{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.440 visninger | Oprettet:

Josi T T
Josi T T
Tilmeldt:
23. jul 2004
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326

Alfa 156, motorskift. HVOROFR? {{forumTopicSubject}}

Hej... jeg har i lang lang tid ønsket mig en Alfa 156'er som jeg vil bytte med min Fiat Brava...

Men når jeg tjekker bilbasen, ser jeg for det meste alfa i rigtig god stand, men meget ofte haft/fået motorskift.. og jeg forstår ikke? kan de ikke holde til det eller hvad ?

Jeg spekulere også meget om Alfa's nypris og deres dvalende/tabe værdi... er det virkeligt en vogn man skal holde lidt fra eller hvad ???

Det er ikke for at provokere Alfa 156 ejere... jeg er dog vilde med dem...

Men tør ikke at hoppe ud i at købe sådan en, hvis jeg ved den fejler mere end min Brava...

Håber nogen kan hjælpe med nogle svar... Det er en lækker bil, som jeg ønsker at købe,...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa 156, motorskift. HVOROFR?
  • #1   12. aug 2005 Det er gerne deres 2,0 motore der er problemet og det skyldes det er en 1,8 der er boret op (fra fabrikken) og de har det med at de ikke kan holde.

  • #2   12. aug 2005 Plus noget tandrems ballade...

    Jeg stillede samme spørgsmål på et tidspkt på BG; og blev sablet ned af Alfa ejere....havde også undret mig over en del salgs annoncer for 156'ere der har fået skiftet motor...


  • #3   12. aug 2005 Det holder ike en meter det i skriver der. Det vigtigste ved en Alfa er at den ALTID skal være varm inden du fyrer den af. Har selv en 2001 der har kørt 145000 uden det mindste, self alm olieskift og tandrem efter bogen.
    Peugoet har lige lavet en model i samarbejde med Weber det betyder ikke at alle brænder godt har også selv kørt Opel og Ford og det er livet simpelthen for kort til.


  • #4   12. aug 2005 Har også hørt om det med tandremme på både 155 og 156 men om det er fejl på materiale eller dovenskab fra ejere skal jeg ikk kunne sige...

    Synd for begge modeller er utrolig dejlige biler, med lækker komfort, vilig motor og super køre egenskaber


  • #5   12. aug 2005 Carsten> Du beviste lige min påstand, at Alfa ejere er extremt pirrelige..har selv lavet gas med Weber Model 307...og VW ejer har jeg set, også lavet gas med deres Bosch Grill aka. VW Touran...

  • #6   12. aug 2005 Peter> Også Vectra B havde problemer med tandrem i de første modeller af B'eren...da jeg købte min B, havde den kun kørt 42.000 før den fik skiftet tandrem (jeg købte den, da den havde gået 48.000)

  • #7   12. aug 2005 Aardvark<---

    Ja Opel har sgu heller ikk været heldig med det tandrems halløj... Min blev skiftet ved sælger så den prut skulle være slået og 60.000km kørsel sikret


  • #8   12. aug 2005 Ja alvin stardust du har sgu lige vudet medaljen som dagens største blødning pas du din vuggestueplads.

  • #9   12. aug 2005 Peter: Havde sgu glemt du havde en B'er også....
    Var extremt glad for min (den var røv kedelig og uinspirerende at køre i), men den var stor og rummelig, og herlig på langfart (det var en 5 dr). Og jeg fik også skiftet tandrem tit, det er jo billigt på en B'er...tror jeg gav 1100 kr incl. vandpumpe, medløber hjul osv...HOS Opel...


  • #10   12. aug 2005 Kiggede selv efter en Alfa 156 da jeg søgte bil i Januar..men dog efter en JTD....men bagsæde pladsen var faktisk mindre end 306'eren..og 306 var billigere..så jeg valgte den.

  • Josi T T
    Josi T T Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326
    #11   13. aug 2005 Hmm... der kom mange forskellige svar... lidt forvirret smiley men håber på flere

  • #12   13. aug 2005 det er vel temeligt vigtigt for holdbaren af ALLE bilmotorer at man ikke fyrer dem af førend de er varme???

  • Josi T T
    Josi T T Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326
    #13   13. aug 2005 Stuart stardust^
    Tak for linket... det hjalp meget mig på mit spørgsmål =) ærgeligt det er sådan, ellers lækkert design...


