{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af bil
  • #1   15. apr 2011 den har vel kun alm.vaskeridser

  • #2   15. apr 2011 hvis du vil fjerne det gamle lakforsegler, kan du bruge isopropyl alcohol. du kan også bare polere dirkete. jeg ville gøre følgene hvis jeg var dig.

    1 Vask bilen grundigt og tør den grundig.
    2. Gi hele bilen en tur med en claybar
    3. inden du begynder at polere bilen så tag lige en og blæs med en luftpistol rundt ved alle kantlister, dørlister og dørhåndtag for at få alt vand væk inden du begynder at polere.
    4. Da den kun er et år gammel så har det sikkert kun vaskeridser så det er ikke nødvendigt med en grov compound, selvfølgelig hvis din bil har været i vaskehal 1-2 gange om ugen så er der sikket et kæmpe "edderkoppespin" så kan det være nødvendigt at gøre det et par gange.
    5. Gi din bil en tur med Glaze som efterlader et perfekt resultat.
    6. Gi din bil voks
    7. Husk altid at gi din bil lakforsegler efter du har poleret den.

    Er der noget du vil spørge om så er du velkommen til at skrive til mig.


  • #3   15. apr 2011 du er da nødt til at polere inden glaze,

  • #4   15. apr 2011 lasse har fat i det rette. Dog skal du forsegle den FØR du vokser den smiley

  • #5   15. apr 2011 JT.

    Det skriver han da også smiley


  • #6   15. apr 2011 min fejl,

    poler
    glaze
    forsejler
    voks


  • #7   15. apr 2011 ja godt du lige så det torben, jeg havde lige byttet om på det i farten smiley My bad


  • #8   15. apr 2011 smiley ellers tror jeg det bliver noget mærkeligt noget smiley

  • #9   15. apr 2011 ja det tror jeg dodt nok også det ville hehe smiley Michael G, hvis du har go tid så ville jeg anbefale at du giver din bil voks ca hvert 2-3 månede. Så har du altid en lækker bil at se på og det er med til at det hele holder længer. Du kan også lægge 2 lag voks på, så skal du efter det første lag lige lade den stå i 24 timer så er det gennem hærdet dit første lag og du kan nu gi det lag nr 2. Hvis ikke du læder det hærde første gang så hjlæper det intet. jo flere lag voks... Jo beder ser det ud og jo glatter bliver bilen. Har du prøvet at bruge en claybar før?


  • #10   15. apr 2011 Hold da op en masse gode råd... Lækkert med lidt prof vejledning... Den er ikke blevet vasket i vaskehal endnu, kun i hånden så der er faktisk ingen tydelige vaskeridser, jeg har ikke prøvet sådan en claybar, men det må jeg lige prøve på at sætte mig ind i nu da der er flere der skriver det. Jeg har købt en polermaskine til 1500.- med variabel hastighed op til 6000 omdrejninger, men den skal jeg ikke bruge?

  • #11   15. apr 2011 jeg står og skal på arbejde nu, så hvis du har spørgsmål kan du evt skrive til mig på 22804423.

  • #12   15. apr 2011 vil du ikke bruge dig polermaskine,hvorfor ik

  • #13   15. apr 2011 Hvad er det for en maskine du har købt?


  • #14   16. apr 2011 Den hedder Makita 9227CB

  • #15   16. apr 2011 den kan du sagtens bruge,bare med de rigtige pads og bagskive

  • #16   17. apr 2011 En lakforsegler er typisk defineret som noget syntetisk snask du smider på lakken. En voks forsegler også lakken, og er typisk en carnauba baseret voks (naturlig fra en palme, som i øvrigt er samme voks, som der fx er på Tic Tac eller på mange vingummier, i hårvokse, m.v.).

    Men efter som en voks jo også er en beskyttende hinde vil nogen påstå at du jo med denne "forsegler" lakken - og det er helt korrekt.

    Den største forskel på de to er givet som:
    - Carnauba (det var den naturlige) har en super god glans, men knap så god holdbarhed.
    - Polymer (den var den syntetiske) har en super god holdbarhed, men knap så meget glans.

    ... og så har vi fx nogle hybridprodukter, som er en blanding, lidt af det gode fra begge verdener for optimal holdbarhed og maksimal glans.

    Lasse H beskriver nogle rigtig gode trin (vi kalder det selv 5 trin, men hvert trin indeholder så faktisk så Lasse's beskrivelse er fyldestegørende). Læs mere om dem her, hvis du har tid og lyst: http://www.meguiars.dk/hvordan/de_fem_trin/1 - Der står lidt om hvad hvert trin gør, og hvorfor. Jeps, det er beskrevet med vores produkter, men om du skriver et andet mærke på, så er det typisk samme fremgangsmåde.

    Din maskine er en ganske fin maskine, men hvis ikke din bil er specielt ridset, så risikerer du jo afhængig af din erfaring og afhængigt af produkterne du bruger, at du danner nye polerstriber på den (du har med garanti før set en dårlig poleret sort dyt, hvor man simpelthen kan se hvor maskinen har kørt). Måske skal du overveje en ekstra gang om du skal gøre det i hånden?

    Problemet med en maskine som den du har er at den jo blot kører rundt! Helt fornuftigt vil dette jo danne nogle helt specielle "skærespor" i lakken, og det kan altså ved forkert behandling gøre din lak mere grim end den er nu. Vi anbefaler typisk at køre efter med en excentermaskine (eller såkaldt "Dual/Action" som både kører excentrisk samt rundt) for optimalt resultat da alle hologrammer/edderkoppespind vil blive udjævnet.

    Har du ikke synderligt mange ridser, så overvej at gå til den i hånden med en lidt kraftigere compound (som er mere skærende end en polish). Den vil i hånden ikke have samme effekt, og på den måde vil du mere sikkert kunne arbejde dig frem. Hvis den ikke er synderligt vaskeridset, så kan du løbe bilen over i hånden på en god times tid (måske to hvis du husker de obligatoriske grønne undervejs).

    Kig eventuelt på vores side efter "Meguiar´s Paint Restoration kit" - der er alt fra ler, compound (både til maskine/hånden), pads til håndpåføring, mikrofiberklude, shampoo samt detailer. Alle ting passer sammen, og du behøves ikke mere herefter.

    Skal du til Fast & Furious eller DHB, så kom endelig forbi og sig hej til os - vi hjælper og viser dig gladeligt hvordan vi ville gøre både med maskine eller i hånden!

    Jeg er ikke så sindsyg god til at huske hvor jeg har skrevet herinde, men min mail er lars.sommer@meguiars.dk eller 53501448 (jeps, total politinummer) - giv et kald hvis du har spørgsmål af den ene eller anden art!

    Håber du kan bruge mine ord, og uanset hvilket mærke du vælger: God fornøjelse smiley


  • #17   18. apr 2011 Hej Lars og jer andre der gav alle disse råd... Mange tak, kan se i har brugt rigtig lang tid på at besvare mit spørgsmål og det sætter jeg meget pris på. Tak for det. Der er (set med mit øje) ingen vaske ridser, så måske jeg bare skulle polere i hånden så i stedet for at gøre brug af min nyindkøbte maskine... Hvis du mener at det burde være tilstrækkeligt er det da klart at foretrække.

  • #18   18. apr 2011 men prøv at stil bilen i sollys,og kig godt efter om der er vaskeridser osv.

Kommentér på:
Polering af bil

Annonce