{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dem der hader det franske
  • #1   5. dec 2008 Det ændrer skam stadig ikke min mening med at de er elendige at køre i. Tysk eller japansk til hver en tid.

  • #2   5. dec 2008 Mine erfaringer holder mig fra at vælge franske biler igen. Det kan en skide renault megane ikk ændre på desværre..

  • #3   5. dec 2008 I er ikke rigtig kloge. I ved ikke hvad der er godt smiley Kunne dog aldrig selv finde på at eje Citroën eller Peugeot. Renault ER vejen frem!

  • #4   5. dec 2008 Kan se at Renault holder stilen! hahaha! ikke ligefrem kønne biler de laver.

    Ellers er jeg 100% enig med Jacob ! smiley
    Tysk eller japansk til hver en tid!
    Selv hvis jeg fik en fransk bil foræret ville jeg ikke køre i den, jeg ville sælge den og købe noget japansk for pengene


  • #5   5. dec 2008 Som regel brokker folk sig jo heller ikke over alt det sikkerhed der er i dem, men bare at det går i stykker

  • #6   5. dec 2008 Tillykke med det.. Jeg holder mig også stadig til tysk..

  • #7   5. dec 2008 Har aldrig haft noget imod Renault, men deres franske kollegaer er ikke min kop te.

  • #8   5. dec 2008 Renault har i mange år været i top... det tåbelige er bare at folk tror det er en citroen eller peugeot der har andet logo. tsk tsk... tyskerne er da i det mindste klogere end danskerne. Det samme er svenskerne... og franskmænd samt spanierne. Så at volvo/sommer danmark har undermineret Renaults ry i danmark er sørgeligt for de laver meget spændende biler... P.S Peder, du kan da ikke mene at Toyota laver pænere biler i denne tid!!! Toyota avensis har altid været røvsyg at se på det samme gælder Carina E ect...

  • #9   5. dec 2008 PEUGEOT ER BARE VEJEN FRAM....

  • #10   5. dec 2008 grunden til den fik 5 stjerner i NCAP er fordi den gik i stå inden den ramte vægen smiley

  • #11   5. dec 2008 Jeg kan godt lide fransk, især sammen med kæresten. smiley

  • #12   5. dec 2008 franske biler er bare generelt noget lort

  • #13   5. dec 2008 hehe good one jacob E

  • #14   5. dec 2008 Martin G -> Overhørte du hvad jounalisten sagde? Statistisk set, er den mere fejlfri end VW Golf! Ja, tysk er det bedste smiley Min bare! smiley

  • #15   5. dec 2008 Custom Crew -> helt enig, jeg er faktisk heller ikke så vild med Toyota's design lige for tiden. men nu skrev jeg jo også bare "japansk"

    Og hvad angår driftsikkerhed, stabilitet osv.. osv... osv... (jeg kunne blive ved) så er japaner fabrikanterne stadig langt overlegen i forhold til de franske producenter.


  • #16   5. dec 2008 det er os pisse nederen at hver gang peugeot gutterne skal bruge rulle feldet skal de booke den en hel dag... tager bare monster ang tid inden de franske biler kommer op i omd så de kan måles smiley

  • #17   5. dec 2008 Er der nogen der ved hvordan de laver ledningsnet hos de franske bilproducenter??? smiley

  • #18   5. dec 2008 TYSK !!!!!

  • #19   5. dec 2008 BAAAAAH! NOOOOOT

  • #20   5. dec 2008 Det er sjovt, som folk der kører tyske biler udtrykker deres holdning primitivt, og ikke egentlig kan argumentere for deres udtalelser. Primitivt... smiley

    Ja, japanske biler er ganske fine rent mekanisk, til gengæld er de et helvede rent rustmæssigt!


  • #21   5. dec 2008 Peder, så sandt så sandt ;o) Hvad tænker du på med ledningsnet? det system som alle bruger i dag har Citroen sjovt nok opfundet (wannet/canbus) ;o)

  • #22   5. dec 2008 Bliver hos volvo.. smiley

  • #23   5. dec 2008 Emil J -> Ja i luksusbilklassen er jeg også helt klart til Volvo. Uden tvivl. Kan faktisk ikke komme på 1 tysk bil jeg kunne favorisere til fordel for en Volvo eller Renault, i den pågældende klasse.

  • #24   5. dec 2008 Jeg foretrækker min gamle smadrekasse, VW Golf 2, og det bliver med 89 % sikkerhed, en ny tysker bagefter

  • #25   5. dec 2008 Ketil -> Hvorfor al den generallisering? Det er jo det samme som at sige alle indvandrere laver ballade? Der findes 3 store franske bilmærker; Citroën, Peugeot og Renault. De 2 førstnævnte er en del af PSA gruppen, hvor Renault er en del af Nissan. Alligevel sidder der en masse Japaner-elskere og siger de hader franske biler, på trods af Renault rent mekanisk og elektronisk set er identisk med Nissans modeller? Flot smiley Viser bare lidt om folks indsigt i bilverdenen smiley

  • #26   5. dec 2008 Jeg synes nu, at det er lidt sjovt, at 9 ud af 10 gange, folk har problemer med deres biler, som de skal have BG's hjælp til at fikse, så er det tyske eller japanske biler, der er knas med - hehe smiley

  • #27   5. dec 2008 Phuck @lot ~ -> Det er fordi de køber deres tyske biler for dyrt, så de ikke har råd til at reparere på dem smiley

  • #28   5. dec 2008 René Ø
    Måske en stor audi A8 eller en kæmpe BMW eller en VW Phaeton Det ved jeg da jeg til enhver tid vil favorisere! Også istedet for en kedelig Volvo.
    Hvilken Renualt vil du da vælge i luksus klassen?


