{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.948 visninger | Oprettet:

Franskebiler - Skrøner - Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har været ved at kigge lidt på brugt bil - for det meste er det gået med VW Golf 4'ere - de er rimelig nice.

Men så kom jeg til at falde over en Peugeot 406 2.2 TS4 med alt udstyr, til samme pris, har kørt mindre, nyere årgang. (Der er klima, alt i el, varme i sæder mv.)

Sidder så lige og tænker på - hvorfor er det egentlig folk siger, at franske biler er noget lort?

Kender nogen som har en Laguna fra 2000, den har bare kørt UDEN problemer.

Er det bare gamle skrøner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franskebiler - Skrøner - Hvorfor?
  • #1   27. maj 2006 Altså - VW Golf 4 kan vel gå lige så tit i stykker som en 406'er kan?

  • #2   27. maj 2006 jeg kører fransk.. og det er jeg rimelig tilfreds med.. har ikke haft de store problemer i de snart 3 år jeg har haft bilen.!

    filk skal altid opreklamere over et eller andet..!

    franske biler er sq ligeså gode som så meget andet..!

    se bla.a på deres diesel..
    både volvo og ford kære med PSA's diesel motorer og ikke VW's TDI motorere.. og det er der jo en grund til..!
    fordi de virker


  • #3   27. maj 2006 Nej nej nej. Nu puster vi nok lidt til ilden, men jeg har haft både japanske, tyske, amerikanske og franske, både Golf 4 og nu har jeg en 406 XS4 og det er også med den 2,2 der ligger i. Jeg kan kun sige at franskmændende har der ALTID været noget galt med. Kobling, gearkasse, speederkabel der knækker som næsten ny, tændspoler der ryger (igen, næsten ny bil), synkromesen til 4.gear er røget osv..... Jeg kan kun sige udfra mine erfaringer - LIVET ER FOR KORT TIL FRANSKE BILER......

  • #5   27. maj 2006 ja det må være gamle skrøner smiley for hjemme ved mig har vi aldrig kørt andet end citroen og der har da aldrig været noget som helst, som der ikke kunne opstå på andre biler også..

  • #6   27. maj 2006 Carsten..
    min Gearkasse er stået af 2 gange.. indrømmet at de nok har et problem der..!

    men de har så tilgengæld betalt hele gildet.. (inkl en lånebil)
    så det er fint nok.!

    jeg kunne godt finde på at købe fransk igen..!


  • #7   27. maj 2006 Hvis du vil vide hvodan det er i virkeligheden, så har tyske TuV og andre foretaget masser af teste, hvor man kan se hvor få eller hvor mange fejl de enkelte bilmærker har..sidste test jeg så var en gennemgang af over 5.700.000 biler som de igen opdelte efter årgang.
    Hverken Peugeot eller VW ligger desværre i toppen som de mest fejlfrie biler...


  • #8   27. maj 2006 Ja - Det er jo hver folks meninger. Jeg har min Golf 2, der har ikke været andet end problemer med den. Man plejer jo ellers sige det holder så "godt".

    Men tror bare man ryger i uheldige tider, hvor man er den uheldige ejer på det tidspunkt.

    Synes dælme sådan en 406'er der er fræk med Superleggara alufælge og en sænkning.


  • #9   27. maj 2006 claus..!
    link da..?


  • #11   27. maj 2006 Jeg er fransk kørende de sidste 6 år,og kan kun sige at jeg er tilfreds fuldt ud:)

  • #12   27. maj 2006 ja jeg harft en 306èr og den var der meget galt med.. så skal ikk have Peugeot igen... men mener at 406 v6 eren skulle køre meget godt... mit råd hold dig fra det....

  • #13   27. maj 2006 S K N - det må man sige. De dækker på deres omkostninger, det kan man ikke klage over.

    Selvfølgelig et træls problem, men de prøver jo nok finde noget der kan udrede det.

    Men kan vi komme frem til at det er gamle skrøner + en 406'er nok ikke er så dumt et køb?


