{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Pierburg 2E problem. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået lagt en 1,6 SV med den berygtede Pierburg karburator fra en vectra i min gamle Kadett og det har ind til videre være en fryd, men nu er der dukket et træls problem op.

Den anden dag da jeg skulle hjem fra skolen ville den ikke gå ordenligt.

speederen skulle helt i bund før den ville holde sig igang, og det resulterede så i at den selvfølgelig gassede vildt op. når man så slap gassen igen for ikke at brænde motoren af dør den bare ud.

Har oplevet lignende problem i min Polo og der var løsningen en ny brugt fra huggeren, hvilket jeg også har gjort på Kadetten, men nu er benzin økonomien helt ude i skoven.

Hvor jeg før kunne få den helt op og runde 18 km/l ved ren motorvejskørsel kan den nu kun gå 13.

Nogen der har oplevet det her problem? - Og endnu bedere er der nogen der ved hvilken stump jeg skal tage fra den nye brugte karb og sætte over på den gamle der var indstillet perfekt?

-ved godt man kunne kaste sig ud i noget indstilling af den nye, men har læst mig frem til at den er så avanceret at det er en ren jungle og når jeg ikke har noget test udstyr, er det ikke lige min ønskeløsning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pierburg 2E problem.
  • #1   20. aug 2010 Har selv haft samme famøse karburator i min passat 1,6 RF... prøv at gøre følgende..

    * Udskift ALLE vaccumslanger inkl. den der går ned bagpå... køb noget dieselslange hos din lokale traktor-mekker.. langt det bedste og billigste..

    * Tjek at alle vaccumdåser er tætte

    * Tjek at der er ordentligt gennemløg gennem schokerhuset - den har det med at irre til og derved "tror" bilen at den er kold, når den er varm = øget forbrug... går ud fra det er Pierburg E2 med automatschoker

    * Tjek at der ikke er snavs ved nålen og skift i samme omgang filteret først som sidst

    * Tjek at evt. flange er tæt og blød

    * få en proff til at finindstille den og gå den igennem hvis alt andet fejler..


  • #2   20. aug 2010 Tjek også at den flexslange der går fra manifold til luftfilterkasse er tæt - eller er der i det hele taget.. den faldt nemlig af min passat med samme fejl til følge..

  • #3   20. aug 2010 Jeg har ingen flex slange mellem manifold og luftfilterkasse.

    Den har ene nye vaccumslanger og er lige blevet rengjort med trykluft og petrolium. - dog ikke i chokerhuset.

    Har læst at en pulldowndåse ofte fejler på dem, men hviken en er det? og hvad funktion har den.


  • #4   20. aug 2010 pulldowndåsen sprøjter bare ekstra benzin ind, når der trædes på speederen, (lidt ligesom en billig vandpistol), den har intet med forbruget at gøre.

    Prøv at tjekke dyserne, og om indsnævringen er den samme, som på den gamle karburator.


  • #5   20. aug 2010 Hvor måles den indsnævring?

  • #6   20. aug 2010 De hvor den er mindst i diameter, det kan være at det står på den

  • #7   20. aug 2010 Det vil jeg lige prøve.

    Kan det være skidt fra rensningen? der har sat sig et eller andet sted, hvor ville sådan noget hyppigst sætte sig?


  • #8   23. aug 2010 prøv lige forsigtigt at afmontere schokerhuset og rens med trykluft mv. Kan godt være fjederen har sat sig eller er knækket...

  • #9   23. aug 2010 og monter slange fra manifold til luftfilterkassen - da min manglede, faldt den med 4 km på litteren..

Kommentér på:
Pierburg 2E problem.

Annonce