  • Josi T T
    Josi T T Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 326
    #14   13. aug 2005 Niels J, JA hvis de alle skulle holde lidt længere end normal... så skulle alle mærker i princippet jo varmes op =)

  • #15   13. aug 2005 Josi TT - For lige at komme tilbage på sporet. Overholder du olieskift og venter med at fyre bilen af til den er varm - så holder den! Men ja... 2.0 motoren er desværre ikke den mest holdbare af dem alle, men at kalde det lort - det vil jeg nu næppe gøre....

  • #16   13. aug 2005 Aardvark<---

    Kan altid gøres med spændene og køre i? Bare træd noget hårdere på pedalen = P



    Alfa er efter min menig en rigtig fin bil, problemer eller ej... Alle mærker har jo nogle mandags biler ikk...


  • #17   13. aug 2005 ... Jae, men det er svært at lade være i Alfa Romeo, grundet lyden smiley

  • #18   13. aug 2005 Stardust hvis vi kan bruge den statistik til noget så køb aldrig en BMW de kører omkring 40000 inden der er i stykker, den statistik siger egentlig ikke så meget og hvis du læser er mange Alfa ting blevet rep på garenti eller kulance

  • #19   13. aug 2005 Jeg giver ikke en skid for statistikker....jeg kiggede på mandagsbil.dk INDEN jeg købte min 306..og den er sgu også repræsenteret derinde.

    Er overbevist om at mandagsbil.dk er ejet af en som kører på cykel.

    Alle modeller har deres problemer...ALLE....
    Og Stuart....de 5 du lige nævnte, er nok IKKE de biler der kører 20-30.000 km om året...og man kan ikke overføre tyske tilstande til danske....fx. franske biler sælger ikke specielt godt i Tyskland, og sjovt nok er tyske biler ikke nævnt som de dårligste, og der er godt nok en del tyske biler på mandagsbil-listen i mine øjne.
    Næsten alle europæiske bil mærker deler både kombonenter, motorer osv, da fx. elektronikken kun er lavet af 1 eller 2 fabrikker...


  • #20   13. aug 2005 NEJ vi bliver ALDRIG enige nogle kan li datteren andre moderen, så vi skal nok lade det stå ved det og kan du også sove godt...

  • #21   13. aug 2005 Carsten> Good point, min ven hehehe



  • #22   13. aug 2005 Kan kun give stuart stardust ^ ret. Man skal sku holde sig fra Alfa. De er flotte, men til prisen..... nej. Nej Josi T T. Få dig en BMW eller en Focus :o)

    Ford Focus:
    Antal Ford Focus i databasen: 19
    Ford Focus udgør 1,77% af samtlige biler i databasen

    BMW 320:
    Antal BMW 320 i databasen: 2
    BMW 320 udgør 0,19% af samtlige biler i databasen.

    ALFA 156:
    Antal Alfa Romeo 156 i databasen: 25
    Alfa Romeo 156 udgør 2,33% af samtlige biler i databasen.

    Av Alfa. Dur ikke...


  • #23   13. aug 2005 ville sgu ikk handle bil udfra mandagsbil.dk

    Nu er det jo heller ikk alle bilejere der har internet og kender til mandagsbil.dk vel?


  • #24   13. aug 2005 Vil da bare lige kort pointere at min Alfa 156 2,0 TS fra 2000 har kørt upåklageligt, den har hverken fået skiftet motor eller haft andre skavanker.... bilen har nu kørt knap 90.000 km uden det mindste.... synd hvis du vælger modellen fra p.g.a. rygter - i såfald vil du virkelig snyde dig selv for en pragtfuld bil med god motorkraft og køreegenskaber der siger spar 2 og et lækkert design.... smiley

  • #25   13. aug 2005 Må nok desværre gi' stuart ret. Min fætter har en 156, der ikke har været andet end vrøvl med. Først var det lakeringen, så var det motoren (av for den) og så klimaanlægget.... Nu er det galt med lakken igen.

    De kører godt... - Men det er en bekostelig affære. Og til den pris er det simpelthen for dårligt!