  • #29   5. dec 2008 Phuck @lot ~
    Haha ja sikkert franskmand.
    Men det med franske biler, der er jeg syntes jeg også Renualt altid bliver overset og kommer med i statestikkerne sammen med Peuguet og citron.
    Og det er forkert, en Renualt er en ganske udemærket bil. Meget meget bedre end de andre franske.


  • #30   5. dec 2008 Rasmus N -> Renault laver slet ikke biler i Phaeton klassen, men hvis du læser hvad jeg skriver ordentligt, vil det fremstå at biler i DEN klasse klart ville være Volvo S80 e.l. Kedelig Volvo? Tror du skal prøve at sidde i en nyere Volvo inden du udtaler dig...

  • #31   5. dec 2008 Rasmus N -> Er glad for vi deler mening angående Renault og de øvrige franskmænd smiley

  • #32   5. dec 2008 er sku ligeglad med om det er fransk tusk engelsk amerikansk

    skal bare ALDRIG eje japsere eller koreanere


  • #33   5. dec 2008 Skulle jeg endelig have en fransk bil så blev det en veyron.. Men det bliver sgu aldrig en realitet.

  • #34   5. dec 2008 Jeg har selv en gammel Vectra A, der ifølge alle ruster meget!
    Men til sammenligning med dem jeg kender der har franske biler af tilsvarende alder så... Nå nej, der er ikke flere tilbage, rusten har taget dem!!!

    Kender dog en enkelt med en noget nyere Renault og den er ved at være til den helt store svejsetur.

    Og så kommer vi til elnettet, der står det heller ikke godt til i forhold til de fleste andre lande. Måske kan de klare sig imod de italienske, måske!

    Det kan godt ske at det er de ting vi altid vender tilbage til når vi taler franske biler. Men det er jo også for at have en bil at køre i vi har den, ikke for at den skal holde på værksted!


  • #35   5. dec 2008 Ketil -> Honda's driftsikkerhed kan vi ikke diskutere, den er helt kanon. Japanerne KAN det der med at lave driftsikre biler, ingen tvivl om det, men de kan bare ikke finde ud af at lave biler, som kan holde til at køre i det nordiske marked, som europæerne kan.
    Ja da, Nissan laver stadig biler, men de er flobbet lidt her i Danmark, da de har satset stort på Quasqai som bare ikke passer ind i vores marked. Nissan lever i dag primært af at servicere deres kassevogne (Som Renault sjovt nok leverer til dem) smiley


  • #36   5. dec 2008 tysk eller japansk!! aldrig en franskmand... ALDRIG:.. men det kan man ikk diskutere for alle har vær sin mening!

  • #37   5. dec 2008 Onkel Per -> Hvilken Renault model snakker vi om, som er gennemplumret?
    Det er klart, at hvis din Opel er velholdt, og Renault'en er blevet voldtaget, at Renault'en vil ruste hurtigere. Det behøver man ikke den store akademiske uddannelse for at regne ud smiley
    Jeg siger ikke Renault tidligere ikke har haft kvalitetsmæssige problemer, for det har de. Meeeen, det jeg har set Renault har spyttet ud fra 2006 til nu, er klart forbedret i forhold til før, og det er bestemt ikke værre end VW, som vi har som nabo på mit arbejde, eller Mercedes for den sags skyld. Hvis man har lidt Mercedes insiderviden, tror man deres ingeniører er italienske!


  • #38   5. dec 2008 Ketil =ssj= L

    nu har min jo gået 255 og fejler ikke en skid
    har heller ikk gjort det

    tror der er noget du har galt fat i


  • #39   5. dec 2008 Rene, Nissan er en del af Renault... ikke omvendt... Renault smed en masse penge i alt den gæld Nissan havde og fik dem op til overfladen igen...

    Jakob... Veyron... fransk? HAHAHAHA!!! Så tror jeg at jeg vil have en Kia 200SX som næste bil


  • #40   5. dec 2008 Custom Car Crew [MT] -> Ja, selvfølgelig. Det var også det jeg mente. Summa summarum er at Renault ejer aktiemajoriteten af Nissan smiley

  • #41   5. dec 2008 Custom Car Crew [MT]
    Du ved vist tydeligvis ikke at veyron bliver bygget i frankrig... Og desuden staves mit navn med c.


  • #42   5. dec 2008 Custom Car Crew [MT]: Ja, Bugatti (Veyron) er Fransk.

  • #43   5. dec 2008 Renault har udelukkende de sikreste biler, fordi deres biler er konstrueret direkte efter EuroNCAP testen, andre forsøg som desværre aldrig rigtigt er kommet frem, viser at i en virkelig situation er Renault biler ikke så sikre igen

  • #44   5. dec 2008 Veyron er fransk ja... !

  • #45   5. dec 2008 René Ø
    Du skrev da biler i luksus klassen?
    Hvis jeg nogensinde skulle eje en Renualt blev det en clio mrk1 Williams.
    Den satme fræk sådan en bil.
    Og med hensyn til andre to andre, peuguet og citroen, ville jeg hellere vælte på cykel og få styret i øjet end nogensinde eje sådan nogle! smiley


  • #46   5. dec 2008 Ketil =ssj= L -> På mit arbejde har vi VW som den ene nabo, Toyota som den anden nabo, og hhv. Ford, Fiat, Kia, og Peugeot som genboer. Snakker lidt med folkene derfra, og Toyota klarer sig ikke fandens godt for tiden, de er bare gode til at holde det væk fra pressen smiley

  • #47   5. dec 2008 Alle biler har deres svagheder. Nogle har problemer med rust, andre med motoren, gearkassen, elektronikken eller noget tredie.

    Køb bil efter behov - ikke efter oprindelse.


  • #48   5. dec 2008 Phuck @lot ~
    Hehe hvornår er den blevet Fransk?!


  • #49   5. dec 2008 Jeg hader normalt, når folk kommer med deres (ofte gamle) fordomme om, hvilke biler der er gode og hvilke der er noget LORT.

