1.775 visninger
|
Oprettet:
Til dem der hader det franske {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.tv/biler/article1093639.ece
STFU fremover
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
maj 2004
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 160 Svar: 760
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Ellers er jeg 100% enig med Jacob !
Tysk eller japansk til hver en tid!
Selv hvis jeg fik en fransk bil foræret ville jeg ikke køre i den, jeg ville sælge den og købe noget japansk for pengene
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 487
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 645
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 198 Svar: 649
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
jan 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 285
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 735
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 735
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Og hvad angår driftsikkerhed, stabilitet osv.. osv... osv... (jeg kunne blive ved) så er japaner fabrikanterne stadig langt overlegen i forhold til de franske producenter.
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
jul 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 319
apr 2004
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 163
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Ja, japanske biler er ganske fine rent mekanisk, til gengæld er de et helvede rent rustmæssigt!
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
feb 2004
Følger: 37 Følgere: 46 Biler: 8 Emner: 185 Svar: 1.909
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.525
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Måske en stor audi A8 eller en kæmpe BMW eller en VW Phaeton Det ved jeg da jeg til enhver tid vil favorisere! Også istedet for en kedelig Volvo.
Hvilken Renualt vil du da vælge i luksus klassen?
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Haha ja sikkert franskmand.
Men det med franske biler, der er jeg syntes jeg også Renualt altid bliver overset og kommer med i statestikkerne sammen med Peuguet og citron.
Og det er forkert, en Renualt er en ganske udemærket bil. Meget meget bedre end de andre franske.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
skal bare ALDRIG eje japsere eller koreanere
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Men til sammenligning med dem jeg kender der har franske biler af tilsvarende alder så... Nå nej, der er ikke flere tilbage, rusten har taget dem!!!
Kender dog en enkelt med en noget nyere Renault og den er ved at være til den helt store svejsetur.
Og så kommer vi til elnettet, der står det heller ikke godt til i forhold til de fleste andre lande. Måske kan de klare sig imod de italienske, måske!
Det kan godt ske at det er de ting vi altid vender tilbage til når vi taler franske biler. Men det er jo også for at have en bil at køre i vi har den, ikke for at den skal holde på værksted!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Ja da, Nissan laver stadig biler, men de er flobbet lidt her i Danmark, da de har satset stort på Quasqai som bare ikke passer ind i vores marked. Nissan lever i dag primært af at servicere deres kassevogne (Som Renault sjovt nok leverer til dem)
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Det er klart, at hvis din Opel er velholdt, og Renault'en er blevet voldtaget, at Renault'en vil ruste hurtigere. Det behøver man ikke den store akademiske uddannelse for at regne ud
Jeg siger ikke Renault tidligere ikke har haft kvalitetsmæssige problemer, for det har de. Meeeen, det jeg har set Renault har spyttet ud fra 2006 til nu, er klart forbedret i forhold til før, og det er bestemt ikke værre end VW, som vi har som nabo på mit arbejde, eller Mercedes for den sags skyld. Hvis man har lidt Mercedes insiderviden, tror man deres ingeniører er italienske!
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
nu har min jo gået 255 og fejler ikke en skid
har heller ikk gjort det
tror der er noget du har galt fat i
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Jakob... Veyron... fransk? HAHAHAHA!!! Så tror jeg at jeg vil have en Kia 200SX som næste bil
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Du ved vist tydeligvis ikke at veyron bliver bygget i frankrig... Og desuden staves mit navn med c.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Du skrev da biler i luksus klassen?
Hvis jeg nogensinde skulle eje en Renualt blev det en clio mrk1 Williams.
Den satme fræk sådan en bil.
Og med hensyn til andre to andre, peuguet og citroen, ville jeg hellere vælte på cykel og få styret i øjet end nogensinde eje sådan nogle!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Køb bil efter behov - ikke efter oprindelse.
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Hehe hvornår er den blevet Fransk?!
