{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.175 visninger | Oprettet:

Black top Vs. Silver top {{forumTopicSubject}}

Hej der er meget snak op disse 2 typer top stykker.
Alle taler om dem. Betyder det noget bestemt.
Jeg har hørt dem omtalt både til Toyota, Nissan og Div. andre biler.
Er der en mådet at bestemme hvornår det er en Black el. silver top.
Alle siger: En Black top har X-heste, og en silver har Y heste. Den ene er god til tryk, og den anden er dårlig.
Betyder det Stage 1 og 2 i Japan, eller er den Høj og lav komprimerede toppe?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Black top Vs. Silver top
  • #1   28. dec 2007 silvertop er god til tryk smiley
    blacktop har 160 hk
    det er alt hvad jeg ved om det hehe


  • #2   28. dec 2007 det er højst sandsynligt toyota's 4age 20V du har hørt om.

    og der er MANGE delte meninger om de motorer


  • #3   28. dec 2007 silver/blacktop er til toyota ja .... en 4age20v som Peter nævner ....

  • #5   28. dec 2007 Hvis vi snakker toyota er det 1. og 2. generatio af deres 4AGE 20V motor. Blacktoppen er forbedret på en række punkter, og er bedste til sug, hvor Silvertoppen er lidt kraftigere og tunger og bedst til tryk.

  • #6   28. dec 2007 4age fra toyota (black/silver) er nok de 2 motorer du har hørt om.

    det er ikke bare to topstykker, det er hele motorer

    der er forskel på de 2, men nærmere bestemt hvad forskellen ligger i ved jeg ikke...
    men ja man kan da se forskel på dem, hvis man ved meget om dem.

    Silvertop er bla. bedre til trykladning fremfor blacktop, fordi silvertop har underspuling af stempler. det gør at motoren ikke bliver så satans varm som en almindelig 4afe uden underspul.


  • #7   28. dec 2007 Blacktop har også stempelkøling. Men plejlstængerne er tyndere og letter i Blacktop så derfor er den ikke så velegnet til tryk. Men man skal have en del hk eller bruge dem hårdt før det er nødvendigt med stempelkøling.

  • #8   28. dec 2007 Mogens --> ja blacktop har også stempelkøling, men er der ikke noget med at silvertop har mere effektiv køling af stemplerne og generelt hele motoren? det er vel nok derfor den egner sig bedst til tryk

    jeg ved at på 4afe, den almindelige 16v udgave, solgt i DK
    der bliver den meget varm hvis man kører med turbo, jeg har f.eks. slet ingen underspuling af stempler på min 4afe motor.


  • #9   28. dec 2007 Nogle sløve sataner, især silver, der kommer dog en del liv i den når den får 1,5 bar. smiley

  • #10   28. dec 2007 Blok og krumtap er ens i ST og BT så det er kølingen også. Setmpler og plejlstænger er en del letter i BT. Der er også forskel på topstykke, knaster og ventiler. Der er ellers en del der kører med turbo på 4AFE uden stempelkøling uden problemer. Men selvfølgelig hvis man piner den på topfart på motorvej i lang tid bliver den selvfølgelig varm.

  • #11   28. dec 2007 ja nu behøver man jo heller ikke pine en 4afe ret meget på motorvejen, før den tager mange omdr.

    men okay, kører man pænt så kan man da sikkert godt have tryk på 4afe.


  • #12   28. dec 2007 Hvis du kører med 0,5 bar på en 4afe, skal der satme meget til og ødelægge den.
    Nærmer du dig en bar, skal man tænke sig om.
    1,2 bar så spøger du med dine stænger.
    1,4 bar, så bøjer de alle sammen
    Dette er ikke noget jeg tror, det ved jeg.


  • #13   28. dec 2007 Har en kammerat der kørte med 1,2 bar i 3 mdr, indtil bilen brændte.Den kørte uden problemmer, og den fik satme nogle klø.

  • #14   28. dec 2007 jamen 0,5 bar til daglig?
    hvor fedt er det lige...

    hvad smider sådan en 1600ccm 16v motor så? 150hk?
    det er vel deromkring? det er jo ikke meget syntes jeg ikke...


  • #15   29. dec 2007 Peder: Næ det er jeg heller ikke påstået.
    Men du kan også køre 1,2 til hverdag, hvis du tænker dig lidt om.


  • #16   29. dec 2007 Peder B: Tjek den her..

    Den har da lidt mere end 150 ved 0.5 bar smiley

    http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21663


  • #17   29. dec 2007 BOOMBOY: Så intet med en 4afe motor og gøre.
    Men ja den har mere end 150 hk, har selv været med til og justere den, da den blev lavet.


  • #18   29. dec 2007 K-Finn: Skal ikke kunne sige motorkoden.

    ved dog at det er en black-top som der er bygget tryk på.


  • #19   29. dec 2007 Boomboy: Yep

  • #20   29. dec 2007 K-Finn
    jeg tror da på den har brækket sig, hvis dine kammerater skrue bil på samme måde som du gør...


  • #21   29. dec 2007 En Black top lever på sine omdrejninger... og grunden til at den kan tage de omderjninger er fordi alt i motoren er afdrejet og aubalanceret.. så delene er noge letter end en standart motor.. men den er kun så kvik fordi at den kan tage 8600 omdrejniger...

  • #22   29. dec 2007 for motoren i sig selv har ikke ret mange nm.. men de nm den har i top de følger den med omdrejnigerne.. så den har næsten de samme nm, når man er op på 7500 omdrejnier...

  • #23   29. dec 2007 ellers Ring til Egon.. motorimport. han ved alt om japser..

  • #24   30. dec 2007 Det er ikke kun toyota der bruger betegnelsen Silver top og black top

    Det gælder også de motore der ligger i en Nissan sylvia.
    Der skulle også findes silver og black toppe Fords Zetec motore. Dem der ligge i noget så u-exsotisk som en escort/fiesta.

    Jeg er ikke intreseret i at vide hvad der er bedst, Jeg vil vide om det er noget bedstemt ved dem eller det betyder Genneration 1, 2 el. 3? Eller det er noget helt andet?


  • #25   30. dec 2007 Ja Toyota Silvertop er fordi ventildækselet er sølvfarvet og det er 1. generation af 20V. Blacktop er fordi ventildækselet (surprice) er sort og det er så 2. generation.

  • #26   17. jun 2009 hmmm kan kun sige at SilverToppen er bedst til tryk fordi at den er forberet til det og det er BlackToppen ikke....

    Silver toppen har 160 Hk som standart
    Black toppen har 170 Hk som standart


  • #27   18. jan 2010 SilverTop er 4. generation af 4a-ge motoren og yder ikke 160hk men 160ps som er 158hk ved 7400omdr og 162 Nm ved 5200omdr.
    den har 42mm spjældhuse og køre 10.5:1 og er blevet brugt fra 1991 til 2001

    BlackTop er 5. generation af 4a-ge motoren og yder ikke 170hk men 163hk ved 7800omdr 162Nm ved 5200 rpm ..
    den har 45mm spjældhuse og køre 11:1 og er blevet brugt fra 1995 til 2000


Kommentér på:
Black top Vs. Silver top

Annonce