    Jeg har kørt både japanske, franske og tyske biler, og kunne aldrig finde på kategorisk at afvise en bil bare fordi den er fransk, tysk eller japansk

    Når vi taler tyske biler, så synes jeg generelt at et mærke som VW er alt for overvurderet. Dem jeg kender, som kører VW holder mindst lige så tit på værkstedet, som nogle herinde siger at de franske biler gør.

    Faktisk blev min påstand bekræftet for nylig, hvor jeg læste i det tyske Auto-Bild, hvor man igennem de seneste par år har haft 22 biler i test gennem 100.000 km. og har vurderet dem ud fra hvor mange fejl de havde og hvor ofte de var på værksted.

    Ud af de 22 biler, var 4 af dem VW. 2 af VW modellerne (Touran og Passat) lå dårligere end nr. 17 (så vidt jeg husker 17 og 21) og af de 2 resterende var ingen af dem bedre end end 12. plads.

    De franske lå ret spredt - men indrømmet ikke alle i den bedste ende.

    Ford derimod havde 3 biler med i den samlede pulje. 2 af dem (Mondeo og Focus) lå i top 5. Jeg oplever desværre ofte at også Ford bliver rakket ned herinde.

    Det skal siges at jeg også kører Ford (bilen ej oprettet herinde) og den har jeg haft gennemsnitligt med problemer med indtil videre.

    De franske lå ret spredt - men indrømmet ikke alle i den bedste ende.

    Jeg har haft én Toyota og den kørte jeg i, i en årrække - stort set uden fejl. Men hold da kæf.... hvor var den kedelig.

    Og så har Rene Ø jo ret når han siger, at tyske biler generelt er en del dyrere end både japanere og franskmænd!

    Så husk det lige inden i rakker de forskellige mærker ned.


  • #50   5. dec 2008 Macnuz -> Euro'N'Caps tests er jo netop også udviklet for at gøre bilerne sikrest?

  • #51   5. dec 2008 Rasmus N -> Jeg tror du misforstår.
    Det jeg mener er, at jeg ikke kan finde en tysk bil jeg ville vælge fremfor en Volvo i luksusklasssen.
    Ej heller kan jeg ikke finde en tysk bil jeg ville vælge fremfor en Renault i middelklassen smiley


  • #52   5. dec 2008 * Buford T Justice *: Jeg tror, at jeg har læst samme test i FDM's Motor magasin. Jeg undrede mig lidt over, at Citrôen og Peugeot ikke lå øverst på "skamme-listen", for de burde de ifølge BG... Men det er nok ikke alle på BG, der rent faktisk har forstand på biler smiley

  • #53   5. dec 2008 René Ø
    Okay på den måde, så er jeg med smiley
    Men ikke enig ;O


  • #54   5. dec 2008 René Ø - Ja, men den artikel jeg læste i det tyske Autobild dengang, handlede om den nye Renualt Clio 3 kom. Den var konstrueret til, at lige præcis ved 64 km/t, på den 40% i venstre side frontalkollision den bliver udsat for, skulle den lige akkurat holde sig i form til 5 stjerner. ADAC lavede derfor en crashtest i samarbejde med FDM af selvsamme bil, blot mod en anden rigtig bil, med 100% kollisionstest med 70 km/t, hvor det viste sig, at Clioen var knap så sikker, og at der var stor indtrængen i kabinen etc.

  • #55   5. dec 2008 Phuck @lot ~ -> Vi er helt nede i promiller, når vi skal snakke om hvilken andel af BG's brugere der rent faktisk har forstand på biler, og brugbar indsigt i bilmarkedet smiley

  • #56   5. dec 2008 Phuck @lot ~
    De hænger i bremsen når tyske TÜV tester biler. Der hænger franske italienske og amerikansker biler markant. Tyske og Japanske biler er i top.
    Men den Bugatti hvornår er den blevet fransk?


  • #57   5. dec 2008 Rasmus N: Har du nogensinde besøgt Bugattis hjemmeside? Hvis ikke så prøv det her:

    http://www.bugatti.com/en/home/contact.html

    Bugatti Automobiles S.A.S.
    1, Château Saint Jean
    Dorlisheim
    67120 Molsheim
    France


  • #58   5. dec 2008 Jeg mener faktisk, at det kun er venstre side af den, som har ekstra stålbjælker, fordi bilen rammer testbarrieren med venstre side

  • #59   5. dec 2008 Macnuz -> Ser man det på den måde, kan man se de videoklip på Youtube, hvor de kollisionstester en Renault Modus (Som platformsmæssigt er identisk med Clio III) frontal med en Volvo 940. Sådan en test har Euro'N'Cap i hvert fald ikke, og der så Modusen betydeligt sundere ud en Volvoen smiley

  • #60   5. dec 2008 Macnuz -> Jeg kan så fortælle dig at det er en and, med den manglende stålforstærkning i højre side. Dem vi har rettet skader på har haft forstækrninger i begge sider.

  • #61   5. dec 2008 René Ø - Du kan sgu da ikke sammenligne en Volvo der udgik i 1998 med en helt ny Renault Modus? Jeg ville gerne se min S40 mod en Modus ellers

  • #62   5. dec 2008 Bugatti har og vil altid været Italiensk lige meget hvad du siger.
    Men er det er ejet af tyske VAG. Så det franske der har jeg lidt svært ved at se smiley


  • #63   5. dec 2008 Ja det den man kalder fissen, fandme grim, men meget godt at køre i.

    Kan godt det er den sikreste i klassen, men jeg kommer aldrigt til at eje en franskbil, man har vel et omdømme at passe på ;0)


  • #64   5. dec 2008 Macnuz -> Din Ford S40 mener du? smiley Spøj til side

    Det mener jeg nu godt man kan til et vist punkt, Volvo'en vejer 300 kg. mere end Modusen, snuden er langt længere og er generelt meget mere robust bygget end Modusen. Men i dette tilfæde kom Modusens ekstremt sikre karosseri til sin gode ret mod Volvos massive kontruktion. Det er lidt som en hundekamp mellem en chihuahua og en rottweiler, hvor chihuahuaen vinder.