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Jeg har kørt både japanske, franske og tyske biler, og kunne aldrig finde på kategorisk at afvise en bil bare fordi den er fransk, tysk eller japansk
Når vi taler tyske biler, så synes jeg generelt at et mærke som VW er alt for overvurderet. Dem jeg kender, som kører VW holder mindst lige så tit på værkstedet, som nogle herinde siger at de franske biler gør.
Faktisk blev min påstand bekræftet for nylig, hvor jeg læste i det tyske Auto-Bild, hvor man igennem de seneste par år har haft 22 biler i test gennem 100.000 km. og har vurderet dem ud fra hvor mange fejl de havde og hvor ofte de var på værksted.
Ud af de 22 biler, var 4 af dem VW. 2 af VW modellerne (Touran og Passat) lå dårligere end nr. 17 (så vidt jeg husker 17 og 21) og af de 2 resterende var ingen af dem bedre end end 12. plads.
De franske lå ret spredt - men indrømmet ikke alle i den bedste ende.
Ford derimod havde 3 biler med i den samlede pulje. 2 af dem (Mondeo og Focus) lå i top 5. Jeg oplever desværre ofte at også Ford bliver rakket ned herinde.
Det skal siges at jeg også kører Ford (bilen ej oprettet herinde) og den har jeg haft gennemsnitligt med problemer med indtil videre.
De franske lå ret spredt - men indrømmet ikke alle i den bedste ende.
Jeg har haft én Toyota og den kørte jeg i, i en årrække - stort set uden fejl. Men hold da kæf.... hvor var den kedelig.
Og så har Rene Ø jo ret når han siger, at tyske biler generelt er en del dyrere end både japanere og franskmænd!
Så husk det lige inden i rakker de forskellige mærker ned.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Det jeg mener er, at jeg ikke kan finde en tysk bil jeg ville vælge fremfor en Volvo i luksusklasssen.
Ej heller kan jeg ikke finde en tysk bil jeg ville vælge fremfor en Renault i middelklassen
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Okay på den måde, så er jeg med
Men ikke enig ;O
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
De hænger i bremsen når tyske TÜV tester biler. Der hænger franske italienske og amerikansker biler markant. Tyske og Japanske biler er i top.
Men den Bugatti hvornår er den blevet fransk?
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
http://www.bugatti.com/en/home/contact.html
Bugatti Automobiles S.A.S.
1, Château Saint Jean
Dorlisheim
67120 Molsheim
France
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Men er det er ejet af tyske VAG. Så det franske der har jeg lidt svært ved at se
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.039
Kan godt det er den sikreste i klassen, men jeg kommer aldrigt til at eje en franskbil, man har vel et omdømme at passe på ;0)
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Det mener jeg nu godt man kan til et vist punkt, Volvo'en vejer 300 kg. mere end Modusen, snuden er langt længere og er generelt meget mere robust bygget end Modusen. Men i dette tilfæde kom Modusens ekstremt sikre karosseri til sin gode ret mod Volvos massive kontruktion. Det er lidt som en hundekamp mellem en chihuahua og en rottweiler, hvor chihuahuaen vinder.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Bugatti´s kontor ligger i Frankrig samt bilen er bygget i frankrig... Så vil jeg altså kraftigt mene den er fransk.
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
nu er der jo også 15-20 års udvikling inden for sikkerhed til forskel
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.673
Og vil sige at folk generaliserer ret meget når det gælder om hvor meget fransk går i stykker...
Der har været eksempler på at tiguan er brudt i brand og det er EFTER at peugeot gjorde det... de lærer ikke af andres fejl åbenbart.
Mediernbe er også lidt skyld i PSA's "dårlige" omtale da de ofte har lavet overskrifter med titlen "brandbilen trækkes tilbage" o.lign.
Den slags omtale har VW aldrig haft
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
http://www.bugatti.com/en/veyron-16.4/manufacturing.html
Bugatti bliver bygget i Frankrig.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Tyskernes rygter er vildt overvurderet, ligesom deres brugtpriser. Længere er den ikke.