    Godt man kører citroën... smiley


  • #27   13. aug 2005 gør som Bo c siger, køb den nye Focus den er da alt for lækker i 3 dørs smiley

  • #28   13. aug 2005 Da jeg via mit job i et leasinselskab har kendskab til mange bilers service og reparationsomkostninger, kan jeg kun bekræfte, at Alfa´erne har et tik med motoren. Desværre lykkedes det altid dem at give brugeren skyld for motordefekt - den primære årsag er oliemangel. Vi udsendte derfor et brev til alle vores Alfa-kunder, hvor vi opfordrede dem til at tjekke motorolien for hver anden tankning. Stadig brænder de motorerne af pga. olien eller mangel på samme. Det koster kr. 40.000 pr. motor. Men ellers er en Alfa altså ikke dyrere end så mange andre biler - f.eks. de franske biler er blandt topscorerne. Min anbefaling ville være - helt drift og økonomi - en Ford eller Opel Zafira.
    Men held og lykke med jagten på "the car".


  • #29   13. aug 2005 Køb en focus???? Ej vel. Det er da noget af det mest kedelige man kan komme i nærheden af. Min søster købte desværre en. Den havde kørt 40000km med aso.
    Den raslede bogstavligtalt fra hinanden. bærearme,bremser, pludselig kunne dørene ikke lukke, vinduet forsvandt pludelig ned i dørene. Den raslede og bankede så meget fra undervognen at hun ikke turde køre i den. Det kan da godt være at en alfa er behæftet med flere fejl end visse andre preuser mærker, men den indbyder jo også til hård kørsel.. Det kan man jo ikke sige om visse andre.
    Da jeg havde en alfa 155 2.0 ts16v solgte jeg da den havde gået 240000km og den var blevet "brugt" godt. Eneste udgift jeg havde på motoren var .. Lidt olie, tandremskift/tændrør og en enkelt kobling (slidt op efter 200000km) så man skal ikke kører alle over en kam.


  • #30   13. aug 2005 WHY DRIVE VW, OPEL AND FORD - WITH ALFA YOU DONT GET BORED!


  • #31   13. aug 2005 Stuart .. hvor mange af de der kører de der HITLER-BALJER tror du der taster deres problemer ind på mandagsbil.dk - tænk lige over det !!!!

  • #32   13. aug 2005 Stuart du skrev at du har skruet på alfa for nelleman i 2 år... Kunne det være med til at hæve fejlprocenten for alfa??

  • #33   13. aug 2005 he he he he kanon

  • #34   13. aug 2005 Hæ hæ Peter du er fed... smiley

    Jeg har pt en alfa 156 1,9 jtd 16v og en 75 3,0 V6, før dem havde jeg en alfa 145, ud over høje timepriser på værkstederne var der INTET med min 145, jeg nåede at køre 190.000 km i den før jeg solgte den og fik min 156, jeg havde den fra ny. Da jeg fik min 156 var der en masse små fejl på den som skulle ordnes på garantien, lygtejust. sensor til xenonlygterne osv den slags små fejl, men de 2 første værksteder jeg var hos magtede ikke at reppe min bil, eller hvis de gjorde var den samme fejl der igen efter ca 1 uge, pisseiriterende, derefter byttede jeg værksted til car centre på amager og pludselig er der intet med min bil mere, alt virker bare efter bogen, pt har jeg rundet 14.000 km efter at de kiggede på den uden en forkert prut. Så det har også meget at sige om man kører til det rigtige sted.
    Kort kan man sige om T spark motorerne, at en del (specielt 2,0) er tørstige efter olie og kan bruge helt op til 1 liter pr 1000 km. prøv selv at regne ud hvad der sker hvis man så ikke kigger regelmæssigt efter olien, der er 4,4 liter på. Skal lige siges at det ikke er alle der har det store forbrug, men at det svinger meget fra bil til bil, hvilket heller ikke gør det nemmere for brugeren.
    Jeg kan kun anbefale en 156 eller en hver anden alfa, de biler er simpelt hen for fede, men billige i drift eller service er de altså ikke, og det skal man være klar over, dog mener jeg ikke at de er dyrere end en hver anden ny bil.
    Just my 10 cents
    Arvid


  • #35   13. aug 2005 For mig lyder det som om Stuart Stardust har noget galde han skal af med omkring Alfa Romeo - kunne det hænge sammen med en fyring fra samme?