  • #65   5. dec 2008 Rasmus N
    Bugatti´s kontor ligger i Frankrig samt bilen er bygget i frankrig... Så vil jeg altså kraftigt mene den er fransk.


  • #66   5. dec 2008 René Ø

    nu er der jo også 15-20 års udvikling inden for sikkerhed til forskel


  • #68   5. dec 2008 Jeg har nu aldrig haft problemer med min 307
    Og vil sige at folk generaliserer ret meget når det gælder om hvor meget fransk går i stykker...

    Der har været eksempler på at tiguan er brudt i brand og det er EFTER at peugeot gjorde det... de lærer ikke af andres fejl åbenbart.

    Mediernbe er også lidt skyld i PSA's "dårlige" omtale da de ofte har lavet overskrifter med titlen "brandbilen trækkes tilbage" o.lign.

    Den slags omtale har VW aldrig haft


  • #69   5. dec 2008 Rasmus N: Ja ja... Jeg har også set Mythbusters; "I reject the reality and substitute my own!"

    http://www.bugatti.com/en/veyron-16.4/manufacturing.html

    Bugatti bliver bygget i Frankrig.


  • #70   5. dec 2008 Kim P -> Er det et omdømme som en mainstream proletartype, med tatoveringer op ad halsen og godt pumpet på steroider? smiley Hehe

    Tyskernes rygter er vildt overvurderet, ligesom deres brugtpriser. Længere er den ikke.
    "Tysk grundighed" er noget der faldt sammen med Berlinmuren...


  • #71   5. dec 2008 René Ø - Ford? Der er sgu ikke meget Ford over min bil, udover undervognen, men nu ejer Ford også Volvo, så det er der jo ikke så meget at gøre ved. Du har ret i at Volvoen er tungere, men hvis der ikke er deformationszoner, højstyrkestålbur og alt det andet der er i en Modus, så er der ikke meget at komme efter, uanset hvor lang snuden på den er.

  • #72   5. dec 2008 De samlede også engang opel i København gør det bilen Dansk? Nej vel.
    Bilen er samtidig udviklet af VW ingenøre, står der enda på den hjemmeside der.
    Men Bugatti er et italiensk mærke!


  • #73   5. dec 2008 # Cykel Myggen # -> Ja, men tager du bilernes størrelsesdifference i betragtning, er det stadig vildt. Og netop sådan en test viser, at Renault IKKE kontruerer deres passive (og aktive for den sags skyld) sikkerhed udfra Euro'N'Cap tests.

  • #74   5. dec 2008 Jeg kan tilgengæld give dig rigtig meget ret i at VW og VAG generelt er for opblæst. Min mor har haft en Polo 86c, en Polo 6N, en Lupo og en Golf 5, og sjovt nok er det de eneste biler som har stået på værksted på grund af at noget er gået i stykker, og det er også de biler hun har beholdt i kortest tid, fordi de hele tiden var i stykker. Desuden synes jeg kvaliteten i VW er alt for plastikagtig. Solidt, men stadig rigtig hård og knirkende plastic

  • #75   5. dec 2008 De samler og bygger da også en masse Amerikanske biler i Europa. Gør det bilerne Europæiske nej vel. Den der holder skam ikke du.
    Bugatti er Italiensk Basta. Det kan og vil da aldrig nogenside kunne blive fransk, bare fordi bilen bliver samlet der.


  • #76   5. dec 2008 Veyron samles i Frankrig, ja men mærket er tyskejet og oprindelig italiensk. Så at kalde den bil for en fransk bil er vidst en misforståelse. I Så fald er en Nissan R35 også fransk, det samme gælder diverse toyotaer som deler motor/gearkasse med franskebiler. Og C1/Aygo/107 er spanske biler så... tsk tsk!

  • #77   5. dec 2008 Rasmus N: Bugatti VAR italiensk, indtil der gik for meget parma-skine og oliven-olie i det. Så gik de konkurs, og blev overtaget af VW, der flyttede hovedsædet og produktionen til Frankrig.

    Hvis PSA var ejet af VAG, ville du så kalde Citröen & Peugeot for tyske biler? Nej, for de bliver stadig bygget i Frankrig, ikke?

    Spøjs omgang Frankrig-racisme.


  • #78   5. dec 2008 Macnuz -> Jeg har arbejdet med Volvo i snart 8 år, jeg ved godt hvor meget Ford der er i din bil smiley

    Som mon pointe netop er, kan Modus'en klare en frontalkollision på en sådan måde, som Euro'N'Cap ikke har testet, og at bilen stadig klarer sig så godt, tror du så virkelig stadig at Renault KUN udformer deres sikkerhed efter Euro'N'Cap?


  • #79   5. dec 2008 René Ø

    nej du kan ikke tage det i betrgtning når der er så stor forskel på udviklingen af sikkerhed

    du kan samenligne med 2 modeller af samme årgang


  • #80   5. dec 2008 Jeg vil også give Rasmus lidt ret angående bilens nationalitet. VW har f.eks. også samlefabrikker i Brazilian - Gør det bilen Braziliansk?

    Renault har samlefabrikker i Tyrkiet, Rumænien mv. Gør det bilerne mindre franske?


  • #81   5. dec 2008 Rasmus N: Du mener altså, at Seat er spansk? Du mener vel også, at Skoda er Tjekkoslovakisk?

    Lad mig gætte; Du mener at både Seat & Skoda er tysk, ikke?

    Hehe... Giver god mening smiley


  • #82   5. dec 2008 Phuck @lot ~
    Du vil så mene at jeg skal kalde bilen tysk nu?
    Okay så har opel sku engang været dansk hvis det er med den der på!
    Eller delvist.