"Tysk grundighed" er noget der faldt sammen med Berlinmuren...
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Bilen er samtidig udviklet af VW ingenøre, står der enda på den hjemmeside der.
Men Bugatti er et italiensk mærke!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Bugatti er Italiensk Basta. Det kan og vil da aldrig nogenside kunne blive fransk, bare fordi bilen bliver samlet der.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Hvis PSA var ejet af VAG, ville du så kalde Citröen & Peugeot for tyske biler? Nej, for de bliver stadig bygget i Frankrig, ikke?
Spøjs omgang Frankrig-racisme.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Som mon pointe netop er, kan Modus'en klare en frontalkollision på en sådan måde, som Euro'N'Cap ikke har testet, og at bilen stadig klarer sig så godt, tror du så virkelig stadig at Renault KUN udformer deres sikkerhed efter Euro'N'Cap?
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
nej du kan ikke tage det i betrgtning når der er så stor forskel på udviklingen af sikkerhed
du kan samenligne med 2 modeller af samme årgang
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Renault har samlefabrikker i Tyrkiet, Rumænien mv. Gør det bilerne mindre franske?
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Lad mig gætte; Du mener at både Seat & Skoda er tysk, ikke?
Hehe... Giver god mening
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Du vil så mene at jeg skal kalde bilen tysk nu?
Okay så har opel sku engang været dansk hvis det er med den der på!
Eller delvist.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Ja jeg mener bilerne er Tjekkoslovakiske og Spanske.
Tror også du fornærme enhver fra de lande ved at sige deres biler er tyske.
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 303
Har selv en volvo, har også haft flere andre som japanske som tyske.
Har arbejdet med renualt og citroen. og da citroen og peguost stort set er samme bil da det er psa som laver de to biler.
Ville jeg ud for de tre bil mærke vælge en renualt uden trivil der.
Først vil jeg sige deres design er ikke i min smag for det andet er jeg ulært hos volvo og renualt men mener stadig at renualt er noget crap.
Jeg har simphelten hen ikke råd til at holde den kørerne så mange ting som der er galt med de biler.
Så ved jeg godt du frem hæver at statisk set er der lige stor fejl procent på de to biler. som hen henvender sig med vw golf.
Renualt er bare flere ting med og hele tiden kommer der problemer med dem der i forvejen har problemet, der synes jeg i hele hedden at vw golfen er bedre til at løse deres problem og det delt lidt mere ud over flere biler.
RENE
Du må også spørger dig selv om hvorfor man ikke kan købe en fansk bil i usa, det er fordi der for mange problemer med dem.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 304
Renault laver nogle ganske udmærkede transportmidler nogle med større designmæssig succes end andre..
Man kan mene om franske biler som man vil, men det vil for mig altid være det lidt bedre udstyrede og en del mere problemfyldte alternativ til de fleste (IKKE ALLE!) europæiske biler..
Jeg har ejet 2 af de 3 mærker, du nævner så derfra erfaringen, og så har jeg solgt dem i 6 år, og tro mig når jeg siger at famiilien danmark har meget lidt tilovers for begreb som "almindeligt forekommende fejl" samt reklamationer og om-igen arbejde.. Desværre floskler som de fleste frankofile er meget godt bekendt med..
MEN!! Der skal være plads til os alle!! også jer der syntes at de er gode til at lave biler i Frankrig.. Som mester altid plejede at sige : Hver sin form for fis i kasketten
Det var mine 10 øre , God hjul ..
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.272
Den er ikke fransk, fat det nu.
Prøv at undersøg lidt om det. Kan godt være de har samlet skidtet der. MEN det er italiensk grundlagt og har altid været italiensk ejet. Hvis i ikke forstå det, så har i fandme nej hatten på! Også har jeg opgivet at forklare det.