  • #14   27. maj 2006 http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=419346/

    http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aiid=419346:img=2/

    De 2 eneste biler der ligger med i top 10 hver gang med færrest fejl ved bilen er Porsche 911 og Mazda MX5.
    Og generelt er Toyota fantastisk godt med som den suverænt bedste, men den er jo også engelsk *s*


  • #15   27. maj 2006 en 406 er generelt altid et godt køb.. servicebog skal bare helst være iorden og så skal den kigges godt efter ligesom andre biler.. og JA det er en rigtig flot vogn sådan en!!!

  • #16   27. maj 2006 Franske biler er noget LORT at lave.. tro mig!!! derfor!!

  • #17   27. maj 2006 Har ikke haft nogle problemer med min 306 XSi 2,0 eller min 206 GTi og det er jo dejligt med 12års rustgaranti, selvom det er en brugt bil.

  • #18   27. maj 2006 tjaah.. da jeg boede hjemme havde de gamle altid citroen.. tror de er på deres 12 eller 13 citroen nu.. og kan kun huske vi har haft problemer med en enkelt xantia. Og det var computeren og hydraulikken som var helt fucked i den bil fordi det var en af de første..

    Dog skal det siges at de sjældent har haft hver bil i mere end 2 år smiley

    Men nu har jeg selv en zx, og alle man snakker med siger det er en lækker vogn... Og somme tider skal man vel også tænke på hvordan bilen køes.. Det er klart at en bil som kører stiiiiiille og roligt holder længere end en man tæsker rundt. Og så er det sq nok ligemeget hvilket mærke det er?

    //J


  • #19   27. maj 2006 -csaa
    jeg kan ikke tage det seriøst sådan et indlæg.!

    der skal sq nogle argumenter på bordet hvis folk skal bedømme..!


  • #20   27. maj 2006 Dejligt at høre gode argumenter/for i mod. Men jeg har dælme også hørt MEGET dårlig om VW koncernen. Så tror faktisk ikke på de er meget bedre.

    Det er bare sjovt, for jeg har været i Frankrig nok 4-6 gange i mit liv og det er KUN Renault, Citroen og Peugeot der fræser rundt dernede.

    Jeg undrer mig smiley Men selvfølgelig - køb det man bedst kan lide. Men jeg tror godt vi kan vinke farvel til de gamle skrøner?


  • #22   27. maj 2006 tager fra BT's artikel

    et er oplagt at bruge de tyske TÜV undersøgelser som vejledning, før der købes brugt bil. Mange undersøgelser har ubarmhjertigt afsløret Voyager og trillingerne Galaxy, Sharan og Alhambra som biler med mange fejl.

    behøver jeg sige mere..?
    det er ikke kun franske biler der har problemer


  • #23   27. maj 2006 steffen..
    læste i et fdm blad om en person med en passat..!

    han kunne ikke selv finde ud af at skifte pærer..!

    så han kørte til sit værksted..!
    efter længere tid, opgav de på en normal måde.. hvori de til sidst fjerene hele kofangeren, og to lygten ud(så vidt jeg lige husker) for at skifte pærer..!
    er det mere hensigtsmæssigt..?


  • #24   27. maj 2006 S K N, du skriver at du ikke har haft de store problemer???? Din gearkasse har været gået 2 gange på 3 år!?!?!?!

    Jeg giver alle de biler jeg har haft, en over nakken og tilsynladende er det kun de franske der ikke har kunne tåle det. Jeg kører som sælger og kører ca. 50.000km årligt.

    Som sagt - LIVET ER FOR KORT TIL FRANSKE BILER!!!


  • #25   27. maj 2006 Special værktøj? Hvis torx er special værktøj så ja, har skruet temlig meget på mine franske biler nu uden noget special værktøj.

    Ja det er tit nogle alternative løsninger de har lavet, ingen tvivl der, men når man lærer det at kende er det faktisk ikke noget problem.


  • #26   27. maj 2006 Hvilke franske biler har du haft Carsten O og hvilke problemer?