  • #83   5. dec 2008 # Cykel Myggen # -> Husk lige i hvilken reference jeg bruger eksemplet. Jeg bruger eksemplet på at modargumentere Macnuz' udtalelse om, at Renault bygger bilernes sikkerhed udelukkende efter Euro'N'Cap tests. HAVDE det været tilfældet havde en ikke klaret sig så godt i en sådan test mod Volvo'en, da en frontalkollision af den kaliber ikke er en del af deres test.

  • #84   5. dec 2008 Phuck @lot ~
    Ja jeg mener bilerne er Tjekkoslovakiske og Spanske.
    Tror også du fornærme enhver fra de lande ved at sige deres biler er tyske.


  • #85   5. dec 2008 er udlært hos volov og renualt...

    Har selv en volvo, har også haft flere andre som japanske som tyske.

    Har arbejdet med renualt og citroen. og da citroen og peguost stort set er samme bil da det er psa som laver de to biler.
    Ville jeg ud for de tre bil mærke vælge en renualt uden trivil der.

    Først vil jeg sige deres design er ikke i min smag for det andet er jeg ulært hos volvo og renualt men mener stadig at renualt er noget crap.

    Jeg har simphelten hen ikke råd til at holde den kørerne så mange ting som der er galt med de biler.

    Så ved jeg godt du frem hæver at statisk set er der lige stor fejl procent på de to biler. som hen henvender sig med vw golf.

    Renualt er bare flere ting med og hele tiden kommer der problemer med dem der i forvejen har problemet, der synes jeg i hele hedden at vw golfen er bedre til at løse deres problem og det delt lidt mere ud over flere biler.

    RENE

    Du må også spørger dig selv om hvorfor man ikke kan købe en fansk bil i usa, det er fordi der for mange problemer med dem.



  • #86   5. dec 2008 For fanden da... ja så vil jeg da lige sige undskyld... Det vidste jeg sgu ikke... Bugatti er tydeligvis fransk... Sorry for fejlen fra min side.

  • #87   5. dec 2008 Ja, eller hvor meget Volvo der er i den? Så vidt jeg ved deler de komponenter

  • #88   5. dec 2008 Se der var noget der kunne få alle op ad stolen .. Godt gået , men lad mig da med det samme gøre dig opmærksom på at det nu er EB der kommer med de rosende bemærkninger.. I min verden svarer det til at blive bagt på af Birthe Rønn Hornbech .. Ikke nogen rar tanke vel .. smiley
    Renault laver nogle ganske udmærkede transportmidler nogle med større designmæssig succes end andre..
    Man kan mene om franske biler som man vil, men det vil for mig altid være det lidt bedre udstyrede og en del mere problemfyldte alternativ til de fleste (IKKE ALLE!) europæiske biler..
    Jeg har ejet 2 af de 3 mærker, du nævner så derfra erfaringen, og så har jeg solgt dem i 6 år, og tro mig når jeg siger at famiilien danmark har meget lidt tilovers for begreb som "almindeligt forekommende fejl" samt reklamationer og om-igen arbejde.. Desværre floskler som de fleste frankofile er meget godt bekendt med..

    MEN!! Der skal være plads til os alle!! også jer der syntes at de er gode til at lave biler i Frankrig.. Som mester altid plejede at sige : Hver sin form for fis i kasketten smiley

    Det var mine 10 øre , God hjul ..


  • #89   5. dec 2008 Phuck @lot ~
    Den er ikke fransk, fat det nu.
    Prøv at undersøg lidt om det. Kan godt være de har samlet skidtet der. MEN det er italiensk grundlagt og har altid været italiensk ejet. Hvis i ikke forstå det, så har i fandme nej hatten på! Også har jeg opgivet at forklare det.
    Men hyg jer, jeg må videre ud i den store verden.


  • #90   5. dec 2008 Peter M -> Det er dels fordi franskmændende aldrig har satset på det amerikanske marked som f.eks. Volvo har. Volvo lever af det amerikanske marked. Det lille marked Europa udgør for Volvo er ingenting for dem.
    Amerikanerne laver også fejlfyldte biler, vær ikke i tvivl om det.
    Hvornår har du sidst arbejdet med Renault?

    Macnuz -> Du finder i dag ikke mange komponenter på en Volvo, hvor der ikke står FoMoCo på, og det er logik eftersom Ford ejer Volvo, og at Ford dikterer Volvo ingeniørerne til at bruge FoMoCo komponenter for at reducere produktionsomkostningerne.


  • #91   5. dec 2008 Peter M: Grunden til at der ikke bliver solgt ret mange franske biler i USA er, at amerikanerne hader franskmændende pga. gamle fordomme, der stammer tilbage for første verdenskrig, og som blev bestyrket under 2. verdenskrig. Læs lidt på lektien!

    Hvem husker forresten ikke perioden efter 11. september, hvor franskmændende ikke ville lade sig tvinge ind i USA's latterlige krigspolitik - der forsøgte amerikanerne både at lave nye navne til "french fries" (Pommes Frites blev til "Potato-fries") og "french kisses" (tungekys blev til "Deep-kisses") - de var komplet til grin de tossede ami'er smiley

    Desuden er franske biler ALT for økonomiske for amerikanerne - de skal have biler der kører "one mile per gallon" smiley


  • #92   5. dec 2008 Rasmus, ifølge data er firmaet grundlagt i 1909 med hovedsæde i Frankrig. Så bilerne er altid samlet i franrkig og mærket har altid været registreret i Frankrig og ikke i italien smiley

  • #93   5. dec 2008 Dennis K -> Jeg giver dig ret i det meste af hvad du siger. Mine 5 cents satser jeg dog på at Renaults rygte inden for en 5-6 år er langt bedre. Renault udtalte allerede i 2005 at deres biler i 2007/2008 ville være af lige så høj kvalitet som andre europæiske mærker, og tro mig - Det er de den dag i dag smiley

