med olie køler til bagtøj,
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Så om lidt opretter jeg lige den 24 Ventilet udgave også :o)
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Jeg oprettede faktisk en forum tråd i en af mine grupper og der linkede jeg til mit gamle album og hvis man trykker på det link, kommer man stadig tilbage til det gamle album hvor alle svar stadig står og man kan stadig godt skrive i fotoalbumet, men det eksistere ikke længere i mig profil og alle billeder er væk.
Rimelig skummelt, men jeg finder da lige linket så kan du faktisk stadig se mit svar :o)
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
men bygger den motor på den orginale 2.6?
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Svar: 4
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Tilmeldt:
feb 2004
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412