Golf 2 GTD 70hk startbesvær/starter ik {{forumTopicSubject}}
Hej Derude
For ikke mindre end 3 dage siden købte min lillebror og jeg, det vi mente var en udemærket Golf 2 GTD, som godtnok trængte til en kærlig hånd udenpå, men som overhovedet ikke var gennemtæret eller noget. Den havde godtnok en masse fejl og mangler, men det var jo underordnet, hvis det alligevel skulle være et lille renoveringsprojekt. Motoren gik godt, hvilket vi mente var det vigtigste og 8000 kr for en golf 2 GTD 1990 på hvide plader og ca 300.000 km på tælleren og desuden med helt nye topstykke og køler, det var jo heller ikke så dyrt igen.
Allerede dagen efter da min lillebror ville tage bilen på arbejde om morgenen kl 7.00 ville den ikke starte og der havde den ca stået stille i cirka 9 timer. Vi kunne overhovedet ikke skubbe den i gang og der måtte en stor 4x4 til at trække den i gang. Vi blev enige om at der nok var luft i systemet og at dieslen løb tilbage, og derfor satte vi nye slanger på den, og håbede lidt, at det ville løse problemet... Men nej, her til morgen ville den desværre heller ikke starte, og der er diesel i pumpen, da jeg pillede en returslange af, og dieslen løb godtnok ud når jeg kørte rundt med starteren.
Jeg tænker så hvad der kan være galt, når jeg forsøger at starte den, er det som om den næsten starter, der mangler bare lige det sidste for, at den vil slå i gang. Underligt!!
Jeg har søgt mig frem på nette efter en række problemstillinger, som jeg ligeså godt kan sætte jer ind i:
1. Gløderørerne
2. Forvarmer relæet
3 .Forvarmer sikring
4. Dieselfilter - evt fyldt med vand
5. Pumpen justeret forkert - forkert indsprøjtningstidspunkt
6. Monteret forkert toppakning
7. Luft i dieselen/systemet
8. Knast kan stå forkert
9. Retursystemet fra dyserne, da den måske trækker falsk luft, den vej hvor brændstoffet render tilbage i tanken - gør at dyserne skal luftes ud, hver gang motoren har stået stille et stykke tid.
Dette var bare nogle af de problemstillinger jeg har læst mig frem til, men tænkte jeg ville spørge herinde, da jeg ikke har noget grundlag for at udpege én af de foreskrevne problemstillinger som være netop mit problem.
Kunne have en mistanke til den dieselpumpe måske, da ham vi købte bilen af selv havde skiftet topstykket og tror altså ikke han havde så meget forstand på diesel biler igen.
Jeg fik af vide at jeg skulle prøve at løsne et af dyserørerne, for at se om der kom diesel ud når starteren kørte rundt, gjorde der det, var det fordi pumpen stod forkert.... Og da jeg prøvede det i dag, kom der diesel ud når starteren kørte rundt, så måske står pumpen forkert??
Håber i har nogle ideer om, hvad der eventuelt kan være galt med den gamle skrammelkasse vi har fået købt os?
På forhånd tak
Rasmus & Martin
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
Den ville heller ikke starte.
Det er ofte gløderørene den er gal med. Hvis i kan få starteren til at køre, men ikke starte den, kan det nogle gange afhjælpes ved at slå den til tænding 5 gange og lade gløderørene langsomt varme op.
Husk også, at hvis den skal skubbes igang, er det i 2. gear, da det er en diesel bil.
Hver gang jeg ikke kunne starte den, kom en falck mand med noget æter på spray han spjøjtede ind i luftfilteret, så kørte den. Det kan vidst købes i thansen.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
jun 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
jun 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17
jun 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
jun 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17
dec 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 8 Emner: 179 Svar: 1.587
det er jeg oplevet på en del efterhånden...
jun 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17
Golf 2 GTD 70hk startbesvær/starter ik