  • #94   5. dec 2008 Beklager, ved ikke hvad han har fået for at lave den "rekvalme"! Men statistisk set, så er Japanske biler absolut de mest driftsikre, dog haler Vw og Audi ind på dem, med deres nyere modeller! Mazda stinker dog stadig og ruster for et godt ord!
    Og ja, har en kammerat der indtil for nyligt arbejdede for Renault i Ringsted, og det er lukkede, da de drejer/drejede nøglen om grundet manglende salg! Selv kørte han Japansk, for på trods af fordelagtige aftaler om billig Renault, ja så ville han ikke røre ved dem! Og når en medarbejder(mens han var ansat!) ikke vil røre ved skidtet, hvilket er forståeligt med de mange problemer de har, ja så siger det vel alt!
    Og skal det endelig være fransk, ja så er Peugeot da "by far" det bedste bud!


  • #95   5. dec 2008 Macnuz -> Det er jo det jeg siger! På over 75% af delene i din Volvo S40 står der FoMoCo på smiley

  • #96   5. dec 2008 ° Kim HP (Jag ar orblænd) ° - Jo, de biler du nævner der, er rent faktisk skod smiley Ville dog gerne eje en Alfa 8C hvis jeg fik den gratis, ellers gad jeg ikke det der Fiat kvalitet til overpris

  • #97   5. dec 2008 I know, og fuck hvor er det belastende du er så hurtig at man ikke når at slette sine pinligheder smiley

  • #98   5. dec 2008 Anyways, så valgte jeg den motor som Ford IKKE har lavet, og det er det vigtigste for mig

  • #99   5. dec 2008 Rasmus N: Hvis en bil bliver konstrueret helt fra bunden og op i frankrig, er den så fransk? I så fald er Veyron fransk... Jeg ser sådan på det, at det land, hvor en bil er bygget, er dens oprindelsesland - meget enkelt.

    Hvis jeg oprettede et selskab i Tyskland, der designede biler, som blev bygget 100% i Kina - ville det så være en tysk bil? Prøv at tænke lidt over dét smiley


  • #100   5. dec 2008 Mikkel N -> Renault lukket i Ringsted? Hvad snakker du om? De LÅ førhen sammen med Titan lastbiler, men de er flyttet til Frejasvej nu. Jeg arbejder selv i det firma som har Volvo/Renault i Køge, Ringsted og Næstved. Din udtalelse betragter jeg som "om-igen arbejde"...

  • #101   5. dec 2008 Macnuz -> Forståeligt. Det er også en dejlig bil med en dejlig motor smiley

  • #102   5. dec 2008 ° Kim HP (Jag ar orblænd) ° - En af mine kammerater er salgselev ved SsangYong/Ford i Hørsholm, og han siger at det eneste der er Mercedes i de biler, er deres automatgearkasser som de har fået lov at licenskopiere

  • #103   5. dec 2008 det er 3 år siden så det er ikke så længde siden igen.

    Rene, det nu ikke helt korrekt nu har efter hånden en del kontakter der over i usa, og det er ikke fordi fransk mændene ikke vil satsa på market der over, men der bare ikke interesse for dem, dels pga af deres design og kvailtet.
    Selv kia og hyndia trives fint der over og de bestemt ikke alle lige kønne eller særlige drift sikker.

    Ja ved godt at der findes mange dele fra ford verden i bilerne hos volvo. Og derfor jeg har en v70.

    Og hvis jeg endelig skulle have en s40 eller v50 som også har haft deres ting at slå med.

    Nej amerikaner laver bestemt ikke fejlfrie bilser slet ikke,

    Men som psa som laver citroen og peugoet deres holdning til bilerne er at lade kunderne prøve kører biler og så laver vi dem bedre med tiden i stedet for at få løst mange af deres børne sygedomme.

    Men det ændre altså ikke på at hvis du samlinger falck eller dansk auto hjælp hvis man kan få adgang til dem, så kører de alt mere rundt med renualt på ladet en vw som de samlinger med i indslaget.


    Men ville andre eje eller hvade en renualt, måske en sprit ny en men så heller ikke mere end i to timer i mens den holder stille i indkørelsen.

    Og de gamle ville jeg ikke engang røre med en ildtang, de er alt for dyre at holde kørene med stumper og fejl osv.


  • #104   5. dec 2008 Kim, ja da Artioli købt firmaet og opnåede at smide 110 og 112 ud gennem døren. Manden købte også Lotus i 1993.

  • #105   5. dec 2008 Jeg ELLLSKER Fransk.. jeg har en stor en smiley

  • #106   5. dec 2008 lol en spand og det bliver det ved med og være kan godt være den er sikrets i sin klasse men hvor tit holder den så på værksted det sagde han ikk enoget om?

  • #107   5. dec 2008 Derfor er det stadig noget lort fransk sutter. Japaner eller tysker er det bedste

  • #108   5. dec 2008 Peter M -> Hyundai klarer sig fint i USA fordi de har gjort det i MANGE år. Kia er relativt nyt derovre, men det er pga. deres relationer til Hyundai.
    Amerikanske biler? Kvalitet? En ting er helt sikkert, amerikanerne laver IKKE biler af høj kvalitet, det er noget amerikanerne bilder sig selv ind fordi de er så selvhøjtidelige, nok fordi det amerikanske folk stammer primært fra franskmændende af. Hehe smiley

