4.682 visninger
|
Oprettet:
"LET" tuning til golf 3 1.8 fra 95 {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
jeg læste engang et indlæg om en som søgte noget let tuning til en golf 3, er der var der en som havde svaret ot man kunne tage topstykket fra en golf 3 GTI og sætte på, for det passede mere eller mindre lige over..
Kan dette passe? Og hvis dette er tilfældet , er det så en holdbar løsning?
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 277
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 277
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 37
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 37
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 277
der er kun noget der ved indsugningen der skal laves om så har du en topstykke der flower bedre (;
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 277
det hullet der større i gti´en fordi dyserne sidder i topstykket, svejste det op med en alusvejser, men du kan osse bare lave en plade
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 37
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 6 Emner: 45 Svar: 144
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
2.0 gti 8v toppen, har ikke større ventiler end den alm. 1,8 top, og dysserne sidder i indsugningsmanifolden, netop derfor har den de store kanaler på indsugnings siden, så der er plads til dysserne, umildbart vinder han ikke noget ved at smide 2.0 gti 8v toppen på, så kan han ligeså godt bare smide GTI knasten i det alm. 1.8 topstykke..
men hvis han derimod finder et G60 topstykke, eller en top fra de første GTI motore(fra golf2, som er lavet frem til 1985,) så for du et topstykke med 2mm større indsugnings ventil, og der sidder dysserne i topstykket, i forhold til 2.0 toppen, så den er nem at blænde af, fx med 4 stk gamle dysser... og ja det passer lige over på hans 1,8 blok..
så sådan en top, der er proff bearbejdet,
en ordentlig knast
justerbart knasthjul
banan
ordentlig udstødnings system
evt, andet indsprøjtning, da monopointen flower elendigt..
så er der lidt hk at hente lidt som kan mærkes hvertfald,
hvis du bare går efter 5hk ekstre, så kan du ligeså godt lade være, da du stort set ikke mærker det..
håber det evt kan bruges
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 37
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
ang topstykket, så hvis du bruger den fra 2'ern, så har du stadig væk kun 4 dysse huller som du skal blænde af(meget nemt), da dit nuværende monopoint, kun har én dysse og den sidder i karburatoren
topstykket er en god ide at få flow testet og optimeret så det passer til den knast du vil bruge, men så skal du næsten også have noget andet sprøjt på, i stedet for monopointen, da den som sagt flower yderst dårligt..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 37
"LET" tuning til golf 3 1.8 fra 95