  • #27   27. maj 2006 S K N : ok.. men det er de...! men kan da godt komme med argumenter hvis du vil have det!! er i lære som mekaniker.. og den nye Opel Vivare er fx bygget på Renault udgave af den.. og der er INTET der er gennemtænkt på den!! hvis du skal i motoren er der intet plads og det er noget lort at arbejde med!! og alle svendene siger når de laver bil privat så er det franske biler som de hader at lave.. fordi der intet logik er i dem!!??
    var det argumenter nok??!!!
    håber du kunne bruge mit svar denne gang smiley


  • #28   27. maj 2006 SKODAKONGEN:Og hvad er det du køre rundt i?

  • #29   27. maj 2006 sådan er det jo med mange ting.. kender man dem er det også let.. Mange nyere biler skal man jo næsten have en hele uddannelse for at skille ad.

    Men er træt af at høre om franske biler kun... Vil æde min hat på at der minimum er ligeså mange andre mærker i forhold til antal som der er noget skidt..

    Og kan forstå dem som måske har haft probs med deres at de kan argumentere, men der skal være hold i argumenterne...

    Men vi kan jo prøve at orpette et gold indlæg og høre hvor mange der har haft "problemer"

    //J


  • #31   27. maj 2006 Ok csaa så franske biler er noget lort fordi en opel er noget lort at skrue på, og fordi at svendede engang har sagt det. Ej det var da underligt hvis de er opel mekanikkere.

  • #32   27. maj 2006 Tror nu ikke at Peugeot er specielt slemme i forhold til VW.
    Bare kik på de fabrikstilbagekaldelser der har været til VW i forhold til Peugeot...puuuha, vitale og livstruende fejl. Oversigten finder du på FDM´s hjemmeside.
    Prøv for sjov og sammenlign med Honda, Toyota eller Mazda - husk at hovedparten af de biler kommer fra Swindon i england - kan man så kalde det en japser ?


  • #33   27. maj 2006 att. -csaa : Ja eller også er det fordi de ikke fatter en hat af at pille ved hydraulikken smiley

    //J


  • #34   27. maj 2006 Jeg har 2 franske her hjemme, ingen problemer her ..

  • #35   27. maj 2006 skodakongen, ja det var sgu ikk så svært?

  • #36   27. maj 2006 Nogle siger at riskogere er lort, andre siger franske biler sutter mås og nogle helt tredje siger, at tyskere er til at lukke op og skide i.! Det er jo en smagssag!? Ligesom at spørge om, hvilken telefon, der er bedst. Nogle siger Nokia, andre SE osv. Jeg er mega glad for min 106er og ville klart vælge den franske hvis jeg var dæ! Men det er helt op til dig selv!
    M!


  • #37   27. maj 2006 Det siger sig selv SKOD-a...

  • #39   27. maj 2006 Okay skodakongen så ender vi den her smiley

    Og "franskmænd" må leve med problemer med gearkasser osv

    og jer "tyskere" må leve med at bilen ruster op på et par år smiley

    Slut prut finale, kan i hygge jer!


  • #40   27. maj 2006 her er lidt tilbagekaldelser på VW, bare for at vise at det IKKE kun er franske biler som fejler, og brænder

    VW Touran
    Årgang 2004

    Supplerende oplysninger 2.0 TDI-modeller med manuelt, sekstrinsgear. Teknisk motorbetegnelse: AZV.

    Årsag til tilbagekaldelse Indkaldelse af 962 biler. Fejlen er lokaliseret til en ventil ved koblingshydraulikken. Ventilen er ikke konstrueret stærk nok. Fejlen kan medføre brand under kørslen.

    Dato for tilbagekaldelse 24-06-2005

    Kilde FDM


    VW Touran, VW Sharan, VW Polo, VW Lupo, VW Golf, VW Bora
    Årgang 2004 og 2005

    Supplerende oplysninger På enkelte biler med 3- og 4-cylindrede dieselmotorer (1,2/1,4/1,9/2,0 liter motorer og kun TDI med pumpe-dyse indsprøjtningssytem)