    Det er ganske korrekt at PSA har den holdning, "producér først, ret bagefter", men det er ikke længere Renaults. Førhen havde Renault LANGT flere elektroniske nyskabelser i deres biler, hvilket var deres store problem - I dag er de gået mere i offensiven, og er gået over til det mere konservative. Jeg er overbevist om, at om nogle år kan Renault læne sig tilbage i stolen, og kigge på deres franske kollegaer (PSA), og tænke "godt vi hoppede af den vogn".
    Jeg vil stadig vove og påstå, at hvis du prøver at eje en af de nye Renault modeller, vil du helt sikkert have et markant bedre indtryk af mærket, end det du havde da du forlod det for 3 år siden, for i de seneste 2 år er der sket en stor udvikling (Tro det eller lad være)


  • #109   5. dec 2008 ° Kim HP (Jag ar orblænd) ° - Nu er han kun 20, så han kan ikke være andet end elev smiley Og hvad fanden ved jeg, jeg har bare fået det at vide, men det er da fint hvis det er rent Mercedes, men jeg ville aldrig købe det alligevel

  • #110   5. dec 2008 Christian Member Of The Bling Society . -> Det sagde han jo netop, hvis du hørte efter smiley

  • #111   5. dec 2008 Nikolaj J -> Yes yes, primitiv udtalelse... ARGUMENTÉR for at blive taget seriøst. Det andet børnehavefis kan man jo ikke bruge til noget smiley

  • #112   5. dec 2008 Så dør baby..

  • #113   5. dec 2008 Ja Nikolaj, man skal huske de 3 ter i et forum: Diskuter, argumenter og respekter smiley

  • #114   5. dec 2008 Macnuz -> Just præcis. Og husk at have albuerne ind mod kroppen når du skriver på tastatur... Og en sidste guideline; RET RYGGEN! smiley

  • #115   5. dec 2008 rene...

    ved godt at en amerikaner biler er noget crap, men de er nu meget fede alligevel.

    Ja man må give fransk mændene at de gode til at få proppet en masse ting i bilerne med hensyn til det elektriske kompunterne-

    ja men ville mene hvis alle de billige mærke her hjemme kan sælges må de også kunne der over og jeg giver ikke meget for historien med hensyn til diverse krige.
    Men dem jeg snakker med der over er fordi de ikke gider de der problem fyldte biler. og så er 2 år ikke nok til at ændre det. desværre


    Jeg tror ikke jeg vil ændre holding til dem, kan ikke lide deres store nøgle kort, deres design og køre enskaber, bilen tiltaler mig på inden måde.



  • #116   5. dec 2008 Præciiis.. det er der desværre ikke ret mange herinde der forstår

  • #117   5. dec 2008 Peter M ->
    Kan du set det dobbeltmoralske i det? Amerikanerne vil ikke have franske biler, fordi de er "fyldt med fejl", på trods af de selv producerer nogle af de biler som har lavest kvalitet, og er mest fejlbehæftede? Men det er netop deres selvhøjtidelige attitude, som gør at fordi det er amerikansk, så er det det bedste.

    Som jeg skrev længere oppe er det bestemt ikke en nyhed at Hyundai har implementeret sig på det amerikanske marked, og pga. Kias relationer til Hyundai, er de også blevet populære derovre. Ikke tilnærmelsesvist som meget som Hyundai, men de klarer sig OK derovre.

    Nej, 2 år er ikke noget til at rette op på franskmændendes blakkede ry, men jeg, som Renault tilhænger kan kun appelere til folks fornuft, og håbe på de kan abstrahere fra "fransk-bil-grupperingen" når de hører ordet "Renault", for det mener jeg ærligt talt ikke er korrekt. Slet ikke på 2007/2008 modeller smiley

    Min nuværende 2008 Mégane Touring er jeg blevet overraskende glad for, men det er en anden snak. Jeg er ret positiv over for nøglekortet da det er fladt, og er stort set usynligt at have i lommen når man går i jeans


  • #118   5. dec 2008 He he. Ja det er da godt nok noget der kan få folk op på tasterne :o)

    Men biler/bilmærker er jo aldrig bedre end deres rygte, så hvis Renault nu endelig er så god som René og EB mener, så vil det jo først kunne ses om 5-10 år. Så jeg holder mig nok til biler der er til at få for penge, er billige i reservedele, ikke kræver alt for meget specialværktøj(som ikke kan bruges andre steder) og som jeg godt kan lide at køre i!


  • #119   5. dec 2008 Man kan vist godt sige at der findes ikke dårlige biler mere , og hver man har jo sine farvoritter .

  • #120   6. dec 2008 Nu er der blevet snakket en del om Renault, og jeg talte lidt tidligere om ikke at være fordomsfuld. Når det er sagt, må jeg så sige at jeg til enhver tid ville vælge en Citroën og en Peugeot frem for en Renault.
    Citröen´en primært pga. dens undervogn og generelle komfort, og Peugeoten pga. kombinationen af motor (bl.a. fremragende HDI-motorer) og køreegenskaber.

    Renault siger mig derimod ikke det helt store. De fleste Renault-modeller synes jeg er lidt fesne hvad design angår, der er ingen af deres motorer, der hæver sig særlig meget over andre mærkers motorer, og undervognen på de fleste Renault-modeller er vel bare middelmådig - i hvert fald i de Renault-modeller jeg har kørt. Har bl.a. prøvet den nye Laguna, og dens undervogn er simpelthen bare for hård, og slet ikke på niveau med Peugeot 407 for slet ikke at tale om den nye Citroën C5.

    Derudover er det en LANG proces for en bilproducent, at gå fra at være et af de mest upålidelige bilmærker til at klare sig bare gennemsnitligt.

    Denne TÜV-oversigt fra 2007 vedr. 2-3 år gamle biler taler vel sit eget klare sprog
    når man kigger på Renaults placering:

    http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2007-2-3/18

    Clio = placering som nr. 88
    Scenic = placering som nr. 90
    Kangoo = placering som nr. 97
    Espace = placering som nr. 101
    Laguna = placering som nr. 107

    og det er vel at mærke ud af 113 biler, som er med i statistikken.

