{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10sek. Chevy S10
  • #1   1. jan 2007 nice amerikaner. smiley det det jeg siger V8 er det eneste der duer

  • #2   1. jan 2007 Sku da utrolig at den kan få bid med dækkene, der jo ingen vægt på baghjulene.

  • #3   1. jan 2007 Aksel, det vidst en 4x4

  • #4   1. jan 2007 Eller det må han kunne styre.. Der står hvertfald det er en 4WD Truck

  • #5   1. jan 2007 Så tjek lige den her Supra. 8 sek. 1520 hk.
    http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=595275788


  • #6   1. jan 2007 den må gå under betegnelsen "kvik" smiley



  • #7   1. jan 2007 Jeg er blot ikke meget for de dragster converter gearkasser...jeg vil høre bilen skifte gear, den skal lyde som en rigtig bil, blot viiiild..

  • #8   1. jan 2007 Jeg er mere til sådan en lyd, hvor man kan høre næste gear sættes ind...og ikke variomatic gearkasse.
    http://videos.streetfire.net/search/sub/0/7C2FE870-129C-48CC-833F-FF3D584C8FE5.htm



  • #9   1. jan 2007 Sindsyg RX'ere, syntes bare den har en lidt mærkelig lyd, passer ikke helt til den...

  • #10   1. jan 2007 Black Stratus, det mente jeg også, men tænkte ikke lige over det.

  • #11   1. jan 2007 Har søgt på google og fundet ham her Sammy miller i sin raketbil - ingen har endnu slået rekorden.

    0-100km/t på 0.16 sekund eller under 6 meter...
    0-160km/t på 0.36 sekund
    0-617km/t på 3,58sekund
    25.000 heste
    12G under accelerationen
    Mener godt nok at hans rekord ligger på 2.96 sekund, men kan ikke finde det.
    http://www.rugeley.demon.co.uk/sport/drag/sammy.htm
    http://www.ukdrn.co.uk/mc/sammy2.mov
    http://www.ukdrn.co.uk/mc/ 4.35@317.mov


  • #12   1. jan 2007 deca munk : ja, slet ingen tvivl...med de converter gearkasseer holder bilens omdrejninger sig på et område hvor der er maksimalt hk til rådighed...og den har ikke behov for moment til at komme op i omdrejninger hvor hestekræfterne ligger...men det lyder blot kedeligt i mone øre...som en boremaskine der startes og slukkes igen når de har nået de 402 meter.

  • #13   1. jan 2007 nej da...tvivler ikke på at bilerne har moment...men moment giver ikke acceleration, det er ene og alene rå hestekræfter...men naturligvis vil momentet altid øges liniært med hk versus ccm og omdrejninger.
    Men momenter har intet at sige og det er slet ikke det man stræber efter i en bil der skal være hurtigt på en drag racing bane - her er det kun HK der tæller.


  • #14   1. jan 2007 claus A

    er det noget du har forstand på???

    da jeg monterede spjældhhuse og større IC på min ascona A fik jeg 12hk og 100nm og tro mig den blev 1 sek hurtigere på en 1/4 mile med den smme opsætning af undervogn


  • #15   1. jan 2007 Ja, jeg har forstand på det...jeg er maskin ingeinør.
    Det er lidt svært at forklare på tekst, men som jeg skrev moment vil altid være der og øges med motor omdrejninger og HK.
    Men TTC i dit tilfælde har du ret, momentet vil hos dig øge din acceleration, det skylden udvekslingen i gearkassen og bagtøjet. Med mere moment vil din bil komme hurtigere op hvor du har maksimalt HK, altså det "døde" område vil du hurtigere komme forbi.
    Tager i 2 ens biler og de begge har ens hk men den lilel forskel er at den ene har stort moment men det har den anden ikke.
    Ligger begge biler i et omdrejnings område hvor de begge har alle hk til rådighed, ja. så er de lige hurtige . basta sådan er det.
    Men ofte spiller bagtøj og gear udveksling ind og her vil en moment stærk motor have væsentlig flere hk til rådighed ved et lavere rpm tal. dette betyder at bilen vil accelerere hurtigere i et højt gear end en tilsvarende moment svag bil...Men ligger den moment svage bil i sit max område, ja så er begge biler lige hurtig.
    på Formel 1 biler og andre racer biler, fokucer man ene og alene på at få maksimal HK ud af motoren, hvis momentet efter tuning ligger i et område der ikke er optimalt, ja så kompensererman med udvekslinger i bagtøj og gearkassen. Men moment og HK følges jo flere hk jo mere moment.
    Men en sprint acceleration er ene og alene baseret på hvor mange hk bilen er i besiddelse af...beklager hvis i har hørt noget andet.