    Årsag til tilbagekaldelse Brandfare: Der er risiko for, at skruerne på tandempumpens dæksel kan knække pga. produktionsfejl. Det kan medføre, at huset bliver utæt, og der trænger dieselolie ud. Dette gælder kun biler af årgang 2004 og 2005. Årgangene kendes ved, at 10. tegn i stelnummeret er 4 eller 5. På nævnte biler anvendes to fabrikater pumper. Bosch henholdsvis LuK. Bosch pumpen, identificeres på, at den har alu-dæksel, medens LuK pumpen har sort ståldæksel. Bosch-pumpen lider ikke af nævnte fejl. Har LuK-pumpen en grøn farvemarkering på toppen, er den ligeledes i orden. Det er kun skruerne på LuK-pumper uden farvemarkering, der kan knække pga. af produktionsfejl. Har De en bil, der er omfattet af kampagnen, og har De endnu ikke har fået kontrolleret, om tandempumpen er i orden, skal De straks stoppe motoren, såfremt der optræder diesellugt.

    Dato for tilbagekaldelse 30-06-2005

    Kilde SMC(DK), AUTO-SCHWEIZ, NHTSA(US)


  • #41   27. maj 2006 Martin K: medmindre man siger at franske biler er det bedste i verden.. så er du ikk tilfreds.. og nej på min læreplads arbejder vi med Opel,Suzuki,Mazda,Ford.
    så det er ikk kun tyske biler men også japanske.. og ikke noget af det er noget lort ligesom fransk. udover det har opel og nissan opkøbt Renaults udgave af deres nye varevogn (underligt nok) og de er næsten ens.. det eneste forskel er mærket! motordelene står der Renault på!! og det er ikke behageligt at skrue på!!


  • #42   27. maj 2006 Til Martin K

    Renault Megane 1,6 stationcar - jeg nåede at køre ca. 100.000km i den. I den periode nåede jeg at blive hentet af Falck 3 gange - tændspole røg, gaskabel knak og sidste gang kunne den ikke komme i gear. Det samt diverse ting der knirkede konstant så det ikke var til at holde ud. Elruder der ikke kunne hejse, varme i sæder der ikke virkede osv.

    Nu har jeg en Peugeot 406 XS4 2,2 som har gået 135.000km. Vinduerne bagi hyler ved 130kmt og kan tilsynladende ikke laves, synkromesen i 4.gear er røget, varme i sæder er røget, hakker/ryster i 1. og 2. gear ved acceleration, bruger olie af Helvede til, bremselyslampen lyser konstant når man bremser (kan desværre ikke laves) osv...

    Carsten


  • #43   27. maj 2006 Tja - der har da lige været det med VW's nye Passat at bremserne ikke var ordenlige? Hvor nogle blev kaldt tilbage?

    Mine svigerforældre har en Polo 6N 1.6'er .. der er KUN problemr med den. Airbag og ABS lampen lyser HELE tiden. Der har været en masse andet galt. De har brugt nok 20.000 i reparationer på den på 1 år nu.


  • #44   27. maj 2006 Det er faktisk ik så svært hvis bilen er ny, er enig i den kan være noget lort med torsionsstængerne hvis bilen er gammel så kan det sidde meget fast nogle gange.

    Men jeg har ikke eget værksted eller grav eller noget så den går ikk rigtig.

    Desuden har det ikke rigtig noget at gøre med en fransk bil er holdbar?

    faktisk er der også fjedre bagpå, på den nye 207 smiley


  • #45   27. maj 2006 Haha Martin K smiley
    LOL!

    VW Golf 3'erne er ikke for solide med deres rust.


  • #46   27. maj 2006 Jeg ved sgu da hellere køre en "renault 4" end en skoda...håber ik min svigermor hører det:)...vi kan aldrig blive enig om biler,sådan er det bare!Smag og behage...

  • #47   27. maj 2006 -csaa, lol nej franske biler er sgu ikke det bedste i verden, men de er sgu nok ligeså gode som alt andet...

    Men folk der udtaler sig om det på tynd baggrund irriterer mig bare.


  • #48   27. maj 2006 er mit svar stadig tyndt ?? og nej self. har andre biler problemmer med et eller andet.. men franske biler har bare haft deres problemmer!!