    Jeg skal derimod ikke kunne sige noget vedr. de helt nye Renault-modeller, da jeg ikke har prøvet dem endsige kender noget til deres pålidelighed.

    Men ud fra hvordan Renault pt. klarer sig i fejlstatistikkerne, må jeg desværre sige at der går mange år, før jeg tør købe en Renault.


  • #122   6. dec 2008 <b>korrektion:</b>

    "Jeg skal derimod ikke kunne sige noget vedr. de helt nye Renault-modeller, da jeg ikke har prøvet dem endsige kender noget til deres pålidelighed."

    ... jeg mente selvfølgelig ud over den nye Laguna jeg har prøvet.


  • #123   6. dec 2008 Rene Ø. hvis du læser mit indlæg vil du lægge mærke til den usikkerhed der er bygget ind i det! Alt hvad jeg ved, er hvad jeg har fået refereret og det var bestemt ikke et kønt billede! Ligeldes ved jeg hvad jeg kan læse ud fra statistikker o.lign og de siger alle at Reneault salg har været for nedadgående over en årrække, kender dog ikke til det sidste år til to.
    Ligeledes har de ligget i bunden af mange tabeller når det kom til drifsikkerhed og ja, deres samarbejde med Volvo er da også blevet om ikke andet, så i stor grad opsagt! Ligeledes lå der også før Reneault dieselmotorer i en del andre bilmærker, men det er også blevet mindre!
    Ligeledes overgik Importøren til at blive fabriksejet, for at sænke priserne, hvilket kun delvist hjalp på salget!

    Og til sidst, det virker som om du tager kritikken af Reneault næsten personligt og det virker en anelse malplaceret! Men det er da fint at du er glad for mærket og dit arbejde hos dem, men din, i mine øjne, overdrevne glæde, ændrer ikke på faktum!

    Men se da gerne disse links:

    http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article587590.ece

    Eller det her, hvor Reneault ligger nr. 2. sidst på listen over de mærker forbrugerne er mest tilfredse/utilfredse med. BMW og Toyota ligger nr. 1 og 2. Så det de fleste skriver her i tråden er korrekt, tyske og Japanske biler er bedst, uanset din forkærlig for Renault!

    http://www.bavaria.no/Portals/40/Doc/FDM_BMW-tilbage-som-nummer-1_maj08.pdf


  • #124   6. dec 2008 Men se da gerne det sidste link, det er en opgørelse fra FDM, med megen statistik, nu hvor du var ude efter nogen for dårlige argumenter, ja så er disse håndfast! Reneault ligger i dårligste halvdel, næstsidst eller
    sidst, i alt fra oplevelse af bilen, værksted, sælgers kendskab til varen, tilfredshed osv. osv.
    Beklager, men det er et skodmærke, uanset hvad en jounalist fra Ekstrabladet måtte sige!
    Og det er ikke for at virke glad eller noget, men du lavede en overskrift, der lyder "Til dem der hader det franske" og vedhæfter et link og virker derefter småsur når folk ikke lader sik dupere over en biljournalist glæde for en Reneault! Du skulle hellere have kigget lidt statistik inden!


  • #125   6. dec 2008 Mikkel N -> Nu findes der SÅ mange forskellige undersøgelser og statistikker som modsiger hinanden, at det er en jungle uden lige.
    Ja, Renault importen er gået over til at være fabriksejet, qua de har oprettet "Renault Nordic", med underafdelinger i hhv. Danmark, Norge, Sverige og Finland. Efter Volvo er røget ud af Renault's familiebillede, er kundetilfredsheden steget, i og med værkstederne kan yde LANGT bedre garanti- og kulancemuligheder. Men vi skal lige slå en ting fast, det var Renault der opsagde samarbejdet med Volvo, ikke omvendt!
    På salgssiden har det også hjulpet-, og vil i fremtiden hjælpe stort, da bilerne er blevet billigere, Renault vil have MANGE flere forhandlere rundt omkring i landet, og de har også ændret markedsstrategi kontra tidligere, hvor Renault har været holdt nede af Volvo.

    Hvis du læste hvad jeg skriver, indrømmer jeg blankt at Renault tidligere har haft kvalitetsmæssige problemer, og de FDM tests omhandler også 3-4 år gamle biler. Jeg har hele tiden skrevet, at på Renault modeller fra fra '07 og '08 er historien en helt anden, hvilket jeg er sikker på vil vise sig på statestikkerne om 1- måske 2 år.

    Jeg tager ikke kritikken af Renault personligt, at det så er sådan du opfatter tingene må være helt og holdent dit problem, men primitive udtalelser uden argumenter irriterer mig grænseløst. Folk der har en mening, uden at vide hvorfor, er simpelthen for dumme til at jeg kan forholde mig til dem smiley


  • #126   6. dec 2008 Mikkel N: Den test fra FDM er ikke videnskabelig, da den bygger på ejernes erfaringer. Da der er stor forskel på folk der kører i franske biler (hyppigst (mellemklasse) familier med lille bilerfaring), og tyske biler (oftest bilnørder, direktører eller overklassen generelt), så vil der også være stor forskel på, hvilken kritik folk giver deres biler.

    Desuden fremgår det ikke, hvor meget det har kostet at holde bilerne på vejen. Det kan være at de franske har haft flest fejl, men var det også de dyreste fejl? Der skal ret mange elektriske fejl til, før det opvejer udskiftning af gearkasse og/eller motor.


  • #127   30. dec 2008 der går ild i pug og c5'ere - de har alle forhjulstræk - dårlig samle kvalitet og jeg arbejder hos et biludlejnings firma så kører i ca alle biler. så som der blev sagt tidligere tysk eller japansk til HVER en tid

  • #128   30. dec 2008 Sjovt Troels. Der er ikke rapporteret en eneste C5 med ild i som har været selvantændt. Derimod har der været nogle 307'ere og en enkelt C3'er

Kommentér på:
Til dem der hader det franske

Annonce