  • #36   13. aug 2005 det er da at modsige sig selv.

    "men billige i drift eller service er de altså ikke, og det skal man være klar over, dog mener jeg ikke at de er dyrere end en hver anden ny bil."

    De er ikke billige i drift, men heller ikke dyrere end andre biler???

    Det hænger da ikke sammen


  • #37   13. aug 2005 Til ham BMW-stardust der påstår at ha lavet Alfa for Nellemann og ham den kloge Bo C i Focus'en kan jeg da lige smide et par facts nu de syntes at Alfa Romeo er sådan noget lort ifht. alt andet:

    Her er et par hundrede stakler på et forum med alvorlige motorfejl på deres M3'ere: http://members.roadfly.com/jason/m3engines.htm Ja, altså bare nu hvor du selv bruger mandagsbil med 25(!) defekte 156'ere som kilde...

    Og mig bekendt er ingen 156/147 GTA ejere blot i nærheden af noget lign. hvis der da overhovedet har været noget!?

    -

    Vedr. Ford (Focus) som Bo C mener skulle være sådan en lækker "kvalitetsvogn" ifht. Alfa: http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=259

    hmm... siger jeg bare: RUSTBUNKE!

    Iøvrigt klarer BMW sig ikke videre imponerende - og da SLET ikke Mercedes - ja altså nu vi snakker om kvalitet kontra pris!!!

    -

    Og her er en stortest fra BilMagasinet 03/2000 - hvor over 25.000 biler fra forskellige udlejnings- og leasingselskaber - er til "eksamen", og som viser at Alfa 156 ikke er spor dårligere end flere af sine konkurrenter; eks.vis Golf 4:

    http://www.upitfree.dk/upload/files/BM-test03-2000-Side1.jpg
    http://www.upitfree.dk/upload/files/BM-test03-2000-Side2.jpg
    http://www.upitfree.dk/upload/files/BM-test03-2000-Side3.jpg
    http://www.upitfree.dk/upload/files/BM-test03-2000-Side4.jpg
    http://www.upitfree.dk/upload/files/BM-test03-2000-Side5.jpg

    -

    Herudover kan i flæng nævnes:

    Mercedes' nye elektroniske bremsesytem med defekter der har medført totale bremsesvigt! Det har bl.a kostet 3 alvorlige trafikuheld for Taxa'er på Fyn! (Min fætter er Taxa-chauffør der...)

    Audi TT som væltede i svingenede - inden den fik "FISS" - og var årsag til en stribe dødsulykker i Tyskland!

    Eller hvad med ham staklen med sin LorteVolvo? (Hint: www.lortevolvo.dk) Check engang indslaget fra TV-avisen som han linker til i menuen til venstre!

    VW Touran der brænder, C3/C5, Pug 306/307 etc. etc.

    Og sådan kan man bare blive ved og ved!

    Det er ikke for at rakke ned på nogle af ovenstående biler, eller fremhæve Alfa Romeo som noget særligt - for de har også mange fejl - men så unuanceret og useriøst som I udlægger det må man blot konkludere at i ikke aner en rygende fis om hvad i udtaler Jer om!!!

    Fortsat god weekend.



  • #38   13. aug 2005 Focus/Mondeo´en har et problem med rust pga selingen fra 3M som Mercedes også bruger, men der er 12 års garanti fra Ford af, så det bliver lavet gratis. Os Focus ejer skal dog ikke være bange for at motor bænder sammen eller at motor taber heste. Jeg bruger Scantune og ifølge Per har alle 156´er tabt deres heste... Flot!!

    God weekend


  • #39   13. aug 2005 Update uden stavefejl :o)
    Focus/Mondeo´en har et problem med rust pga. selingen fra 3M som Mercedes også bruger, men der er 12 års garanti fra Ford af, så det bliver lavet gratis. Os Focus ejer skal dog ikke være bange for at motor brænder sammen eller at motor taber heste. Jeg bruger Scantune og ifølge Per har alle 156´er tabt deres heste... Flot!!