Men hyg jer, jeg må videre ud i den store verden.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Amerikanerne laver også fejlfyldte biler, vær ikke i tvivl om det.
Hvornår har du sidst arbejdet med Renault?
Macnuz -> Du finder i dag ikke mange komponenter på en Volvo, hvor der ikke står FoMoCo på, og det er logik eftersom Ford ejer Volvo, og at Ford dikterer Volvo ingeniørerne til at bruge FoMoCo komponenter for at reducere produktionsomkostningerne.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Hvem husker forresten ikke perioden efter 11. september, hvor franskmændende ikke ville lade sig tvinge ind i USA's latterlige krigspolitik - der forsøgte amerikanerne både at lave nye navne til "french fries" (Pommes Frites blev til "Potato-fries") og "french kisses" (tungekys blev til "Deep-kisses") - de var komplet til grin de tossede ami'er
Desuden er franske biler ALT for økonomiske for amerikanerne - de skal have biler der kører "one mile per gallon"
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Og ja, har en kammerat der indtil for nyligt arbejdede for Renault i Ringsted, og det er lukkede, da de drejer/drejede nøglen om grundet manglende salg! Selv kørte han Japansk, for på trods af fordelagtige aftaler om billig Renault, ja så ville han ikke røre ved dem! Og når en medarbejder(mens han var ansat!) ikke vil røre ved skidtet, hvilket er forståeligt med de mange problemer de har, ja så siger det vel alt!
Og skal det endelig være fransk, ja så er Peugeot da "by far" det bedste bud!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Hvis jeg oprettede et selskab i Tyskland, der designede biler, som blev bygget 100% i Kina - ville det så være en tysk bil? Prøv at tænke lidt over dét
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 303
Rene, det nu ikke helt korrekt nu har efter hånden en del kontakter der over i usa, og det er ikke fordi fransk mændene ikke vil satsa på market der over, men der bare ikke interesse for dem, dels pga af deres design og kvailtet.
Selv kia og hyndia trives fint der over og de bestemt ikke alle lige kønne eller særlige drift sikker.
Ja ved godt at der findes mange dele fra ford verden i bilerne hos volvo. Og derfor jeg har en v70.
Og hvis jeg endelig skulle have en s40 eller v50 som også har haft deres ting at slå med.
Nej amerikaner laver bestemt ikke fejlfrie bilser slet ikke,
Men som psa som laver citroen og peugoet deres holdning til bilerne er at lade kunderne prøve kører biler og så laver vi dem bedre med tiden i stedet for at få løst mange af deres børne sygedomme.
Men det ændre altså ikke på at hvis du samlinger falck eller dansk auto hjælp hvis man kan få adgang til dem, så kører de alt mere rundt med renualt på ladet en vw som de samlinger med i indslaget.
Men ville andre eje eller hvade en renualt, måske en sprit ny en men så heller ikke mere end i to timer i mens den holder stille i indkørelsen.
Og de gamle ville jeg ikke engang røre med en ildtang, de er alt for dyre at holde kørene med stumper og fejl osv.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jun 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 1.005
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Amerikanske biler? Kvalitet? En ting er helt sikkert, amerikanerne laver IKKE biler af høj kvalitet, det er noget amerikanerne bilder sig selv ind fordi de er så selvhøjtidelige, nok fordi det amerikanske folk stammer primært fra franskmændende af. Hehe
Det er ganske korrekt at PSA har den holdning, "producér først, ret bagefter", men det er ikke længere Renaults. Førhen havde Renault LANGT flere elektroniske nyskabelser i deres biler, hvilket var deres store problem - I dag er de gået mere i offensiven, og er gået over til det mere konservative. Jeg er overbevist om, at om nogle år kan Renault læne sig tilbage i stolen, og kigge på deres franske kollegaer (PSA), og tænke "godt vi hoppede af den vogn".