  • #16   1. jan 2007 claus A

    jamen så må jeg da hellere bygge alle mine biler om :o)


  • #17   1. jan 2007 Hvorfor MC fabrikkerne ligger og maser med at få moment, jamen det gør Formet 1 teams da også...det skyldes jo at bilerne gerne skulle kunen accelerere ud af et sving hurtigt og effektivt og det er jo her momentet bruges...man kan ikke producere en 5, 6 eller 7 speed gearkasse der vil få motoren til hele tiden at ligge optimalt i omdrejninger i alle sving og det er her som jeg også skrev at momentet vil træde til - det får bilen hurtigere op i det optimale omdrejnings område hvor top hk ligger og venter. Kik på effekt forløbet i et specifikt gear på to identiske biler - du vil se at den moment stærke bil har væsentig flere hk til rådighed ved samme omdrejninge tal end den moment svage motor - derfor vil bilem med stort moment accelerere hurtigere når der gives gas.
    Forskellen på en diesel og benzin bil ved 80km/t i femte gear, kan uden problemer være over 50HK i diesel bilens favør - men gearer benzin bilen ned så den får samme hk til rådighed blot ved højrere omdrejninger, ja så er forskellen væk.
    Men læs mere om det på nettet, der er mange sider der omhandler dette emne, hvis i er nysgerrige på mere viden.



  • #18   1. jan 2007 du ved vist kun noget om teori :o) du skulle prøve at komme ud i den virkelige verden og prøve en muskel bil med masser af moment

  • #19   1. jan 2007 Claus - Jeg bliver total lost når du skriver alle de forvirrende forklaringer uden mellem rum, men modsiger du ikke sig selv ???

    Citerer dig lige: Skrevet: 01-01-2007 14:48:08
    men moment giver ikke acceleration, det er ene og alene rå hestekræfter
    Men momenter har intet at sige og det er slet ikke det man stræber efter i en bil der skal være hurtigt på en drag racing bane - her er det kun HK der tæller.


    Citerer dig igen: Skrevet: 01-01-2007 15:47:40
    derfor vil bilem med stort moment accelerere hurtigere når der gives gas

    Og på en 1/4 mill bane må det være acc man stræber efter ?

    *Sorry jeg lige hopper ind i kampen midt i det hele men der måtte siges noget...
    Kan godt være jeg er forkert på den, eller har misforstået noget, så sorry.


  • #20   1. jan 2007 T N

    gør han osse dig fuldstændig forvirret????

    jeg tror ikke han ved hvad han snakker om eller har prøvet en hurtig bil før


  • #21   1. jan 2007 deca munk - kan godt være hans teoretiske forklaringer stemmer, men som jeg læser det i forvirringen, så mdsiger han sig selv og hva der passer i praktisk.

  • #22   1. jan 2007 Suk....ja, forstår godt din holdning, det er sgu heller ikke så lige til at forstå.
    Jeg taler om at momentet er godt for det kompenserer for dårlige udvekslinger i gearkasse og bagtøjet, idet som jeg skriver den moment stærke motor har flere HK til rådighed, ved et lavere omdrejnings tal.
    Nu er du mekaniker så vil du da også give mig ret i at når du kikker på effektforløbet på to identiske biler på et rullefelt, med samme HK til rådighed men forskel i momentet at der er væsentlig flere hk til rådighed ved lavere omdrejninger, det er ikke mometet der skaber acceleration, det er heste, ved et givent antal omdrejninger.
    Hvis man kunne udvikle en trinløs gearkasse til en formel 1 racer "hvilke desværre ikke er lovligt" vil man naturligvis holde motoren oppei omdrejninger hvor max hk er til rådighed og ikke lade formel 1 motoren ligge nede hvor den har sit max moment.
    Jeg har fundet et par links der omhandler området, se bort fra den bevægelige masse og hjul størrelsen.
    http://www.car-videos.net/articles/horsepower_torque.asp

    Her er det også ganske godt forklaret, kik lidt nede på siden, der ligger en god forklaring.
    http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=127306&highlight=torque


  • #23   1. jan 2007 claus A

    prøv at sluk din computer til sommer og kom i dagens lys og se lidt drag race


Kommentér på:
10sek. Chevy S10

Annonce