  • #50   27. maj 2006 Prøv lige at trykke på det her link og se hvor overvægten af utilfredse folk befinder sig..... http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp

    Carsten


  • #51   27. maj 2006 o_O så forklar hvorfor jeg er fint tilfreds med min..?

    og forklar hvorfor at der de sidste mange fdm blade har været folk med rust problemer med deres mercedes BMW og VW..?


    men for at afslutte herfra, så er der altid nogen som har haft problemer med den ene eller anden bil.!

    jeg kunne personligt godt selv finde på at købe fransk igen.. men tysk skulle heller ikke genere mig.!

    jeg går ikke op i hvad andre siger.. jeg går op i hvad bilen kan, og om den har et nogenlunde udseende.. eller om man ihvertfald kan give den det..!


  • #52   27. maj 2006 *suk*.. jeg tror aldrig vi bliver enige... Er bare glad for min zx smiley hehe.. så kig forbi og smid en stemme smiley

    //J


  • #53   27. maj 2006 Selv MERCEDES havde problemer med rust,for et par år siden hvis jeg husker rigtig?

  • #54   27. maj 2006 SKN: Angående din lille Passat-historie, så kører mine forældre Passat, og der er det så absolut ikke noget problem at skifte pærer på... Du skriver også at de franske diesel-motorer er helt fantastiske, Jeg har en kammerat der kører 206 HDi, den har ikke rundet 150.000 endnu, og kører med sin 4. motor..
    Desuden er fabriksopgivne brændstofforbrug helt i skoven, hvor jeg kan fremhæve mine forældres føromtalte Passat TDI der kører omkring 18-20 km/l lige meget om det er by- eller motorvejskørsel.

    Jeg skal aldrig eje en fransk bil, har kørt VW i over 4 år nu, og har ALDRIG haft problemer... Og nej,det er ikke engang løgn


  • #55   27. maj 2006 carsten..!

    hvad kan man bruge mandags bil til..?

    det er noget folk selv skriver ind..!

    og eftersom at peugeot er et af danmarks mest solgte biler.. ja.. så regn selv ud hvorfor det er dem der er flest af..?

    man kan ikke bruge alm. tal til en skid.. det eneste der er værd at arbejde med er procenter.. og så skal det gælde alle.. og ikke kun hvem der besøger mandagsbil


  • #56   27. maj 2006 kasper..

    det er noget jeg har læst i FDM..!

    har ledt efter artiklen.. dog uden held.

    men det er omkring 2000 modellen vil jeg tro..!

    jeg siger ikke at HDi motoren er det bedste der nogensinde er lavet..!
    siger bare at der må være en grund til at ford og volvo vælger HDi frem for TDi.

    min bil er sat til at kunne køre 23 km/l .. og hvis jeg kører pænt.. jamen så kan jeg sagtens kører den op på mellem 24 og 25 .. det har jeg gjordt før..!
    dog er jeg ikke så pernitten men økonomien længeren.. så speederen er altid i bund nu..


  • #57   27. maj 2006 Jimmy H, vi må bare have været enormt heldige og fået de franske biler der findes uden problemer. smiley

    Skal da ikke ha en ny fransk bil, med de røvere folk har herinde så falder hjulene sgu da af når den røger ud og kantstenen hos forhandleren smiley

    Mikkel F, alle biler har problemer, ja nogle modeller har også flere problemer end andre. Men lad det ikke skræmme dig at der er en løve på fronten af din fremtidige bil. Held og lykke med dit køb.

    Gider ikk blande mig mere her.


  • #58   27. maj 2006 S K N

    Det er da pudsigt at det så kun er ejerne af franske biler der kan finde ud af at bruge internettet og finde en side der tilfældigvis hedder Mandagsbil.dk. Det er da muligt at det ikke er holdbar research men jeg syntes da at det tegner et godt billede af situationen, og rent procentvis er der ikke SÅ mange flere peugeoter i Danmark i forhold til andre mærker....