Jeg vil stadig vove og påstå, at hvis du prøver at eje en af de nye Renault modeller, vil du helt sikkert have et markant bedre indtryk af mærket, end det du havde da du forlod det for 3 år siden, for i de seneste 2 år er der sket en stor udvikling (Tro det eller lad være)
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 303
ved godt at en amerikaner biler er noget crap, men de er nu meget fede alligevel.
Ja man må give fransk mændene at de gode til at få proppet en masse ting i bilerne med hensyn til det elektriske kompunterne-
ja men ville mene hvis alle de billige mærke her hjemme kan sælges må de også kunne der over og jeg giver ikke meget for historien med hensyn til diverse krige.
Men dem jeg snakker med der over er fordi de ikke gider de der problem fyldte biler. og så er 2 år ikke nok til at ændre det. desværre
Jeg tror ikke jeg vil ændre holding til dem, kan ikke lide deres store nøgle kort, deres design og køre enskaber, bilen tiltaler mig på inden måde.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Kan du set det dobbeltmoralske i det? Amerikanerne vil ikke have franske biler, fordi de er "fyldt med fejl", på trods af de selv producerer nogle af de biler som har lavest kvalitet, og er mest fejlbehæftede? Men det er netop deres selvhøjtidelige attitude, som gør at fordi det er amerikansk, så er det det bedste.
Som jeg skrev længere oppe er det bestemt ikke en nyhed at Hyundai har implementeret sig på det amerikanske marked, og pga. Kias relationer til Hyundai, er de også blevet populære derovre. Ikke tilnærmelsesvist som meget som Hyundai, men de klarer sig OK derovre.
Nej, 2 år er ikke noget til at rette op på franskmændendes blakkede ry, men jeg, som Renault tilhænger kan kun appelere til folks fornuft, og håbe på de kan abstrahere fra "fransk-bil-grupperingen" når de hører ordet "Renault", for det mener jeg ærligt talt ikke er korrekt. Slet ikke på 2007/2008 modeller
Min nuværende 2008 Mégane Touring er jeg blevet overraskende glad for, men det er en anden snak. Jeg er ret positiv over for nøglekortet da det er fladt, og er stort set usynligt at have i lommen når man går i jeans
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Men biler/bilmærker er jo aldrig bedre end deres rygte, så hvis Renault nu endelig er så god som René og EB mener, så vil det jo først kunne ses om 5-10 år. Så jeg holder mig nok til biler der er til at få for penge, er billige i reservedele, ikke kræver alt for meget specialværktøj(som ikke kan bruges andre steder) og som jeg godt kan lide at køre i!
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Citröen´en primært pga. dens undervogn og generelle komfort, og Peugeoten pga. kombinationen af motor (bl.a. fremragende HDI-motorer) og køreegenskaber.
Renault siger mig derimod ikke det helt store. De fleste Renault-modeller synes jeg er lidt fesne hvad design angår, der er ingen af deres motorer, der hæver sig særlig meget over andre mærkers motorer, og undervognen på de fleste Renault-modeller er vel bare middelmådig - i hvert fald i de Renault-modeller jeg har kørt. Har bl.a. prøvet den nye Laguna, og dens undervogn er simpelthen bare for hård, og slet ikke på niveau med Peugeot 407 for slet ikke at tale om den nye Citroën C5.
Derudover er det en LANG proces for en bilproducent, at gå fra at være et af de mest upålidelige bilmærker til at klare sig bare gennemsnitligt.
Denne TÜV-oversigt fra 2007 vedr. 2-3 år gamle biler taler vel sit eget klare sprog
når man kigger på Renaults placering:
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2007-2-3/18
Clio = placering som nr. 88
Scenic = placering som nr. 90
Kangoo = placering som nr. 97
Espace = placering som nr. 101
Laguna = placering som nr. 107
og det er vel at mærke ud af 113 biler, som er med i statistikken.
Jeg skal derimod ikke kunne sige noget vedr. de helt nye Renault-modeller, da jeg ikke har prøvet dem endsige kender noget til deres pålidelighed.
