{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1,8 T
  • #1   16. sep 2010 eftersom det står i reg attesten så nej. du kan godt lyve om motoren over for forsikrings selskabet men så er der ingen dækning overhovedet hvis du laver en skade..

  • #2   16. sep 2010 Hahaha!

  • #3   16. sep 2010 Theis har fået udstemning.
    Og mange tak hr smiley


  • #4   16. sep 2010 Shit..!

    Bilen er født med turbo, så skal du jo ikke af montere den inden syn

    Så skal du vist bare køb dig en 1.8 20v istedet for at begynde på sådan noget fusk også undvære de 25 heste


  • #5   16. sep 2010 jeg kan jo også bare chippe min 1,8T også bare lade som om den har 150 hk, men hvis jeg så køre galt klapper fælden smiley ..

  • #6   16. sep 2010 så skal du få den omregistreret til en alm 1.8 med 125HK..

    Det kan du vel godt, men det giver kæmpe bøde at blive taget i det :)!


  • #7   16. sep 2010 sjovt folk griner af det. Mit forsikringsselskab mente min bil havde over 200 hk og derfor skulle jeg betale dobbelt op i forsikring. Efter en lang diskussion fik jeg beskeden "Du kan jo bare pille turboen af så er der ingen problemer!". Nej ko, men betaler i så differencen på de 2 biler med og uden turbo grundet værditab og manglende køreglæde?

  • #8   16. sep 2010 kan jeg pille min turbo af så ?. også sætte den på som ''tun'' ?
    Og hvad skal evt laves om i min bil før den passer osv?


  • #9   16. sep 2010 .

  • #10   16. sep 2010 en golf 4

  • #11   16. sep 2010 FSDSTEEKSSTEREEDASEtuning - Det tror jeg simpelthen ikke på, hvis du har opgivet den rigtige model ved de det er en 150hk 1.8T.
    Enten har du opgivet forkerte oplysninger eller også er der sket en fejl med en dum bilanalfabet smiley


  • #12   16. sep 2010 Mr.N - Du har 2 muligheder :
    1. køb en 1.8 20v med 125hk
    2. køb en 1.8 turbo og betal hvad det koster, det fis med at pille turboen af holder ikke en meter, for bilen er typegodkendt MED turbo og uanset om den sidder på eller ej ER det en 1.8 turbo og skal forsikres som en...


  • #13   16. sep 2010 Hvad fanden er det du vil??

    Har du en Golf 4 1,8T som du vil hive turboen af for at slippe billigere i forsikring men stadig kører med turboen uden at forsikringsselskabet ved det??

    Hvis ovenstående er det som du har tænkt dig så håber jeg fanme ikke at du smadre ind i en familie med 7 børn hvor ALLE har en ulykkesforsikring på 1 mio. så står du nemlig med en lille gæld på 7 mio plus det løse.

    Hvis du bliver stoppet af politiet og de ser den er registreret som 1,8 og de kan se der er turbo på, så beslaglægger de bilen på stedet, og du skal betale differencen på reg. afgiften plus en bøde plus dit forsikringsselskab vil nok hæve din præmie med tilbage virkende kraft.


  • #14   16. sep 2010 Kim, så lad være. Ring til GF forsikring og prøv at giv dem mit registreringsnummer og du vil grine din røv i laser! Jeg har aldrig oplevt noget så tåbeligt. De ville samtidig have jeg skulle bevise den havde 150 hk og ikke flere. Men eftersom det er dem der mener den har flere måtte jeg påpege de med glæde måtte låne bilen til en rullefeltsmåling, men at hvis den så ydede mindre end 150 hk ville jeg have nedslag i min forsikring for det skulle være fair. Den ramte vidst plet for fik et brev om at jeg var tilbage ved udgangspunktet, men hvis den var involvoeret i trafikuheld og man kunne konstatere at bilen havde mere effekt end standard så ville man gå tilbage og kigge i papirene. - Det hele udsprang sig i at jeg havde en skade (kofanger der var revnet) og den skulle takseres. Taksatoren så min intercooler og spurgte min værkfører om hvor mange hk den havde. Han slyngede så bare over 200 ud uden at tænke sig om.

    Så jo den er skam god nok.


  • #15   16. sep 2010 Kan jeg bygge en turbo på en 1,8 20v så ?

  • #16   16. sep 2010 Sagtens den skal bare forsikres som en 1,8T

  • #17   16. sep 2010 Jamen hvis vi havde fået hele historien så var det en anden sag.
    Selvfølgelig er de ops på om den er chippet når 95% af alle 1.8T er chippet smiley


  • #18   16. sep 2010 Mr.N stop nu med at finde en måde at slippe udenom, det kan du ikke, betal hvis du vil ha´...
    .-)


  • #19   17. sep 2010 Den skal omregistreres hvis man bygger turbo på den. I og med den får identites skift. Der er flere der påstår noget andet, men sådan ligger landet.

  • #20   17. sep 2010 Forstår ikke helt hva du mener. Men hvis du har en 1,8 20v må du fuldt lovligt ligge en 1,8T i uden der ska betales noget da det lige holdet sig inden for 20% grænsen.

  • #21   17. sep 2010 Dennis, en Golf 4 har aldrig kunne købes som en trendline med 1,8T motor i. Dermed får man identitesskift til en Golf 4 GTI og der er afgiftsberettiget. Ydermere skal der skiftes udstødning til en lovlig godkendt udstødning til en turbomodel hvilket også går ind under konstruktive ændinger som medfører identitesskift.

    Vi kan hurtigt være enige om at der kører mange knap så lovlige rundt i DK, men de kan sagtens synes. Men det gør dem stadigvæk ikke lovlige hos SKAT.

    Hvis du kigger på reglerne hedder 20% reglen jo så længe der ikke er tale om identitesskift. Ved identitesskift er der ny reg.afgift.


  • #22   17. sep 2010 Jamen det er lovligt i forhold til færdselsloven at sætte en turbo i en 1,8 . Sa det er under 75% .. Men derfor går den stadig fra 125 hk til 150 .. Og derved bliver den dyrer i forsikring .. Men betal nu bare .. Jeg giver 14000 og om en mdr falder den til 6500 smiley .. Værd at vente på

  • #23   17. sep 2010 Mike, nej det er ikke lovligt som sådan. Men synsmænd ved ikke bedre. tabellen går ud fra DIN hk hvor en 1,8T yder 151,3 hk og en 1,8 20V yder 125,4 hk. SÅ helt bogstaveligt er det også forkert. Men alle papire skriver 150 hk og 125 hk. Og dermed kan synesmanden snydes. Men endnu engang vil jeg påpege at er tale om konstruktive ændringer i form af ænding af indsugningskarakterisitkken (ladeluftkøler) anden udstødning med mere. Og det er identites skift i og med Golf 4 1,8T aldrig har været andet end en GTI herhjemme. Altså en udstyrsmodel smiley

Kommentér på:
1,8 T

Annonce