  • #59   27. maj 2006 S K N : Suzuki sælger nogle flere biler end peugeot gør. bare på 1 weekend solgte fohandlere på landsplan 700 biler.. rekord?? men de sælges ikke pga kvaliteten men pga prisen!! det er det folk går meget efter.. også selv om det er noget lort!! der er jo mange uvidne folk!?

  • #60   27. maj 2006 Der var nogen som skrev at toyota var bulletproof.. ehm nej. hvis du spørger en garvet mekaniker så er han expert i at skifte motor i det lort. .mange holder ikke til 250.000.

  • #61   27. maj 2006 -csaa, passer ikk helt læs her http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Bilnyheder/2006/Bilsalgapril.htm og den er 3 dage gammel.

  • #63   27. maj 2006 kommer lige med en sidebemærkning...
    Hvor mange af jer der kører i golf 4 1,6 har kørt over 150000 med 1 gearkasse??


  • #64   27. maj 2006 i vores famillie har vi kørt fransk i mange år så længe jeg kan huske, og min far kører fransk min farmor og farfar kører fransk alle i min fam kører fransk. og nu er min moster og onkel skiftet til en skoda superb 2,5 v6 2004 eller 2005 model turbodiesel og den har været mere på værksted end min fars xantia fra 98, og den skoda er stadig helt fucked op aut gearkassen er helt færdig. og så vidt jeg ved er skoda og vw meget meget meget ens

  • #65   27. maj 2006 Admir og Skodakongen > Så er der noget der hedder 30 års rustgaranti på ALLE nyere Mercedes'er! Mercedes koster, men man får sku også noget for pengene! Og Mercedes skifter døre og maler alt uden beregning.

  • #66   27. maj 2006 Hehe, og på siden 1990 har franske biler også vundet årets bil 8 gange. Shit man i må altså lige fortælle dem at de er helt galt på den smiley

  • #67   27. maj 2006 Martin K.. hvis det ikk er alle peugoet som man tæller og ikk kun en model så er det jo ikk det samme??!!!!

  • #68   27. maj 2006 Hørt Martin K smiley Og ja, du må jo være et pragteksemplar der har modtaget en unik 206'er der intet fejler smiley

    Jeg kigger på 406. Synes der er lige så mange gode, som der er med dårlige.


  • #69   27. maj 2006 så jeg holder helt 100 på den franske 406, den er sku fræk og der er sku os så mange som kører golf dem gider vi ikke se flere af

  • #70   27. maj 2006 Nej -csaa men prøv og lægge tallene samme smiley

    Suzuki har solgt 1013 biler og Peugeot har solgt 1232 nu er jeg ikke så god til matamatik men jeg tror sgu det er flest peugeoter så


  • #71   27. maj 2006 Skodakongen:er det så galt med forden,min far har mondeo fra 2002,syns ik der er noget rust på den..ik endnu i hvertfald,ford det lyder da også meget af tysk hehe...spøg til side,har selv aldrig haft problemer med franske biler...men ku godt tænke mig en af de nyere audi èr nå jeg skal handle næste gang,de er for fede fx Audi a4 a3 sportsback...

  • #72   27. maj 2006 Rune L > Det var ikke møntet på Toyota alene, men japanere generelt. Har en Honda Civic fra 97 lige i øjeblikket og sikke et køretøj! Har prøvet tysk og fransk og det var vand i forhold til!
    Japanere kan deres kram, hvad angår biler - så kan I sige hvad i vil.
    Min egen har kørt små 240.000 km uden at være pillet i motorrummet! bortset lige fra olieskift og lign.
    For helvede den kører godt; motor, gearkasse, kobling, bremser, styretøj, alt.. og japanske servostyringer er toppen af poppen. Der må tyske og franskmænd stå af!

    Så sig lige een gang til, at livet er for kort til japanske biler!


  • #73   27. maj 2006 Shit jeg glemte suzuki ignis! sorry Suzuki har solgt 1271, men det er stadig close smiley

  • #74   27. maj 2006 det er ligesom med slagsmål

    hvis en indvandre paner en person ned.. så kommer han i alle landets aviser..
    hvis en dansker paner en person ned.. så kan det være at den lokale avis lige skriver 2 linjer,!

    det samme gælder biler..
    hvis det er fransk.. så bluser det helt vildt op..!
    er det tysk...
    så vil man helst ikke snakke om det..!


