5.794 visninger
|
Oprettet:
Knaster {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt en corolla med en skarp knast i og den tidligere ejer oplyste at det var en 286 grader hvordan omsætter man det til alm. viden ?
er det samme skarphed som et barberblad/kniv eller er det et bestemt sted der er skarp som man skal passe på hvis der skal justeres på motoren.
Håber nogen kan hjælpe.
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.019
Men du kan jo altid tage dem ud og give dem en tur med den store vinkelsliber.
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 223
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 223
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.019
Dem fra silvan er ret gode..!!
Så er det jo bare at skifte olien så der ikker er fyldt med spåner..
beregn nu bare at halvdelen af olien mangler (ca 2liter) pga det sprøjter lidt når man bruger den her fremgangsmåde..!!
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 223
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 1.130
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 223
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 726
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
En knast på 288 grader, holder ventilen åben i 288 grader og lukket i resten.
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 473
aug 2003
Følger: 145 Følgere: 153 Biler: 8 Emner: 51 Svar: 922
Havde ikke tænkt på det med dremmel,det virker fint.Har lige testet det på min 285 grader knast.Det skærer papir i meget fine stremler,så vil skyde på den er over 300 grader.
Bliver lidt i tvivl nu ,det med grader.Er det hvor mange grader den kan holde til,altså temperat
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
PS: er det nødvendligt at skifte alt olien bagefter eller var 2L nok ?
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.019
Men pas på den ikke bliver for skarb,så går den ikke godt i tomgang.
God regel er,hvis den skærer lige ind til benet,så hoster den lidt i tomgang.
2L olie er nok lige rigeligt,du skulle jo nødig drukne lejer.
Skifte olie??? hvad mener du,jeg fylder bare lidt på når den mangler.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
MVh Finn
aug 2003
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 49
Har hørt om en som spændte så hårdt at det hele sprang og han fik momentnøgle i hovedet - totalt ubehageligt.
Du kan også købe knaster fra HKS - (Her Kan Slibes) - der kan du slibe noget længere på, og de kan blive rigtigt skarpe - i alt fald op til 286 grader hvor det kniber med at holde på dem mere, da de som Marius også skriver.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Det er hvor mange grader i celsius den kan klare, altså over kogepunktet.
HansPuntoGT2860RSHald
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 284
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 284
(blå i hovedet ) så det hele sidder godt sammen , husk knasten må ikke drejes imens overhovedet !
og ingen smøremidler så går det først galt hehe
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
- det jeg mener er; Jeg har altid troet at det med gradtal, var det antal grader som en knast kan holde til, i forbindelse med trykladning!
Men, ok - det hele giver mening nu - har også ofte undret mig over hvorfor det er at man så siger at olien så ikke må blive mere end godt 120grader, og det samme gørende sig gældende for kølervæsken...
*det mærkelige er så bare at knasten vel ikke i og for sig er i forbindelse med kølervæsken* - medmindre det selvfølgelig er når slibemetoden som Mogens A foreskriver, og så bruger kølevæske til det; hvor meget man så må varme det op, inden slibningen foregår...
Hmm, kan ikke helt bestemme mig for om jeg er mere eller mindre forvirret nu...
jul 2005
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 1 Svar: 34
med de knaster
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Svar: 6
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 42 Svar: 617
ER I FULDSTÆNDIG SINDSYGE??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sep 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
aug 2002
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 75 Svar: 307
Jeg har tidligere haft rigtig gode erfaringer med at lave nogle små huller i bundkaret. Det er netop for at undgå at knasterne bliver for varme (Ikke så godt med over 300 graderes knaster, da det kan give meget urolig tomgang).
Så for at køle knaster som sidder inde bag bundkarret, så skal man bore nogle huller ind i siden af bundkarret.
Det er vigtigt at du IKKE borer i bunden af dit bundkar, da olien så selvfølgelig vil løbe ud af motoren.
Hullerne skal være ca 5-7 cm oppe fra bunden og på forsiden, så fartvinden kan komme ind og køle knasten. Jeg brugte en 6mm bor på min, men tror godt at man kan bruge et lidt større. Du behøver selvfølgelig ikke afmontere bundkarret, men hvis du alligevel skal ind og slibe på knasten, så kan du godt gøre det når bundkarret er pillet af.
Jeg har prøvet at lave før / efter måling på rullefelt på min og der gav det 16 HK. Det er nogle af de billigste HK man kan få.
sep 2003
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 40 Svar: 252
/BO
sep 2003
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 40 Svar: 252
haha god joke.
okt 2003
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 11 Emner: 18 Svar: 36
når du spænder TOPDÆKSLET... så brug en momemnt nøgle så du får de rigtige NM udlæst...
det er FLØJTENDE ligegyldigt om du spænder med een eller 100 nm det afgørende er at du får det udlæst så du kan bogføre din samlede HK/NM uden at skulle på rulle felt
jeg plejer at snuppe 50 nm på de 12 skruer der er i topdæksel og de 24 i bundkaret + de 200 motoren selv har...
det er i øvrigt simpelt at se hvormange grader jeres knast er....
kig på olie temp. føleren.... min står oftest på 70-90 gr. og alle jer med 286 og 300 gr. ... vågn op mand.... i er blevet snydt det kan jeres motor jo ikk holde til.. ..
nogen hopper sku da også på de værste salgs tips.....
i har vel også også dæk på bare fordi i fik at vide det støjede mindre når i kommer hjem fra byen midt om natten....
ja... tsk tsk...
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 48 Biler: 19 Svar: 83
Har personligt et par teorier, men nu skal vi jo ikke mobbe manden får meget
dec 2002
Følger: 51 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 31 Svar: 1.487
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.074
Ihvertfald mens motoren kører.
Jeg ville bruge noget korn 200 sandpapir og holde på knasterne i en vinkel af 47,8 Grader, indtil du har slebet 2 mm ind i kansten.. Det burde give det ønskede resultat.
Det med hullerne i bundkarret har jeg også hørt om før det skulle virke ret godt...!
Finn: Når du alligevel er igang med tunnig, så prøv at forøge slagvolumen, ved at afmontere topstykket og gøre cylinderene større i omkreds.
Hvis du gnider cylindervæggen ind i tandpasta, og lader det tørre bliver det nemmere at få mejslen til at tage ved når du hakker stykker af foringen. Du kan ligeledes også udhule stemplerne ved brug af ren saltsyre.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 36
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 1 Svar: 5
aug 2004
Følger: 93 Følgere: 90 Biler: 8 Emner: 73 Svar: 115
Knaster