Men ud fra hvordan Renault pt. klarer sig i fejlstatistikkerne, må jeg desværre sige at der går mange år, før jeg tør købe en Renault.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
"Jeg skal derimod ikke kunne sige noget vedr. de helt nye Renault-modeller, da jeg ikke har prøvet dem endsige kender noget til deres pålidelighed."
... jeg mente selvfølgelig ud over den nye Laguna jeg har prøvet.
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Ligeledes har de ligget i bunden af mange tabeller når det kom til drifsikkerhed og ja, deres samarbejde med Volvo er da også blevet om ikke andet, så i stor grad opsagt! Ligeledes lå der også før Reneault dieselmotorer i en del andre bilmærker, men det er også blevet mindre!
Ligeledes overgik Importøren til at blive fabriksejet, for at sænke priserne, hvilket kun delvist hjalp på salget!
Og til sidst, det virker som om du tager kritikken af Reneault næsten personligt og det virker en anelse malplaceret! Men det er da fint at du er glad for mærket og dit arbejde hos dem, men din, i mine øjne, overdrevne glæde, ændrer ikke på faktum!
Men se da gerne disse links:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article587590.ece
Eller det her, hvor Reneault ligger nr. 2. sidst på listen over de mærker forbrugerne er mest tilfredse/utilfredse med. BMW og Toyota ligger nr. 1 og 2. Så det de fleste skriver her i tråden er korrekt, tyske og Japanske biler er bedst, uanset din forkærlig for Renault!
http://www.bavaria.no/Portals/40/Doc/FDM_BMW-tilbage-som-nummer-1_maj08.pdf
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
sidst, i alt fra oplevelse af bilen, værksted, sælgers kendskab til varen, tilfredshed osv. osv.
Beklager, men det er et skodmærke, uanset hvad en jounalist fra Ekstrabladet måtte sige!
Og det er ikke for at virke glad eller noget, men du lavede en overskrift, der lyder "Til dem der hader det franske" og vedhæfter et link og virker derefter småsur når folk ikke lader sik dupere over en biljournalist glæde for en Reneault! Du skulle hellere have kigget lidt statistik inden!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
Ja, Renault importen er gået over til at være fabriksejet, qua de har oprettet "Renault Nordic", med underafdelinger i hhv. Danmark, Norge, Sverige og Finland. Efter Volvo er røget ud af Renault's familiebillede, er kundetilfredsheden steget, i og med værkstederne kan yde LANGT bedre garanti- og kulancemuligheder. Men vi skal lige slå en ting fast, det var Renault der opsagde samarbejdet med Volvo, ikke omvendt!
På salgssiden har det også hjulpet-, og vil i fremtiden hjælpe stort, da bilerne er blevet billigere, Renault vil have MANGE flere forhandlere rundt omkring i landet, og de har også ændret markedsstrategi kontra tidligere, hvor Renault har været holdt nede af Volvo.
Hvis du læste hvad jeg skriver, indrømmer jeg blankt at Renault tidligere har haft kvalitetsmæssige problemer, og de FDM tests omhandler også 3-4 år gamle biler. Jeg har hele tiden skrevet, at på Renault modeller fra fra '07 og '08 er historien en helt anden, hvilket jeg er sikker på vil vise sig på statestikkerne om 1- måske 2 år.
Jeg tager ikke kritikken af Renault personligt, at det så er sådan du opfatter tingene må være helt og holdent dit problem, men primitive udtalelser uden argumenter irriterer mig grænseløst. Folk der har en mening, uden at vide hvorfor, er simpelthen for dumme til at jeg kan forholde mig til dem
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Desuden fremgår det ikke, hvor meget det har kostet at holde bilerne på vejen. Det kan være at de franske har haft flest fejl, men var det også de dyreste fejl? Der skal ret mange elektriske fejl til, før det opvejer udskiftning af gearkasse og/eller motor.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 739
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Til dem der hader det franske