    God weekend


  • #40   13. aug 2005 Flot Bo C.. Der er kun EN interesant ford og den slutter med cosworth. Alle de andre incl st150 og st170 eller hvad de nu hedder, er nogle kedelige bilen med en uinspirende motor. Som forøvrigt skuffede stort i bilmagasinet. Men kan se at din fååård har været med i Vmax. Det siger jo allerede alt om bilen. Men helt sikkert, en focus er en yderst fornuftige FAMILIEBIL, men heller ikke andet.

  • #41   13. aug 2005 Flot Peter F.... Husk nu Focus RS :o) He He He.

  • #42   13. aug 2005 Hvad er der med den? Den smager da lidt af cosworth.

  • #43   13. aug 2005 Niels J..
    Jeg synes heller ikke at andre nye biler er billige i drift, modsiger jeg så stadig mig selv ??
    Og hvad gælder nogle af jer andre, hvis i ikke har prøvet at eje en alfa, så lad være med at udtale jer, hvad venners venners kamaraters koners fætre lige har oplevet med deres alfa er ikke rigtigt intresant, det er nærmere uvedkomen, da den slags rygter har det med at blive voldsomt overdrevet, har du haft en alfa eller prøvet en over en længere periode og kan du stadigvæk ikke lide den, så fint med mig, så har du i det mindste noget at ha dine udtalelser i. Men resten ta jer sammen :roll: Ingen biler er fri for fejl, bestemt heller ikke alfa, men i det mindste er den sjov at køre i, og røvkedelige familie øser som der ellers er blevet nævnt her, er da dødens pølse nr 1, hvis man ikke er faldet i søvn bag rattet efter 1 time så har man kastet op over instrumentbordet...
    smiley
    Arvid


  • #44   15. aug 2005 Citat Bo C: "Jeg bruger Scantune og ifølge Per har alle 156´er tabt deres heste... Flot!!" => Nu vil jeg så lige sparke en fodnote ind, min 156 2,0 er rullet ved Scantune i Århus af Per og min viste (som du kan se i min profil) 161,8 HK mod 155 HK oplyst fra fabrikken..... og der er INTET lavet ved den.... blot lige til info ! - så det er ikke ALLE der har tabt deres heste (i øvrigt var jeg ikke den eneste der havde over 155 HK ved det rullefelttræf)

  • #45   17. aug 2005 Bo focus ST150: Nu er det da ihvertfald ikke alle 156´ere der taber deres hestekræfter.. Min har været på rulle felt og er målt til 169,4 hk.. Der er lavet en LILLE ændring i motoren der MAX sku gi 10 hk.. = bilen havde før det 159,4 = 4,4 hk. mere end fabriksopgivelsen..

    Og det er da vældig fint at der er 12 års rust garanti på en ny ford.. Men for dælen hvor ville jeg føle mig røvrendt hvis jeg havde købt en ny mondeo til over 300.000 kr. og den så begyndte at ruste allerede som 2 år gammel.. (kender ejeren af bilen) selvom den har været passet og plejet som et lille barn..
    Min 156´er er 7 år gammel.. Den er 100 % rustfri.. Og den har de sidste 3 år stået ude i alt slags vejr..
    Så rustproblemer har alfaerne ikke mere.. De HAR haft store problemer..

    Min tidligere nabos Ford focus 2,0 fra 2001, er han lige blevet rådet til at køre i havnen af hans faste ford værksted.. Der skal inden for de næste par måneder laves for en større formue på bilen.. Trækaksel, bærearme, udstødning, hjullejer, ventiler og knaster..
    Bilen er 4 år gammel og har kørt 55.000...
    Er det kvalitet???


    Og til alle de andre: Min 156 2,0 har kørt 110.000 nu.. Den har kørt uden problemer.. Og den får altså noget at leve af ind imellem..
    Men fylder man olie på i tide, og skifter tandrem i tide, kan motoren sku blive ved og ved.. (som dem jeg kender der har en 1,8 med 271.000, og en 2,0 med 311.000 km. på klokken) Begge på original motor...


  • #46   11. dec 2009 Kan kun tale for mig selv, men jeg har valgt en 2,5 v6 da jeg har hørt at det er den bedre motor Alfa nogensinde har lavet.
    Den har nu rundet 235.000 km og kører som en drøm.
    Og lyden er helt et kapitel for sig selv....SUPER !!


Kommentér på:
Alfa 156, motorskift. HVOROFR?

Annonce