  • #75   27. maj 2006 Nikolaj N...hvor fedt vil det være,at købe en MB til 1 000 000kr,og en uge efter sender man den på værksted for at lave rust...???

  • #76   27. maj 2006 Admir > Jamen sådan er det jo nu engang. Dørrammer og hjelme har ikke fået nok maling og det har de så betalt for - i dyre domme! Men det er da ikke så dårligt, hvis man har et par dører med lidt ridser og måske et par buler i, samt rust, jamen så skifter Mercedes dem bare uden beregning.. det ville da ikke være så dårligt, efter min mening.

  • #77   27. maj 2006 nikolaj

    deres garanti bygger jo på at der ikke må være nogen ridser buler osv.. for ellers vil de bare give køber skylden


  • #78   27. maj 2006 Var det ikke mercedes der på et tidspunkt lukkede for kassen fordi deres rust garanti havde været for dyr`?

    Eller husker jeg forkert?


  • #79   27. maj 2006 Martin K : jeg sagde jo Suzuki havde solgt flest biler og ikk enkelt model smiley men ja close smiley

  • #80   27. maj 2006 Jeg kører selv fransk, jeg synes jeg skifter en masse dele, men det skyldes højst sandsynligt min kørsel... jeg ville helt sikkert købe en fransk bil næste gang.. det er sgu kærlighed smiley

  • #81   27. maj 2006 Utroligt at omkring halvdelen har dårlige erfaringer med franske biler, når man tænker på at Peugeot og Citroen ligger i den bedre ende af flest solgte biler.

  • #82   28. maj 2006 syntes mandagsbil.dk tegner et ret klart billede der er til at forstå = Peugeot citroen og vw har flest utilfredse kunder og flest reklamationer

  • #83   28. maj 2006 Grunden til at VW har mange flere reklamationer end de andre skyldes at der er blevet solgt lang flere VW end Peugot og Citroen, så gir det sig selv smiley

  • #84   29. maj 2006 Hvorfor ik bare spare sig selv for alt det besvær, køb en Mitsubishi, det holder smiley

  • #85   29. maj 2006 Peugeot og Citroen, ja de er de mest solgte biler lige fortiden... vil nu mene at det ikke har så meget med selve bil mærket at gøre, når skidedet lige pludslig går i stykker køre vw fordi det det jeg best kan li'. har selv haft en golf 4 1.8 kanon bil, med minimale problemer på et år. arbejde ved citroên så ser mange problemer med dem også. men det er jo genneral problemer som alle andre bil mærker ikke også har. er godt nok kun i lære som plade smed men man følger jo altid med...

    så vil sige prøv en tur i de forskellige biler du nu er til og tag den der fra... smiley


  • #86   5. nov 2006 http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=123785


    Det er ikke gearkassene der er noget lort .. Det er spæret der får dem til at brække sig ! Hvor mange biler kan også holde til at blive tæsket 24-7, og tit med kun det ene hjul holdene stille og det andet render 300 km/t !

    Alle biler har diverse små fejl .. Andre bliver bare fremhævet mere end andre .. Citroën og Peugeot har jo ikke været heldige med deres nye biler, der brændte . Men Mercerdes har da heller ikke med deres E klasse model ? Den blev kaldt til bage med rust i døre osv !!!

    Jeg køre selv Saxo, en Mk. 1'er Vts 16v'er .

    Ingen problemer her, den har fået ny kobling . Den har gået 175, og er lige gået i gennem syn - Uden Nogen bemærkninger .
    Kender flere der køre fransk ( 106, saxo, C1, 406, og 807 ) INgen af dem har haft problemer . Min forældre havde for nogen år siden en Bx image, der havde gået 450tusinde da de solgte den . Stadig uden de store rust angreb, og motoret Virket stadig som om den havde de 90 hk, som den havde da den trillet ud fra farbrikken.!


Kommentér på:
Franskebiler - Skrøner - Hvorfor?

Annonce